Timo's Citroën Xantia 1.8 SX en 2.0 SX 1993, BX 16 TZI 1991, Renault Espace 2000 TSE 1986.

Gepost door Timo1990 
Ik hoorde trouwens maandag van een kameraad dat hij deze Xantia ook te koop had zien staan en erg heeft getwijfeld om zijn Ducato weg te doen en deze Xantia te gebruiken als serviceauto. Maar je was hem dus eigenlijk net voor. grinning smiley thumbs up
Haha, grappig! Hij kostte ook 100 euro, dat is echt 10 keer niks. En echt geen verkeerde auto! Ik was zelf op vakantie en zag hem toen voorbij komen op Facebook en baalde vreselijk dat ik zo 'machteloos' stond want ooooh wat wilde ik hem graag. Toen had een maatje van me hem gekocht voor verkoop in onderdelen. Even een iets hoger bod doen en toen was het raak. smiling bouncing smiley

Nog even wat foto's:

Citroen Xantia Break by Timo van Vuurde, on Flickr

Een beetje jammer dat de 'service-wagen' het na het tanken niet meer deed, toen ik had hulptroepen nodig.. drinking smiley

Citroen Xantia by Timo van Vuurde, on Flickr
Hij was inderdaad erg goedkoop, dat zei hij ook al. Dat was ook een reden dat hij zo aan t twijfelen was. grinning smiley

Maar het zou toch zonde zijn als deze Xantia in onderdelen verkocht wordt...
Gelukkig maar, ik had van jou ook niet anders verwacht. thumbs up

En komisch, de serviceauto die starthulp nodig heeft.. grinning smiley

Is er trouwens bij de Eendenwacht een opvolger gekomen voor deze Xantia, of weet jij dat niet?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 20:46 door Bossinkje.
Geweldige actie Timo. Tijd om je topic titel aan te passen winking smiley?
Ah wauw, slecht gelezen. Maar missen er niet nog een paar BX'en winking smiley?
Eehm, nee? drinking smiley Een paar zelfs, dan zou ik echt geen oog dicht meer doen 's nachts!
Misschien moet ik het idee los laten dat iedereen zoals Twan is en elk jaar 35 nieuwe BX'en koopt drinking smiley.

Maaruhm, nu wel meer gaan updaten hè winking smiley.
Afgelopen weekend de Xantia even een kleine onderhoudsbeurt gegeven, op de olie + filter na. Het was nogal warm dus was er op een gegeven moment ook wel weer klaar mee, komt de volgende keer wel weer. De Xantia begon wat meer te hikken tijdens rustig optrekken of constant rijden. Dat is nu gelukkig over. thumbs up
Nieuwe bougies + kabels, luchtfilter, benzinefilter, olie + filter komt later. Ook nog een stuk benzineslang vernieuwd onder de auto, het is al geen zuinig motorblok, maar er zaten haarscheuren in de slang in de buurt van het benzinefilter waar wat benzine uit 'nevelde', dat wordt me wel wat te gortig qua verbruik. smiling bouncing smiley

2 keer geel winking smiley

IMG_20160717_144841 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook nog even spatlappen opgehangen en de zwarte strips met een wondermiddel ingesmeerd.

IMG_20160717_151205 by Timo van Vuurde, on Flickr
Met de warmte loopt de olie er wel lekker makkelijk uit spinning smiley sticking its tongue out. Spatlappen staan hem goed!
Hartstikke gaaf, al die youngetimers uit mijn nieuwe vaderland.
Groetjes,
Ralph.

Sorry geen Citroen Xantia, Wel moois uit La France.
Maar weer even een update, dit keer over de CX.

Citroen CX by Timo van Vuurde, on Flickr

Eerst heb ik de CX enkele weken geleden voorzien van een nieuwe accu, de oude had opeens geen puf meer om de auto te starten als de motor warm was. Koud was geen probleem, maar had ik getankt, de auto in de wasbox gewassen, boodschappen gedaan, noem maar op waarbij de CX maximaal een half uur had stilgestaan dan was het één, met moeite twee pufjes en dan was het klaar. 2 keer de ANWB moeten bellen om die reden omdat er gewoon niemand in de buurt was of omdat niemand wilde helpen terwijl ik al klaar stond met de startkabels aangesloten, dus dat scheelde alweer een hoop ongemak.

Verder ontdekte ik opeens een met olie besproeide motorruimte.

IMG_20160611_164545 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik dacht in eerste instantie gelijk dat de nokkenaskeerring aan de distributiezijde het begeven had en vrolijk rond had zitten spetteren. Maar bij nadere inspectie kon dat niet omdat het ook aan de andere kant van de distributiekap zat. Na schoon maken en weer even gereden te hebben, ontdekte ik dat de klepdekselpakking lekte, behoorlijk ook, en door de rijwind de olie door de motorruimte verdeelde, maar ook het kleine carterontluchtingsslangetje lekte wat door de rijwind ook rommel gaf.

IMG_20160707_214227 by Timo van Vuurde, on Flickr

Afgelopen weekend beide vervangen, de klepdekselpakking heeft met het monteren vorig jaar na het kleppen stellen op een hoekje net niet lekker gezeten waardoor die lekte. De nieuwe heb ik met wat vloeibarepakking vast gezet, want een klepdekselpakking op de klep hebben liggen voor montage die je vervolgens op z'n kop moet doen om weer te monteren is niet ideaal. Dat is nu weer droog in elk geval!

Verder de koplampen nog even afgesteld, ik had veel seinende mensen in het donker, die stonden te hoog. Heel vreemd. Enkel nog de benzineslangen op de planning staan. Één slang was bij de carburateur gaan lekken wat ik godzijdank ontdekte tijdens het stationair draaien met de motorkap open. Het is even verholpen door hem iets in te korten. De benzineslangen voelen nog gewoon soepel aan, maar erg rustig zit ik niet met dat voorval in het achterhoofd.

Dan is de CX ICCCR gereed. Een groot meerdaags Citroën evenement volgende week,

Ook maar iets kleins over de Renault Megane. Deze is meegegaan op vakantie. Eerst een paar dagen naar Parijs, vervolgens door naar Italië, zonder problemen uiteraard.

Parijs:

Renault Megane Estate 2012 Bose by Timo van Vuurde, on Flickr

Italië:

Bij thuiskomst had ik bij het wassen in de wasstraat opeens zeiknatte voeten. De paravanbak bleek vol rommel te zitten waardoor die overstroomde en het water als een waterval achter het dashboard vandaan kwam. Ook na een regenbui. Ik heb meerdere malen de hele dag met natte sokken gelopen of op mijn sokken door kantoor gelopen. Nadat de dealer dat schoon gemaakt had was het uiteraard verholpen.

Ook twee lekke banden tegelijkertijd, er lag glas op de weg wat ik te laat had gezien. Domme pech. Precies die week dat het dik 30 graden was, gemiddelde wachttijd: 90 tot 120 minuten. Dat duurde láng. Vervolgens twee wielen mee met de ANWB naar de bandenboer, 2 nieuwe banden erop, weer terug, op de auto zetten. Ik was echt bijna een hele middag kwijt. Domme pech.

78-ZJG-1 by Timo van Vuurde, on Flickr
En de ICCCCCCCCCCCR was de eerste meeting met de CX cool smiley

In goed gezelschap!

IMG_20160810_182807 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160810_202442 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160812_121633 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder doet de CX het prima! Enkel de achterste veerbollen moeten nog een keer gevuld/vervangen worden en er blijven wat VEPjes in zitten, maar daar rijdt het niet minder om.

grinning smiley

PS-74-KS by Timo van Vuurde, on Flickr

En met de gele Xantia Break was de eerste LHM lekkage een feit, enkele weken geleden op de Franse Autodag zag ik opeens op mijn achterruit een LHM nevel zitten (sorry mensen die achter mij gereden hebben) en begon mijn stuurbekrachtiging af en toe weg te vallen. Gelukkig was ik toen al zo goed als op de plaats van bestemming. De 'octopus' (slangenstelsel van het veersysteem) was al op diverse reparaties gefixt, en op één van die plekken was het vervangende slangetje gescheurd in een bocht, keihard geworden. Voordeel is dat ik nu heel makkelijk weer een nieuw stukje slang er tussen kon fietsen en het geheel was weer dicht.

Verder enorm een snoeibeurt gehouden, wat een kabel kwam daar uit. eye popping smiley En een houtstripje in het dashboard geplaatst! Binnenkort eens aanbieden voor de APK, ik ben benieuwd.

Wat een leuke Xiantia, die gele! En wat een ontzettend gaaf interieur heeft zo'n CX, zeg. Je waant je echt in een ruimteschip big smile smiley
Waar was al die overtollige bekabeling van in de Xantia? Leuke plaatjes van de ICCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCR trouwens big smile smiley.
Dank voor de reacties! thumbs up

j.ko
Waar was al die overtollige bekabeling van in de Xantia?

Volgens mij stond de foto ook op de vorige pagina, maar deze Break was eerst een servicewagen van de Eendenwacht. Dus had allerlei lampen toeters en bellen. Daarvan zaten de schakelaren in het dashboard. Maar omdat die als sloper aangeboden werd is dat er allemaal afgehaald door de vorige eigenaar. Daar waren de kabelrestanten nog van. winking smiley

Eendenwacht assistance by CitroenAZU, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-09-2016 17:18 door Timo1990.
Dat hij van de Eendenwacht was had ik gelezen ja, maar had me niet gerealiseerd dat dat zoveel extra bekabeling betekende. Maar aan je bericht te zien was je daar zelf ook verbaasd over smiling smiley.
Yes, we mogen weer een jaartje! Enkel 2 voorbanden hadden te weinig profiel. Top auto! cool smiley

PP-XR-13 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ja, leuk man. thumbs up

Kennelijk is de Xantia gewoon nog te goed voor 'de sloop'..
Hoe kwam de vorige eigenaar daar dan eigenlijk bij?
Je zou zeggen, gezien zijn expertise, dat die er wel kijk op zou hebben..winking smiley
Mercie bien!

Durashift
Kennelijk is de Xantia gewoon nog te goed voor 'de sloop'..
Hoe kwam de vorige eigenaar daar dan eigenlijk bij?
Je zou zeggen, gezien zijn expertise, dat die er wel kijk op zou hebben..winking smiley

Ja, goede vraag. Naar wat ik begreep was die de hoeveelheid lekkages elke keer een beetje zat (gezien de hoeveelheid koppelstukjes aan de leidingbundel van het veersysteem begrijp ik dat wel). Vooral als het de auto is waar je op moet kunnen rekenen en die staat wéér te lekken dan ben je er wel een beetje klaar mee denk ik. Verder heeft deze Xantia nog een enorm Xantia-nadeel, je begint de kachelradiateur te ruiken. Het is nog niet zo erg dat alles beslaat van binnen, maar dat gaat komen. En eigenlijk is elke Xantia dan economisch total-loss omdat het complete dashboard er uit moet. Gemiddeld doe je er zo'n 10 uur over om te vervangen. Is niet moeilijk, maar gewoon veel werk. Bij mijn andere Xantia heb ik het 2 jaar geleden zelf vervangen, met 3 man 's ochtends om tien uur begonnen en 's avonds om zeven uur klaar.

IMG_1825 by Timo van Vuurde, on Flickr

Zoiets drukt de prijs ook enorm van een Xantia, zodra die lek is is die niks meer waard want bijna niemand ziet het zitten om dat te gaan doen. Ik hou het daar dan vooralsnog op!

Maar nog even over de APK, ik begreep ook dat de vorige eigenaar de stickers op de motorkap en achterklep bij de APK afplakte omdat ze reflecteren. Ik had eigenlijk zoiets van ik zie ik het wel, maar daar geen opmerkingen over gekregen.
Het aanbod aan Xantia vind ik relatief laag, zeker de generatie van die van jou.

Kachelradiateur is bij een ZX (306?) ook een klus.. koste mij destijds ruim 600 euro bij een PCA servicepunt. Ook zowat heel het dashboard eruit.
Is er inmiddels al een opvolger voor deze Xantia bij de Eendenwacht ?
Naar wat ik begreep moest dit een gele C5 Break worden! Maar of dat inmiddels al het geval is weet ik niet..
Geen idee hoe het bij andere merken zit, maar bij de broers/zussen van de Xantia hoeft het dashboard er niet uit. Bij de BX/CX/XM bijv. is het dashboardkastje en wat kleine spullen demonteren voldoende.
Nico GTR
Welke kachelradiateur is geen klus om eruit te krijgen?
Die van de Panda drinking smiley.
Een paar weken geleden was ik onderweg naar een meeting met de CX, toen halverwege de reis opeens het acculampje begon te branden. Ik ben toen direct omgekeerd in de hoop dat ik nog op de accu thuis kon komen, wat gelukkig lukte. Eenmaal thuis even met lopende motor de multimeter er aan gehangen, 11,5 volt. Dat was duidelijk te weinig.

IMG_20161022_093327 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161022_100751 by Timo van Vuurde, on Flickr

Afgelopen weekend wilde ik de CX naar de stalling rijden, per 1 december mogen we immers de weg niet meer op. Ik had nog geen tijd gehad om de dynamo te vervangen dus de reis van Utrecht naar Apeldoorn was wel even spannend op de accu maar ook dat was gelukkig gelukt, al was de meeste prik er wel uit toen ik bij de loods aan kwam.

Verder heb ik sinds een paar dagen weer een BX! Ik kwam hem toevallig tegen kon de verleiding niet weerstaan. Stiekem is dit ook best wel een droom BX voor mij. Toen ik 18 was zette een forummer van het Citroën-Forum waar ik toen wat contact mee had zijn toenmalige witte BX 16 TZI met c-stijl ruitjes te koop. Ik zag het wel zitten om die BX over te nemen als eerste auto! Totdat ik het nieuws mededeelde aan mijn ouders. "Dat dacht ik niet, haal eerst maar je rijbewijs en dan komt een auto wel.".....JA MAAR, JA MAAR... Deze combi, verliefd, a b c d maar het bleef nee. De verkoper wilde hem (begrijpelijk) niet vast houden en niet snel daarna was die verkocht.
Hoe ironisch ook, even wat anders, ik kocht na het behalen van mijn rijbewijs dus als eerste auto een kale BX Progress. Daar wilde ik meer luxe in. Toen stond er een witte BX 16 TZI voor onderdelen te koop omdat er een tik in de motor zat omdat die met te weinig olie heeft gelopen. Daar heb ik toen alle meuk er uit getrokken voor in de Progress. Bleek dat dus de ex-forum BX te zijn waar ik toen wel oren naar had. Wat een verhaal. Dat dus.

Deze BX 16 TZI uit 1991 heeft 220.000 kilometer gelopen. Sinds 1994 bij de vorige eigenaresse geweest en was een binnenslaper. De veerbollen net zijn 'bijgepompt', db-riem is net gedaan en echt nog zo goed als roestvrij op BX plekken (wielkasten voor, bij de achterdeuren, deurscharnieren en uitlaatsteun).
De eigenaresse zat veel in Zimbabwe. Ze schorste de auto als ze daarheen ging en is toen twee keer de papieren kwijt geraakt, daarom zit er een 2'tje op de kentekenplaten. Helaas heeft de BX tijdens een heftige hagelbui een keer buiten gestaan, dus heeft wat hagelschade op het dak en een barstje in de voorruit onderin daardoor. Ook gaat de koppeling wat zwaar maar slipt nog niet en hoor ik rammelstokjes. De accu is ook zo dood als een pier, starten met startkabels en na een rit van 1 uur en 40 minuten zat er nog steeds geen sjoege in. Voorbumper bladdert wat af en achterbumper is gescheurd. Verder echt een fantastisch rijdende auto. Ondanks dat ik best wel een tijdje BX-af was en meer een Xantia man ben geworden, vind ik het toch wel weer leuk een BX te hebben en ben er enorm blij mee!

ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr

Mooi verhaal en een leuke auto. Ik wil ook ooit nog eens met zo'n BX rijden, toen ik kind was waren het met de DS en de 2CV mijn lievelingsauto's.
Haha, misschien op iets van een Autoweek meeting of zo? smiling smiley

Afgelopen weekend even gewassen, een rondje getoerd en wat foto's gemaakt in daglicht cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2016 23:19 door Timo1990.
Van de gele Xantia Break heb ik het versleten afbrokkelende leren stuur vervangen voor een ander super net leren stuur. Is wel een XM stuurwiel dus een slagje groter en dikker, maar vind ik persoonlijk absoluut niet storend.

IMG_20161204_144901 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161204_151812 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder heb ik besloten de Xantia tijdelijk te schorsen en te stallen. Ergens in maart komt die wel weer tevoorschijn. smiling smiley

IMG_20161204_164153 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20161204_170037 by Timo van Vuurde, on Flickr
Een vervangende achterbumper is gevonden en gemonteerd! Nu nog op zoek naar een voorbumper. Maar dat gaat een stuk lastiger moody smiley

Ook wat dashboardlampjes vervangen, complete middenconsole was donker. Zelfs de groene ring rond de aansteker geeft nu weer licht big smile smiley

Jep, ik was ook bezig in de motorruimte maar had hem voor de foto even in de vergrendeling gelegd maar niet dicht gedrukt, vandaar dat het lampje brand.
Ik reed op nieuwjaarsdag richting huis met de Renault Megane en opeens kreeg ik de melding op het dashboard 'controleer inspuitsysteem' met het oranje sleuteltje er bij. Ik was bijna thuis en merkte niks met rijden dus dacht bel van de week de garage wel. Toen ik de volgende dag naar mijn werk ging merkte ik opeens dat ik weinig vermogen had. Vooral het invoegen op de snelweg was een hele opgave. Plankgas in z'n vierde versnelling wilde die met moeite op snelheid komen. In z'n 5de en 6de versnelling viel er zo goed als niet in te rijden. Gelijk de garage maar gebeld en kon gelukkig gelijk terecht. Er waren twee gloeispiralen stuk, wat dus ook gelijk het hevige schudden bij de koude start verklaarde. Door dat schudden was er een luchtslang van de EGR gescheurd waardoor de motor in een soort 'noodloop' ging. Beide problemen zijn verholpen en inderdaad geen geschud meer met de koude start (dacht dat dit gewoon door de kou kwam...) en geen noodloop meer. Top!

Het leasecontract van de Renault Megane verliep in december 2016. Afgelopen september heb ik de opvolger besteld, een Renault Clio Estate. Die zou eind december 2016 geleverd worden. Echter werd ik net na kerst gebeld dat Renault dit heeft verzet naar eind februari 2017. Nog even geduld hebben dus.

Ben benieuwd naar de opvolger ! thumbs up Kon je alleen Renault kiezen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2017 08:52 door Bossinkje.
Het bedrijf heeft een contract met Peugeot, Renault en Skoda. Ik had de keuze uit een Clio en Fabia en eerst ook de 308 (die ik ook gekozen had) maar die viel toch weer af. Dus Fabia station of Clio Estate. Nou, dat was niet moeilijk zeg maar. nut smiley
Logisch.....ik vind het wel een klein stapje terug ten opzichte van de Megane.

Denk sowieso nu je het aandeel in het straatbeeld iets ziet dalen omdat er nogal een hoop te koop staan dat ik de Megane 3 toch wel erg hoog heb zitten qua ontwerp. Gewoon een supergeslaagde auto. Wel jammer dat de laatste facelift niet het best verkopende model was. Maar je kunt niet alles hebben. winking smiley
Het is ook wel een stap terug inderdaad, maar ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee. Ik heb geen heel gezin mee te sleuren o.i.d. en deze zwarte Megane was nog 14% bijtelling en stel dat ik nu de nieuwe Megane mocht met 22% bijtelling wat het tegenwoordig is, dan was ik aardig wat meer geld kwijt per maand. Nu met een Clio Estate (wel de luxeste uitvoering, de 'Intens' met nog wat meer opties aangekleed) met 22% bijtelling blijf ik qua bijtelling aardig bij elkaar in de buurt.

Inderdaad is die laatste facelift wat minder verkocht, maar die is ook een stuk korter leverbaar geweest en ik denk dan toch dat de meeste liever nog even wachten op het nieuwste model dan zo'n laatste facelift te kopen.

IMG_20161223_203245 by Timo van Vuurde, on Flickr

Dat lag er een tijdje terug onder mijn kerstboom nut smiley

IMG_20161227_123429 by Timo van Vuurde, on Flickr

Soms loopt de BX een beetje rommelig en stottert af en toe een beetje. Ik had gehoopt daarvan ook gelijk de boosdoener gevonden te hebben, de aansluiting van de bobinekabel op verdelerkap was onwijs geoxideerd, toen ik hem los haalde sneeuwde het plaatselijk gewoon.

IMG_20161227_125453 by Timo van Vuurde, on Flickr

Citroen BX dashboard by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik had gelijk een rit van 1,5 uur voor de boeg, dus kon gelijk testen hoe de motor het nu deed. cool smiley

Omdat ik vlak bij de Duitse grens was dacht ik gelijk de BX vol te gooien. Helaas kwam dat er aan de bestuurderskant bij de benzinetank er met dezelfde gang weer uit. Een berucht ontluchtingsbochtje, daar mag de tank er voor onder uit of het schijnt met de tank een stuk te laten zakken met een hoop gevloek ook nog te kunnen. Of gewoon niet meer voltanken big smile smiley

IMG_20161227_225648 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder nog afgelopen weekend de LHM (vloeistof voor de vering en de remmen) gewisseld van de BX. Dat was wel nodig, enorm bruin. Dit hoort gif-groen te zijn..

Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20170108_130723 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20170108_131025 by Timo van Vuurde, on Flickr

En dan, lekker schoon!

IMG_20170108_132508 by Timo van Vuurde, on Flickr

Helaas werd het bij mij heel even zwart voor de ogen toen bij het doorspoelen van de remmen een remnippel aan de achterkant *knak* zei en ik de halve nippel in mijn dopje had zitten, ondanks het rijkvloeiend gebruik van kruipolie en dat die al een paar slagen los was. Gelukkig stond er nog een sloop-BX waar ik een deel van de klauw van over heb gezet.

IMG_20170108_153253 by Timo van Vuurde, on Flickr
Ook nog wat andere dingen gedaan, waaronder twee 'luxe' kentekenplaten, met opgelegde letters gemonteerd:

Verder afgelopen weekend nog bij de BX Club meeting geweest bij Citroënspecialist D&O in Almere. Ik had me daar opgegeven voor een veerbollencheck. Hij veerde nog prima, maar het was 4 jaar geleden dat ze gevuld waren dus ik was wel benieuwd wat er nog in zat. Helaas waren de bollen al ouder dan 10 jaar (2005), dus wilde ze de bollen niet meer vullen omdat ze door de oudere leeftijd en het harder geworden membraan dan sneller willen klappen. Daarom zijn er dus 5 nieuwe veerbollen onder gekomen. Merk weinig verschil, maar we kunnen weer even voorruit. cool smiley

Ook op de brug nog even onder de BX doorgelopen, en daar was bij de hoes rijkelijk gevloeid met kit drinking smiley

Untitled by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder nog even een winters plaatje:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2017 20:29 door Timo1990.
Is dat standaard Timo? Komt zelfs op mij als iets te voorzichtig over. Maar ja....Gelukkig is er goed aan die onderdelen te komen.
Tja, op dat moment voelde het alsof ik ook niet zoveel keus had. Hij stond op een gegeven moment met die bollen in z'n handen dat die ze niet wilde vullen omdat ze te oud waren. Toen liet die 2 door de midden gezaagde veerbollen zien en het membraam binnenin voelen, van een oude en een nieuwe bol. Dat was keihard versus soepel rubber. Mij leek het wel een plausibel verhaal. ALs hij de bollen gevuld heeft en een week later is er één geknapt moet je ook weer terug etc, dat schiet ook niet op. Het mooie is ook, op dat moment sta je er met 20 man omheen en zegt niemand er wat van. Eenmaal achteraf weten opeens iedereen het beter, is het onzin bla bla. drinking smiley Achja, nu kunnen ze weer 10 jaar mee!

Ik had nog een paar winterplaatjes gemaakt:

ZD-48-VT & HX-PP-22 by Timo van Vuurde, on Flickr

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close