smarter: BMW E60 523i, Daihatsu Copen, Hyundai Veloster en smart forfour

Gepost door smarter 
Lekker ingetogen die 16" thumbs up Een E60 lijkt me ook wat makkelijker weer te verkopen dan een S-Type mocht je wat anders willen..
Ik vind zelf de 16"velgen lekker sympathiek staan, ik ga niet op zoek naar andere velgen. Nog even 2 plaatjes herhalen op deze nieuwe pagina:

De Schaduw

Het grote probleem van deze auto wordt gevormd door zijn fraaiere voorgangers. Het scheelt enorm dat hij het Kanaleneiland-pakket ontbeert en dat 'ie is voorzien van beschaafde wielen.
Niet mee eens. Ik vind deze 5-serie juist een van de mooiste, zo niet de mooiste. Carbonzwart met M-pakket mogen ze hier best voor deur zetten, hoe "fout" ook.
Maar ook deze combi is erg fraai, al vind ik het bij BMW altijd een beetje jammer als er geen sport- c.q. comfortstoelen in zitten.
Heel veel plezier er mee!
Smaken verschillen, ik vind de voorganger (E39) echt een prachtig model, daar kan de E60 wat mij betreft niet aan tippen. Maar dit exemplaar is wel helemaal top voor een E60.
Die stoelen, ik dacht hetzelfde! Bij BMW ogen de stoelen vaak zo vlak, en daardoor wat 'goedkoop'. Het zal vast goed zitten, maar ik verwacht toch net ietsjes meer bij zo'n auto. Al is het maar voor de looks. Bij 1- en 3-series valt me dat ook altijd zo op. Ik weet niet of het zo is, maar even werkgerelateerd bekeken zou ik de sportstoelen van BMW meer dan 100% mee laten tellen in de restwaarde smiling smiley
Ik had zelf ook vooraf verwacht dat deze stoelen tegen zouden vallen. Ik ken de standaard stoelen in de 1- en 3-serie en die zijn echt waardeloos en te klein. Doordat de stoelen in de 5-serie een stuk groter zijn en best wel zacht gevuld, heb ik er toch een fatsoenlijk gevoel van steun in. Het is alleen meer een soort bankstel dan een stoel die je echt beet houdt. Voor mij prima zo en het past ook wel bij deze wat gezapige samenstelling. De motor voelt ook niet bepaald snel aan, maar wel krachtig genoeg en heel beschaafd.
Met de standaard stoelen in de E60 valt goed te leven als je niet al te lang bent, de stoelen zijn namelijk wel goed verstelbaar. Ik zou mij dan meer storen aan het standaard navigatiesysteem. Bij Professional vult het bredere beeldscherm het gehele koepeltje, nu staat het wat knullig met het kleine vierkante schermpje.

Hopelijk houdt de auto zich goed. Motorisch zit het goed en hoef je niet bang te zijn voor al te grote problemen, maar in de E60 zit wel heel veel techniek wat voor die tijd nog redelijk nieuw was en niet ongevoelig voor storingen. Bij de facelift (en de F10) had BMW dat beter voor elkaar, daarbij was de techniek al veel meer uitgerijpt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2019 10:09 door BENZine.
Ik heb ergens gelezen dat de gevoelige electronica vooral de eerste 2 bouwjaren betrof en dat vanaf modeljaar 2006 de electronica duidelijk minder gevoelig is, toen is ook de 2.2 liter 520i vervangen door deze 2.5 liter 523i. Qua electronica hoop ik dus dat het goed zit en ik wilde hierom ook specifiek een exemplaar vanaf 2006. Facelift modellen vielen op dit moment buiten budget, modellen met lage kilometerstanden ook. Ik denk er zelf een jaar of 2 mee te gaan rijden, ca 20.000km per jaar. Over 2 jaar is deze exact 15 jaar oud en wellicht nog enigszins verkoopbaar i.v.m. fiscale voordelen voor zakelijke youngimer rijders.

Hoe dan ook, je kunt het treffen met een auto of niet. We gaan het meemaken.
smarter
Over 2 jaar is deze exact 15 jaar oud en wellicht nog enigszins verkoopbaar i.v.m. fiscale voordelen voor zakelijke youngimer rijders.

Slim. thumbs up

Gefeliciteerd Smarter, fijne kilometers gewenst! Mooie auto, maar wat ik direct zou vervangen zijn de interieurlijsten. Ik vind lichte interieurlijsten icm een beige interieur altijd zo verschrikkelijk detoneren. smiling bouncing smiley
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en de BMW, smarter! Mooie nieuwe uitdaging en ik hoop dat de auto je goed zal blijven bevallen! Grappig om te zien dat Mr. Nacht van Weesp een van de Qoetsiers is.smiling smiley
Ja, Daan heeft al heel wat fraaie Qoetsen bij een nieuwe eigenaar afgeleverd!
929V6
Grappig om te zien dat Mr. Nacht van Weesp een van de Qoetsiers is.smiling smiley

Ik hoorde het al van Aart en Gijs inderdaad. Ik heb nog niet kennisgemaakt met Daan, maar dat komt vanzelf goed!
TYN
Mooie auto, maar wat ik direct zou vervangen zijn de interieurlijsten. Ik vind lichte interieurlijsten icm een beige interieur altijd zo verschrikkelijk detoneren. smiling bouncing smiley

Ik zou het liefst zelf een donkere matte nerfhout inleg zien bij dit interieur of anders pianolak zwart. Geen idee wat BMW destijds allemaal leverde. Ik vind de huidige matgrijze inleg in ieder geval niet storend en beter dan een druk wortelnotenhout patroon o.i.d.
Barri
De Schaduw

Het grote probleem van deze auto wordt gevormd door zijn fraaiere voorgangers. Het scheelt enorm dat hij het Kanaleneiland-pakket ontbeert en dat 'ie is voorzien van beschaafde wielen.
Niet mee eens. Ik vind deze 5-serie juist een van de mooiste, zo niet de mooiste. Carbonzwart met M-pakket mogen ze hier best voor deur zetten, hoe "fout" ook.
Maar ook deze combi is erg fraai, al vind ik het bij BMW altijd een beetje jammer als er geen sport- c.q. comfortstoelen in zitten.
Heel veel plezier er mee!
Smaken verschillen, ik vind de voorganger (E39) echt een prachtig model, daar kan de E60 wat mij betreft niet aan tippen. Maar dit exemplaar is wel helemaal top voor een E60.
Die stoelen, ik dacht hetzelfde! Bij BMW ogen de stoelen vaak zo vlak, en daardoor wat 'goedkoop'. Het zal vast goed zitten, maar ik verwacht toch net ietsjes meer bij zo'n auto. Al is het maar voor de looks. Bij 1- en 3-series valt me dat ook altijd zo op. Ik weet niet of het zo is, maar even werkgerelateerd bekeken zou ik de sportstoelen van BMW meer dan 100% mee laten tellen in de restwaarde smiling smiley

Ondanks het feit dat ik de E39 nog steeds een prachtige auto vind, komt hij wel wat gedateerd over tegenwoordig. De E60 daarentegen ziet er nog steeds modern uit.

Smarter, gefeliciteerd met de nieuwe baan!
Bedankt! thumbs up

Ik vind zelf de E60 een heel interessant ontwerp, zowel de buiten- als binnenzijde. Die Bangle was zo gek nog niet. Ik wilde wel hoe dan ook een donkerblauwe met een beige of bruin interieur. een zwarte auto wil ik sowieso nooit en grijstinten vind ik niet heel flatteus voor het ontwerp van de E60. een grijze Jaguar zou ik dan weer wel overwegen. Kleurkeuze hangt dus bij mij persoonlijk ook samen met het merk en type van de auto.

Deze E60 was netjes binnen budget, historie is top, kleurencombinatie ook helemaal goed. De minpunten zitten in de kilometerstand, een paar cosmetische dingetjes aan de buitenkant en de wat kale uitrusting voor een dergelijke auto. Er zit bijvoorbeeld geen stoelverwarming in en de navigatie is inderdaad heel basic. Er zit wel een netjes ingebouwde Parrot carkit in en ook een aux ingang op het audio systeem. Ook de climate control is prettig, ik zie ze ook regelmatig te koop met een handmatige airco. De kleine 16 inch velgen zijn voor mij persoonlijk een absoluut pluspunt, samen met de kleurstelling geeft dit de auto een sympathieke uitstraling, zeker voor een BMW van deze leeftijd is dat niet vanzelfsprekend.

Gewoon lekker 1-2 jaar mee rijden en daarna kijk ik wel weer verder. Afgaande op de proefrit en hopende op een goed exemplaar is deze 5 voor mij echt het geld waard. Zin in!
Wat een geweldig mooie 5-serie, dit model doet voor mij nog lang niet gedateerd aan! Heel veel rijplezier gewenst!
Nette 5 serie! Qoets is een prachtig bedrijf waar een traditionele dealer nog best wat van kan opsteken, gefeliciteerd met de baan!
Damianw26
Nette 5 serie! Qoets is een prachtig bedrijf waar een traditionele dealer nog best wat van kan opsteken, gefeliciteerd met de baan!

Thanks! Ik weet zelf natuurlijk heel goed waarin Qoets.nl zich onderscheidt, dit gaat veel verder dan wat je op de website in eerste aanblik ziet maar ik ga hier zelf niet actief reclame maken. Ik zit nu een jaar of 13 op dit forum en ben niet de persoon die zijn eigen business gaat promoten. Ik vind dit forum een mooi medium om mijn eigen mening en kennis met anderen te delen en samen te genieten van wat ons allemaal bindt: De liefhebberij voor auto's.

Ik ben wel benieuwd: Heb je zelf concrete ervaringen met Qoets, Damian?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 22:11 door smarter.
Niet een ervaring in de vorm van iemand uit mijn omgeving die daar klant is. Wel vanuit mijn opleiding (iva) ben ik bezig met een onderzoek naar het opzetten van een garagebedrijf anno nu en dan met name hoe het slimmer/unieker kan qua bedrijfsopzet en klantenbinding. Dan kom je vrij snel uit bij een bedrijfsvoering zoals qoets, i.p.v. dat je de zoveelste garage met traditionele opzet gaat worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 22:52 door Damianw26.
smarter
De kleine 16 inch velgen zijn voor mij persoonlijk een absoluut pluspunt, samen met de kleurstelling geeft dit de auto een sympathieke uitstraling

Voor een E39 of E38 met een meer klassieke uitstraling gaat dat wat mij betreft zeker op, maar voor de E60 vind ik het een ander verhaal. De E60 is een behoorlijk stoer model wat pas goed tot z'n recht komt met een set grotere wielen (en wat mij betreft ook het liefste met M-pakket).
Op 16" vind ik een E60 net zoiets als het gespierde lijf van Rico Verhoeven op de spillebeentjes van Mark Rutte... of zoiets grinning smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2019 08:39 door BENZine.
Ben ik niet met je eens, Benzine. Met M-pakket is zo'n E60 in mijn ogen gelijk een kampbak. drinking smiley Helemaal met de 19 inchers die je daarbij kon bestellen. Zelf vind ik 17 inch de fraaiste maat onder een E60 (al zijn die vijfspaaks 18-inchers waar de LCI mee kwam ook niet te versmaden).
@ TYN: Ik zou het ook bij 18" laten, 19" is weer net iets te groot onder een E60.
Ik snap de keuze van Smarter wel. De 16 inch velgen in combinatie met de dikke ballonband maakt het een sympathieke maar vooral een zeer comfortabele reisgenoot. Dit is de eerste generatie BMW's die ook met RFT werd afgeleverd, zeker bij een grotere inchmaat ben ik niet echt een liefhebber van die harde en luidruchtigere banden.
Aftellen tot volgende week dinsdag... De prachtig gedrukte, lekker dikke brochure van exact mijn modeljaar heb ik alvast in huis:

Via de Ekris webshop ook alvast een lakstift besteld. Daarnaast deze week nog even gebeld met het autobedrijf die de BMW verkoopklaar gemaakt heeft bij binnenkomst afgelopen december. Het verkopende autobedrijf heeft geen eigen werkplaats, dus klaarmaken wordt uitbesteed aan een plaatselijke garagehouder. Dit bedrijf, Autoservice Lamprecht in Elst kwam over de telefoon zeer kundig over. Ze hebben in ieder geval een motor flush gedaan en ze adviseren uit ervaring wat dikkere 10W60 vol synthetische Motul olie voor de BMW N52 6-in-lijn blokken met +200.000km ervaring. Dit is dus ook gebeurd, de auto was verder zeer netjes bij qua onderhoud, zo begreep ik. Dus naast de onderhoudsbeurt is alleen de accu vervangen voor aflevering. Ik ben benieuwd.

Voor mijn gevoel is 10W60 wat aan de dikke kant, dus wellicht toch binnenkort weer terug naar fabriek specificatie als deze olie niet bevalt. De garagehouder gaf aan dat 10W60 ook gebruikt wordt in de E46 M3 modellen en dat deze ook prima draait in de N52 serie in mijn 523. Ik heb gelezen dat er af fabriek met name dunnere olie gebruikt wordt voor gunstige verbruikscijfers in de folder vanwege minder inwendige weerstand, maar dat iets dikker prima kan, en zelfs aan te bevelen is als de auto wat meer kilometers gereden heeft en dus al wat inwendige slijtage heeft. Ik ga het zien.
Ga je het circuit op met de 5 Smarter?

Voorgeschreven olie is 5W30 of 5W40, naar 10W60 gaan kan ik alleen rechtvaardigen bij extreem gebruik.
Olie die ik in bijvoorbeeld Subaru's zie met 500 pk en veelvuldig circuit gebruik.
Dus bij een M3, kan ik me er wel wat bij voorstellen, jouw 523i zou ik zelf gewoon 5W40 in kiepen.

En als het alleen is bij hoge kilometerstanden kan je er ook een (hoog) olieverbruik mee maskeren.
Weet niet of dat het doel van de dealer is, maar voor dagelijks gebruik lijkt het mij dus veel te dik en zelfs meer slijtage opleveren...
De receptionist die ik aan de lijn had rijdt zelf een E90 330i, begreep ik. Ook met 10W60. Kan het zijn dat het motor flush additief de olie wat minder dik maakt?

Ik vroeg hem ook op de man af of de 10W60 niet toegepast werd om olieverbruik te maskeren. Hij reageerde zeer verontwaardigd gezien alle kennis en kunde die ze in huis hebben daar van de BMW motoren en het concrete advies voor 10W60 voor deze BMW motoren van hun olieleverancier. Bovendien kenden ze de voorgeschiedenis van deze 523 helemaal niet, dus wisten ze ook niets van eventueel bovenmatig olieverbruik. Als ik wilde, kon ik gewoon weer overgaan naar de standaard voorgeschreven olie, zo werd mij uitgelegd. Het is maar net wat je zelf wil en waar je een goed gevoel bij hebt dus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2019 20:25 door smarter.
Ik ken het bedrijf verder niet, maar de berichten en foto's op facebook geven in ieder geval de indruk van een kundig bedrijf op BMW gebied:

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar dus geen goed gevoel bij en terug naar de voorgeschreven olie zou mijn optie zijn.

Als ie dan opeens olie gaat verbruiken weet je hoe laat het is, verbruikt ie nagenoeg niets dan kan je altijd de 10W60 nog overwegen.
Nu weet je gewoon niet goed hoe de motor met de voorgeschreven olie is en maskeer je eventuele slijtage.
Carkiller
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar dus geen goed gevoel bij en terug naar de voorgeschreven olie zou mijn optie zijn.

Als ie dan opeens olie gaat verbruiken weet je hoe laat het is, verbruikt ie nagenoeg niets dan kan je altijd de 10W60 nog overwegen.
Nu weet je gewoon niet goed hoe de motor met de voorgeschreven olie is en maskeer je eventuele slijtage.

Ergens deel ik jouw gevoel, ik post het niet voor niets. Anderzijds geeft dit autobedrijf mij ook het idee dat ze goed weten wat ze doen. De verkoper zelf is ook iemand die me niet het gevoel geeft de boel te willen bedonderen. 1 liter olieverbruik op 3-5.000km is alleen wel doodnormaal voor deze BMW motoren. Voor mij geen punt als de auto verder gezond is, maar voor sommige kopers wel waarschijnlijk. Nu maar eens kijken hoe de auto rijdt in de praktijk. Ik koop nu een auto van 6K omdat dat nu financieel zo uitkomt. Over een jaar of 2 koop ik toch weer wat anders en heb ik als het goed is een stuk meer te besteden.
Ik had je nog niet gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Hele hele sjieke bak! Mooie motor ook. Alvast veel rijplezier.

Ik denk dat de 10W60 gekozen word om de oliedruk in de motor te behouden in een blok dat nog niet op bedrijfstemperatuur is. Ketting, spanner, etc. Een andere optie kan ik werkelijk niet verzinnen. Let wel op dat je niet te vroeg echt vermogen gaat vragen en de motor echt goed warm rijd wat wel lastig is op slechts 16 km met die carterinhoud. Het duurt namelijk wel langer voor de viscositeit in hetzelfde gebied zit. 24 vs 35 graden C.

SAE5W40

SAE10W60

Op bedrijfstemperatuur verschillen ze niet gek veel namelijk.
Als ik het goed zie is het dus prima om in 'easy chill mode' de woon-werk kilometers af te leggen en in het weekend bij de langere gezinsritten van 50km+ het gas even lekker open te trappen en de 6 in lijn vrij te laten ademen. Elke 2 weken hebben we ook werkoverleg op de vestiging in Friesland, dus de 523 kan echt wel regelmatig de benen strekken gelukkig.
Dan helemaal perfect toch. thumbs up Ik ben het met Carkiller eens dat ik het ook niet had gedaan en gewoon 5W40 erin had gewild, maar het kan ook niet echt "kwaad". Het duurt enkel langer totdat die een echt mooi glijlaagje kan vormen. Daartegenover staat dan weer een hogere oliedruk bij koude start.....tsja wat is beter. Denk niet dat je daar echt een eenduidig antwoord op gaat krijgen. Wat in principe ook niet nodig is uiteraard, zolang je blok maar gezond is en blijft.
Fabrieksvoorschrift olie is voor de fabrikant natuurlijk zoveel mogelijk foolproof: De gemiddelde BMW rijder neemt het niet altijd even nauw met fatsoenlijk warmrijden. Ikzelf heb in woon-werk verkeer allesbehalve haast en rij heel relaxed. Als ik zin heb om lekker te trappen en hoeken, dan pak ik de Daihatsu Copen wel. Als je het type olie in je auto snapt en respecteert qua temperatuur en viscositeitscurve, dan is dat helemaal prima volgens mij.
Grappig dat dit bedrijf is ontstaan uit het oude Hoogeveen en Toornstra, dat kwam ik wel, eerst met mijn vader, later alleen. Ik zie de ouwe baas, Engelsma, nog wel rondrijden in divers mooi spul op groene platen. Doet hij dat voor jullie?

Mocht je van t voorjaar een keer in de buurt zijn, dan staat koffiw of thee klaar! Kun je als je wilt de loods bekijken met het oude BMW spul.
Dat is inderdaad de vader van mijn nieuwe werkgever, deze is 30 jaar BMW dealer geweest in Friesland. Het kan goed zijn dat hij nu meehelpt om auto's te halen en brengen.

Ik geef je zeker een seintje als ik in de buurt ben! thumbs up
Vanmorgen heb ik de BMW opgehaald in Elst. In totaal heb ik er nu ca. 150km mee gereden. Ik heb echt nog niets negatiefs kunnen opmerken. De motor loopt heel mooi, de automaat schakelt prima en alle functies aan boord werken zoals het hoort. Echt een heerlijk rustgevende auto om in te rijden. Ik vroeg de verkoper nog bij welk poetsbedrijf hij de BMW had laten poetsen, met name vanwege de onberispelijke staat van het interieur. Hij vertelde me dat hij er niets aan had laten doen en dat de vorige eigenaar de auto zo bij hem ingeleverd had... eye popping smiley

Het rijden in de sneeuw viel me niet tegen zonder winterbanden, al heb ik natuurlijk wel heel rustig aan gedaan in een auto die ik nog niet 100% ken.

Samenvattend ben ik ontzettend blij met de BMW en kan ik haast niet wachten om deze dagelijks te gaan gebruiken. Ik heb de BMW nu op de zaak neergezet en ik rij nog tot eind februari door met de Kuga van de zaak.

Paar plaatjes van vanmiddag:

Fijn dat de vorige baas er zo goed mee om is gesprongen, hopelijk betaald dat zich nu alleen maar uit voor je!
Gaaf dat het eerste ritje al zo top is! Heb je m wel thuis even geshowd en door de familie laten keuren?
Barri
Gaaf dat het eerste ritje al zo top is! Heb je m wel thuis even geshowd en door de familie laten keuren?

Ehmm, ze hebben dezelfde foto's gezien als jij... De groene Kuga staat hier thuis nu weer voor de deur en de 523 voorlopig in Vianen op de zaak. Dikke BMW doet het altijd goed bij de vrouwtjes jeweettoch... Komt dus vast goed, haha. thumbs up
smarter

Het rijden in de sneeuw viel me niet tegen zonder winterbanden, al heb ik natuurlijk wel heel rustig aan gedaan in een auto die ik nog niet 100% ken.

BMW icm sneeuw en zonder winterbanden kan heel erg lastig zijn weet ik uit ervaring..
P Klieder
BMW icm sneeuw en zonder winterbanden kan heel erg lastig zijn weet ik uit ervaring..

Gelukkig zit er geen 19 inch onder met 265 brede, bijna versleten HiFly banden... winking smiley

Paar dingetjes besteld ondertussen:

-Lakstift Monaco Blau via de Ekris webshop
-Nieuwe kentekenplaat voor vanwege deuk en 2 gebarsten letters
-Sleutel van afneembare trekhaak was kwijt -> op slotnummer bij kunnen bestellen. Ik haat trekhaken en ben dus blij als deze er zsm vanaf kan.
-Via Ebay de 2019 kaarten voor het nostalgische BMW Business pijltjes navigatiesysteem besteld

Vandaag op de zaak nog even de digitale lakdiktemeter langs de hele auto gehaald: alles origineel zonder spuitdelen met lakdiktes rond de 130 micrometer rondom.Ook de originele voorruit zit er nog in na 240.000km, dus dit is geen bumperklever geweest waarschijnlijk.

Aan de hand van het chassisnummer op mdecoder.com de fabrieksspecificatie achterhaald: Deze 523 is af fabriek geleverd met beige stof interieur, leder is dus naderhand aangebracht in NL, waarschijnlijk voor de bijtelling. Eerste eigenaar was Arval Lease, dus dat kan kloppen.

Leuk om zo weer het plaatje compleet te krijgen bij de auto.
Morgen weer een dagje vrij. De Kuga nu even lekker op de zaak laten staan en met de BMW naar huis gereden vanavond. Ook vrouw en kinderen hebben de BMW ondertussen een dikke thumbs up gegeven. Het interieur en alle binnenverlichting maken het wel een heel feestelijk, warm en gezellig geheel als je de auto opent met de afstandbediening:

Morgen een lekker stukje toeren en alles naar het zin instellen. Zin in!
Mooi dat het thuisfront 'm ook heeft goedgekeurd!
Op de foto's ziet dat leer er akelig origineel uit, dat hebben ze dus heel netjes gedaan achteraf! thumbs up
Zal wel door Cools gedaan zijn, de huis-bekleder van BMW Nederland. Die verwerken het originele BMW leder en hun werk is niet van af-fabriek te onderscheiden.
BENZine
Zal wel door Cools gedaan zijn, de huis-bekleder van BMW Nederland. Die verwerken het originele BMW leder en hun werk is niet van af-fabriek te onderscheiden.

Dat denk ik ook, ik kan het echt nergens onderscheiden van de originele fabrieks-afwerking. Echt vakwerk, zit er na 240.000km nog steeds keurig in:

Eigenlijk bizar dat je zo'n vorstelijke auto kunt kopen voor zo'n bedrag. Aan het interieur zie je de kilometers echt niet af.
Zou een nieuwe 5-serie (krijg je gewoon een 4 cylinder) van het tienvoudige bedrag 10x zo goed rijden? Je kunt er zelfs nauwelijks een Up van kopen van de eerste jaren.
Natuurlijk wel veel duurder in onderhoud en om te rijden zo'n 5 maar dan heb je ook wat.
Zo dan, dat leer ziet er inderdaad nog als nieuw uit. Die deurpanelen trouwens ook, zo te zien zelfs geen krasje op die toch vrij gevoelige sierstrip? Mooi zeg!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close