Elco: Peugeot 306 Cabriolet (1998) | Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 (2005)

Gepost door Elco 
Nog niet eerder gereageerd op je topic. Mooi setje auto's heb je.
Balen van de 306 Cab, maar zal heus wel weer goed komen!
Mijn wens is ook om naast m'n 306 Cabriolet 1.8-16v Palm Beach een 406 Coupe te bezitten. Lijkt me fantastisch!
Ik blijf dit topic volgen, kan ik nog wat van leren denk ik........cool smiley
Fotootje vergeten..................

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2019 10:22 door Spike.
De foto staat waarschijnlijk op privé in je Google-cloud, want ik kan 'm helaas niet zien. Ben wel benieuwd naar jouw auto! De 1.8, ook een fijne motor.

Weet wel dat een 406 Coupé een aanzienlijk minder leuke auto is dan een 306. Het is een goede, comfortabele en stille reisauto met een fijne wegligging, maar mij geeft hij nog niet half het rijplezier van een 306. Afijn, zolang die kapot in de stalling staat ben ik erg blij met mijn gele Coupé. Sinds februari alweer 26.000 km verder!

Ja, de 306 staat sinds twee weken in een nette stalling vlak over de grens. In goed gezelschap van een aantal andere liefhebbersauto's. Volgend jaar dus maar eens op zoek naar een motorblok en naar een vakkundige techneut die het erin wil hangen Tot die tijd zal dit wel een 406-topic zijn.

Idd Elco, gewoon op zoek naar een goede motor. De cabrio verdient het om in oude glorie hersteld te worden!
Ik hou mijn oren en ogen ook voor je open!

Gave foto trouwens Elco!
Zie ik daar toevallig een witte Ascona? winking smiley
Was een geniaal mooie dag!
Zijn deze foto's wel te zien?

1998, 77.000 kilometer gereden, bijna nieuwe kap, Nederlandse auto, alle papieren erbij, originele wielen/wieldoppen ook aanwezig....

Verdorie, die is fijn! Daar moet je echt goed op passen. De door iedereen mooi gevonden kleurencombi, lage kilometerstand en zelfs een strak raamrubber... Dat zijn de echte klassiekers. Ik weet niet waar je woont, maar ik zou 'm graag eens in het echt bekijken...
Bedankt!

Inderdaad een lot uit de loterij. Lang naar op zoek geweest en ineens kwam ze voorbij anderhalf jaar geleden.
Ik werkte voor een Peugeot dealer in 1994 toen de introductie was, sindsdien verliefd op het model......

Ik woon in het midden van het land.
Heel gaaf in ieder geval. Het midden van het land is voor mij snel bereikbaar, maar wellicht leuker als mijn cabrio het ook weer doet.

Afgelopen week nog een plaatje van de 406 geschoten, waarop hij zichzelf in nevelen hult.

Peugeot 406 Coupé by Elco van der Meer, on Flickr
Mooi plaatje inderdaad, en hetzelfde over de cabrio van Spike!

Blijf gemotiveerd om je cabrio weer op de weg te krijgen he!
Soms gaat alles ineens heel snel. Een paar weken geleden was ik op weg naar een concert in Amsterdam toen de 406 wat vreemd op het gas reageerde. Hij liep verder prima, maar er klopte iets niet. Een paar dagen later ging ik met m’n vader kijken naar een nieuwe auto voor hem. Op weg naar het autobedrijf zag ik bij ’t invoegen een rookgordijn van jewelste in m’n binnenspiegel. Bijzonder, er is dus echt iets mis.

Het verhaal kan lang worden, hier de samenvatting: De auto die we gingen bekijken, een IS 300h, beviel erg goed en is het geworden. Ik heb de inruilprijs geboden op de Volvo en heb daarmee een behoorlijk nette S60 aangeschaft. Hoewel ik het model (misschien zelfs erg) mooi vind zou ik het nooit als een serieuze optie zien, maar bij dit exemplaar weet ik tenminste dat ‘ie de afgelopen vijf jaar goed is onderhouden en dat er netjes mee omgesprongen is.

Inmiddels rijd ik er twee weken mee rond en went het enigszins. Ik kan nog niet volmondig zeggen dat ik er extreem blij mee ben. Een Volvo is nu eenmaal geen Peugeot en dat ervaar ik als een groot nadeel. De S60 heeft wel wegligging maar geen enthousiasme. Wel cruise-kwaliteit maar geen gretigheid. Ook de door gebrainwashte liefhebbers geroemde degelijkheid valt best tegen. Daar staat een geinig klinkende, in combinatie met de vijftrapsautomaat (s)lome vijfcilinder tegenover. En cruise control, airco, carkit, Android Auto plus alle airbags die een mens zich kan wensen. En dat is ook wat waard.

De 406? Die heb ik aan een liefhebber gegeven (€ 0,-) die 'm toevoegt aan zijn collectie gele 406 Coupés. Hij ontdekte dat twee cilinders amper meer compressie hebben en gaat er een ruilblok in lepelen. Doet me denken: ik heb ook nog een auto staan waarmee dat moet gebeuren…

Nu ja, dan maar wat foto’s:

Welkom, S60!

MLL
Blijft een tijdloos model.

Dat is ook het eerste dat mij opvalt als ik weer eens een S60 zie. Deze Volvo designtaal is ondertussen al 20 jaar oud, maar nog steeds onderscheidend en fris. Fraai interieur ook.

Ik snap best dat een 306 Cabrio en 406 Coupé meer 'Joie de vivre' uitstralen, zeker in het zwart is de S60 behoorlijk 'zakelijk'. Anderzijds maken de vijfcilinder, de geweldige stoelen en het algehele rijcomfort weer veel goed.

Geniet ervan, Elco! thumbs up
Staat er nog heel netjes bij zo te zien, en qua betrouwbaarheid hoef je hier in elk geval geen gekke dingen te verwachten lijkt me. Maar begrijp ik het goed dat dit de auto van je vader was?
140 of 170pk? Als het 140 is, is daar vrij eenvoudig 170 van te maken. Verder mooie auto, blijft goed ontwerp thumbs up
Mooie aanwinst.
Hij lijkt wel uit graniet gehouwen, zo strak en robuust.
Mooie velgen ook en iets sneller als de 406, al voelt dat misschien niet zo.
Hey Elco!

Zoals gezegd vind ik het wel een erg leuke auto die S60!

We hebben best wel een stevig overlappende smaak met allebei onze eigen accenten.

Ik denk echt dat die Volvo nog wel wat meer aan je gaat groeien.
Ik doe graag een lange rit in de V70.
Ik snap heel goed wat je bedoelt qua rijden en wegligging....
Een 406 rijdt gewoon leuker.
Peugeot had in die jaren gewoon ontzettend goed gebalanceerde auto's.

Tijd voor een fotoshoot met zwarte V70 en S60!
Tijdloos model zeg zo'n S60 (!) geld overigens ook voor de 406 en 306 cabrio. Ziet er ook nog erg goed uit overigens zo'n S60. Wel erg zwart terwijl er zulke fraaie kleuren leverbaar waren. Maar je hebt niet alles te wensen natuurlijk, zeker niet als je zoiets voor een schappelijke prijs kan overnemen van jou vader.

Maar deze loopt niet op LPG ? Dat worden dan fors duurdere kilometers dan de 406.
Jammer van de 406! Een collectie van gele 406'en is ook apart trouwens..

Wel een mooie en complete S60, mijn vader reed er vroeger ook 1. thumbs up
Lekkere 5 cilinder is altijd een feest voor de oren! Ziet er vooral uit als een erg fijne auto, benieuwd of het zal gaan wennenwinking smiley
Wehe, volgens mij vinden de reageerders de Volvo mooier dan Elco zelf!grinning smileythumbs up

Hij lijkt zo uit Blik op de Weg te komen, dat vind ik dan wel weer leuk.
Mijn niet-gele niet-Peugeot doet het toch nog goed!

Zadelsnuiver
Staat er nog heel netjes bij zo te zien, en qua betrouwbaarheid hoef je hier in elk geval geen gekke dingen te verwachten lijkt me. Maar begrijp ik het goed dat dit de auto van je vader was?

Hij is inderdaad nog heel netjes. Het ergst zijn de kunststof strips, werkelijk van inferieure kwaliteit. Als de temperatuur buiten wat toeneemt ga ik ze allemaal matzwart spuiten, dan staat er meteen een heel andere auto. En je leest ’t goed: de afgelopen vijf jaar was deze auto van mijn vader. Anders zou ik nooit hebben gekozen voor een S60, maar met dit exemplaar heb ik wel iets.

RW xxx
140 of 170pk? Als het 140 is, is daar vrij eenvoudig 170 van te maken. Verder mooie auto, blijft goed ontwerp

Hij heeft al (ergens) 170 pk (verstopt zitten), dus er is weinig eer aan te behalen. Voor rustig cruisen is het prima en dankzij de automaat ben je bij ’t stoplicht best rap weg, maar daarmee is het wel gezegd.

MX6
Mooie velgen ook en iets sneller als de 406, al voelt dat misschien niet zo.
Wielen zijn inderdaad goed hè! We hebben ze vorig jaar nog opnieuw gespoten, daar zijn ze wel flink van opgeknapt. En sneller dan de 406 is ‘ie niet – op papier doen ze praktisch hetzelfde, in de praktijk ook.

Blue Knightrider
Ik denk echt dat die Volvo nog wel wat meer aan je gaat groeien.
Dat zou best kunnen hoor, ik ga ‘m die kans ook wel geven. Toch bijzonder dat een auto die je fijn vindt ‘anders’ kan zijn als ‘ie van jezelf is. Op de rechte, lange stukken vind ik ‘m al wel aangenaam. Het zijn de bochten waarin ‘ie het laat afweten. Jouw V70 stuurde net iets gretiger in en dankzij de handbak is het hele rijgevoel directer. Toch net iets meer rijdersauto.

AsconaGT
Wel erg zwart terwijl er zulke fraaie kleuren leverbaar waren. (…)
Maar deze loopt niet op LPG ? Dat worden dan fors duurdere kilometers dan de 406.

Klopt, ik had ’t liefst zo’n gekke gouden gehad. Maar zo in ’t zwart heeft het ook wel wat, vrij zakelijk en netjes inderdaad. En natuurlijk de onmiskenbare Blik op de Weg-uitstraling, en die werkt dankzij de herhalingen écht!
De eerste tank haalde ik 1 op 12, nu zit ik daar volgens de boordcomputer net iets boven. Dat is ongeveer hetzelfde verbruik als ik met de 406 neerzette, al hoefde je er bij die auto iets minder je best voor te doen. Qua onderhoud verwacht ik bij de Volvo wel iets hogere kosten.

Damianw26
Lekkere 5 cilinder is altijd een feest voor de oren!
Zeker, een heerlijk vol geluid. Daar kan ik absoluut van genieten!

Mechanix
Wehe, volgens mij vinden de reageerders de Volvo mooier dan Elco zelf!

Hij lijkt zo uit Blik op de Weg te komen, dat vind ik dan wel weer leuk.

Haha, dat gevoel heb ik ook! Dat heeft het merk Volvo in Nederland wel mee: een goed imago en een grote schare liefhebbers. Ik heb nooit echt iets in het merk gezien of die liefhebberij begrepen. Wat veel anderen juist met Peugeot hebben, denk ik smiling smiley

En qua Blik op de Weg-effect: Anderhalf jaar geleden nog reed ik op de snelweg, kwam er een Vito aanzeilen die ter hoogte van de S60 sterk vertraagde. Even later durfde 'ie weer, waarop ik de 'achtervolging' inzette. Ging 'ie toch vol in de ankers grinning smiley.

Nog maar een sfeervol plaatje dan:

S60

Oh, en ik zou het bijna vergeten. Wat extra informatie over de auto!

S60 Sports Edition 2004
2.4 170 pk, 296.000 km
Vijftrapsautomaat
17" lichtmetalen wielen 'Tethys'
Zwart lederen bekleding
Climate control (weet niet of ze er zonder zijn)
Met knopje neerklapbare hoofdsteunen achterbank
Elektrisch inklapbare spiegels

Voor wie het opvalt: hij heeft al het nieuwe logo op het stuur en de kleine buitenspiegels die de faceliftversie sieren. Die facelift kwam vlák hierna op de markt. Het (enige) voordeel? Deze glazen koplampen verweren niet zoals de kunststof facelift-exemplaren dat doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2020 23:20 door Elco.
Leuk hoor! Zo'n S60 vind ik gaaf. Zelf ook nog naar gekeken. De 2.4 vind ik eerlijk gezegd het best bij de auto passen.
Inderdaad jammer dat ie zwart is en niet goudgeel smiling smiley

De facelift kwam er in stapjes, dat is ook wel bijzonder. Men zegt dat jij net de fijnste hebt: geüpdatet dash maar de klassieke buitenkant.
Een Volvo had ik niet aan zien komen.. Maar zo heb je wel juist twee heel verschillende auto's. Da's ook erg leuk.
En qua strak sturen; een XC70 stuurt nog minder strak. Maar toch kon dat ook best goed de bocht door. Niet zo vol vertrouwen en gretig als de Alfa maar niet perse langzamer.
Dat is wel even anders zeg. Heel zwart vooral... Maar het model klopt, alles zit er op wat je wil hebben en je kent de auto. Prima toch. En met nog geen drie ton kan een Volvo nog heel lang verder!
Na een goede drie weken toch maar eens een update. Dit degelijke, kwalitatief hoogwaardige Zweedse topproduct heeft zich direct gemanifesteerd. Al vrij snel kreeg ik last van een weigerende cruise control. Soms functioneerde 'ie probleemloos, maar steeds vaker kon ik 'm niet activeren of viel 'ie uit. Dus heb ik het gasklephuis losgehaald, goed gereinigd en sindsdien geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo, want deze gasklephuizen zijn berucht en aan de prijs.

Inmiddels ben ik ook een goede 4.000 km verder en begint hij steeds beter te bevallen. Het idiote sturen went en ik heb inmiddels vertrouwen in de wegligging. De stilte en fijne audio blijven prettig terwijl de ontwerpfout van jewelste, die immense draaicirkel, nog altijd stoort. Verder doet 'ie zijn ding tegen een keurig gemiddeld verbruik van precies 1 op 12 (in Excel).

Foto's? Nee, ik vind het best een mooie auto, maar zo fotogeniek als een gele Peugeot is 'ie niet. Dan maar een plaatje van het burgerrek dat ik onlangs maar heb aangeschaft.

Na het reinigen van de gasklep is de cruise control storingsvrij gebleven. Gelukkig! Inmiddels ben ik bijna 7.000 km verder met de S60 en hij begint steeds beter te bevallen. Die 7.000 km betekent ook dat er een mijlpaal is behaald.

300000 by Elco van der Meer, on Flickr

Een beloning waard, dus heb ik afgelopen dagen de bovenste kunststof strips gespoten. Je kunt in deze tijden tóch niets anders doen.

Het resultaat mag er, naar mijn bescheiden mening, zijn. Over de linker zijkant ben ik nog niet geheel tevreden, deze lijkt bij bepaalde lichtinvallen wat vlekkerig. Wellicht dat ik die nog eens over doe, maar vooralsnog ben ik met het totale plaatje wel erg blij. Foto's dus:

Volvo S60 2.4 by Elco van der Meer, on Flickr

Ook heb ik de achterlichten eruit gehad. Langs de rand zat groene aanslag waaraan ik mij elke dag stoorde, dat is nu keurig weg. 16 april gaat 'ie voor de APK, benieuwd wat daar eventueel aan het licht komt...

Ook ga ik volgende week eens rondbellen voor een 2,0-liter voor de cabrio. Hoe mooier het weer wordt, hoe harder het begint te jeuken!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2020 00:53 door Elco.
Mooie S60! Misschien niet zo fotogeniek als de gele peugeot's maar de lijnen van dat model blijven erg fraai.
Elco
De 406? Die heb ik aan een liefhebber gegeven (€ 0,-) die 'm toevoegt aan zijn collectie gele 406 Coupés. Hij ontdekte dat twee cilinders amper meer compressie hebben en gaat er een ruilblok in lepelen. Doet me denken: ik heb ook nog een auto staan waarmee dat moet gebeuren…
En die persoon ken ik. Deze gele leeuw heeft z'n harttransplantatie gehad, er zit nu een 150pk 2.0 8V turbo uit een 406 SVE turbo in.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2020 12:18 door 406c.
Die vale strips halen inderdaad de hele auto naar beneden qua looks. Kleine moeite maar ineens weer een deftige auto zo. Nog steeds een heel fris en mooi ontwerp, deze S60.
406c
Mooie S60! Misschien niet zo fotogeniek als de gele peugeot's maar de lijnen van dat model blijven erg fraai.
Elco
En die persoon ken ik. Deze gele leeuw heeft z'n harttransplantatie gehad, er zit nu een 150pk 2.0 8V turbo uit een 406 SVE turbo in.

Ja, dat is een hele gave zet van 'm geweest!

In mijn project zit ook schot, daarover binnenkort hopelijk meer. Wel is de auto per vrijdag tijdelijk onbereikbaar, hij staat namelijk in Duitsland...
Nette update op de S60 en ook goed om te lezen dat de gele 406 Coupé een nieuw leven heeft gekregen!
In mijn project zit ook schot, daarover binnenkort hopelijk meer. Wel is de auto per vrijdag tijdelijk onbereikbaar, hij staat namelijk in Duitsland...

maar worden er nog wat zonnestralen deze zomer er mee gepakt (mits de grenzen niet te lang dicht gaan) of is het een langlopend project?
Het is vooral een langliggend project. In de tussentijd nog even een andere auto kopen bespoedigt dat natuurlijk niet... smiling smiley

Maar nu de knoop is doorgehakt hoeft er eigenlijk niet zo heel veel te gebeuren. Oude blok eruit, onderdelen van het oude blok overzetten op het nieuwe blok, nieuwe blok erin en hopelijk starten-lopen. Het is wel de bedoeling dat 'ie deze zomer weer gaat lopen ja!
Blijkbaar de update compleet gemist, gefeliciteerd met de Volvo! Wel grappig dat de auto steeds meer begint te bevallen, ik heb persoonlijk helemaal niks met Volvo's, mede doordat mijn vader ooit een V70 D5 had welke na zijn A6 aardig tegenviel qua onderstel. Maar ik heb vrienden die erbij zweren, en vooral bij de S60. Ik heb het nooit begrepen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Wat ik wel vind van de S60 is dat het nog steeds een mooie auto is om te zien, hij wordt serieus mooi oud en als ik hem zo op de foto's zie, ben je niet de enige die zuinig is/was op zijn spullen. winking smiley
Brent
Blijkbaar de update compleet gemist, gefeliciteerd met de Volvo! Wel grappig dat de auto steeds meer begint te bevallen, ik heb persoonlijk helemaal niks met Volvo's, mede doordat mijn vader ooit een V70 D5 had welke na zijn A6 aardig tegenviel qua onderstel. Maar ik heb vrienden die erbij zweren, en vooral bij de S60. Ik heb het nooit begrepen, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Nou, precies dat! Het is een auto waar ik nooit naar zou zoeken, het is alleen deze geworden omdat 'ie op mijn pad kwam. De 406 was leuker maar deze is, eerlijk waar, echt een heel stuk beter.

Dat mensen erbij zweren is vast niet vanwege de rijdynamiek. Je stuurt dit ding wetenschappelijk door bochten: op basis van de specificaties moet het allemaal kunnen, maar het gevoel daarbij ontbreekt. Gelukkig rijdt een S60 wel een stukje strakker dan een V70, dat is écht een boot. Maar uitblinken op onderstelgebied? Nee, zowel niet qua comfort als qua dynamiek. Daarom wordt het ook zo langzaam fijn...
Elco
Brent

Nou, precies dat! Het is een auto waar ik nooit naar zou zoeken, het is alleen deze geworden omdat 'ie op mijn pad kwam. De 406 was leuker maar deze is, eerlijk waar, echt een heel stuk beter.

Dat mensen erbij zweren is vast niet vanwege de rijdynamiek. Je stuurt dit ding wetenschappelijk door bochten: op basis van de specificaties moet het allemaal kunnen, maar het gevoel daarbij ontbreekt. Gelukkig rijdt een S60 wel een stukje strakker dan een V70, dat is écht een boot. Maar uitblinken op onderstelgebied? Nee, zowel niet qua comfort als qua dynamiek. Daarom wordt het ook zo langzaam fijn...

Ja, en 1 van die jongens die er zo bij zweert reed eerst in een MX-5 omdat het zo'n hoog fungehalte had met sturen. nut smiley
Haha, interessant!

Ik heb zo'n boot zoals Elco wel weetwinking smiley
En ja... Waarom zouden mensen er bij zweren?
Ik vind het interieur erg prettig en mooi... Stoelen bijzonder fijn. Motorgeluid vind ik bij mijn V70 ook erg mooi.
De reden dat ik een V70 heb gekocht is trouwens alleen vanwege de 2.4T5 motor. Ontzettend sterk blok. Qua degelijkheid en ook qua haalbaar vermogen zonder interne aanpassingen. 500 pk is een eitje.
Met Pilot Sport 4 is de grip ook erg goed.

Ik ben vanwege het sleeperkarakter, het interieur en stoelen en de fantastische motor gek op die auto.

Maar het klopt absoluut mbt het onderstel... Comfortabel is het niet echt en sportief zeker niet.
Mijn 156 heeft een ontzettend veel beter onderstel en gek genoeg ook echt comfortabeler...
De 523 ook.....
PilotSport4 zijn sowieso heerlijke banden smiling smiley. En ik kwam vandaag een 850R tegen kan dat? Zo'n vaal gele station. Daar zat én lekker geluid in en 2: ook héél veel gang eye rolling smiley
Ik kon hem niet bijbenen nut smiley
Brent
Ja, en 1 van die jongens die er zo bij zweert reed eerst in een MX-5 omdat het zo'n hoog fungehalte had met sturen. nut smiley

Bijzonder... Als je mij zoiets ooit hoort uitkramen mag je me laten opsluiten.

Blue Knightrider
Haha, interessant! (...)
Met die boot van jou had ik tijdens de afgelopen tour best schik. Een vreemd soort van schik, dat dan weer wel. Het ding gaat bijna beangstigend hard zonder een daadwerkelijk gevoel van controle. Waarschijnlijk voelt het zó om op een raket te zitten. Die Pilot Sport 4's op de vooras dragen wel bij aan een beter stuurgevoel. Mijn S60 met z'n Dunlop Sportmaxx rondom reageert bij fluks insturen ook onverwacht gretig, terwijl hij bij een gematigdere rijstijl niet echt thuis geeft. Het zijn vooral de langeafstandscapaciteiten en het gemiddelde verbruik van nu ruim 1 op 12 die hem wel erg fijn maken.

Vorige week is de uitlaat er opnieuw onder gelast nadat de steunen waren afgebroken. Nu 'ie eindelijk weer op originele hoogte hangt was het vandaag tijd voor een glimmend eindstuk. Nét echt, al zeg ik het zelf.

adinsx
PilotSport4 zijn sowieso heerlijke banden smiling smiley. En ik kwam vandaag een 850R tegen kan dat? Zo'n vaal gele station. Daar zat én lekker geluid in en 2: ook héél veel gang eye rolling smiley
Ik kon hem niet bijbenen nut smiley

Hey Tom!
Klopt idd! Ik heb de PS4 onder de Volvo en de Alfa Romeo en ben echt onder de indruk.... Zeer fijne bandensmiling smiley

Dat was hoogstwaarschijnlijk een 850 T5-R.... Die is veel in Cream Yellow geleverd. Standaard al 240 Pk ( en al een hele kluif) maar zeer vaak in ieder geval voorzien van chiptuning zodat er pakweg 270 pk in zit.
En het is ook geregeld zo dat er een mooie MHI 19T turbo op zit en dan is er zo 340-350 pk uit te halen.

D
Ja, PS4 is inderdaad top! Mochten de Dunlops eens versleten zijn, dan wil ik graag de tegenhanger Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 proberen. Dat lijkt me ook wel een hele goede band.

Gisteren ben ik druk in de weer geweest met de lak. Die was niet best. Ik heb de kei- en keiharde Volvo-lak vervloekt maar ben na vele uren buffelen redelijk tevreden met het resultaat. Er is nog meer uit te halen, maar dan zou ik moeten overstappen op een andere machine. Voor een 16 jaar oude auto met 3 ton op de klok... mag ik niet ontevreden zijn!

Minder nieuws: waarschijnlijk is de carterventilatie kapot (laat ik donderdag naar kijken) en direct na het maken van bovenstaande foto's hield de airco ermee op. Je kunt dus spreken van één stap vooruit en twee stappen terug... Wordt vervolgd!
Ziet er zeker helemaal niet slecht uit! Ik weet niet wat voor machine je hebt, maar harde lakken is echt drama met een gewone, betaalbare Dual Action Polisher. Ik ben daar ook eens op gestuit met een Mercedes-lak en (vreemd genoeg) de Punto van m'n moeder (meestal zijn Italiaanse lakken vrij zacht...).

Jammer van de stappen terug, maar komt vast ook weer goed thumbs up.
Zachte lakken zijn anders ook niet leuk ... Vorig jaar zomer de GT (laten) polijsten en nu zitten er al weer lichte swirls in ...

Nog wel even SilverVision bolletjes regelen Elco. Weg met die oranje waas in de lichtunits. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.