Elco: Peugeot 306 Cabriolet (1998) | Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 (2005)

Gepost door Elco 
Het houdt niet op, niet vanzelf. Al een tijdje moet ik een extra handeling uitvoeren om de kap te kunnen sluiten. Dat komt door een gebroken touwtje, wat bij de dealer dik 25 euro moet kosten. Vandaag bij de Hornbach voor een euro 'n soortgelijk touwtje gekocht en op maat geknoopt. Nu vouwt de kap weer neer zoals 't hoort thumbs up.

Ook gelijk goed dubbelzijdig tape meegenomen om m'n leeuwtje weer op het dashboard te plakken. Nu, hoop ik, eindelijk definitief.

Dubbelpost #forumfail

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2016 23:16 door Elco.
Ziet er weer goed uit, as usual! smileys with beer

Het valt op me op dat je dashboard zo ontzettend mooi zwart is. Heb je dat met iets behandeld? De auto ziet er echt elke keer uit alsof 'ie zo uit de showroom is gereden, geweldig is dat!

Het lijkt me leuk om mijn interieur ook wel wat op te fleuren met zo'n logo. Moet ik eens over nadenken... thumbs up
Niets bijzonders gedaan met het dashboard, alleen afgenomen met 'n microvezeldoekje en wat Dasty (ontvetter van de Wibra). Daar blijft 't wel mooi bij smiling smiley.
Het blijft een prachtige cabrio. Hopelijk zijn alle technische problemen nu opgelost.
Hoop het ook. Als verder alles 'n beetje mee zit mag 'ie me over iets meer dan een weekje naar Oostenrijk en Tsjechië vervoeren thumbs up.

Voor de zekerheid wel Pechservice Europa afgesloten bij de KNAC. Als ik alleen zou gaan had ik 't niet eens gedaan, maar de zekerheid thuis te komen is wel zo prettig voor mijn gezelschap smiling smiley.

Heerlijke cabrio-avond! Is 't geen plaatje, op de Cyclones?
Elco
(..)

Heerlijke cabrio-avond! Is 't geen plaatje, op de Cyclones?

Zeker thumbs up

Alvast een prettige vakantiereis gewenst.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 14:21 door Durashift.
Heerlijk Elco, fijne vakantie toegewenst thumbs up
Dank heren! Dat gaat vast helemaal goed komen. De auto loopt al een tijd weer helemaal geweldig, alle vertrouwen in. Vandaag de Cyclones nog even opnieuw laten balanceren wegens toch nog trillen, dat is nu ook opgelost. Alleen op slecht asfalt op snelwegtempo voel ik nog een kleine trilling, maar daar kan ik goed mee leven. Grootste deel van de tijd is 't perfect.

Als laatste puntje nog even de achterspeakers vervangen. Dat wilde ik al drie jaar doen omdat ze nogal snel doorsloegen, maar vond 't nooit echt belangrijk genoeg. Nu voor de vakantie dus maar wel gedaan, en nu al heel blij mee. Het wordt nog geen discotheek, maar klinkt wel een stuk fijner. Gelukkig maar, want 't was een forse klus om ze uit- en in te bouwen!

Volgens mij echt de perfecte auto voor een vakantietrip! Heb al regelmatig op het net gezocht naar een echt goede 306 cabrio maar zo mooi als de jouwe vind je denk ik niet snel.
Ik denk dat ze er wel zijn, maar niet per se te koop staan. Zelfs de duurste exemplaren zijn vaak niet zo netjes als de mijne. Hun prijs ontlenen ze aan een (nu) lagere kilometerstand, grotere motor, airconditioning of een elektrisch bedienbare kap.

Maar goed, ook al is mijn exemplaar heel netjes, hij heeft inmiddels aardig wat steenslag teruggekopt. Bij deze kleur valt dat best wel op. Maar als de kilometers zo blijven oplopen heeft overspuiten geen zin: volgend jaar zit er weer schade op. De techniek houd ik gewoon zo goed als 't gaat bij, dat vind ik belangrijk. Toch, afgezet tegen de aanschafprijs, had ik voor 't gedane onderhoud en reparaties dezelfde auto nog een paar keer kunnen kopen. Dat houd je toch, en je hoort me niet klagen...
Klopt.. maar voor al die €'s heb je wél al die plezierige Cabrio ritjes kunnen maken. thumbs up
Antisteenslag wrap? Dan kun je hem wel mooi houden.
Goed bezig Elco! Dat de onderhoudskosten de aanschafprijs vaker overtreffen kan ik over mee praten. Maar als je een liefhebber bent dan kan je het niet over je hart verkrijgen om de auto te verslonzen winking smiley En dat geldt al helemaal voor onze Peugeots!! smileys with beer
Durashift
Klopt.. maar voor al die €'s heb je wél al die plezierige Cabrio ritjes kunnen maken.

Absoluut waar, en dat blijft verslavend lekker. En vergeet niet: er is ook een ton aan kilometers (inmiddels door de 218.000 heen) weggetikt. Nieuw streven: 232.000 km. Daarna is de auto meer van mij dan 'ie ooit van iemand anders geweest is drinking smiley.

Afijn, morgen nog even wassen/uitzuigen en dan op pad. De foto's van de trip volgen wel eens! smiling smiley
Durashift
Klopt.. maar voor al die €'s heb je wél al die plezierige Cabrio ritjes kunnen maken. thumbs up

Absoluut eens!! dat is het allerbelangrijkste.
Wat het kost vind ik allemaal totaal niet boeiend, een hobby kost nu eenmaal geld, zolang het allemaal goed te behappen is tenminste.
Wil er geen droog brood om moeten eten.

Trouwens veel plezier met je komende trip/vakantie Elco, ben zeer benieuwd naar de mooie foto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2016 01:51 door Bofkont.
Zo, ik ben weer terug van een weekje heerlijke vakantie. Zowel qua tijd als qua afstand (zo'n 2.500 km) vond ik het perfect. De 306 heeft zich ontpopt tot goede reisgenoot en heeft zich bijzonder goed gedragen. Voor het eerst reed ik 'm in de bergen, waar 88 pk en 135 Nm voldoende bleken om met het verkeer mee te kunnen. Goed, daarvoor heb ik wel moeten werken, maar stiekem geeft dat (mij) meer plezier dan klimmen met een auto die het op zijn sloffen doet. Ook qua ruimte bood de 306 voldoende, dankzij de achterbank die dubbelt als bagageruimte. Het verbruik heb ik niet precies bijgehouden, maar ik reken op zo'n 1 op 14,5. Combineer dat met de buitenlandse brandstofprijzen en je weet: hij eet je ruif niet leeg. Oh, en qua open rijden: dat hebben we een dikke driekwart van de tijd gedaan. Heerlijk!

Tot slot, zonder er een levensverhaal van te willen maken, een beschrijving van de route. Een week geleden vertrokken we, zonder plan en met slechts een vaag idee van mogelijke bestemmingen, vanuit Groningen. De enige prikker van de vakantie stond bij de Duitse Biggesee, op behapbare afstand en toch al echt 'vakantie'. Na een nacht pakten we de boel weer in om door te rijden naar de Wörthsee, niet te verwarren met het Oostenrijkse VAG-walhalla "Wörthersee".

Van dit blauwwaterparadijsje wilden we door naar de Chiemsee, richting Tsjechische grens. Halverwege besloten we om toch naar Innsbrück, Oostenrijk te rijden. Vanaf de Seehamer See leidde TomToms kortste route ons over de mooiste, rustigste weggetjes via de Tegernsee naar de Oostenrijkse grens. Vignetje plakken en door! De route en de bergen waren fantastisch en de stad leuk genoeg om niet overhaast uit te vertrekken. Na de middag vertrokken we, via de snelweg, alsnog richting Chiemsee. Ook prachtig, met 's avonds geweldig omgevingslicht, maar eigenlijk was het gewoon een doorreisbestemming naar Tsjechië.

De volgende ochtend stelden we de navigatie in op Ceský Krumlov, waar we een hele fijne camping aan rivier Vitava vonden. De eerste plek waar we twee dagen doorbrachten. Ideaal, zo kon mijn reisgenote op haar gemak het stadje verkennen terwijl ik de 306 nog eens goed heb uitgelaten. Na deze camping leidde de weg naar Praag, waar we het na twee uurtjes eigenlijk wel gezien hadden. Besluit aldaar: 800 kilometer lang de rechtervoet gestrekt. Op naar huis…

Voor de niet-lezers, een fotoverslag:

De eerste camping nabij de Biggesee

De Biggesee zelf was mooier, al helemaal met zulke luchten

Rijdend door het landschap nabij de Wörthsee

Met TomTom op 'kortste route' vind je de mooiste wegen. Hier binnendoor van Seehamer See naar Innsbrück.

Vignetje…

…een geel vignetje, gelukkig.

Oostenrijk beviel mij.

In de Oostenrijkse bergen was het geweldig rijden, volgas van bocht naar bocht.

Mooie avond aan de Chiemsee, maar toch…

…op naar Tsjechië.

Een perfect plekje aan rivier Vitava.

Aardig uitzicht voor een fotostop tijdens 't uitlaten van de 306.

Ceský Krumlov is toeristisch, maar mooi.

Onderweg naar Praag - geen vakantie zonder Mac.

En na 1.000 km rijden op één dag weer thuis!
Zo hey wat een prachtige reis Elco!!
Prachtige omgeving en super mooie foto's, dat moet echt genieten zijn geweest.
Mooi dat de 306 het zo goed heeft gedaan ook, maar stiekem had ik ook niet anders verwacht.
Het was absoluut heerlijk, eigenlijk had ik best een weekje jouw naam kunnen dragen. Alles klopte deze week. Weer, omgeving, route, auto thumbs up. Ik had er ook alle vertrouwen in nadat 'ie het hier zo lang goed heeft gedaan, gelukkig helemaal terecht!
Mooie foto's hoor. Die gele 306 knalt er echt uit.
En met een reisgenote is kamperen toch wel 10x zo leuk.
Tenminste, dat vind ik nu Mrs. Madmat al zo'n 5 jaar met me meegaat!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 10:49 door madmat1986.
Leuk reis en prachtige foto's! Fijn dat de 306 het probleemloos gedaan heeft thumbs up

Wat ik me nog afvroeg (in het kader van mijn eigen reis volgende week), je zegt met weinig planning te zijn gaan rijden. Hoe heb je dat met overnachten aangepakt? Ergens gewoon een camping opzoeken en hopen dat er plek is?
Mooie reis, fraaie plaatjes en nog fraaiere auto. thumbs up
't Is wel zuinigjes pakken zeker?
Geweldige foto zeg, die tweede. thumbs up

Leuke trip ook, niks plannen, niet te ver en toch lekker weg. En om Zevens' vraag (deels) te beantwoorden, volgens mij kun je in die contreien, weg van het massa-tourisme, altijd wel een plekje vinden op een camping?
Zevens
Wat ik me nog afvroeg (in het kader van mijn eigen reis volgende week), je zegt met weinig planning te zijn gaan rijden. Hoe heb je dat met overnachten aangepakt? Ergens gewoon een camping opzoeken en hopen dat er plek is?

We hebben de kaart erbij gepakt, gezocht naar een leuke plek - veelal aan het water - en daar naar campings gezocht. De minst toeristisch of als familiecamping ogende uitgekozen en daar op de bonnefooi naartoe gereden. Plek was er in deze tijd van het seizoen nog riant, de campings waren niet meer dan een kwart bezet.

De Schaduw
Mooie reis, fraaie plaatjes en nog fraaiere auto. thumbs up
't Is wel zuinigjes pakken zeker?

Dank smiling smiley qua pakken hebben we eigenlijk nergens rekening mee gehouden. Alleen geen harde koffers meegenomen, maar tassen. Onder de opbergruimte voor de kap liggen nog een trolley en twee weekendtassen, dat paste precies. Op de achterbank kwamen de grote spullen zoals 'n campingstoel.

Ach ja, stom, jullie hebben natuurlijk ook een achterbank. Dat scheelt een slok.
Aah oke, duidelijk. Gedurfd is het wel, maar je zit inderdaad in niet de meest toeristische plekken en nog niet in de drukste tijd van het jaar.
Prachtig zeg! Het mooiste aan Oostenrijk is nog wel de keuken. Echt heerlijke gerechten!
Je Peugeot blijf ik fantastisch vinden. Vroeger hadden mijn buren er 1, destijds net nieuw, in het donkergroen. Schitterend auto, altijd al gevonden. Lijkt ook niet echt oud te worden.
Mooie plaatjes! En dat geel gaat ook nooit vervelen. thumbs up
Mooi verhaal, en een lekkere reis met uiteraard prachtige foto's winking smiley
Dank heren! Ben nog aan het nagenieten smiling smiley. Binnenkort de 306 nog even goed machinaal poetsen. Dat kan ik nu zelf en is ook alweer zo'n 2,5 jaar geleden.

Ook is de Cabriolet vandaag 18 geworden. Roken en zuipen dus, zou je zeggen. Nou, ik hoop het niet.

Gefeliciteerd met de verjaring. thumbs up

Mooie foto's van de vakantieweek.. Praag was kennelijk niet jullie 'ding'. ? winking smiley
Laten we inderdaad hopen dattie niet begint te zuipen en te roken. grinning smiley thumbs up
Haha geniale foto drinking smiley
Gefeliciteerd Elco, op naar de volgende 18 jaar.
Ik zag m al op facebook, gefeliciteerd! Nou maar hopen dat ie het zuipen en roken inderdaad laat. Anders wordt het een dure kostgangerwinking smiley
Nou, 't poetsen zit erop. Ook al was 'ie altijd aardig netjes, het kleien en polijsten kostte nog wel een halve dag. Hoewel het resultaat niet geheel swirlvrij is ben ik er wel tevreden mee. Hij kan 'r weer een tijdje tegen!

Het stormt updates hier, en da's eigenlijk ook logisch met het gebruik van afgelopen tijd. Gisteren heb ik de magische 222222 bereikt. Op naar de 306000!

Gefeliciteerd Elco! EN mooie plaatjes zeg!

Ook een leuke vakantie-verslag van je, waren we toch maar even tegelijk in Praag, jammer anders hadden we een biertje kunnen drinken, het weer was er wel naar!

Ik begrijp zelf nooit zo goed waarom mensen altijd campings gaan reserveren, voor een nacht of 2, of 3. Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een camping zo vol was, dat er geen plek meer was. Zelfs niet in het hoofdseizoen en niet in Frankrijk. Ook niet toen ik met papa en mama mee ging, en we dus ergens 2 week bleven, dat kon ook altijd.

De gele staat er weer mooi bij, ergens tussen mijn vakantiefoto's staat een gele 306 cabrio uit Riga, of in Riga of beide... smileys with beer
Vorig weekend (dus niet afgelopen) heb ik de 306 gebracht naar een plek waar hij eigenlijk niet thuishoort: de Nürburgring. Na een rit van bijna 400 km aangekomen, met vrienden op het terras gezeten en genoten van het spul wat er rondrijdt. Uiteindelijk is mijn 306 de baan ook op geweest. Gezien de uitdagende aard van het circuit en mijn onervarenheid ermee (ik speel geen spelletjes) heb ik 't wiel uit handen gegeven aan een 800+ rondjes-expert. Uiterst defensief rijdend hebben we de Groene Hel bereden. De 306 deed het prima en 't is leuk hem eens op dé plek voor autoliefhebbers gehad te hebben. Maar ook duidelijk: de auto is hier niet op zijn plaats, vooral wegens gebrek aan motorvermogen. Wat mij betreft blijft het dus bij één rondje smiling smiley

Gelukkig is er wel bewijs van, ik heb de foto maar gekocht voor in het digitale plakboek:

Ik werd nog bijna verplicht de obligate Ringsticker te plakken, maar dat wil ik niet. Soms kan ik leven met een compromis, vandaar dat ik 'n restant van andermans sticker alsnog een plekje gaf.

Ook leuk: ons #TeamYellow op de parkeerplaats van het restaurant.

Na het eten de 400 km huiswaarts dakloos afgelegd en daarbij rustig 130 á 140 aangehouden op de Autobahn. Fijne kar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2016 16:29 door Elco.
Leuk gezicht Elco, de 306 Cabrio op de Nürgburgring, met een vette BMW in de achteruitkijkspiegel en een would-be Corsa OPC!
Mooie foto's! En ontzettend leuk om te zien dat de 306 een bezoekje aan de Nürburgring heeft gemaakt (en in het gezelschap van een tweede 306 zelfs!) smileys with beer

Als de jouwe het met zijn 1.6 liter zoals je zegt maar nauwelijks aankan lijkt het me met een 1.4 liter motor helemaal niet te doen; ik ben blij dat ik dat mijn 306 heb bespaard dan, haha grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.