Elco: Peugeot 306 Cabriolet (1998) | Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 (2005)

Gepost door Elco 
Wat zit er in die e30 dan, dat die meer dan 280 pk heeft?? Is wel een knappe auto, zo te zien. Fijn dat de 407 je tot nu toe positief verrast!
Een 4.4 V8, die levert op 0,3 na 300 pk en 420 Nm op de bank! En het is écht een hele knappe auto. Perfectie bestaat niet bij oude auto's, maar deze is het volgens mij wel redelijk.

De 407 gaat morgen voor een plas nieuwe olie, tegelijkertijd even kijken naar de motorsteunen. Het blok kantelt me teveel, wat héél irritant is met een handbak, dus waarschijnlijk moet daar eentje van vervangen worden. Denk niet dat dat morgen gaat lukken, maar waarschijnlijk gaat dat binnenkort gebeuren.

Tussen al die 407-consternatie door zou je bijna vergeten dat deze er ook nog staat:

Hoe zeer de 407 ook meevalt, na een lekkere avondrit met de 306 valt op hoe goed díe eigenlijk is. Het zal wel een van de laatste open ritten zijn dit jaar, binnen nu en twee weken wil ik 'm op stal zetten.
Nou, de de 306 staat nog niet in de stalling. Op zich was ie daar wel aan toe, stiekem stond hij weg te kwijnen onder een iets te dikke laag herfstblaadjes. Wel met een reden. Ik ga liever de winter in met een strakgetrokken 407-voorbumper. Dat afbladderende, scheef zittende ding is eigenlijk hét optische pijnpunt van dit moment, dus nu staat ie bij de spuiter. Hopelijk is de auto volgende week weer terug, met een vers gespoten en keurig opgehangen bumper. Plus luxe kentekenplaten, natuurlijk. Kan de 306 daarna eindelijk op stal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2020 23:51 door Elco.
Nice. Eens dat het wel erg fijn is dat de bumper straks netjes is!! Benieuwd naar de plaatjes.
Hele mooie foto's! Stiekem ben ik altijd van mening geweest dat geel persoonlijk een van mijn minst favoriete kleuren is op een auto... Maar op deze 306 staat het gewoon heel erg leuk moet ik bekennen. thumbs up
Er zijn maar weinig auto's wat geel goed staat. Er moet dan ook wel wat zwart contrast tussen zitten om het lekker te laten smoelen volgens mij. Dat heeft de peugeot cabrio thumbs up

Als alles in kleur zou zijn meegespoten had het al heel anders geoogd (minder mooi)
Och, een originele BMW e36 M3 in Dakargelb kan ik ook erg waarderen. Of een Volvo T5R estate in Cream Yellow. Maar met Omni eens, niet veel auto-s die geel kunnen hebben. En de Peug van Elco is er 1 van.
Ik zag gister in Bunnik een matgeel gewrapte V40 met zwarte details, stond eigenlijk ook niet heel verkeerd. Inderdaad, in combinatie met zwart wat het mooi maakt.
Sowieso vind ik geel wel een gave kleur. Jaren terug gezocht naar een Jaune Sirius Mégane II RS, maar die vond ik niet. Maar de parelmoer gele kleur van de RS-modellen kan me wel bekoren.

Edit: Als je het er over hebt, wat komt er net heerlijk dakloos aanrijden op deze herfst-lentedag? grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2020 08:52 door adinsx.
Hahaha, cool. En maar jammeren over blaadjes en zo, maar ondertussen lekker genieten drinking smiley
Hele fraaie foto van de 306, blijft een mooie auto!
Ik ben vandaag ook nog open wezen toeren, was een heerlijke dag.
Helaas wel vieze wegen, dus daarna wel grondig gewassen drinking smiley

Een E30 met een 4.4 V8 cool smiley
Ik neem aan een M62?? geweldig blok, wat zal dat rijden zeg!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.