Timo's Citroën Xantia 1.8 SX en 2.0 SX 1993, BX 16 TZI 1991, Renault Espace 2000 TSE 1986.

Gepost door Timo1990 
De beige Xantia heb ik gisteravond inderdaad verkocht! Ik haal zaterdag een ander Xantia project op, en 3 is wat teveel van het goede. nut smiley
Timo, ken jij die groenige kleur die ik noemde? Hoeveel zijn er daarvan geproduceerd en hoeveel zijn er nog over?
Mooi topic, prachtig "clubhuis".

Ben in een keer Citrofiel, wat een Cactus kan doen.
Barri
Timo, ken jij die groenige kleur die ik noemde? Hoeveel zijn er daarvan geproduceerd en hoeveel zijn er nog over?

Moeilijk, er zijn twee kleuren groen die onder ander licht een andere kleur kunnen aannemen, allebei een zeldzame kleur. Ik denk dat je deze:

Citroen Xantia Turbo CT Break by Timo1990NL, on Flickr

(Op deze foto's al een compleet andere tint, terwijl het dezelfde kleur is).

Of lichter, mint-groen achtig. Deze:

Verder is er nog 'gewoon' donkergroen geleverd, maar daar is weinig spannends aan.
Die eerste was het inderdaad. Fantastische kleur! thumbs up Die hoort er toch wel bij als je een Xantia verzameling maakt, toch? winking smiley
in ieder geval een goede reden om ook een break op te nemen in de verzameling.
Uit mijn geheugen was dat namelijk de enige uitvoering waarop die groen/paarse kleur leverbaar was (en dan ook alleen nog op de turbo versies in de eerste modeljaren).
Volgens mij had m'n buurman gewoon een 1.8 benzine (met gastank inbouw). Kenteken begon met een N en eindigde op 50, als ik met niet vergis. Een jaartje later had hij een bordeaurode, volgens mij de PXLT45.

Timo, wat is je volgende Xantia project? Zo'n groene? big smile smiley
Waarom eigenlijk Xantia projecten? Zijn ze goedkoop te kopen en makkelijk op te knappen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2014 14:19 door Barri.
Die kleur is enkel op Breaks geleverd inderdaad, wel op allerlei motoruitvoeringen. (Dus niet enkel Turbo's). Maar ik ben het helemaal met je eens, onwijs mooie kleur! Helaas ook erg zeldzaam.

Waarom Xantia projecten? De BXen zijn op, weg, foetsie, dus dan is dit een mooie opvolger. Ze kosten geen drol en zitten erg degelijk doch sleutelvriendelijk in elkaar. Ik koop enkel Xantia's van de eerste uitvoering, type 1a. Dat is met chevron's op de motorkap en die zakken nog in als ze stilstaan en pompen zich nog op bij het starten. De type 1b heeft de chevrons in de grill zitten en een anti-inzak systeem gekregen, de type 2 is een nieuwe neus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2014 19:31 door Timo1990.
dus geen break's in jouw collectie... sad smiley
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw Xantia project opgehaald. Ditmaal is het een donkerblauwe 1a Xantia 2.0 8v SX uit januari 1994 met een beige interieur geworden. Het ORGA nummer is op 1 cijfer na dezelfde als mijn andere blauwe Xantia, dus eigenlijk is die ook van juli 1993.

Van een ouder echtpaar geweest die hem nieuw hadden gekocht. Ik vond in de Xantia nog een vrijwaringsbewijs uit januari 1994 van de vorige auto die ze op deze auto hebben ingeruild bij de dealer. Naar wat ik begreep was man lief een jaar geleden overleden, waardoor hun zoon er een jaar in heeft gereden. Die wilde er nu weer graag vanaf i.v.m. auto van de zaak en andere projecten, dus nadat de APK verlopen was ging die de verkoop in.
De Xantia heeft gezien de leeftijd erg weinig gelopen, 110.000 kilometer. Dit is helaas niet te zien aan de buitenkant, die zit onder de krassen, butsen en schrampen. Ook zijn de kofferklep en de achterlichten dof. De binnenkant is echter wel erg mooi (al ontbreekt de beige hemel), en omdat die nog zo weinig gelopen heeft voelt alles nog zeer strak aan, waardoor het in de basis zeker nog een goede auto is. Een jaar geleden, vlak voordat zoonlief de auto overnam, nog voorzien van nieuwe veerbollen, distributieriem en remmen.

Wat foto's:

IMG_2162 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2187 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2163 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2164 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2165 by Timo1990NL, on Flickr

Eenmaal onderweg naar de stalling doet een was- en stofzuigbeurt al heel wat wonderen:

IMG_2173 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2174 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2179 by Timo1990NL, on Flickr

Eenmaal bij de loods aangekomen nog wat foto's:

IMG_2182 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2180 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2185 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2166 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2184 by Timo1990NL, on Flickr

Wat er zoal moet gebeuren:
- Beide elektrische ramen doen het niet, bij de linker draait de motor dol en bij de rechter klikt alleen de motor een keer;
- Hemel en andere interieurdelen vinden;
- Hydractief bollen nakijken/vervangen, de ene drempel gaat super comfortabel, de andere alsof je met platte bollen rijdt doordat de hydractief opeens ingrijpt;
- Vloeistoffen en onderhoudsbeurt;
- Poetsen, poetsen, poetsen.

Daar zal vast nog wel meer bij komen, maar dit is wat ik in eerste instantie vond. In de basis gewoon een goede auto, daar gaan we op voort borduren!
Voor 9 van de 10 mensen is een 20 jaar auto in die staat niet meer dan de oud ijzer prijs waard. Mooi projectje voor jou dus! thumbs up
In mijn dagelijks blauwe Xantia heb ik een fabrieksradio gescoord. Ik vind dat klepje waarachter de radio zit maar niks. Dit ziet er veel strakker uit!

Zoals het 'standaard' is:

IMG_0700 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1829 by Timo1990NL, on Flickr

De fabrieksradio:

IMAG0223 by Timo1990NL, on Flickr

Eenmaal ingebouwd:

Xantia radio Blaupunkt by Timo1990NL, on Flickr

Citroen Xantia by Timo1990NL, on Flickr

We kunnen ook weer lekker een jaartje rondtoeren in de Xantia!

Xantia by Timo1990NL, on Flickr

Er was eigenlijk maar 1 afkeurpunt, dat was een gescheurd stuurhuishoes aan de bestuurderskant. Er waren nog wel een paar adviespunten die er binnen een jaar nog aan zouden komen. De voorbanden zaten rond de 3mm dus adviseerde die binnenkort te vervangen, de remblokken en de schrijven bijna op de minimale maat (dit wist ik al), de 2 retourslangen voor en de 2 remslangen voor begonnen wat kleine droogtescheuren te vertonen. Even twijfelen of ik het zelf zou doen of laten doen, maar eigenlijk wilde ik hem nu gewoon graag helemaal goed hebben. Dus alles maar laten doen, op de voorbanden na aangezien ik toch andere velgen ga monteren. Nieuwe schijven + blokken, stuurhuishoes, veerpootretourslangen en remslangen eronder en nu kunnen we er weer een jaar tegen! Verder kon die echt niks geks vinden, vond het een zeer goede en nette Xantia. Daar worden we blij van. cool smiley

Juist dat kapje vind ik zo typisch voor de Xantia, maar die radio is ook mooi!
Sinds een week ben ik in het bezit van een CX! Altijd een grote droom geweest, maar nooit gedurfd. Nu kwam het op m'n pad eigenlijk kon het het niet weerstaan. Ik heb hem namelijk geruild tegen die donkerblauwe Xantia die ik als project als gekocht. Een 'projectwissel' dus eigenlijk. drinking smiley
Ik heb altijd al een zwak gehad voor witte S2 CXen, geen idee waarom. Omdat ik in een witte S2 CX Break ben opgegroeit? Omdat ik vind dat wit op een CX gewoon zo goed staat? Of misschien wel beide. smiling smiley

Het is een CX 22 TRS uit 1986 met blauw interieur met bijna 172.000 kilometer op de klok. APK is net een paar weken verlopen. Daar moeten nog wel een paar zaken voor aangepakt worden, al zijn het geen hele grote dingen. Voornamelijk achterstallig onderhoud en een paar kleine defecten (claxon, ruitenwissermotor, gescheurde koelslang en nog wat zaken). de voorste veerbollen zijn leeg, achter veert het nog wel maar kan beter. Qua roest valt de CX ook wel mee. Bodem is netjes, leidingen ook, hier en daar een klein plekje. Het grootste probleem zit hem, uiteraard, bij het schuifdak. Maar even kijken hoe we dat gaan aanpakken daar.

Als eerste staat er op het programma om de gescheurde koelslang te repareren. Het is de slang van een cm of 40 tussen de radiateur en het thermostaathuis. Die is op het uiteinde gescheurd bij de slangenklem. De slang voelt verder nog wel goed aan, dus waarschijnlijk even inkorten en een nieuwe klem monteren. Gelijk even het systeem doorspoelen, nieuwe thermostaat en thermoschakelaar monteren, dan is dat weer op orde. Daarna zie ik dan wel weer wat ik ga aanpakken. Ik zal het hier laten lezen big smile smiley

Wat foto's:

Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr

Gaaf!! Leuk exemplaar!
Hoort die voorbumper aan de onderkant trouwens zwart?
Dank! De onderkant hoort wit te zijn, iemand is hier (helaas) creatief geweest. smiling bouncing smiley
Leuk hoor, het wordt al een aardig Citroën museum daar. big smile smiley

Greetzz Renate.
Leuke aanwinst! Veel klusplezier winking smiley
Hoi Timo,

Hoe is het met de CX?
Je oude Xantia staat ook alweer te koop, maar dat wist je vast al.
[www.autoscout24.nl]
En is er ook alweer af zo te zien. confused smiley

Edit: Hij doet 't weer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2014 20:32 door JW01 (vanaf een Appel).
Bedankt voor de interesse, de CX is, als de onderdelen op tijd binnen zijn, komend weekend aan de beurt.

En inderdaad staat de beige Xantia alweer te koop, de huidige eigenaar had het me al verteld. Ik hoop dat die in goede handen komt. winking smiley
Wauw, helemaal gemist, maar mooie cx!!!

Het grootste probleem zit hem, uiteraard, bij het schuifdak. Maar even kijken hoe we dat gaan aanpakken daar.

Lijkt me duidelijk: de slijptol erin en een Twingodak!
Wit staat een CX inderdaad goed.
Leuk, vooral ook de originele NL historie.
Veel geluk ermee.
Harm78

Het grootste probleem zit hem, uiteraard, bij het schuifdak. Maar even kijken hoe we dat gaan aanpakken daar.

Lijkt me duidelijk: de slijptol erin en een Twingodak!

Daar heb ik wel even over nagedacht ja, alleen vind ik dat toch ook wel weer zonde en ben ik bang dat het fabrieksdak breder is dan een Twingo-dak.

Het eerste werk is verricht aan de CX! Een week of 2 geleden had ik de CX stationair draaien buiten bij de stalling. Ik was wat aan het rommelen in de stalling en om de CX, waarna ik opeens een gesis hoor. Loop naar de CX en zie al een rood lampje branden. Gelijk motor uit en het was meteen duidelijk, lekke koelslang. Een klein haarscheurtje, maar wat een zooi maakt dat zeg. Gescheurd op de slangenklem.

Ik zat te twijfelen om de koelslang gewoon in de korten, maar toen zag ik dat de slang nog voor weinig gewoon nieuw leverbaar was, dus maar een nieuwe slang besteld en er op gezet! Tesamen met wat andere onderdelen besteld.

Afgelopen zondag ben ik begonnen met het aftappen van het koelsysteem. Toen de koelslang vervangen, de thermoschakelaar vervangen. Ook héél veel slangenklemmen vervangen (zaten allemaal rotte klemmen in die bijna allemaal afbraken bij het losdraaien). Verder zit er onder de radiateur een ijzeren pijp waar 3 slangen op aangesloten worden. (Deels te zien op de eerste foto van dit bericht). Die was behoorlijk roestig op het eerste gezicht. Even losgehaald, maar gelukkig een hele dikke pijp wat alleen wat oppelvlakteroest had.

Helemaal schoon gekrabt, ziet dat er ook weer wat fraaier uit. Verder wilde ik preventief de thermostaat nog doen, maar iets te veel gelezen over afbrekende bouten van het thermostaathuis dus dat durfde ik voor nu niet aan. Toen het vullen en ontluchten. Dat viel me nog alles mee. Al vrij snel begon die te lekken uit de ontluchtingsnippel. Die dichtdraaien en wachten, wachten. Maar daar sloegen de ventilatoren aan, yes!

Verder nog vervangen: Verdelerkap & rotor, bougiekabels, luchtfilter.

De nieuwe koelslang en thermoschakelaar, altijd leuk die nieuwe onderdelen drinking smiley

Bougies wilde ik ook doen, maar helaas kwam ik erachter dat ze de verkeerde hebben geleverd.

Verder nog preventief alle stekkerverbinden nagelopen en schoongemaakt in de motorruimte. Eerder werkte de luchthoorn plots niet meer, maar nu werkt de luchthoorn ook weer, die is natuurlijk erg leuk op een CX!

Zoals te zien, was ik in goed gezelschap. thumbs up

Daarna proefrondje gereden, zalig! Volgende op het programma zijn de voorste veerbollen en voorraadbol, met de LHM. En natuurlijk de motorolie met filter. Ik twijfel alleen nog welke olie ik het beste kan nemen. Gewoon de 10W40 half-syntheet die in mijn Xantia zit of misschien een wat dikkere olie kiezen? (15W40?)

Nog een laatste foto:

alleen vind ik dat toch ook wel weer zonde en ben ik bang dat het fabrieksdak breder is dan een Twingo-dak.

Dat eerste: Mwah er zijn nog zat CXen en een Twingodak is beter dan een verrot dak. Dat tweede: goed punt, maar dat kun je opmeten smiling smiley.

Zo'n type 2 CX is wel heel erg veel mooier dan een type 1 trouwens, maar dat is bij de meeste Citroëns: XM, DS (nouja type 3 daar eigenlijk), Visa, Xantia, BX...
@Timo: schitterende wagen. Ik heb er (lang geleden :-) ) nog een gehad met identiek interieur (mijne was een blauwe 20TRE).
Als je van aanpakken weet een zalige auto om in te rijden. Veel plezier ermee!
Ik kwam deze nog tegen. Misschien heb jij, of een andere Xantiafan er wat aan.
[www.marktplaats.nl]
Ik had hem al gezien ja. Misschien met een groepje andere Xantia rijders ophalen. Toch bedankt voor de tip!
Vreemd, die Turbo Activa. Wel het onderdeelnummer & instructievideo's hebben, niet aan het onderdeel zelf kunnen komen..
Dit zou toch via een officieel kanaal leverbaar moeten zijn?

Jammer dat het de V6 niet is.. Zou ik ooit nog wel eens willen bezitten..

Ook snap ik niet de keuze van die vieze lederen (hoezen?) stoelen..
Wat was er nou mis met originele ruitjes bekleding?
Dit zijn geen hoezen, maar de originele lederen stoelen. En persoonlijk vind ik een TCT veel leuker rijden dan een V6. Een V6 is veel te zwaar in de neus, waardoor het hoeken wat juist zo leuk is aan een Activa een stuk minder leuk gaat.
Ik heb destijds ook met beiden gereden.. de V6 is dan wat zwaarder in de neus.. hij is wel smeuïg in krachtafgifte. De Turbo is, naar mijn mening, (te) explosief.

Origineel? Af fabriek bedoel jij?
Dan mis ik wel wat koeienhuid op de deurpanelen..

Het zullen wel geen hoezen zijn maar een accessoire via CINL.. mooi is anders.
Nogmaals, dit zijn geen hoezen. Een Xantia met fabrieksleer is nooit voorzien van leer op de deurpanelen. Tenzij er aftermarked leer in zit, dan is het wel vaak gedaan.
Even terug naar de CX.

Afgelopen weekend was het heerlijk weer om aan de auto te klussen. Nu ben ik eindelijk van die platte voorste veerbollen af! Wat een compleet andere auto is het nu. thumbs up

Oud & nieuw smiling bouncing smiley

Ik heb de voorste veerbollen en de voorraadbol vervangen. Achter veert nog redelijk.

Verder wat roestplekjes aangepakt en behandeld.

Nog wat plaatjes:

Er is alleen één dingen waar ik niet helemaal uit kom, en ik hoop dat iemand die iets meer kaas heeft gegeten van elektra misschien een tip kan geven wat ik nou over het hoofd zie.

Dat is ten eerste de ruitensproeierpomp. Die deed het niet. Er zat een Renault pomp ingebouwd wat niet hoort en niet lekker zat, dus die had ik er uit gehaald en de stekker weer aangepast zoals het hoort. Ik meet 12,7 volt op de stekker. Ik voel het ruitensproeierpompje iets tikken/schudden als ik de sproeischakelaar indruk, maar geen hoog zoem geluidje wat zo'n pompje hoort te doen. Pompje stuk? Van de sloop 3 pompjes meegenomen uit een BX. Alle 3 hetzelfde verhaal, bij het sproeien voel je het pompje tikken en het schoepje draait soms een stukje, maar meer niet. Toen even in een BX geprobeerd en ja hoor, aansluiten en gelijk zoemen als je gaat sproeien. Weer in de CX geprobeerd, maar alleen iets tikken maar meer niet. Wat kan er nou verkeerd zijn?
De kleur doet een serie 2 (wat niet mijn model is) wel erg goed. Maar dat ter zijde.

Dat je 12+ volt meet op de bedrading zegt aleen dat er voldoende spanning is, niet dat er vermogen (ampère) is.
In denk dat je (te)veel vermogen op de schakelaar verliest.

Mijn advies is om de bedrading eens na te lopen om te kijken waar je vermogen verliest.
De ervaring leert dat het meeste vermogen wordt verloren bij de massa, of het gebrek er aan.

Greetzz Renate.
He he, de twee elektrische falen zijn achterhaald. Achteraf denk je hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien? De kentekenplaatverlichting bleek een missende zekering te zijn. Ik heb hier eerst niet naar gekeken omdat ik wel gewoon 12v had gemeten op de stekker die in de kofferklep uit kwam.

Toen de ruitensproeier. Eerst zelf een nieuwe massakabel getrokken. Nog steeds niks. Daarna maar eens de schakelaar losgehaald van het dashboard. Daar was gerommeld met een kroonsteen. Die ertussen uit gehaald, nog steeds niks. Ook zekering nagekeken, in orde. Uiteindelijk uit een andere CX een schakelaar gehaald, en warempel.. Sproeien als een jonge god! Ook hier, ik had (onbelast, dat wel) gewoon 12v op de stekker, dus eigenlijk had ik de schakelaar al uitgesloten. Nou ja, nu werkt het weer gelukkig!

Verder heb ik de dorpelkappen er eens afgehaald om te kijken hoe het daar met de roest zit. Ze kunnen daar behoorlijk roesten namelijk. Maar, geheel roestvrij, gelukkig!

Ook de voor- en achterbumper eraf gehaald. In eerste instantie omdat ik ze opnieuw wil spuiten, maar ook om erachter te kijken. Paar kleine plekjes hier en daar, maar valt gelukkig ook mee!

Dat ziet er nu wel een beetje sneu uit.

Ik heb de bumpers nu dus thuis liggen om een keer te spuiten. Heb ze net al een keer goed afgespoten met de hogedrukspuit en de stukken zwarte verf die een vorige eigenaar ooit een keer op de voor- en achterbumper had gesmeerd vlogen al om m'n ogen. Ik denk dus nog een keer goed wassen/lichtjes schuren dat die lak er dan al wel af is. Dan wilde ik het als volgt doen:

- Schoonmaken en/of opruwen met een goede schuurspons of lichte korrel schuurpapier
- Ontvetten.
- Plastic primer aanbrengen.
- Dunne laagjes lak spuiten.

Enige waarover ik dan dus nog over twijfel is om de bumpers af te werken met blanke lak.
Ik had de 'luxere' koplampen gescoord voor de CX, dat is met verstraler in de lamp. Ze waren van binnen alleen heel erg dof wit geworden en het koplampglas zat los. Nu dat toch los lag, gelijk maar de binnenkant een nieuw laagje zilver gegeven:

IMG_2531 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2533 by Timo1990NL, on Flickr

En vanaf nu zonder trekhaak!

IMG_2544 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2550 by Timo1990NL, on Flickr
Goed bezig zeg! Heel leuk om te zien!! thumbs up
Jullie zijn goed bezig. Heerlijk hoor, krijg meteen weer zin om te klussen aan m'n eigen auto's.
De volgende koelvloeistoflekkage heeft plaats gevonden. Na het starten lekt het zo'n seconde of 10, daarna stopt het. Het liep langs de zijkant van het blok, passagierskant. Ik had het vermoeden dat het de waterpomp zou zijn, na het loshalen van de wielkuip en het nog een keer te testen bleek dit ook zo te zijn. Ik ben gewend van mijn vorige Citroëns dat de waterpomp door de distributieriem wordt aangedreven. Tot mijn verbazing/verassing is de waterpomp van de CX niet aangedreven door de distributieriem, maar door een multiriem die ook de dynamo aandrijft. Dat maakt het vervangen ervan wel een stuk gemakkelijker. Het vreemde is alleen dat die dus de eerste seconde of 10 lekt, en daarna stopt met lekken.

IMG_2563 by Timo1990NL, on Flickr

Even zeldzame Turbo-velgen passen.. smiling bouncing smiley

IMG_2569 by Timo1990NL, on Flickr

Vandaag de achterbumper gespoten. Eerst goed schoon gemaakt, ontvet, geschuurd, weer ontvet, en uiteindelijk meerdere dunne lagen gespoten. En wat is dat mooi geworden!

Hoe ze na demontage er bij lagen:

Daarna goed schoongemaakt:

IMG_2578 by Timo1990NL, on Flickr

En dan na het spuiten:

IMG_2581 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2582 by Timo1990NL, on Flickr

Als het mee zit is morgen de voorbumper aan de beurt.
Ik ben benieuwd naar die gespoten bumpers! En je hebt de dorpels ook even lekker getectyleerd zie ik?
Ben ook wel benieuwd hoe de opgeknapte koplampen staan.
En waarom eigenlijk de trekhaak er onder vandaan?
Ik vond de trekhaak lelijk staan op de CX. Normaal stoor ik me er niet zo aan, maar nu op de een of andere manier wel.

En de voorbumper is nu ook gespoten! Nu hebben we spierpijn. Wat ben ik lang aan het schuren geweest, al die hoekjes en kiertjes. Maar het resultaat mag er wezen, beide bumpers zijn echt goed gelukt. Blij! smiling bouncing smiley

IMG_2604 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2605 by Timo1990NL, on Flickr
Wanneer gaan ze erop? Ik ben heel benieuwd!
Heel erg blij!! De bumpers zitten er weer op:

IMG_2607 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2608 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2614 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2615 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2616 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2620 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2619 by Timo1990NL, on Flickr

Ook twee knipperlicht/stadslicht units kunnen vinden die nog heel zijn, dat schijnt een hele opgave te kunnen zijn.

Ik heb ook nog een jaloezie voor de achterruit gevonden, vind ik persoonlijk echt een super gaaf accessoire!

20140606_132820 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_2612 by Timo1990NL, on Flickr

Verder heb ik het elektrische raam rechtsvoor ook weer werkend gekregen. Stekkers schoonmaken deed wonderen.

IMG_2627 by Timo1990NL, on Flickr
Oeh, die bumpers zo ziet er zeer keurig uit!
Wauw, dat ziet er weer als nieuw uit!! Die achterruit jaloezie past idd goed bij een CX!

Alleen nog even je motorkap schoonmaken winking smiley
VET!! Onwijs bedankt, leuk je even gesproken te hebben thumbs up
Mooie foto's ook.

Xantia was voor mij n Ulft inderdaad een blikvanger, zo in het rijtje met andere fransen..thumbs up

Dat van de trekhaak herken ik.. Heb ik persoonlijk ook, lang niet bij elke auto past het in de vormgeving van de auto.. Xantia kan het prima hebben..
Wauw, mooie plaatjes van de Xantia! Die gele gloed in de koplampen staat echt geweldig!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close