smarter: BMW E60 523i, Daihatsu Copen, Hyundai Veloster en smart forfour

Gepost door smarter 
uwbuurman
Hoe lang sinds de beurt, van die olie?

Het is nu 3.000km na de beurt. Tussentijds is wel de pakking van de oliekoeler vervangen. Die lekte, bovendien loopt er behoorlijk wat olie (ca. 0,5 liter) uit als je de oliekoeler loshaalt. Deze is toen niet bijgevuld.

Nu maar eens zien wat het olieverbruik is. 1 liter op 5.000km schijnt heel normaal te zijn voor deze motoren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 07:38 door smarter.
Van donderdag t/m zondag met mijn nieuwe collega's een fantastische roadtrip beleefd: München - Zell am See - Ingolstadt. Ons bedrijf had een 3-tal fijne auto's gehuurd bij Sixt in München: BMW M140i, Mercedes CLS 53 AMG en een Audi A6 50 TDI Quattro. Samen 1.061pk.

Echt heel tof om met 11 man 4 dagen op pad te zijn en heerlijk door de Alpen te beuken.

Dat ziet er uit als een grandiose roadtrip, smarter! Welke auto was nu uiteindelijk de fijnste?
Phaeton W12
Dat ziet er uit als een grandiose roadtrip, smarter! Welke auto was nu uiteindelijk de fijnste?

1. De M140i is echt zo bizar goed daar... Niet normaal. Die hoort gewoon in de Alpen. Op de snelweg komt ie minder tot z'n recht vind ik, wel snel maar ook wat vermoeiend.
2. CLS is ook geweldig, klinkt echt magistraal bruut (plof, plof, knetter) en het onderstel is ontzettend goed afgestemd. Perfecte auto voor elke dag, van hoeken tot cruisen, alles gaat perfect.

De Audi was fijn omdat daar zo lekker veel koffers in kunnen en het ook wel eens lekker is om 2 uurtjes te ontspannen onderweg.
Wat een geweldige trip met geweldig gereedschap! En de foto's zijn ook heel fraai. Het nieuwe werk bevalt dus wel? smiling smiley
Wouter82
Wat een geweldige trip met geweldig gereedschap! En de foto's zijn ook heel fraai. Het nieuwe werk bevalt dus wel? smiling smiley

Thanks, Wouter!

Nieuwe baan bevalt ontzettend goed, wel nog steeds lerende om het hele proces tot in de puntjes te beheersen. Heel tof om de kans te krijgen om dagelijks alleen maar met leuke dingen bezig te zijn. cool smiley
Leuke trip thumbs up
Die cls is inderdaad een erg fijne bak, vorige week had ik dezelfde huurauto in hamburg ook via sixt.
Leuke tocht. En leuk vervoer. Hier afgelopen weekend Sauerland aangedaan met de SL en nog een Boxster en Maserati Granturismo. Wat een geweldige stuurmanswegen en fenomenale uitzichten. Enige jammere was dat mijn brandstofpomp aan het einde van de laatste dag het opgaf. Dus met een Golf 7 met Duitse platen weer naar huis en onderweg de Nederlanders afgesneden.grinning smiley
michel1975
Leuke tocht. En leuk vervoer. Hier afgelopen weekend Sauerland aangedaan met de SL en nog een Boxster en Maserati Granturismo. Wat een geweldige stuurmanswegen en fenomenale uitzichten. Enige jammere was dat mijn brandstofpomp aan het einde van de laatste dag het opgaf. Dus met een Golf 7 met Duitse platen weer naar huis en onderweg de Nederlanders afgesneden.grinning smiley

Gelukkig heb je in ieder geval kunnen genieten van het grootste deel van je trip! cool smiley thumbs up Jammer inderdaad dat de SL het niet helemaal gered heeft, maar het komt vast weer goed.
Gaaf tripje! Mooi dat het nieuwe werk bevalt en fijn dat er wat te leren valt. Dan heb je tenminste wat uitdaging!
michel1975
Dus met een Golf 7 met Duitse platen weer naar huis en onderweg de Nederlanders afgesneden.grinning smiley

"Wat een k*t-Duitser" grinning smiley
Geweldige trip, dat zijn de echte teamuitjes. smileys with beer

Die nieuwe CLS is echt ontzettend goed gelukt.
smarter
michel1975

Gelukkig heb je in ieder geval kunnen genieten van het grootste deel van je trip! cool smiley thumbs up Jammer inderdaad dat de SL het niet helemaal gered heeft, maar het komt vast weer goed.
Het was ook echt de laatste stop dus het hele weekend volop kunnen genieten. Nu het grote wachten tot die weer terug is. Reparatie verwacht ik dat die mee gaat vallen.

BENZine
michel1975
Dus met een Golf 7 met Duitse platen weer naar huis en onderweg de Nederlanders afgesneden.grinning smiley

"Wat een k*t-Duitser" grinning smiley
Moest er toch wat van makengrinning smiley
Das weer eens iets anders dan een vrijdag middag borrel thumbs up
Mooie trip, ik kan zeker geloven dat het fantastisch was!
Foto's zien er goed uit, mooie verscheidenheid aan auto's.
Leuk zeg, dat kan ook alleen in zo'n bedrijf van echt enthousiaste liefhebbers. Weer eens wat anders dan het boogschieten dat ik vorige week nog deed. grinning smiley
Kleine update:

-523i Still going strong: Heerlijk rijdende auto, laatste 1.500km niets bijgevuld.
-Copen: Zoektocht naar de juiste banden viel niet mee. Geen A-Merk beschikbaar in de maat 165/50-R15

4 stuks Nankang Sportnex NS-2R 165/50 R15 73 V besteld. Dit zijn semi-slicks, ik rij toch alleen maar met droog weer in de Copen cool smiley. Ben benieuwd...

Banden zijn nog niet binnen, maar zo zien ze eruit in mijn maat:

De Nankang semi slicks zitten eronder:

1e indrukken:
-Duidelijk meer veercomfort dan met de Bridgestones die er eerst onder zaten eye popping smiley
-Staan goed onder de auto, ogen net even wat breder en goede velgrandbescherming
-Superdirect stuurgedrag valt meteen op
-Geen verschil in afrolgeluid met de Bridgestones

Kortom: Bij mee! cool smiley
Fijn dat het zo positief merkbaar is, het leek toch een soort van gokje...
Ben zeer benieuwd hoe die Nankang banden je op de langere termijn gaan bevallen.
Het merk is nou namelijk niet echt iets om over naar huis te schrijven over het algemeen.
Qua profiel zien ze er wel top uit moet ik zeggen en omdat het semi slicks zijn zullen ze aardig wat grip hebben.
Grappig karretje ook trouwens met een zeer gave kleur thumbs up
Foose78
Ben zeer benieuwd hoe die Nankang banden je op de langere termijn gaan bevallen.
Het merk is nou namelijk niet echt iets om over naar huis te schrijven over het algemeen.

€ 350,- voor 4 banden incl. montage was me wel een gokje waard. Zeker omdat de keuze in de maat 165/50 R15 zeer beperkt is. Geen enkel A-Merk band meer te koop in deze maat.

Bovendien is 10.000km levensduur voor mij een jaar of 4... cool smiley
Foose78

Straatbanden niet nee, semi-slicks staan wel hoog aangeschreven van Nankang. Bijzondere keus inderdaad, maar inderdaad wel de gok waard. thumbs up
Vandaag lekker getoerd met vrouwlief en onderweg een terrasje gepakt in Schoonhoven.

Mooi!!! Zag er vandaag eentje staan bij Hofman In Leek, blijft Kek!!!!
Zo te zien ook wel nattigheid gehad, maar geen gekke dingen gehad met de Nankangs?
Wat een ruige banden zeg onder de Copen, doen me denken aan de R888 van Toyo. Ook wel benieuwd naar de ervaringen bij regen.
Blijft mooi de Copen.

Op 18 augustus 2007 voor het laatst in een gereden. Weet het zo goed omdat het onze trouwauto was en ik deze de day after moest inleveren cool smiley.

Daarvoor heb ik in diverse Copens gereden die door de importeur beschikbaar werden gesteld voor auto-evenementen. Dus ook met het stuur aan de "verkeerde" kant.
Terug van 2 weekjes Frankrijk: De 523i is echt een fijne reiswagen. Rechtuitstabiliteit is grandioos, de auto is mooi stil en zo'n tevreden snorrende zespitter is erg fijn. Wel wennen om voor de eerste keer in ruim 20 jaar met een eigen auto op vakantie te gaan. En dan ook nog een 13 jaar oud beestje met c.a. 250k op de teller.

Verbruik over de laatste 2.500km is ook netjes: 8,1l/ 100km. Geen olieverbruik en geen koelvloeistof meer hoeven bijvullen.

Wel soms een licht schrapend geluid bij vermoedelijk het rechter voorwiel. Alsof de remschijf langs de ankerplaat schuurt of ergens een hitteschildje tegenaan loopt o.i.d. Het bijgeluid is alleen hoorbaar met het raam open en soms is het ineens weer helemaal weg. Binnenkort even naar laten kijken.

We zaten in een mooie ruime loft in een oude kledingfabriek van Yves Saint Laurent. Lekker industrieel sfeertje. Met name de parkeergarage was erg bijzonder:

Lekker man!! Ik ga vanaf volgende week van jaren nieuwe leaseauto's weer rijden in mijn eigen 320d die ook 13 jaar oud is. Heb ik al 10 jaar, bewuste keuze. En ja, er komt op termijn een nieuwere, maar voor nu is dit ook prima. En nog steeds zo'n fijne auto om te rijden. Elke keer als ik een langere rit maak in die e91 denk ik weer:'wat een fijne reiswagen'.

Dus ik snap helemaal wat je schrijft over je e60!
Wat een gave foto's! eye popping smiley

En fijn dat de E60 nog altijd goed bevalt thumbs up
Prachtig!!, en het gaat om het comfort, relaxed touren!
Tja, houd hem bij en je hebt er een topper aan. Maar dat is jou wel toevertrouwd. Het blijft een mooi model, de E60.thumbs up
Absoluut een mooie auto zo'n E60! Zeker zo in onverprutste staat. Model erna is ook mooi, huidige model kan me een stuk minder bekoren.
Tot je ermee rijdt. Je zou het wellicht niet zeggen, maar ten opzichte van de F10 is de G30 echt een behoorlijke verbetering.
oh, dat vast. Onlangs meegereden in een nieuwe M550D en dat reed zeker subliem. Autonoom rijden vond ik wel wat tegenvallen. Niet op niveau van Tesla en Mercedes.
Zeer fijne foto's, en even fijn om te vernemen dat je nieuwe aanschaf zo goed bevalt thumbs up.
Die "parkeergarage" foto is wel heel erg mooi. Goed te lezen dat de Beemer bevalt. En ach.. met een 13 jaar oude auto op vakantie. Het valt me nog steeds op dat er langs de snelwegen (in vakantie tijd ook) vooral veel nieuwere auto's staan.
Mooie foto's, smarter! thumbs up En mooi benzineverbruik van 1 op 12,5 thumbs up

Ik denk dat je nog wel even met dit oude beestje op vakantie kunt als je 'm technisch goed bijhoudt. Wel lees ik op het E39 forum relatief veel verhalen over E39 rijders die op vakantie met hun auto stranden. Maar de E39 is natuurlijk een oudere auto (of wellicht worden die betreffende auto's wat minder goed onderhouden).

Ik snap helemaal dat zo'n E60 een fijne vakantiecruiser is. Mijn 318i E91 is ook alweer bijna 8 jaar oud en heb ik alweer ruim 3 jaar. Er komt op termijn wel een andere auto (beste opties: A4 Avant, 3 Touring of X3), maar voor nu is het nog steeds een heerlijke auto om te rijden, ook op langere stukken (retourtje Frankfurt (IAA) bijvoorbeeld).
Fijn dat je BMW je bevalt! Erg mooie foto in die garage. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.