Elco: Peugeot 306 Cabriolet (1998) | Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 (2005)

Gepost door Elco 
Wel jammer van de gasdop, maar verder fraaie auto. thumbs up

Edit: Norev heeft 'm in 1/18 uitgebracht. smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2020 20:01 door Jay DoubleYou.
Wat een prachtige auto!

Ook een gevalletje van; ohja die had je ook nog. Ik heb ze overigens zover ik mij herinner alleen in het zilver gezien. Deze is heerlijk rood smileys with beer Met zo'n V6 moet dit ook wel heerlijk kilometer vreten zijn

Het grootste nadeel van deze auto is wel dat zijn voorganger zoveel mooier was qua ontwerp
Gaaf man, ik zie 'm binnenkort wel verschijnen!!! Inderdaad een knappe kleur en een heerlijke motor.
Gefeliciteerd, prachtige auto en een fijne aandrijflijn
Mooi sloepé!

Elco
Wat ga ik er nu mee doen? Nog een maandje rijden om te zien hoe hij zich houdt en of hij betrouwbaar blijkt.

Wel even links een nieuw stadslichtje erin zetten winking smiley
Jay DoubleYou

Een gasdop laat ik t.z.t in kleur spuiten. Maar besef wel: die gastank is de enige reden dat dit kan. Zo'n zware en gemiddels 1 op 9 rijdende auto is alleen maar leuk als je hem kan afvullen met goedkope brandstof. Dat het toevallig relatief schoon verbrandend spul is met met een octaangetal van ongeveer 110 is alleen maar mooi meegenomen. Het model is al onderweg, zij het in zilvergrijs! smiling smiley

uwbuurman
Gaaf man, ik zie 'm binnenkort wel verschijnen!!! Inderdaad een knappe kleur en een heerlijke motor.

Thanks! Zo'n anderhalve week geleden was ik er nog in verband met een zekere ooievaar. Wellicht heb je de 306 toen nog (open) zien staan... Volgende ritjes Noorden worden comfortabeler en voordeliger cool smiley,

Wouter82
Wel even links een nieuw stadslichtje erin zetten winking smiley

De auto herinnert mij hier bij elke start luid en duidelijk aan, maar dank voor de extra herinnering! smiling smiley Het is ontstaan na het polijsten van de koplampen, dus waarschijnlijk is het contact door de trillingen verstoord. Morgen even kijken.

@ de rest, dank! Ik houd jullie op de hoogte.
Elco
Thanks! Zo'n anderhalve week geleden was ik er nog in verband met een zekere ooievaar. Wellicht heb je de 306 toen nog (open) zien staan... Volgende ritjes Noorden worden comfortabeler en voordeliger cool smiley

Kerel, ik heb foto's met de open e30 325iA er naast smileys with beer
uwbuurman
Elco
Thanks! Zo'n anderhalve week geleden was ik er nog in verband met een zekere ooievaar. Wellicht heb je de 306 toen nog (open) zien staan... Volgende ritjes Noorden worden comfortabeler en voordeliger cool smiley

Share! Like! Subscribe!
Elco
Jay DoubleYou

Een gasdop laat ik t.z.t in kleur spuiten. Maar besef wel: die gastank is de enige reden dat dit kan. Zo'n zware en gemiddels 1 op 9 rijdende auto is alleen maar leuk als je hem kan afvullen met goedkope brandstof. Dat het toevallig relatief schoon verbrandend spul is met met een octaangetal van ongeveer 110 is alleen maar mooi meegenomen. Het model is al onderweg, zij het in zilvergrijs! smiling smiley

Oké! Dan snap ik dat je blij bent met LPG. grinning smiley Leuk dat je van de 407 ook al een model hebt. Wordt vast weer een ombouwprojectje net als bij de 306? Als je die wilt sharen, graag. Lijkt me leuk.
Gefeliciteerd met deze chique Peugeot! Ik zag er gisteren nog een, een metallic blauw exemplaar en het was een echte blikvanger! Ik vind het silhouet can de 407 Coupé schitterend maar de overhang is voor mij wel een afknapper. Toch wel een heel fijne auto om te rijden denk, stoelen zien er echt heel comfortabel uit ook thumbs up

LPG lijkt me ook geen slecht idee hoor, ik rij met de 530i nu ook zo'n 1 op 9 met dure E98 benzine. Gelukkig maak ik niet zo veel kilometers big smile smiley

Veel plezier ermee!
Zadelsnuiver
(...) Ik vind het silhouet van de 407 Coupé schitterend maar de overhang is voor mij wel een afknapper. (...)

Veel plezier ermee!

Tsja, de overhang... Ik vind overhang eigenlijk niet zo storend, maar 't maakt hem minder fotogeniek. Bij mijn eerste auto, de Mondeo Wagon, was de achter-overhang juist een van de redenen waarom ik 'm zo interessant vond. Ik heb meer tegen 'veel blik boven de wielen' en op dat punt scoort de 407 juist behoorlijk goed.

Dat plezier komt vast goed, als ie zich blijft gedragen!smiling smiley

Jay DoubleYou
Wordt vast weer een ombouwprojectje net als bij de 306? Als je die wilt sharen, graag. Lijkt me leuk.

In dit geval heeft 1:1 meer liefde nodig, dus heeft 1:18 niet meteen prioriteit. Maar het zal ongetwijfeld gebeuren en natuurlijk deel ik 't dan! smiling smiley
AsconaGT

Het grootste nadeel van deze auto is wel dat zijn voorganger zoveel mooier was qua ontwerp

Helemaal mee eens, de verkoopaantallen geven dat ook aan.
Het "je voelt je lekkerder in een Peugeot" is bij jou wel erg sterk ontwikkeld big smile smiley
Maar een 407 V6, als coupe, in deze kleur... dat is absoluut een goed gevoel lijkt me zo.
Erg leuke aanwinst! De 407 Coupé had inderdaad de ondankbare taak om de schitterende 406 Coupé op te volgen, maar afgezien daarvan blijft het wel een mooie verschijning in een segment dat inmiddels volledig is uitgestorven (= de grote Franse coupé). Ik zag vorige week donderdag toevallig nog een lichtblauw/zilverkleurig exemplaar rijden en betrapte met ook op de bedenking: "Hé, die had je ook nog!". In ieder geval een onderscheidend vervoersmiddel!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 12:36 door Escher.
Zoals ik al gezegd had: Wat een fantastische aankoop! Leuke auto, met een heerlijke soepele motor. drinking smiley Ooit in zo'n zelfde ding gereden, zilver en met die 3.0 V6, wat boterzacht en die stoelen waren ook echt van die zachte luxe zetels. thumbs up
Elco
uwbuurman

Share! Like! Subscribe!

Hahaha, nou vooruit dan. Let op, jouw gele is mooi gewassen en gepoetst, de mijne kwam net precies uit de Eifel terug, onder het (rem)stof. En de opstelling was ook ruk, natuurlijk, maar het gaat om het idee hahahaha [/disclaimer]

Heel erg mooie auto die 407 coupe, en mooie motorisering! thumbs up
Mooi hoor, ik moet zeggen dat het design me meer is gaan liggen. Zo fraai als een 406 Coupé zal het nooit worden, maar het is zeker geen lelijke auto. Helemaal in het rood helemaal goed.
Gefeliciteerd met de coupé!thumbs up
Dat rood staat 'm erg goed.
Joe met trema l D met punt
Mooi hoor, ik moet zeggen dat het design me meer is gaan liggen. Zo fraai als een 406 Coupé zal het nooit worden, maar het is zeker geen lelijke auto. Helemaal in het rood helemaal goed.
Ik herken dit. Komt waarschijnlijk doordat auto's steeds lomper en groter worden en dat nadeel van de 407 dus wegvalt tegen heel veel nieuwe auto's.
Ik had die 407 al op autoscout voorbij zijn komen en me verbaasd over de lage prijs en kilometerstand icm de LPG-installatie. Hij ziet er op de foto's nog netjes uit en de kleur vind ik perfect voor deze auto! Ben benieuwd hoe die bevalt.

Mooie resultaten ook op het leer. Ik wil zelf het rode leer van mijn GTV nog eens behandelen. Dus maar eens zo'n colorlock setje bestellen.
AsconaGT
Ook een gevalletje van; ohja die had je ook nog.

Nou, precies dat. Een jaar geleden had ik exact hetzelfde:

Engineer2
Het "je voelt je lekkerder in een Peugeot" is bij jou wel erg sterk ontwikkeld big smile smiley

Ja, best bijzonder. Van huis uit is dat zeker niet het geval, maar een Peugeot 'werkt' voor mij altijd. Of het nu een oude 306 is of de nieuwste 508, hoe het zit en rijdt is voor mij gewoon goed. De 406 Coupé was daarop een uitzondering. Door de beperkte stuurwielverstelling en de vreemde hoek waarin het stuur stond kreeg ik eerst last van m'n armen. Bij de 407 is de verstelbaarheid in alle richtingen juist erg goed.

Escher
Erg leuke aanwinst! De 407 Coupé had inderdaad de ondankbare taak om de schitterende 406 Coupé op te volgen.

Dankjewel! Hij had inderdaad grote schoenen te vullen. In Nederland zijn er nog maar 399 407 Coupés, tegen bijna 1.200 406 Coupés. Dat zegt wel wat over de populariteit.

Mechanix
Gaaf dat je zo'n aanschaf aandurft! thumbs up

Tsja, ik weet ook niet precies waar ik dat lef gevonden heb. Het gevoel is in ieder geval goed en de prijs was zo netjes dat ik geen groot risico loop. Alleen de MRB is even slikken...

@uwbuurman,
Leuke plaatjes, en zo vies is de E30 niet hoor. Is dit de auto waarvan je laatst het interieur hebt aangepakt? Toevallig heb ik recent nog met een E30 325i (niet-A) Cabrio gereden, op vergelijkbare wielen. Best een leuke ervaring, met name dankzij de motor!
Ja, van deze heb ik het interieur gedaan. En nog een andere, met handbak, ook een 1987 325i, met een zwartleren interieur.
Dus toch! Het zag er op de foto al zo fris uit, maar met de hoeveelheid BMW's die je bezit had 't ook maar zo een andere kunnen zijn winking smiley

Ook nog maar even in de achtertuin wezen spelen. Hij is niet zo fotogeniek als de 306, maar 't kon minder toch?

Wauw, erg goed Elco! De 407 Coupé vond ik nieuw al direct een mooie auto, die dan ook op de wishlist van de 14-jarige ik belandde. Die dikke kont vond ik geweldig! grinning smiley En rode auto's hebben bij mij altijd een streepje voor, alleen het interieur is me bij deze iets te zwart. Maar boeiuh, het rijdt vast geweldig en dat is het belangrijkst. Hopelijk beloont hij jouw (nog te komen) liefde met betrouwbaarheid.
Inderdaad mooie foto's! maar dat kun je wel aan jou overlaten.

Misschien iets minder fotogeniek als de 306, nog steeds véél meer fotogeniek dan 95% van het nederlandse wagenpark winking smiley Ben wel jaloers op de kleur hoor
Zal ongetwijfeld fijn rijden de 407, maar vind hem niet mooi. De 406 coupe is zoveel fraaier.
Desalniettemin veel succes met de wagen.
Ik ga je hier net zo lang met foto's bestoken tot je 'm wel mooi vindt!
Mooie aanwinst! Ik had vroeger indd ook een Norev 1:18 in de kast staan van dit model.
Elco

Niet fotogeniek? Nou juist wel. Kleur en vorm passen juist weer erg goed bij dit jaargetijde. Een ontzettend mooie foto is dit!
Elco
Ik ga je hier net zo lang met foto's bestoken tot je 'm wel mooi vindt!

Haha big smile smileythumbs up
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, ik vind hem minder fraai dan de 406 coupe.
De 407 is zeer zeker geen verkeerde of lelijke auto.
En met de 3.0 V6 natuurlijk bijzonder fijn rijden!
Begrijp ik hoor, de 407 is gewoon een vrij 'Duitse' 406 Coupé. Hij rijdt gelukkig wel fijner en die zescilinder is natuurlijk een traktatie.

Afgelopen weekend even met het leer bezig geweest. Toevallig is het dezelfde tint als de 306 heeft, dus ik kon dezelfde verf gebruiken. Scheelt weer in de kost'n!

Ook heb ik niet de hele stoelen gedaan, alleen de minder mooie punten aangepakt. Zodat het totale plaatje blijft kloppen.

Voor:

Tijdens:

Na:

Voelt weer fris zo! Tot slot nog een nieuwe pookknop. Scheelt ook 'n hoop en schakelt écht lekkerder smiling smiley

Jay DoubleYou
Fabrieksnieuw! grinning smiley

'De pookhoes is gedemonteerd, weg gegooid en de nieuwe is uitgepakt, gematteerd en weer afgemonteerd'

Goed werk Elco! thumbs up
Leuke KM vreter naast de 306 Elco, goed bezig thumbs up Nog plannen met de 306 dat hij in de winter wordt gestald, of puur ter bescherming en behoud van de auto?

Volgens mij zag ik op facebook de opmerking dat het 3e pedaal er één teveel is, maar dat past imo perfect bij de auto. Ik gok dat de beleving van het blok gekoppeld aan een automaat een stuk doodser zal zijn.
S RS
Leuke KM vreter naast de 306 Elco, goed bezig Nog plannen met de 306 dat hij in de winter wordt gestald, of puur ter bescherming en behoud van de auto?

Volgens mij zag ik op facebook de opmerking dat het 3e pedaal er één teveel is, maar dat past imo perfect bij de auto. Ik gok dat de beleving van het blok gekoppeld aan een automaat een stuk doodser zal zijn.

Het plan met de 306 is vooral om 'm goed te houden voor 'later', dus dat is het idee achter de stalling. Mijn vader heeft een huis met keurige loods gekocht, daar komt-ie te staan. Ook kleine klusjes of poetswerk kunnen daar gebeuren, dus dat is heel aangenaam!

Eigenlijk denk ik dat de 407 met automaat de 'fijnere' combinatie is, maar ik vind een relatief groot blok met de hand schakelen eigenlijk altijd wel zijn charme hebben. Je moet het gewoon goed doen, anders word je afgestraft. Inmiddels heb ik een bescheiden lijstje gemaakt van een aantal werkzaamheden die hopelijk volgende maand uitgevoerd kunnen worden. Dat neemt niet weg dat de 407 op de 'wisselplaats' staat, die onder intimi inmiddels 'schopstoel' wordt genoemd. Hoe lang hij blijft hangt dus af van hoe hij het blijft doen en hoe blij ik ervan word.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2020 18:57 door Elco.
Zo, dat leer is inderdaad mooi opgeknapt zeg, puik werk thumbs up
Oh en zéér mooie fotos van je "achtertuin" hoor, prachtig kwa kleuren en sfeertje!
Dat leerherstel zal zeker wat doen met de kwaliteitsbeleving als je er in zit. Zeker die pookknop.
"Begrijp ik hoor, de 407 is gewoon een vrij 'Duitse' 406 Coupé. Hij rijdt gelukkig wel fijner en die zescilinder is natuurlijk een traktatie"

Ach dat is natuurlijk niets anders dan persoonlijke voorkeur/smaak.
Maar lekker bezig met het leer! knapt hij mooi van op.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2020 20:51 door Bofkont 350.
Dit plaatje 'gesorteerd op gewicht' zal niet meehelpen:

Maar tijdens een coronaproof tourtje over mooie wegen, afgelopen weekend, beviel de 407 me allerbest. Gelukkig geen enkele misse slag, maar daarnaast viel de handling me eigenlijk ook niet tegen. Met het onderstel in 'sport' is-ie een soort van communicatief en ondanks z'n formaat en gewicht best goed te plaatsen. Een stuk minder spannend (eng) dan de 306 in deze situaties, wat best fijn is als je bovenstaande auto's met stuk voor stuk 280+ pk wilt bijhouden. Jawel, na de 407 is de Porsche het minst krachtig...
Nog helemaal niet gereageerd, maar wat een goed ding thumbs up De 407 Coupé wordt verrassend mooi oud en zo'n V6 lijkt me ook geen straf.

Goed bezig ook met die kleine stapjes om de auto beter te maken!
Mooi zo'n 407 coupé Elco, zeker in het rood. thumbs up
Zoals al vaker geschreven wordt hij best mooi oud. Alleen die overhang voor blijf ik een minder fraai detail.
Hoe loopt de V6, hopelijk geen last van ratelende automatische nokkenasverstellers?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.