Elco: Peugeot 306 Cabriolet & Peugeot 406 Coupé (1998) / ver van huis

Gepost door Elco 
Quote
Barri
Leuk! Collega van me heeft ook zoiets, die heb ik even binnen in kantoor geprobeerd big smile smiley Erg leuk en ideaal als jouw 'last mile' een mooi vlak stukje weg is. Ik zou bijvoorbeeld best een kilometer van kantoor willen parkeren als dat makkelijk is en dan zo'n stepje gebruiken voor dat stukje.

Hahaha, herkenbaar! Een collega van mij reed in zijn enthousiasme bijna door een glazen scheidingswand heen met de mijne big smile smiley. Misschien je werkgever eens lief aankijken voor een Seat-variant!

Quote
Zadelsnuiver
Mij iets té guitig zo'n step, maar absoluut wel een slimme manier van reizen natuurlijk. Wanneer gaat de 306 over de 3 ton?

Begrijpelijk! Heb mij ook even afgevraagd in hoeverre ik mijzelf nog serieus kon nemen door op zo'n ding te gaan staan. Maar de voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen en ook de omgeving ziet al snel dat dit iets meer is dan een simpel stukje speelgoed. De 3 ton zal nog wel even op zich laten wachten bij de 306, zoveel kilometers rijd ik niet meer tegenwoordig, ergens tussen de 15 en 20.000 per jaar.

Quote
Blue Knightrider
Die zou ik ook wel eens willen uitproberen

Dat gaat zeker gebeuren, de 30e neem ik 'm mee! De range is voor zover ik getest heb ongeveer 10 km per acculading, in de zomer kom je wellicht nog net iets verder. Is de accu leeg, dan gedraagt hij zich als een normale step.

Quote
Damianw26
Wat een briljant ding, alleen wat ik mij van een step van vroeger herinner is dat het alleen goed werkt op een mooie gladde ondergrond, deze werkt beter?

Op Instagram probeer ik toch de iets betere foto's te delen, die heb ik van de e-Kick (nog) niet gemaakt. Ook voor deze step geldt wel dat 'ie het beste rijdt op strak asfalt, maar het comfort op klinkers valt me eigenlijk nog wel mee. De banden zijn iets comfortabeler en hoe sneller je gaat, hoe minder hobbels je voelt winking smiley.

Quote
Mechanix
Doet me een beetje denken aan dat opvouwbare Honda-brommertje dat achter in een 80's Jazz paste.

Leuke gimmick.
Ja inderdaad, daarmee waren ze hun tijd vooruit! Voor de e-Kick heeft Peugeot ook een dockingstation gemaakt waar je 'm in kunt opbergen en opladen, maar dat is een wat voddig plastic ding met een prijs van 369 euro. Dat geloof ik allemaal wel...
Update!

Deze zag je niet aankomen en ik... evenmin. Sinds afgelopen zaterdag ben ik namelijk de eigenaar van een heuse Peugeot 406 Coupé. En niet zomaar eentje, nee, deze is gespoten in het exclusieve Jaune Louxor. Een opvallend lichtgele kleur die ondanks z'n verschijnen in de folders geen verkoopsucces werd, integendeel. Nog bijzonderder is het wijnrode lederen interieur, wat achteraf geplaatst is. Gaat er bij deze bijzondere combinatie een belletje rinkelen? Wellicht, want deze auto was inderdaad van forummer Dizono.

Hij ging iets anders rijden, ik wilde altijd nog eens een 406 Coupé en dankzij een nieuwe - tijdelijke - baan waarvoor ik per dag bijna 100 km moet rijden vond ik het ineens erg goed te verantwoorden. Lang verhaal kort: nu heb ik twee gele Peugeots.

De 406 Coupé is er eentje van begin 1998, voorzien van dezelfde 2.0-16v (132 pk) als nu in het vooronder van mijn Cabriolet ligt. Het is een fijne motor voor de 406, waarin de motor merkbaar stiller zijn werk doet dan in zijn kleine broertje. De Coupé rijdt verbazingwekkend goed, heeft geen rare trillingen en is zelfs op hogere snelheden opvallend stil.

Is er dan geen catch? Nou, jawel. Optisch is het zeker geen 'Elco-auto' en dat gaat het waarschijnlijk ook nooit worden. Bij de tankklep zit een lelijk deukje en zowel de voor- als achterbumper moeten eigenlijk vervangen worden vanwege de vele scheuren. Ook kan 'ie een hele stevige poetsbeurt gebruiken. Of ik 'm optisch netter ga maken zal afhangen van hoe de auto zich houdt en van mijn werksituatie. Vooralsnog ben ik er in ieder geval behoorlijk content mee. Eerst maar eens lekker gaan rijden!

Let op, op de foto's ziet 'ie er netter uit dan in 't echt:







Gaaf! Echt 1 van de mooiste auto ontwerpen ooit, de 406 Coupé. Als deze verder technisch gezond is, dan loont het zeker om de cosmetische minpuntjes op termijn aan te pakken, zeker als de onderdelen voor redelijke bedragen te vinden zijn. Met de huidige onderwaardering van dit kunstwerk zullen er helaas velen het niet gaan overleven op termijn. een 2.0 benzine met de minst exotische techniek onder de kap kan op termijn best wel eens de slimste keuze zijn voor de liefhebber. De bizarre combi met het rode leer maakt het wel een erg bijzonder geheel, niet direct mijn smaak, maar ergens kan ie het toch wel hebben. De wielen die er nu onder zitten van de latere bouwjaren vind ik persoonlijk minder clean dan de originele, maar dat is ook wellicht heel persoonlijk. Veel plezier ermee en ik hoop dat het toch een blijvertje wordt!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2019 22:54 door smarter.
Oef, wat een vreselijke kleurencombi. En wst vloekt dat naast de 306! Maar het blijft een goed model zeg!
Quote
Elco
... zowel de voor- als achterbumper moeten eigenlijk vervangen worden vanwege de vele scheuren....

Zijn die nog te krijgen? Een lokale schadehersteller heeft wekenlang een v6 in opslag gehad gedurende de zoektocht naar een betere voorbumper.
Hey gefeliciteerd met deze fraaie Coupé, nu heb je de 2 mooiste Peugeots ooit gemaakt onder de bips en beide Pininfarina design als ik me niet vergis? Het interieur is wat apart maar als je er eenmaal in zit lijkt het me prima toeven daar.

Veel succes met de nieuwe tijdelijke baan, hopelijk kunnen we in elk geval nog een poosje van de Coupé meegenieten smiling smiley
Wehe, Roland had precies zo'n 406 in de barrelbrigade toch?grinning smiley

Vlageel is een bijzondere kleur voor een chique coupe, maar de auto valt hoe dan ook op.
Lijkt wel reclame voor Dreft:
Rarara wie zijn wagen niet met Dreft gewassen heeft; Dreft beschermt de kleuren ook na 10 jaar...

Maar idd, twee van de mooiere Peugeot-modellen zijn nu in je bezit; veel succes ermee!
Oe, supermooie wagen blijft dit toch, ondanks de leeftijd en 'dingetjes'. thumbs up Lekker hoor, dat geel.
Een goede voorbumper voor een phase-I is lastig te vinden. Je zou er haast een exemplaar voor onderdelen bij kopen want ze gaan soms echt te geef lijkt het.

Zelf heb ik me vorige week getrakteerd op een 406 break V6 in Vert Sherwood. Heb er ook iets mee met die x06-en.
Wat een kleur joh thumbs up Zo'n Coupé blijft een prachtig, tijdloos ontwerp. Veel fijne kilometers gewenst!
Wauw, wat een ontzettend gaaf ding! thumbs up Vlageel met een bordeaux lederen interieur, ik kan het wel appreciëren! Veel succes ermee en hopelijk ga je 'm hard genoeg appreciëren om toch wat centjes in een cosmetische opknapbeurt te investeren.
Gefeliciteerd! Bijzondere combinatie met de gele kleur en het rode leer, het staat hem goed.
De gele kleur van de 306 cabriolet komt frisser over.
Wat een apparaat! De kleurencombi is echt super en zo'n 406 is gewoon een erg fraai gelijnde auto. Hopelijk blijft hij braaf zijn rondjes draaien dan kunnen we er hier met zijn allen nog lang van genieten.
Hey Elco!

Zoals gezegd: Ontzettend tof dat je dit gewoon hebt doorgezetsmiling smiley
Ik blijf een zwak houden voor de 406.... Ze rijden ook zo mooi...
Lekker gewaagde combinatie met dat rode leer!

Hoe is de acceleratie in de 406? Merk je het hogere gewicht ook?

Ik moet trouwens hier ook maar mijn update plaatsen hè?winking smiley
Tja, op de foto ziet ie er beter uit dan in het echt. Neem je hem volgende week even mee naar Gorinchem dan? ;-)

Verder ben ik ook zeker fan van de 406. thumbs up
Een auto uit de tijd dat auto's én nog sierlijk mooi mochten zijn én nog kleur mochten hebben. De 407 coupe was al een flinke stap terug wat dat betreft.
Toevallig een zwak voor gele Peugeots winking smiley Leuk ding hoor, en wat een heftig interieur zeg, gaaf ding
Erg leuk om twee Pininfarina iconen uit de Peugeot stal te hebben - en dan ook nog in matchende en bijzondere kleur. Weet je wie de twee auto's bij Pininfarina heeft getekend? Ik vraag me af of het dezelfde man was. Ottina deed veel voor PSA (o.a. de 405 en 605) bij Pininfarina en was volgens mij nog niet met pensioen.

Op de 2e foto valt me voor het eerst het grote verschil in voor en achter overhang op. Erg knap dat Pininfarina dat effect toch zo mooi verborgen wist te houden.
Dank voor de reacties! Het is duidelijk een spraakmakend ding en zo is 'ie vast ook ooit bedoeld. Ik ben er in ieder geval helemaal weg van. Ik voel me er al helemaal in thuis, enkel de hoek waarin het stuurwiel staat bevalt me niet helemaal. Soms even wennen in krappe bochten waarbij overpakken net niet nodig is. Ook naar de rechter deurspeaker moet ik nog even kijken. Daar komt geen geluid uit, maar als bestuurder heb ik daar niet direct last van.

Verder heb ik totaal geen klachten. Hij rijdt top en eerlijk gezegd doet 'ie technisch beter aan dan de 306 op het moment, een vervelende constatering. Maar goed, die gaat dan ook binnenkort weg voor de puntjes op de I.

Quote
smarter
De wielen die er nu onder zitten van de latere bouwjaren vind ik persoonlijk minder clean dan de originele, maar dat is ook wellicht heel persoonlijk. Veel plezier ermee en ik hoop dat het toch een blijvertje wordt!
Dank! Wat de wielen betreft, deze zijn inderdaad van de facelift maar dan met zilver gespoten naafkappen. Deze waren oorspronkelijk donkerder grijs, maar dat werd over 't algemeen niet gewaardeerd. Zoals ze nu zijn vind ik ze persoonlijk prachtig en ik zoek dan ook niet naar 'Starfish'-exemplaren. De tijd zal leren hoe de auto zich houdt en wat ik er verder nog aan ga doen. Mijn flinke wasbeurt en stevig uitzuigen deden 'm in ieder geval al veel goed, een stevige poetsbeurt zal ook zeker veel schelen.

Quote
Barri
Oef, wat een vreselijke kleurencombi. En wst vloekt dat naast de 306! Maar het blijft een goed model zeg!

Het slaat natuurlijk nergens op, maar in 't echt werkt het vrij aardig. Naast de 306 moet 'ie inderdaad niet staan, maar op zichzelf vind ik het wel een gave kleur. Mooier dan het 306-geel geweest zou zijn, in mijn ogen 'werkt' die combo vooral door de vele contrasterend zwarte onderdelen van de Cabriolet.

Quote
s velthuis
Zijn die nog te krijgen? Een lokale schadehersteller heeft wekenlang een v6 in opslag gehad gedurende de zoektocht naar een betere voorbumper.
Lastig, heb ik al gemerkt, en als ze er zijn wordt er de hoofdprijs gevraagd. Kwestie van geluk hebben, maar inmiddels ben ik ook op zoek naar een methode om de huidige bumpers te restaureren. Er zitten wat lelijke scheuren in, maar 't lijkt me dat het mogelijk moet zijn om deze netjes en stevig te dichten. Eigenlijk moet er eerst een professional kijken naar de deuk in het achterscherm. Als die niet 90% netjes gemaakt kan worden zonder enorme kosten is het plaatsen van nieuwe bumpers ook zinloos.

Quote
Zadelsnuiver
Hey gefeliciteerd met deze fraaie Coupé, nu heb je de 2 mooiste Peugeots ooit gemaakt onder de bips en beide Pininfarina design als ik me niet vergis? Het interieur is wat apart maar als je er eenmaal in zit lijkt het me prima toeven daar.
De 504 Coupé en Cabriolet vind ik misschien nog wel fraaier, maar volgens mij zit ik ook met deze twee auto's behoorlijk goed. Ben in ieder geval groot fan van m'n eigen wagenpark en word dat met de dag meer. Het mooie aan dit donkerrode interieur is dat 't van de buitenkant gezien niet opvalt en vanbinnen juist heel luxueus aandoet. Een betere combi dan ik aanvankelijk had gedacht.

Quote
Mechanix
Wehe, Roland had precies zo'n 406 in de barrelbrigade toch?
Dat klopt! Ook een vlagele 2.0-16v, maar dan met een krom achterste subframe en vreemde roestplekken. Daar heeft mijn aanschaf gelukkig geen last van, deze is veilig te rijden.

Quote
British Racing Green
Lijkt wel reclame voor Dreft:
Rarara wie zijn wagen niet met Dreft gewassen heeft; Dreft beschermt de kleuren ook na 10 jaar...

Naast elkaar parkeren is inderdaad geen goed idee, dus de Cabriolet staat in de parkeergarage en de 406 verblijft in de gezonde buitenlucht.

Quote
Gilletti
Oe, supermooie wagen blijft dit toch, ondanks de leeftijd en 'dingetjes'. Lekker hoor, dat geel.
Een goede voorbumper voor een phase-I is lastig te vinden. Je zou er haast een exemplaar voor onderdelen bij kopen want ze gaan soms echt te geef lijkt het.

Zelf heb ik me vorige week getrakteerd op een 406 break V6 in Vert Sherwood. Heb er ook iets mee met die x06-en.
Dat vind ik dus ook, zeker voor de prijs die ik betaald heb is het een uitzonderlijk goed apparaat. Die bumpers zijn inderdaad lastiger dan ik verwachtte en hoopte, misschien zijn m'n huidige exemplaren nog te herstellen. Zo'n 406 Break is ook fijn zeg, zeker met zescilinder!

Quote
Timo
Wat een kleur joh Zo'n Coupé blijft een prachtig, tijdloos ontwerp. Veel fijne kilometers gewenst!
Echt hè, ook voor deze auto kun je beter niet verlegen zijn. Dankjewel!

Quote
Escher
Wauw, wat een ontzettend gaaf ding! Vlageel met een bordeaux lederen interieur, ik kan het wel appreciëren! Veel succes ermee en hopelijk ga je 'm hard genoeg appreciëren om toch wat centjes in een cosmetische opknapbeurt te investeren.
Het is knotsgek, maar daardoor ook wel weer heel leuk. Vooralsnog geeft de auto geen redenen om 'm snel weer door te schuiven, de mogelijke opknapbeurt is van veel meer factoren afhankelijk.

Quote
Matthijss
Gefeliciteerd! Bijzondere combinatie met de gele kleur en het rode leer, het staat hem goed.
De gele kleur van de 306 cabriolet komt frisser over.
Dank! Het is inderdaad een bijzondere combi en ook nooit origineel zo geleverd. Toch kan 'ie het beter hebben dan ik dacht. Jaune Gênet oogt inderdaad frisser dan Jaune Louxor, maar de Coupé met Cabriolet-kleur zou wel erg fel worden. Ze hebben 't bij Peugeot ongetwijfeld geprobeerd...

Quote
Gewoon Dirk
Wat een apparaat! De kleurencombi is echt super en zo'n 406 is gewoon een erg fraai gelijnde auto. Hopelijk blijft hij braaf zijn rondjes draaien dan kunnen we er hier met zijn allen nog lang van genieten.
Lekker hè, ik kijk ook meerdere keren per dag naar de parkeerplaats. Na 'n goede 700 km geeft 'ie geen enkele reden om aan de betrouwbaarheid te twijfelen, dus we rollen verder!

Quote
Blue Knightrider
Hoe is de acceleratie in de 406? Merk je het hogere gewicht ook?
Moeilijk de vinger op te leggen. De 306 doet in eerste instantie een stuk feller aan, maar soms schrik ik bijna wanneer ik na 'n tussensprint de 406-teller zie. Hij is nog verbazend vlot en de rust waarmee 'ie zijn werk doet is opvallend. Je moet er binnenkort maar eens mee rijden.

Quote
adinsx
Tja, op de foto ziet ie er beter uit dan in het echt. Neem je hem volgende week even mee naar Gorinchem dan? ;-)
Zeker weten, ik kom direct vanaf kantoor en daar ga ik met de 406 naartoe!

Quote
s velthuis
Een auto uit de tijd dat auto's én nog sierlijk mooi mochten zijn én nog kleur mochten hebben. De 407 coupe was al een flinke stap terug wat dat betreft.

Ja goed hè, de 407 was er al eentje van de 'als he maar DIK is'-generatie. Hoeft van mij niet, nergens voor nodig.

Quote
Nico GTR
Pornorood....fantastisch!
Ja! Vind ik een gave touch. Elke keer weer een smile bij instappen.

Quote
Damianw26
Toevallig een zwak voor gele Peugeots Leuk ding hoor, en wat een heftig interieur zeg, gaaf ding
Ja! Nu m'n e-Kick, peper- en zoutmolen nog geel wrappen...

Quote
Engineer2
Erg leuk om twee Pininfarina iconen uit de Peugeot stal te hebben - en dan ook nog in matchende en bijzondere kleur. Weet je wie de twee auto's bij Pininfarina heeft getekend? Ik vraag me af of het dezelfde man was. Ottina deed veel voor PSA (o.a. de 405 en 605) bij Pininfarina en was volgens mij nog niet met pensioen.

Ik houd van beide ontwerpen, maar de kleuren maken het voor mij compleet. Wie verantwoordelijk is voor de lijnen weet ik niet, daar is eigenlijk niets over te vinden. Wellicht komt 't ooit nog uit!
Quote
Elco

Quote
s velthuis
Zijn die nog te krijgen? Een lokale schadehersteller heeft wekenlang een v6 in opslag gehad gedurende de zoektocht naar een betere voorbumper.
Lastig, heb ik al gemerkt, en als ze er zijn wordt er de hoofdprijs gevraagd. Kwestie van geluk hebben, maar inmiddels ben ik ook op zoek naar een methode om de huidige bumpers te restaureren. Er zitten wat lelijke scheuren in, maar 't lijkt me dat het mogelijk moet zijn om deze netjes en stevig te dichten. Eigenlijk moet er eerst een professional kijken naar de deuk in het achterscherm. Als die niet 90% netjes gemaakt kan worden zonder enorme kosten is het plaatsen van nieuwe bumpers ook zinloos.

in dat geval zou je kunnen overwegen om hem te (laten) lassen:

[www.youtube.com]
Een prachtige techniek is dat, mooi om eens te zien hoe dat nu precies werkt. Het lijkt me te bewerkelijk voor het repareren van de op diverse plekken gescheurde achterbumper, maar de relatief goede voorbumper zou hiermee best eens gered kunnen worden.

Ik zit eraan te denken om alleen 'n achterbumper aan te schaffen. Wellicht dat ik deze, omwille van het budget, zelf netjes en strak in kleur kan rollen zoals Timo met zijn prachtige Espace heeft gedaan. De zachtgele kleur lijkt me hiervoor prima geschikt.
Die kende ik nog niet, maar 't lijkt precies te zijn wat ik nodig heb. Weet je zo welk spul hij daarvoor gebruikt?
Prachtig Elco thumbs up Een tweede bijzondere Leeuw erbij, leuk. Héél erg aparte combi qua kleuren, lekker gedurfd in het grauwe grijze Holland.
Quote
Elco
Die kende ik nog niet, maar 't lijkt precies te zijn wat ik nodig heb. Weet je zo welk spul hij daarvoor gebruikt?

Hij gebruikte een professionele kit, maar volgens mij is dit ongeveer wat je dan zoekt:

[g0AAOSwkZhWRdRM:rk:10tongue sticking out smileyf:0" target="_blank" rel="nofollow">www.ebay.co.uk]

[f:0" target="_blank" rel="nofollow">www.ebay.co.uk]
Dank voor de link, daar zal ik eens induiken. De voorbumper moet met dit spul nog wel te herstellen zijn! De auto is inmiddels alweer ruim 2.000 km verder en bevalt me nog heel goed. De zitpositie is nu redelijk gewend en na parkeren kijk ik altijd nog eens om. en dat lijkt me 'n goed teken.

De 306 rijdt nu praktisch niet meer, al heb ik daarmee gisteren nog even een rondje open gereden. Blijft wel erg fijn hoor, en ik kijk uit naar de lente. Dan wordt het per dag bepalen welke meegaat...

Fotootje, waarop de scheur(en) in de achterbumper prima te zien zijn:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2019 03:00 door Elco.
De 306 doet het ook nog! Vrijdag en vandaag heb ik er zo'n tweehonderd kilometer mee gemaakt, allemaal dakloos. Die 406 is goed, maar deze is toch nog een heel stuk beter.


Het is alweer bijna 3 weken geleden dat ik de Cabriolet gereden heb, met dank aan het weer. Inmiddels staat 'ie bij de garage voor stap 2 van 't ombouwproces - de achteras met schijven. Dat moet er toch maar van komen voor de Kroatië-tour halverwege mei.

Ook moeten 'r twee nieuwe banden om de Cyclones, de T1-R's zijn finaal af en die banden wil ik niet nog eens. Nu moeten het enigszins sportieve banden zijn met ook een zeer goede grip op nat wegdek, en ook nog eens in de maat 195/50 15. Iemand goede ervaringen?

Hopelijk valt wat er moet gebeuren enigszins mee, want er moet binnenkort ook nog verhuisd worden...

Dit was drie weken geleden:

Ik zou de Uniroyal rainsport eens proberen, lijkt me precies wat je zoekt thumbs up
Quote
Zadelsnuiver
Ik zou de Uniroyal rainsport eens proberen, lijkt me precies wat je zoekt thumbs up

Deze komt regelmatig naar voren, maar ik weet 't niet helemaal. Rainsport op een cabrio... maar het is puur gevoelsmatig. De Hankook Ventus Prime 3 komt ook vaak naar voren, die lijkt ook precies te doen wat ik wil. Ook om me heen hoor ik daar goede verhalen over.

@ Pietzoveel,

Liefst zou ik de Pilot Sport 4 hebben, daarmee heb ik al diverse goede ervaringen opgedaan. Ze zijn er helaas niet in de kleinere maten, ik kan alleen de Energy Saver kiezen. En daar bedank ik voor.
Hankook Ventus Prime 3 K125 Elco. winking smiley

Beter dan de Uniroyal (sorry zadelsnuiver) en ik kan ze echt van harte aanbevelen. Op sneeuw is t niks, alles boven de 0 graden is t super!
PilotSport4, absoluut een héle fijne band. Liggen te wachten op de zomerset op mooi weer grinning smiley.
Winterbanden zijn de Alpin5, en mwa, op nat wegdek vind ik ze niet enorm goed, maar het is ook niet vergelijkbaar met de III waar ik ze ook op had liggen.

Die Uniroyal hoor ik ook goede verhalen over, evenals Ventus. Maar eh, een all-weather / 4 seizoenen? Ok, compromis van een compromis en ik zou ze ook niet monteren, maar met weinig kilometers nu je de 406 gebruikt wellicht een optie?

Verder, blijft een mooie bak de 406. Lekker kilometersvreten, de cosmetische puntjes aanpakken en
Quote

Hopelijk valt wat er moet gebeuren enigszins mee, want er moet binnenkort ook nog verhuisd worden...

Natuurlijk succes met verhuizen winking smiley thumbs up.
Ook ik kan net zoals Nico de Ventus Prime 3 K125 aanbevelen. Persoonlijk vind ik dit een topband!
Het zal de Ventus Prime 3 (klinkt als een nieuw type telefoon...) wel worden. Wie had dat gedacht. Hankook, ooit een derderangs merk, dat nu producten maakt die door onder meer Mercedes-Benz worden gekozen voor eerste montage. Dan zal 't op een oude Peugeot vast en zeker voldoen.

Quote
adinsx
Die Uniroyal hoor ik ook goede verhalen over, evenals Ventus. Maar eh, een all-weather / 4 seizoenen? Ok, compromis van een compromis en ik zou ze ook niet monteren, maar met weinig kilometers nu je de 406 gebruikt wellicht een optie?

Voor de 14-inch winterset heb ik al Quatrac 3-banden, die overigens prima voldoen. Juist voor de zomer wil ik een iets sportievere set. Goede prestaties op nat zijn wel belangrijk, mede vanwege het ontbreken van ABS. En omdat de 306 bedoeld is als 'forever car' en de 406 niet zo zeer... wil ik bij de 306 niet besparen op zaken die 'm beter maken. En ja, bij de 406 gaat er optisch ook nog wel iets gebeuren...

Met de 406 heb ik trouwens al 5.400 km gereden sinds de aanschaf anderhalve maand geleden. Je zou dus kunnen stellen dat 'ie het goed doet en ook erg goed bevalt...

Dan nog maar een nachtelijk plaatje van de kilometervreter:

Quote
Elco
Liefst zou ik de Pilot Sport 4 hebben, daarmee heb ik al diverse goede ervaringen opgedaan. Ze zijn er helaas niet in de kleinere maten, ik kan alleen de Energy Saver kiezen. En daar bedank ik voor.

Zelfs de PS3 in 195/50R15 al niet meer leverbaar? Jeetje....dan is Michelin echt de grotere maten aan het opzoeken. Overigens was ik ook wat huiverig voor Henkook tire....zoals de aloude reclame.
Maar ja....als idd mensen met meer dan 200 pk er goed op rijden in dezelfde breedtemaat. Waarom zou het bij mij dan fout gaan. Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid grip die het heeft...ik heb de beginrand van de grens gevonden. Maar hij ligt best ver moet ik zeggen.

Fraaie foto, zoals altijd. thumbs up
Een van de mooiste moderne coupés die er zijn vind ik. De kleurencombi vind ik ook geweldig. Geel met rood, lekker gek. spinning smiley sticking its tongue out
Een tijdje maar weinig nieuws over de 306? Dat klopt, want er speelde nog iets. Hij stond namelijk al een tijdje bij de garage voor het plaatsen van de schijvenas achter. Dit is inmiddels afgerond.

Toen de auto op de brug stond trok 'ie echter de aandacht van een vaste klant van het bedrijf, die zeer enthousiast werd van de gele cabrio. Lang verhaal kort: het bod dat volgde kon ik niet afslaan.

Zonder auto zat ik, vanwege de 406, nog niet, maar deze heeft geen airco of andere comfortabele zaken. Dus nam ik uit de voorraad van het bedrijf een mooie, blauwe (!) Polo Highline over. Climate Control, Cruise Control, ingebouwde navi - het zit er allemaal op en daar ben ik behoorlijk blij mee!

Jeetje dat is nogal een schok! Aan al het mooie komt een eind maar dit is wel erg abrupt, zeker omdat je er zoveel in hebt gestoken de laatste tijd. Polo ziet er goed uit, is het een auto voor de lange termijn of moeten we het meer als overbrugging zien?

Veel succes en plezier ermee in elk geval thumbs up
Wauw Elco!

Gefeliciteerd man! Je droomauto!!

Wat een machine man!smiling smiley
Quote
Elco
... het zit er allemaal op en daar ben ik behoorlijk blij mee!

Het lukt alleen net niet helemaal om oprecht blij te kijken naast de Polo winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2019 14:30 door NielsdW.
Gezien de datum geloof ik het nog niet helemaal... smiling smiley
Quote
P Klieder
Hij is wel 29-03 overgeschreven....

De Polo wel, de 306 niet.
Hahaha, mooi geprobeerd, ik kijk nou al uit naar de update van morgen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.