j.ko: Citroën XM 2.0i-16v (1998) | Mazda 6 Sportbreak 1.8 Dynamic (2004)

Gepost door j.ko 
Gauw naar de volgende pagina, die ellendige krassen-zaak achter ons latend. Een overzichtje van mijn auto-verleden:

Mini Cooper Pepper, 12-NT-XK (bj.2004)
Nieuw gekocht in 2004, total loss gereden in 2007, kilometerstand toen 125.000. In 2011 op internet nog te koop zien staan bij een autobedrijf in Hoensbroek. Volgens de RDW rijdt de auto nog, in mei 2015 is de tenaamstelling voor het laatst gewijzigd.
Werd opgevolgd door 'n Fiat Grande Punto.


Mazda 323 Fastbreak 1.5i GLX, 43-DT-TG (bj. 2000)
Gekocht als tweede auto in 2007, na bijna 6 jaar (2012, kilometerstand toen 164.000) weg gedaan vanwege behoefte aan wat meer ruimte en zin in wat anders. Dat werd een Mazda 6. De 323 is toen geëxporteerd naar Benghazi, Libië.


Fiat Grande Punto 1.4-16v T-Jet Edizione Cool, 91-ZD-BT (bj. 2008)
Nieuw gekocht in 2008 als vervanger voor de Mini, in 2009 op LPG gezet en in 2012 (kilometerstand 141.000) weg gedaan om geld vrij te maken voor aanschaf van de Mazda 6. De Fiat is door mij verkocht aan een handelaar in Rotterdam, daarna nooit meer gezien. Rijdt nog wel volgens de RDW. Werd opgevolgd door de Volvo 480.


Mazda 6 Sportbreak 1.8 Dynamic, 50-NX-XZ (bj. 2004)
Gekocht in 2012 als opvolger van de 323 en nog steeds in bezit. Voorlopig geen reden of plannen om hem weg te doen. Doet dienst als woon-werk auto voor mijn vrouw en wordt ingezet voor alle privé-ritten van ons gezin (met drie jonge kinderen). Huidige kilometerstand 160.000.


Volvo 480 ES 2.0i, ND-LJ-52 (bj. 1995)
Gekocht in 2012 als vervanger van de Grande Punto. In oktober 2016 verkocht vanwege roest, waarin ik i.c.m. de hoge kilometerstand (285.000) en het intensieve gebruik niet meer wilde investeren. Rijdt nog gewoon rond en ik kom hem nog wel eens tegen op het Volvo480Forum, waar de nieuwe eigenaar ook lid van is. Maakte plaats voor de Alfa Romeo GTV.


Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16v L, 09-XF-GD (bj. 1996)
Gekocht in september 2016 om de Volvo op te volgen. Gaat hopelijk nog een hele poos mee. Doet dienst als mijn dagelijkse woon-werk auto. Kilometerstand bedraagt nu 149.000.


Ben of ken je één van de huidige of vorige eigenaars van bovenstaande auto's, laat gerust wat horen!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 11:22 door j.ko.
Toch nog ff terugkomen op de kras: ik zie het ook niet! Terwijl ik toch ook min of meer weet waar ik moet zoeken, ik heb tenslotte een foto van de schade gezien. Mooi werk van die man!
Balen van de krassen, jammer dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Maar gelukkig is het weer opgelost. thumbs up
Die oplossing ziet er een partij netjes uit! Jammer dat het moest natuurlijk maar je hebt nu wel een adresje voor toekomstige krassen.
En wat zuur van de houding van de politie. Heb je al geprobeert zelf met war buurtbewonders op onderzoek te gaan bij de lokale kroegen en dergelijke?
Naar aanleiding van dat 'wij onderzoeken niet'-bericht van de politie heb ik contact gezocht met de wijkagent. Die kon dit gelukkig behoorlijk nuanceren: een individueel geval zou inderdaad niet onderzocht worden, en daar is dat systeembericht op gebaseerd. Omdat het nu om zoveel gevallen gaat, volgt er weldegelijk een onderzoek. Er zijn echter nog geen bruikbare aanwijzingen, maar men werkt er in elk geval wel serieus aan. Dat maakt wat mij betreft al een wereld van verschil, ongeacht het resultaat.
Gisteren heb ik de Alfa naar de garage gebracht, gezegd 'hou hem maar een weekje, rij er eens mee en vertel me dan alsjeblieft wat er aan mankeert.' Sinds afgelopen vrijdag loopt hij stationair niet mooi rond, staat dan schuddend te sputteren. Wel gewoon op vier cilinders. Koude start gaat (ook met volle accu) ook nauwelijks, alleen met vol gas wil hij aanslaan en blijven lopen. Ook vind ik de laatste dagen wat kleine oliedruppeltjes op de vloer. Tel dat bij de problemen die er al waren (lekstroom en koelvloeistofgeur) en het feit dat ik druk ben met werk en klushuis, en de beslissing om hem eens goed door te laten lichten was snel genomen. Ik ben benieuwd...
Hè, ik kan me voorstellen dat je daar absoluut niet op te wachten zit met al die drukte. Hopelijk vindt de garage een duidelijke oorzaak, zodat die meteen aangepakt kan worden!
Dat hoop ik ook ja. Als er wat dingetjes mankeren vind ik het altijd wel leuk om daar op m'n gemak zelf naar te zoeken, maar dit leek wel serieus genoeg om er niet nog een paar weken mee door te rijden tot de Kerstvakantie (dan heb ik tijd). Bovendien kan ik de auto deze week missen (mijn vrouw heeft een vrije dag, waardoor we met wat slim plannen de hele week met één auto toe kunnen). Ik hoop wel dat het slechte stationair lopen en moeilijk starten iets overzichtelijks is (bougiekabels ofzo), geen drama's zoals koppakking of compressieverlies. Erg benieuwd...
Oef, balen dat je GTV bij de garage staat.

Ik heb de GTV altijd echt een enorm mooie coupé gevonden. Super design. Zelfs tijdje zitten overwegen om er ook een te gaan rijden.
Mede vanwege de wat 'negatieve' verhalen omtrent de betrouwbaarheid van wat oudere Alfa's dat ik het toen niet heb aangedurfd.
(dat is grotendeels mijn eigen schijterigheid ook hoor haha...eye rolling smiley ik weet dat er genoeg betrouwbare Alfa's rondrijden)
Bah, zal je net zien. Koop je zo'n gave wagen als daily, krijg je dit geneuzel. Ook ik hoop voor je dat de problemen eenvoudig op te lossen zijn maar ik vrees erger, ook gezien het olieverbruik. Niet dat ik je bang wil maken, ik probeer het realistisch te benaderen.
Hopelijk heb ik ongelijk en rijdt hij aan het eind van de week als nooit tevoren zodat je weer lekker van jouw GTV kan genieten.
Verstandige keus om de wagen eens extra goed na te laten kijken, wat voor garage gaat de wagen naartoe?
Naar een kleine Fiat-Alfa-Lancia specialist om de hoek (Autobedrijf Verhoeven in Standdaarbuiten). Goed gevoel bij, en ze zijn er bekend met de GTV (en de twin sprak sowieso).
Ah goed adres dus, zeer belangrijk ook thumbs up
Standaard garage's kunnen prima olie wisselen en dat soort werkzaamheden doen, maar met deze Italianen is exacte kennis nodig om het goed te onderhouden.

Edit: net even gekeken op hun website, zijn idd zeer gespecialiseerd in Italiaans, lijkt me absoluut een aanrader dit adres.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2016 12:24 door Bofkont.
De Alfa is nog niet klaar helaas sad smiley. Ik heb maandag wel een auto nodig, dus ik heb nu een leenautootje gekregen. De meest basic Panda in de meest basic kleurstelling. Mijn oudste dochter vroeg twijfelend of dit nou een busje was, of toch een auto. Toch heeft het juist daarom ook wel z'n charmes, zo'n pretentieloos gebruiksding. Het kenteken is wel leuk trouwens, als je naar boven scrolt op deze pagina zie je dat er op mijn Grande Punto een kenteken uit dezelfde serie zat.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 11:28 door j.ko.
Dat klinkt dan al direct minder goed, al enig idee wat het kan zijn?
Nee, ze hebben er al wel wat mee gedaan, maar degene die er mee bezig geweest is, heb ik niet gesproken (was er niet vandaag). De ander was druk en wist dus sowieso de details niet. Blijft nog even spannend dus.
Heerlijk Pandaatje, zoals hij moet zijn thumbs up.

Wel zonde dat het zo lang duurt met de Alfa, spanning zal wel hoog zijn denk ik zo.
Wat een geinig toeval van dat kenteken. Verder is het wel even flink terugschakelen naar zo'n basic Panda, dat zet je wel weer even met beide beentjes op de grond. Nu maar hopen dat de diagnose van de Alfa meevalt...
Ah bah wat een kloten streek van die krassen crying smilie
Lees het nu pas.
Het is toch ongelooflijk dat mensen hier plezier uit kunnen halen, het vernielen van andermans spul, zo s'morgens mijn auto aantreffen is mijn grootste nachtmerrie angry smily

Mooi dat het grotendeels is opgelost, is trouwens vrij simpel zelf te doen als je idd over de juiste gereedschappen beschikt.
Had het zo gratis voor je willen doen thumbs up
Dank je Bofkont! Ik hoop het niet nog eens mee te maken, maar zal je aanbod onthouden voor het geval dat...

De Alfa is trouwens nog niet terug. De motor loopt weer als een zonnetje, dat lag aan een vervuilde gasklep / stationairregelaar. Maar de lekstroom is moeilijker te vinden, het lijkt erop dat die in de zekeringkast zelf zit. Ach, intussen hou ik het in het Pandaatje prima uit. Op de belabberde stoelen na is dat een fijn autootje met enorme prestatiedrang. Het motortje hangt als een malle aan het gas en draait gretig zijn toeren. Dat is nodig ook, om mee te komen op de snelweg. De lol zit hem in het feit dat je af en toe eens onbeschaamd het onderste uit de kan kunt halen zonder meteen illegale snelheden te bereiken. En dan verbruikt ie ook nog slechts 1:16 en vind ik hem opvallend stil voor z'n prijsklasse.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2016 23:22 door j.ko.
Wat een prachtige GTV is het toch, echt een hele mooie combi van kleur en velgen. Goed dat je er serieus naar laat kijken. Nu maar hopen dat het meevalt en dat je daarna probleemloos kunt genieten.
Dank je smarter, ik ben er zelf ook heel tevreden mee. Grijs is normaal gezien niet mijn kleur, maar op een auto met zulke uitgesproken lijnen kan het wel, heb je geen felle kleur nodig. Bovendien vind ik rood (toch typisch voor een Alfa) op dit model minder geslaagd, omdat dan die achterlichtbalk wegvalt. En zwart, de meest voorkomende 'kleur' op dit model, slaat de lijnen een beetje dood vind ik. De velgen zijn geen officiële Alfa-velgen, maar 17' Alessio Venice, door de vorige eigenaar gemonteerd. Normaal gezien ben ik groot voorstander van originaliteit, maar dit kan meer dan prima, ik vind ze ook erg goed staan. Laatst was ik bij iemand met een Alfa 166, die had er ook deze velgen onder. Stond ook erg goed.
Balen dat de lekstroom nog niet gevonden is, wel fijn dat het andere probleem hem zat in de gasklep, toch relatief een klein probleem.
Eigenlijk kan elk Alfa model na de 155 multispaakvelgen goed hebben, deze GTV ziet er dan ook erg goed uit zo.
Ja motoren bouwen kunnen die Italianen wel!!
Niets mis met zo'n panda 2.

Hoop voor je dat ze het lekstroom probleem wat goed kunnen oplossen zonder al te veel kosten.
De 916 GTV blijft een van mijn ultieme favorieten van Alfa, zo mooi! lang met idee gelopen ooit eentje kopen, helaas is het er nooit van gekomen.
De Alfa is weer thuis! Gisterenavond opgehaald, wat een genot was het om daar weer mee te rijden. Heerlijk. De lekstroom is gevonden, het armatuur van de binnenverlichting bleek 5 A te trekken. Het is er uitgehaald, een nieuwe is besteld (kan twee weken duren voor dat er is). 5 A lijkt mij wel erg hoog (komt bij 12V op 60W, dan moet het ding smelten volgens mij). Ook zou de 70 Ah accu die erin zit dan leeg moeten zijn binnen 14 uur. Na 24 uur startte hij nog gewoon. Dus de werkelijke waarde zal lager liggen dan hetgeen de meting aangaf. Maar goed, nadat het ding eruit gehaald is, loopt er volgens diezelfde meter nog 0,12 A weg.

Tevreden dus? Nou dat niet, stationair loopt 'ie nog net zo beroerd als toen ik hem wegbracht. En per telefoon was mij verteld dat dat opgelost was met het reinigen van de gasklep. Ik moest ook weer vrij lang starten voor de motor aansloeg. Allebei symptomen die er aanleiding toe waren de auto meteen weg te brengen. Ik moest tanken en heb (omdat de Belgen hun Euro95 overal vervangen door E10) voor het eerst Super98 getankt. Na 20 kilometer rijden had ik het idee dat de stationairloop met sprongen verbeterde. Het was er nog niet uit, ik hoor hem nog sputteren en 'zoeken', maar voelde hem niet meer vibreren. Dus wie weet, lag het wel aan de vorige tank benzine. Ik had getankt bij een ander tankstation dan anders, wie weet zat daar al wel E10 in. Ik hoop het. Reiniging van de gasklep heeft trouwens wel gezorgd voor een duidelijke afname van het na-ijlen van de motor. Bij gas los bleef die rustig 10 seconden op 2000 toeren hangen, dat is er uit nu.

Het koelvloeistof-circuit is afgeperst, dat houdt zijn druk gewoon vast. Hooguit wordt de radiateur wat slecht (enkele lamellen laten los), maar dat hoeft op dit moment nog niet vervangen te worden. Toch blijf ik erbij dat ik hem af en toe lichtjes ruik, maar goed, dat zal dan wel bij deze auto horen.

Ik word gebeld als het nieuwe armatuur voor de binnenverlichting binnen is. Hopelijk lag dat stationaire geschud (en lange starten) aan de benzine, zo niet, dan moet de garage daar toch nog eens naar kijken. Gisterenavond heb ik hem in de garagebox geparkeerd, morgenochtend moet ik er weer mee weg. Benieuwd hoe die het dan doet...
Wat een gedoe allemaal, maar hopen dat ie nu weer de oude is!!
Nog een laatste update over de Volvo 480: vorige week heb ik het laatste losse onderdeel (de interieurfilterhouder) verkocht, dus ik kan de eindbalans qua kosten opmaken inmiddels. Die ziet er over 46 maanden en 110.433 kilometer als volgt uit:

- Brandstof: € 11.580 (verbruik gem. 1:13,7)
- Onderhoud en reparaties: € 8.150
- Motorrijtuigenbelasting: € 1.490
- Verzekering: € 1.480
- Boetes: € 540
- Afschrijving: € 220
- Onderdelenhandel: € -20 (dus dat heeft geld opgeleverd)
TOTAAL € 23.440

Dat is 21,2 cent per kilometer. Voorganger Fiat Grande Punto (nieuw, op LPG) kostte 26,9 cent per kilometer. Dus in mijn geval rijdt oud voordeliger dan nieuw.
Die E10 zooi is echt slecht voor oudere motoren, zo zie je maar weer.
Wellicht is het een idee om eens een injectie cleaner te gebruiken van forte?

Ik ga echt niet bijhouden wat mijn auto kost, schrik ik er waarschijnlijk van grinning smiley
Ongeveer 3/4 komt via reiskostenvergoedingen weer terug, dat scheelt thumbs up.

Vandaag de Alfa na een dag stilstaan (uurtje of 36, dus hij was echt koud) weer aangezwengeld. Filmpje van gemaakt, hopelijk is het een beetje hoorbaar. Op 13 seconden slaat hij mooi aan, bij 14 seconden valt hij bijna weer uit en pas vanaf 19 seconden loopt hij netjes.

[youtu.be]

's Middags op het werk, na een uurtje of 7 stilstaan, startte hij beter, gewoon goed eigenlijk. Geen filmpje van (teveel achtergrondlawaai).

Na een rit van 120 kilometer (goed warm dus) weer een filmpje gemaakt van de warme stationairloop. Ik vind hem onrustig, maar het is lastig te horen denk ik. Tussen 24 en 40 seconden hoor je 'm het best 'zagen'. Op de toerenteller is er nauwelijks wat van te zien en zodra je aan het gaspedaal komt reageert hij gewoon prima.

[youtu.be]
Ik wilde gisteren je filmpjes bekijken maar dat kon niet omdat ze privé stonden bij YouTube. Nu zie ik dat je het inmiddels hebt gewijzigd, ik zal ze vanmiddag thuis met geluid kijken (is op kantoor niet zo slim natuurlijk).

Fijn dat de lekstroom gevonden is, wel vervelend dat de stotterproblemen nog niet geheel opgelost lijken te zijn. Hopelijk verbetert dit met de tijd of weet iemand een oplossing voor je.

P.S. Onze topic tellen momenteel even veel post! smileys with beer
Evenveel post ja, inderdaad. Maar jij bent drie jaar later begonnen, dus jij lult je pagina's sneller vol dan ik big smile smiley.

Die Youtube-filmpjes stonden gewoon 'public', maar ik zag het ook ja. Het is voor het eerst dat ik filmpjes op Youtube zet, dus het zal wel aan mij liggen. Halverwege de upload kreeg ik ook een melding dat ik op een ander scherm uitgelogd was, dat was ook niet zo. En de omschrijving bij het tweede filmpje was ook weg. Hoe dan ook, ze staan nu goed hoop ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2016 10:51 door j.ko.
Quote
j.ko
Evenveel post ja, inderdaad. Maar jij bent drie jaar later begonnen, dus jij lult je pagina's sneller vol dan ik big smile smiley.

Die Youtube-filmpjes stonden gewoon 'public', maar ik zag het ook ja. Het is voor het eerst dat ik filmpjes op Youtube zet, dus het zal wel aan mij liggen. Halverwege de upload kreeg ik ook een melding dat ik op een ander scherm uitgelogd was, dat was ook niet zo. En de omschrijving bij het tweede filmpje was ook weg. Hoe dan ook, ze staan nu goed hoop ik.

Als je het zo bekijkt heb ik die pagina's inderdaad behoorlijk snel volgeluld, zit ook veel quatsch tussen natuurlijk...drinking smiley

Aan de andere kant, misschien een troost voor je, jouw topic heeft veel meer views dan de mijne. smileys with beer

Dat hele YouTube gebeuren, misschien moet ik mijn filmpjes daar ook maar naartoe hevelen want die werken nog steeds niet.... Ach ja, wij komen nog net uit het pré-YouTube tijdperk natuurlijk... smiling bouncing smiley

Prettige dagen met de vrouw en kids, we spreken elkander snel weer!

P.S. Nu heb ik zelfs al meer posts dan jij!spinning smiley sticking its tongue out
En ik ben weer even Alfa-loos! De GTV staat nu bij een ander bedrijf, met dezelfde klachten als eerst: lekstroom, onrustige stationairloop / slecht starten en koelvloeistofgeur. Het eerste bedrijf waar ik ging heeft de (in mijn ogen verdachte) kachelradiateur en -kraan niet bekeken, meldde dat de motor weer als 'n zonnetje loopt terwijl dat niet zo is, maar had in elk geval de lekstroom gevonden. Althans, dat vertelden ze me. Maar na drieënhalve dag stilstaan, was de accu weer leeg. Zucht. Tweeënhalve week heeft de auto daar gestaan, en er is dus niks gevonden of opgelost. Erg jammer, want ik vond het een sympathiek bedrijf.

Nu dus de auto weer weggebracht, naar een andere Alfa-specialist, ook in de buurt. Mijn bedoeling was om daar even langs te rijden, kennis te maken en een afspraak te maken, maar hij maakte meteen een proefrit en de auto kon blijven. Hij bracht me netjes thuis zelfs. De lekstroom heeft prioriteit (want elke drie dagen de accu leeg is uitermate onhandig), de rest van de problemen probeert hij ook te vinden. Ik ben (wederom) benieuwd, we wachten af!
Oei, gaat een duur grapje worden zo. Jammer dat het eerste bedrijf toch tegenviel sad smiley.
Pff, je treft het wel met de GTV...sad smiley

Laten we vooral heel hard lopen dat straks alles opgelost is en je eindelijk echt zorgeloos kan genieten van de Alfa.
Kleine suggestie, kan het lekstroom probleem misschien veroorzaakt worden door de aftermarket startblokkering?

Om je toch wat op te beuren heb ik hier een stel langverwachte foto's van twee typische jaren '90 coupes zij aan zij. Om af te trappen eerst de Alfa Solo.





En dan samen met de Cadillac, Volgens mij waren de enige overeenkomsten de vier wielen en de twee portieren of vergeet ik nog iets?drinking smiley











Dank voor de mooie plaatjes Dirk! Qua overeenkomsten vergeet je nog een boel: allebei een elektrische antenne (zó jaren '90), een kofferklep met een rond embleem in het midden en... allebei 8 bougies!

Van de Alfa lig ik verder nog niet wakker ofzo, het zit er natuurlijk dik in dat als je een auto van 20 jaar oud koopt, er het een en ander aan mankeert of gaat mankeren. Hoort er een beetje bij. Zolang er maar zicht is op herstel, hoort het er gewoon bij.

Qua lekstroom is het mij een raadsel, zelf heb ik er ook een multimeter tussen gehangen, en mat ik 0,4 Ampère. Dat is (te) veel, want binnen een week trek je daar een 70Ah accu mee leeg. Na die drieënhalve dag stilstaan zou de accu dus nog z'n halve capaciteit gehad moeten hebben. Met een halve accu zou je toch nog moeten kunnen starten volgens mij. Ik verdenk de vorige eigenaar van geknutsel aan de bedrading achter het dashboard. De elektrische ontgrendeling van kofferbak en tankklep werken namelijk alleen als de motor draait, terwijl die juist alleen mogen werken bij stilstaande motor (contact uit). Precies andersom dus. Maar ja, zie dan maar uit te vinden waar de 'knoop' zit. Al deze info heb ik ook aan de garagist gegeven, ik hoop dat die eruit komt. Zo rond de feestdagen kan ik gemakkelijk een auto missen, met combi's van vrije dagen en wat flexibel plannen kunnen we met één auto toe. Maar van de drie maanden dat ik de Alfa nu heb, staat 'ie alles bijelkaar al een maand in de garage... 't is op dat vlak dus wel een echte winking smiley
De Alfa is weer thuis. Gisteren opgehaald. Het eerlijke verhaal van de monteur / eigenaar was dat hij niet zeker weet of het opgelost is. De lekstroom was met metingen eigenlijk niet goed te vinden. Het (after-market) alarmsysteem leek een plakkend relais te hebben, daar heeft hij een alarm-specialist voor laten komen. Maar het alarmsysteem is toch niet origineel en ik ergerde me toch al vreselijk aan die onhandige dongel op de middentunnel (startonderbreker), dat ik heb gevraagd om de hele boel maar meteen te demonteren i.p.v. na te lopen en te repareren. Het systeem omvatte een alarm, startonderbreker en afstandsbediening op de centrale vergrendeling. Dat is er dus allemaal uit nu. Ook de accu is vervangen. De dynamo is doorgemeten, die heeft een laadspanning tussen 12,2 en 13 volt. Aan de lage kant, maar geen reden voor vervanging. Het is even de vraag of hiermee de lekstroom-problemen opgelost zijn.

Voor het onrustige stationair lopen is nog verder onderzoek nodig, waarbij het kleppendeksel er eigenlijk af moet. De bougies zijn vervangen en er is injectorreiniger toegevoegd. De uitkomende bougies waren slecht / vuil. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar heb de indruk dat de motor stukken beter loopt. Toch is er nog twijfel, de afstelling van de nokkenas (timing) zou wellicht wat beter kunnen. Dat is geen kwestie van tandjes van de riem, maar er schijnt met sleufgaten nog wat fijnafstelling mogelijk te zijn. Dat zou weer tot een perfect lopende motor moeten leiden, maar kan wachten.

Ten slotte is het koelsysteem afgeperst. Daarbij werd een lekkage gevonden onder de thermostaat (slangklem niet goed vast). Dat is dus gefixt. Kachelradiateur bleef droog.

Omdat de Mazda al in de garage stond toen ik de Alfa ophaalde, heeft de Alfa vannacht buiten gestaan. Vanochtend kon ik dus mooie plaatjes maken van de laag ijzel en sneeuw op en aan de auto:









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 11:51 door j.ko.
Prachtige foto's! Het blijft dan ook echt een waanzinnig mooie auto. Laten we hopen dat 'ie nu weer net zo mooi draait als 'ie er uit ziet winking smiley
Idd gaaf van die bevroren/besneeuwde foto's!

Maar toch ben k stiekem blij als al die gladde zooi maandag weg is als we weer naar werk mogen tongue sticking out smiley
Dat hele aftermarket alarmsysteem eruit is al een verademing in ieder geval Hopen dat het probleem hiermee is opgelost (ik denk het wel).
Mooie foto's!

Ook ik hoop dat de ellende nu grotendeel voorbij is. Alfa's zijn gemaakt om van te genieten, niet om kopzorgen te bezorgen (al lijken ze daar soms ook wel goed in te zijn).
Tijd voor weer een update. De Alfa heeft nadat het alarmsysteem is verwijderd, twee keer lang genoeg stil gestaan om te kijken of het lekstroom-probleem opgelost is. De eerste keer had de accu nog net genoeg over om de motor met de hakken over de sloot aan te zwengelen. Hij had toen 2,5 dag stilgestaan. Verdorie, nog niet opgelost dus. Zelf de radio eens verwijderen, kijken of dat scheelt. Ik heb er de originele haken nog bij, om hem uit het dashboard te kunnen halen. Maar met geen mogelijkheid kreeg ik hem eruit. Verdorie. Wegens tijdgebrek weer maar laten zitten, alle gereedschap ligt nog in de auto zelfs. Maar vanochtend, wederom na 2,5 dagen stilstaan: geen enkel probleem, heerlijk! Het enige verschil: het frontje van de radio is er al die tijd af geweest (want niet meer teruggezet na mijn mislukte poging de radio te verwijderen). Zou dit het dan zijn? Frontje eraf en klaar? Het zou mooi zijn...

Verder zag ik vorige week in de parkeergarage bij mijn werk een exacte kopie van mijn auto staan. Altijd leuk voor een plaatje, hoewel niet echt scherp (telefoon en schemering gaat niet echt lekker).





Tot slot nog een 'nieuwtje' over de Mazda, die heeft vorige week nieuwe remblokken achter gekregen. Mijn vrouw was er mee weg, toen ze bij aankomst (10 km van huis) een verdachte brandlucht achter de auto rook. De handrem was wel los gegaan (de hefboom in het interieur), maar blijkbaar waren de blokken linksachter niet helemaal vrij gekomen. Gelukkig geen verder leed, maar de blokken waren helemaal geglazuurd door de hitte. De rem is ook vrij gemaakt (was niet vastgevroren, er zat iets in de remtang niet goed). Verder houdt de 6 zich behoorlijk goed. Hij wordt intensief gebruikt, niet gespaard, maar er is hoegenaamd nooit iets mee. Fijne auto.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 11:56 door j.ko.
Wat betreft het frontje van de autoradio: Mijn vader had bij zijn Alfa 156 uit 2002 hetzelfde probleem, betrof een Sony radio waarop de tijd en een ring om de volumeknop bleef branden als de auto & radio uit stond. Volgens mij had ie hem toen zo laten aanpassen dat de radio alleen power kreeg als de auto op contact stond.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2017 11:09 door JMF.
Mijn radio is van JVC, er brandt niks als die uit is. Wel vond ik op het 916Forum een beschrijving van een of andere lus in de bedrading waardoor de radio inderdaad altijd voeding heeft. Daar ga ik nog naar op zoek. Schijnt een kwestie te zijn van stekkertjes omsteken en het zou OK zijn.
Oh nee wat jammer! Met jou persoonlijk verder alles goed? Alles nog heel en geen last van spieren of gewrichten?
Onee zeg, dat is balen!
Ook achterschade zeker, dan is ie niet meer te redden sad smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close