smarter: 2020 Fiat 500C Spiaggina '58 en Audi van de zaak

Gepost door smarter 
smarter
Ik ben het helemaal met je eens. Helaas zijn zwart en grijs de enig leverbare interieurtinten af fabriek bij een Audi met S line pakket. Je kunt wel alles personaliseren via Audi Exclusive, dan heb je keuze uit 18 kleuren leder, stiksels enz en kan je alles laten bekleden zoals dashboard, middentunnel enz. Nadeel: Kost zomaar 5-10k extra t.o.v. een normaal lederen interieur en 2 maanden langere levertijd.

Ik snap die keuze van Audi dus echt niet. Waarom beperk die keuze beperken? Atlasbeige of Okapibruin zouden toch minimaal een extra optie moeten zijn. Ik vind dat Districtgroen een hele goeie kleur, maar met dat zwarte interieur slaat het een beetje dood. Rotsgrijs lijkt me dan nog beter. Blijkbaar hebben de klanten er geen probleem mee want de gemiddelde Audi wordt niet met veel fantasie besteld. Daarom vind ik jouw keuze voor een groene demo zeer te prijzen smiling smiley.

Dat doet BMW met de keuze van interieurkleuren met een M-pakket beter. Wat Audi dan weer goed doet is dat je uit meer verschillende velgen kan kiezen.
smarter
Gisteren is de nieuwe demo A5 bij ons op de zaak gelost:

Ziet er nu nogal knullig uit met de transportblokken tussen de veren en met de standaardwielen. Volgende week lekker op pad met mijn nieuwe company car. cool smiley

Die wielen lijken idd wat klein zo ja. Maar ik vind de kleur echt heel vet! Of is dit nog een soort transport-wrap ofzo? Ik heb nooit een nieuwe auto in mijn bezit gehad haha dus geen idee hoe dat werkt, misschien zeg ik wel iets heel sufs nu nut smiley
Maar ik vind deze kleur iig heel erg vet, dat wilde ik even gezegd hebben big smile smiley
omniradius
Of is dit nog een soort transport-wrap ofzo?

Geen wrap, het is ochtend dauw die het mat laat lijken.
Lekker weer hoor!

1 lekker kleurtje er bij op het nederlandse wagenpark thumbs up

zo met de dauw lijkt het wel een beetje 'configurator' groen nu de echte glans ontbreekt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 14:57 door AsconaGT.
smarter
Gisteren is de nieuwe demo A5 bij ons op de zaak gelost:

Ziet er nu nogal knullig uit met de transportblokken tussen de veren en met de standaardwielen. Volgende week lekker op pad met mijn nieuwe company car. cool smiley

Lijkt wel een heel andere wagen zo...

Vandaag met de andere velgen eronder ziet het er meteen anders uit:

Ik snap wat je zei over de velgmaat. Die vorige was wel 19" toch? Dit is er net eentje te veel, het zijn nu echt karrewielen, waarbij het open ontwerp niet helpt.

Maar leuk dat ze nu hard voor je bezig zijn, snel rijden!
Inderdaad, MWH. Je ziet nu mooi de 3 velgmaten boven elkaar: 18 inch standaardvelg, 19 inch fabrieksoptie en 20 inch accessoire velg. De middelste is mijn favoriet onder de A5.
Goh, is die bovenste al 18"? Dat had ik niet gegokt. Wat oogt dat klein zeg...

Heeft deze A5 eigenlijk van die kantelende spiegels met achteruit rijden, om de velg in de gaten te houden? Dat is een functie die ik in mijn nederige Fiat al danig mis! big smile smiley
Dikke A5 smarter.thumbs up Have fun!

Bijzondere kleur ook.eye popping smiley
Heerlijk kleurtje zo thumbs up hopelijk mag je er lang van genieten big smile smiley
Dikke A5 smarter! Erg mooi ontwerp, juist ook al Sportback. Ik had zelf net als jij voor 19 inch gekozen en ik was voor Navarra blauw gegaan, maar zoals jij hem hebt geconfigureerd is hij ook wel erg mooi.
Zadelsnuiver
Heerlijk kleurtje zo thumbs up hopelijk mag je er lang van genieten big smile smiley

Je zal altijd net zien dat deze al na 2 weken onder mijn kont vandaan verkocht wordt... eye rolling smiley

Om de verkoopbaarheid (en mijn bijtelling) wat af te remmen heb ik deze gelukkig niet te courant samengesteld. Zo zitten er 0 rij assistenten op, dus geen adaptive cruise control, geen lane depature warning, geen parkeersensoren voor, geen achteruitrijcamera... Alles voor de looks cool smiley
geen parkeersensoren voor en geen achteruitrijcamera eye popping smiley

Je kunt beter snel door wisselen en daardoor zorgen dat er nog veel meer kleur op het nederlandse wagenpark komt grinning smiley zie het als een roeping
AsconaGT
geen parkeersensoren voor en geen achteruitrijcamera eye popping smiley

Je kunt beter snel door wisselen en daardoor zorgen dat er nog veel meer kleur op het nederlandse wagenpark komt grinning smiley zie het als een roeping

Op den duur alleen maar groene Audi’s op de weg is ook saai. drinking smiley

Op den duur alleen maar groene Audi’s op de weg is ook saai. drinking smiley

Eens grinning smiley maar voordat het zover is... dan is er nog navarra Blauw of anders Tango rood . Lekker doorwisselen dus winking smiley
smarter
Om de verkoopbaarheid (en mijn bijtelling) wat af te remmen heb ik deze gelukkig niet te courant samengesteld. Zo zitten er 0 rij assistenten op, dus geen adaptive cruise control, geen lane depature warning, geen parkeersensoren voor, geen achteruitrijcamera... Alles voor de looks cool smiley

"Mag" dat van de baas? Want die zal toch op een gegeven moment van die auto af willen toch? Lijkt mij wel erg leuk dat je voor je werk gewoon een auto kunt samenstellen en bestellen smiling smiley
smarter

Ik vermoed dat dit alles op vraag van de klant gemakkelijk achteraf in te bouwen of te programmeren valt.
Heb je zo'n bijzondere kleur maar een schrale optie lijst. Beetje jammer!
Lexarno
Het is maar net waar je om geeft. Onmisbaar zijn die opties niet.
MWH
Lexarno

Maar een zwarte of zilveren met al die opties kan je laten wrappen in een leuk kleurtje.
BRG
MWH
Lexarno
Maar een zwarte of zilveren met al die opties kan je laten wrappen in een leuk kleurtje.
Maar een zwarte of zilveren met al die opties is een stuk duurder, de wrap komt daar nog bij.

Smarter kent deze markt en zal deze keuze niet gemaakt hebben als het hopeloos is. Als hij er maar blij mee is toch?
BRG
smarter

Ik vermoed dat dit alles op vraag van de klant gemakkelijk achteraf in te bouwen of te programmeren valt.

Originele parkeersensoren voorzijde en bijvoorbeeld de achteruitrijcamera zijn inderdaad origineel Audi ok achteraf nog in te bouwen. Ik geef daar zelf helemaal niets om net als andere rij-assistenten. Geen zin om daar dus de bijtelling over te betalen.
Hij staat trouwens inmiddels thuis voor de deur, morgen dagje vrij dan maak ik nog wel even een paar foto's.
Wauw, echt DE kleur op de toch al zo mooie a5 sportbackthumbs up
Damianw26
Wauw, echt DE kleur op de toch al zo mooie a5 sportbackthumbs up

Helemaal eens: Ik heb net nog even gekeken, zelfs in het pikkedonker is deze kleur nog geweldig!

smarter
Originele parkeersensoren voorzijde en bijvoorbeeld de achteruitrijcamera zijn inderdaad origineel Audi ok achteraf nog in te bouwen. Ik geef daar zelf helemaal niets om net als andere rij-assistenten. Geen zin om daar dus de bijtelling over te betalen.

In België weet ik dat er voor autoverkopers vaak een "deal" gesloten wordt tussen de werkgever en de fiscus waarbij een soort forfaitair VAA (in NL bijtelling) wordt afgesproken los van de werkelijke auto waarmee gereden wordt.
Immers, de wagen van autoverkopers wisselt wel eens vaker, wordt ook als demo ingezet en soms enkele dagen uitgeleend als vervangwagen.
Van exclusief gebruik is niet echt sprake.
De ene week rij je met een bescheiden wagen, de andere week rij je met een demo uit het topsegment.
En om op vakantie te gaan krijg je dan ook nog eens de wagen van de garage-eigenaar mee omdat die zoveel comfortabele en groter is.

Bestaat zo'n regeling niet in NL?
Stel dat die groene weer na 4 weken verkocht is, je daarna enkele weken met een ID3 rondrijdt, dan een E-tron onder de bips krijgt, nadat die verkocht is tijdelijk met een door de garage overgenomen youngtimer A8 zes cilinder 3.0 diesel rondrijdt in afwachting van de levering van een nieuwe plug-in? Wordt je bijtelling dan dag per dag in functie van de dan gebruikte wagen opgevolgd?
Lijkt me voor een verkoper niet echt handig.
zeer fraai inderdaad. maar het is ook echt zo'n kleur wat mensen in het echt moeten zien voordat ze overtuigd raken. In de configurator ziet het er toch wat anders uit. Als een dealer hem dan niet in zo'n kleur heeft staat dan word het vaak gewoon weer een zwarte, grijs of wit. geld overigens voor wel meer kleuren. smiling smiley
@BRG: ik dacht dat er in NL ook zoiets was, maar kan me ook voorstellen dat dat soort regelingen voortdurend wordt aangescherpt omdat het lastig (en misbruikgevoelig) is een 'gemiddelde' fiscale waarde vast te stellen voor wat je rijdt.
Barri
@BRG: ik dacht dat er in NL ook zoiets was, maar kan me ook voorstellen dat dat soort regelingen voortdurend wordt aangescherpt omdat het lastig (en misbruikgevoelig) is een 'gemiddelde' fiscale waarde vast te stellen voor wat je rijdt.

Tot 15 jaar geleden was er inderdaad het 'dealerbesluit' met een vaste bijtelling per merk en dan verdeeld in 5 salarisgroepen. Dit bestaat helaas niet meer. Ik rij een 'vaste' auto en die tel ik bij. Als ik dan eens wat anders me naar huis neem, dan hoef ik dat niet apart aan te geven. Dat kan dan een A1 zijn, maar ook een Q8. Als mijn auto verkocht is, dan loopt de bijtelling gewoon door en rij ik tijdelijk iets anders. Als er dan weer een nieuwe auto ingezet wordt dan wordt dat mijn nieuwe bijtelling.
smarter
Tot 15 jaar geleden was er inderdaad het 'dealerbesluit' met een vaste bijtelling per merk en dan verdeeld in 5 salarisgroepen.
Ik had toen een bijbaantje bij een Lexus dealer. Toen dit 'dealerbesluit' wijzigde nam de directeur geen LS of RX meer mee, maar een IS. Een verkoper bleef RX rijden (alleen zakelijk) en een andere verkoper kocht een vijfdehands Corsa. cool smiley
Niet echt fotoweer vandaag, maar wel lekker een stuk gereden.

Prachtige Audi zo in het groen. Wat ik wel storend vind zijn de chromen sierstukken in de achterbumper terwijl alle sierdelen en ook de logo’s zwart zijn. Heeft ook niks met een uitlaat te maken dus moeten gewoon netjes zwart.

Verder valt het me op dat er in de wang van de bestuurdersstoel nu al een kleine vouw zit. Valt me ook weleens op bij andere Audi’s dat dat niet lang strak blijft. Dit is alleen wel heel snel.
Kristian
Prachtige Audi zo in het groen. Wat ik wel storend vind zijn de chromen sierstukken in de achterbumper terwijl alle sierdelen en ook de logo’s zwart zijn. Heeft ook niks met een uitlaat te maken dus moeten gewoon netjes zwart.

Thanks! De dubbele uitlaten op een A4/ A5 zijn gelukkig wel echt. De omranding is metaal en erachter zit de uitlaatdemper met een (kleinere) uitlaatmond. Er komt dus echt 'rook' uit beide uitlaten. Wat betreft chroom: Dit komt ook terug op de sierlijstjes op voorscherm/ portier en in de gepolijste vlakken op de velgen. Wat mij betreft klopt de match zo goed.

Je hebt gelijk wat betreft de stoelbekleding. Die zit er af fabriek net even te slap omheen en gaat dus snel een beetje 'kreuken'. Dit wordt gelukkig niet erger en na vele jaren ziet het er niet heel anders uit.
Lexarno

Zo'n saaie CT200 vind ik dan veel meer jammer tongue sticking out smiley

Zo dan Smarter wat een geweldig kek ding zeg cool smiley
Mooi met dat herfst weer, stel je voor in de lente, met al dat groen, zie je de auto niet staan.
Oké, dus wel functionele sierstukken. Dat is wel beter.
gebrek aan rijassistenten zie ik ook niet als nadeel. Heb in mijn BMW ook helemaal niets en ook alleen pdc achter. De Mazda hiervoor had alles. 360 camera, ACC etc. maar mis het totaal niet. Alleen blind spot warning vond ik wel handig.
Bofkont 350
Lexarno

Beetje jammer Bof. Jij weet als geen ander hoe fijn saaie auto's zijn.
Lexarno
Bofkont 350
Lexarno

Beetje jammer Bof. Jij weet als geen ander hoe fijn saaie auto's zijn.

Ach, Boffie koopt 3 x een dezelfde wagen, dat is het toppunt van saaiheid.drinking smiley
Haha natuurlijk Lexarno een Z4 met een 3.0 zes lijn is geweldig saai spinning smiley sticking its tongue out
Bofkont 350
Haha natuurlijk Lexarno een Z4 met een 3.0 zes lijn is geweldig saai spinning smiley sticking its tongue out

Dat is natuurlijk geen saaie bak, maar 3x dezelfde wagen kopen is niet het spannendste wat er is spinning smiley sticking its tongue out
On topic, wat een geweldige kleur op de Audi! Gave bak zo, en ik kan me voorstellen dat al die hulpsystemen niet nodig zijn.
F Mitsi
Bofkont 350

Dat is natuurlijk geen saaie bak, maar 3x dezelfde wagen kopen is niet het spannendste wat er is spinning smiley sticking its tongue out

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in smileys with beer
Maar goed het was een te mooi exemplaar om te laten staan. Vanaf nu weer ontopic.
Ik had vooraf verwacht dat de babyblauwe Fiat 500c van smarteres erg zou vloeken naast de groene Audi. Nu ze vandaag naast elkaar stonden zag ik dat dat eigenlijk best meevalt:

Mooi plaatje zo samen, valt inderdaad erg mee.
Mooi plaatje idd
Op die te grote velgen na dan winking smiley
Ik vind het wel redelijk vloeken met elkaar. Maar dat is meer omdat de kleur van die Fiat echt overal uit springt.
smarter
[...] Ik geef daar zelf helemaal niets om net als andere rij-assistenten. Geen zin om daar dus de bijtelling over te betalen.
Snap ik, en Audi rekent daar ook geen kinderachtige prijzen voor. Heb net even voor de grap gekeken hoe duur ik die 35tfsi sportback kon krijgen; €93.778,71 eye popping smiley [www.audi.nl]
Jammer dat de lichtmetalen wielen aan de linkerzijde hetzelfde zijn als de rechterzijde dus optisch contra.
Lijkt net of ze draairichting aan de linkerzijde niet klopt nu, verschrikkelijk

Zou het zo moeilijk zijn om twee verschillende velgen te produceren zodat het wel klopt?
Kennelijk. Zelfs voor wieldoppen (tesla aerocovers) doen ze het niet.
De enige die dat volgens mij doet is Ferrari. Zelfs Porsche doet het niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.