Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

Gepost door michel1975 
Ah juist dat is een pittige rekening gelijk weer, wanneer zijn ze al eerder vervangen dan?
Ook bizar dat ze zo duur zijn van een W140, voor een golfje ofzo zijn ze heel erg betaalbaar weet ik nog wel.

Maar mooi dat het weer is opgelost, weer heerlijk cruisen thumbs up
Vervelende bedragen toch.....vooral omdat je er in feite "niks" voor hebt. Wat ik eerder wel heb opgemerkt, een dure auto nieuw blijft in het algemeen een dure auto ook als ie ouder wordt/is.
Klopt helemaal. Daarom gaan sommigen ook tegen ramsjprijzen weg. Het is in de basis gewoon een erg dure auto vwb onderdelen en brandstofkosten. Dit is voor jan modaal bijna niet te doen. Aanschaf geen probleem maar dan. Ik vind het een heerlijk slagschip en ja aan de pomp is het wat minder.
Snel weer die verdeelkap. Blijft altijd klote, dat je dat vaak zelf niet kan diagnoseren. Ik had pas ook gepruttel. Ik vermoede een bobine, 75 euro op te-taxiteile.de, maar het kan zoveel meer zijn. Toch maar alle 3 laten vervangen met alle kabels en bougies. 500 euro. Maar het rijdt wel weer super nu.
Ik heb dat ook met mijn ML500, ik heb er weinig mee, maar als er iets is, loopt t gelijk in de papieren. Zelfs bijvoorbeeld iets eenvoudigs als remblokken...3 tot 4 x zo duur als van een E-klasse. Maar dat is nog tot daaraan toe. Bij grotere en dus zwaardere auto's heb je vind ik altijd veel onderstelgerelateerde kosten, fuseekogels, draagarmrubbers, niveauregelingsdingen, aandrijfaskeerringen noem maar op. Ik heb ieder jaar wel iets en het valt qua kosten altijd tegen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2016 10:04 door FH126560.
Klopt het zijn vaak relatief simpele dingen. Mooi voorbeeld zijn de banden. Zomerbanden waren schoon op na slechts 14.000 km en ik rijdt wel door maar niet met slippende banden bij het stoplicht weg. Zie maar in deze maat een band te vinden met de juiste load index die ook nog eens de juiste snelheidsindex heeft. +250 km/u. Heel tropisch klinkt 235/35/16 niet. Think again. Daarnaast heeft de auto ook nog eens een leeggewicht van ruim 2100kg met een volle tank. Menig band bezwijkt onder dat gewicht met vierkant banden tot gevolg. (lijk de NS wel) Dus een setje is gewoon €700,-
Nieuwe bandjes ML (285/50-18) kostten onlangs 847 euro. Eerlijk gezegd vind ik dat nooit zo erg, nieuwe banden rijden weer fijn en je bent er weer tijdje vanaf. Ik heb meer moeite met reparatiezaken, iets wat stuk is wat eigenlijk niet stuk hoort te gaan. Positieve uitzonderingen qua reparatiekosten waren mijn Mercedessen W126 (280 SE/300SE/560SEL) en 560SEC, behalve gewoon beurtjes nooit wat aan gehad. Negatief qua kosten was mijn E38 750i.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2016 11:08 door FH126560.
Ach, van mijn Volvo is afgelopen jaar > 20 mille afgeschreven. Een daar kosten de voorbandjes ook €280 per stuk.
Aras
Ach, van mijn Volvo is afgelopen jaar > 20 mille afgeschreven. Een daar kosten de voorbandjes ook €280 per stuk.

Wat voor superduperbanden heb jij er dan wel onder liggen?
2 Banden waren deze keer maar €180.- voor een setje en de remmerij €380 voor en achter compleet. Dus een meevaller. Wel wat beginnende roest ontdekt op het voorscherm. Maar eens informeren kan nooit de wereld kosten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2017 20:46 door michel1975.
michel1975
2 Banden waren deze keer maar €180.- voor een setje en de remmerij €380 voor en achter compleet. Dus een meevaller. Wel wat beginnende roest ontdekt op het voorscherm. Maar eens informeren kan nooit de wereld kosten.
Rechtsvoor? Dat scherm is volgens mij een keer gespoten.
R-W
Aras

Wat voor superduperbanden heb jij er dan wel onder liggen?
Beetje late reactie, ik heb de V40 niet meer, dus ik kan het niet na kijken. Was bij de dealer met een beurt gemonteerd, een lage en smalle 17". Waren achterlijke prijzen, maar leaseauto, dus het boeide mij niet zo. Het was wel duidelijk dat die Volvo dealer altijd krokodillentranen jankte om het bandenbeleid van de LM via Kwikfit.
uwbuurman
En verder? Alles z'n gangetje?
Ja verder still going strong. Wel grappig vandeweek en vorige week iemand mee voor de eerste keer en die van afgelopen week is nogal groot maar bij beiden de verbazing. Wat rijdt dit verschrikkelijk comfortabel en is deze auto echt 25 jaar oud?

Aras
michel1975
Rechtsvoor? Dat scherm is volgens mij een keer gespoten.
Aha dat vermoeden had ik al. Is met weinig liefde gedaan. Kon bij de andere schermen namelijk niets zien.
Je kan het een beetje aan de lak zien, als je goed kijkt zie je sporen van het schuren. Misschien zit het er al 20 jaar?

Misschien weet Marco een schademannetje die dat kan bijwerken.
Klopt zag inderdaad verschil op de rand. Binnenkort maar even laten doen.
Zo dit topic maar weer even nieuw leven inblazen. De E is vandaag op het Hofje ingeleverd. Helmut gaat eind deze maand weg. Hiervoor in de plaats is een R129 300SL24 voor terug gekomen. Nu nog even een naam verzinnen. Bij de S was Helmut de enige juiste. Bij de SL ben ik er nog niet uit. op verzoek van mijn zoon vandaag toch maar de hardtop eraf gehaald. Viel me alles mee.. Niet het dak dat is best zwaar maar ik had verwacht dat het dak een sta in de weg zou zijn maar deze past gewoon voor de SL in de garage en dan kan ik er nog omheen lopen.

oei krijg de foto niet gedraaid maar hij staat toch echt rechtop.grinning smiley

Daarna lekker open gereden vandaag. ook dat was top. Alleen de stoelverwarming aan en de gewone verwarming uit, zo warm was het en het was met het windscherm echt prima rijden. Geen last van koude wind binnen. Overigens tordeert de auto wel voelbaar meer zonder de hardtop. Het is geen sportauto maar echt een GT. De snerp is lekker verslavend. Kan er nog niet heel veel van zeggen maar dit kan wel eens een blijvertje zijn. De SEC heb ik namelijk tot op de dag van vandaag spijt van dat ik die weg gedaan heb. De SEC en de SL waren toch wel de auto's uit mijn jeugd. Ik ben wel van origineel houden maar de Becker gaat toch echt wijken voor een high end installatie met bluetooth en dergelijke. Nu alleen nog een goed adres zoeken. Speakers zijn ook uit '91. Nu weet ik dat er Bose setjes zijn voor de SL maar die zijn erg zeldzaam en ook inmiddels minimaal 20 jaar oud. Goed geluid, bruikbaarheid en het gebruik van Spotify prevaleren in dit geval boven originaliteit. De Becker bewaren we gewoon.
Mijn zoon zag het wel zitten om straks met deze auto naar school te gaan. Eerst maar even oefenen met zijn kleine neefje.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2018 01:37 door michel1975.
thumbs up Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst. Staat de hardtop nu in zo’n speciale houder? Heb ooit eens van die takels gezien voor aan het plafond. Op papier een goed idee, in de praktijk lastig om elke keer precies eronder te parkeren en na de demontage kan je jezelf elke keer stoten aan de hangende hardtop..
Terug naar de SL, wat ziet die er netjes uit. Tijdloze auto. Heel veel plezierige kilometers.
Mooi hoor!! Maar het is nogal een verschil in wagenpark, ik las ergens ook nog iets over een Foutlander? Waarom moest Helmut wijken?

Anyway, veel plezier van de cabrio, je wilt nooit meer zonder, zodra je de smaak te pakken hebt.
@dd grinning smiley hardtop staat rechtop op een karretje met wieltjes. Echt een ideaal systeem.

@ buurman we hebben al een cabrio gehad dus we wisten al wat we misten. De foutlander, ja wat moet ik daar van zeggen. Ik heb het bedrijf waar ik werkte overgenomen en daar zat een leaseauto bij. Dus Helmut stond eigenlijk werkloos te wezen. De foutlander was alleen niet echt mijn auto. Mijn vrouw vindt hem wel prima. Dus toen Marco deze op verwacht plaatste heb ik maar meteen toegehapt.
Gaaf Michel, genieten man!

Ik zie dat je dezelfde hardtop-standaard hebt als ik (heb je er ook een hoes bij?), en hetzelfde Gamma-kastje voor de poetsspulletjes grinning smiley

Dat het maar een lange mooie zomer mag worden cool smiley
Ideaal die stellingkasten. De hoes is besteld en onderweg. Dat het inderdaad maar een mooie zomer mag worden. Als eerst maar die regen maar eens wegblijft. Was gister echt heerlijk weer open te rijden.
Zag hem 2 weken geleden al bij Marco staan. Nette auto met een hele lange typeaanduiding op de klep.

Helmut gaat op Marktplaats?
Wat een fraaie wagen Michel, zeer veel plezier toegewenst.
Je mag je garage ook wel eens opruimen drinking smiley

Prachtige auto, elke keer als ik een dergelijke nette r129 zie, begint het toch te jeuken. Volgend jaar misschien maar eens eye rolling smiley
Het is dat ik al een 107 heb (en één oude Benz in de garage vind ik eigenlijk wel genoeg), maar anders was ik nu wellicht ook voor een 129 gegaan. Goede exemplaren van de 107 zijn inmiddels flink aan de prijs, terwijl je voor 20k of minder momenteel nog een hele goede en nette R129 kunt kopen.
Aras
Zag hem 2 weken geleden al bij Marco staan. Nette auto met een hele lange typeaanduiding op de klep.

Helmut gaat op Marktplaats?
Nee Helmut is ook al verkocht. Daar wordt volgende week nog een nieuwe abs sensor en stuurpomp gemonteerd.

Nico GTR
Wat een fraaie wagen Michel, zeer veel plezier toegewenst.
Gaat zeker lukken. Dank je.

Gullwing
Je mag je garage ook wel eens opruimen drinking smiley

Prachtige auto, elke keer als ik een dergelijke nette r129 zie, begint het toch te jeuken. Volgend jaar misschien maar eens eye rolling smiley
Staat er allemaal nog van de verhuizing. Straks passen er weer 2 auto's ingrinning smiley

BENZine
Het is dat ik al een 107 heb (en één oude Benz in de garage vind ik eigenlijk wel genoeg), maar anders was ik nu wellicht ook voor een 129 gegaan. Goede exemplaren van de 107 zijn inmiddels flink aan de prijs, terwijl je voor 20k of minder momenteel nog een hele goede en nette R129 kunt kopen.
Klopt helemaal de r107 is rap aan het stijgen de afgelopen 2 jaar alhoewel het nu weer een beetje afvlakt. Maar dalen doen ze sowieso niet neer. Voor wat betreft de r129 denk ik dat nu het moment wel is om er 1 aan te schaffen. Ze dalen niet meer en sommigen beginnen heel licht te stijgen. Hopelijk net op het juiste moment gekocht. De SEC had ik juist op het verkeerde moment verkocht.
Mooie SL en van een goed adres. Veel plezier ermee! thumbs up
Verwacht je de hardtop ooit nog te gaan gebruiken? Bij mij is ie er 6 jaar geleden af gegaan en heeft er nooit meer op gezeten. Nou ja, 1x dan bij mijn verhuizing.
In de zomer wil je open rijden, en voor de softtop is het veel beter om deze dicht te hebben als er niet gereden wordt, ipv opgevouwen in de cabriobak.
Ik had het volgens mij al in het Teutonia topic gezegd maar nogmaals: gefeliciteerd met deze heerlijke SL! Juiste kleur, juiste velgen en de meest logische motor thumbs up
Zeker een mooi exemplaar en de hardtop altijd goed om te hebben, zijn vaak na jaren nog moeilijk los te vinden.
BENZine
Verwacht je de hardtop ooit nog te gaan gebruiken? Bij mij is ie er 6 jaar geleden af gegaan en heeft er nooit meer op gezeten. Nou ja, 1x dan bij mijn verhuizing.
In de zomer wil je open rijden, en voor de softtop is het veel beter om deze dicht te hebben als er niet gereden wordt, ipv opgevouwen in de cabriobak.
Moet het gaan ervaren. Wellicht van de winter wel weer de hardtop er op. Jij rijdt er alleen zomers mee toch? Voorlopig blijft die er de komende maanden vanaf. Aan de andere kant de Holf reden we ook in de winter met softtop.

Zadelsnuiver
Ik had het volgens mij al in het Teutonia topic gezegd maar nogmaals: gefeliciteerd met deze heerlijke SL! Juiste kleur, juiste velgen en de meest logische motor thumbs up
Dank je. Hij wordt na 2 dagen toeren ook steeds meer eigen.

A3-White
Zeker een mooi exemplaar en de hardtop altijd goed om te hebben, zijn vaak na jaren nog moeilijk los te vinden.
Ik doe hem sowieso niet weg. Op ruimte na kost het me niets. Ik had overigens verwacht dat hij meer ruimte in zou nemen maar valt alles mee.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2018 08:39 door michel1975.
Mooie aanblik zo'n glimmende SL in de garage. Snap dat je er blij mee bent! Fraai ook hoe voor die tijd die kapconstructie al zo goed is weggewerkt.
De SL van BENZine staat er ook top bij zo in zo'n strakke garage. Worden mooie km's voor jullie deze zomerthumbs up
Ah kijk aan daar is de nieuwe aanwinst, wat een bijzonder mooie en nette wagen, maar had ook niet anders verwacht met een auto van het Hofje.
Dat gaan hele mooie zomers worden!
Ik zou sowieso de hardtop niet langdurig erop zetten, voor het behoud van je linnenkap kun je hem het beste gespannen wegzetten, anders krijg je vouwen op ten duur.
Bofkont
Ah kijk aan daar is de nieuwe aanwinst, wat een bijzonder mooie en nette wagen, maar had ook niet anders verwacht met een auto van het Hofje.
Dat gaan hele mooie zomers worden!
Ik zou sowieso de hardtop niet langdurig erop zetten, voor het behoud van je linnenkap kun je hem het beste gespannen wegzetten, anders krijg je vouwen op ten duur.
De vouwen zitten al in het dak. Dat is overigens niet zo spannend hoor. Het dak op een hete dag goed natmaken en laten drogen. Dan zijn de vouwen er wel uit. Voor het behoud van het linnendak en de ramen is zonn hardtop in de winter geen slecht alternatief. Alleen iedere keer dat dak eraf hannesen en dan op die zeldzaam mooie dag erachter komen dat je met de hardtop rijdt houden me tegen.
Ik ben geen Benz fan, maar van een R129 in deze kleurencombi en staat, word ik bijna hebberig....
Uitstekende keuze en waarschijnlijk ook nog een prima investering....thumbs up

Ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een bolide voor erbij, maar omdat ik met name in de zomer nauwelijks tijd heb gezien de drukte op mijn werk, twijfel ik nog steeds tussen een cabrio en een coupé .....
De overtuiging van mijn wederhelft, als "voice of reason", die het eigenlijk helemaal flauwe kul vindt om nog een auto te hebben, helpt ook niet echt.
Zij krijgt over een paar weken haar nieuwe auto, daarna het topic maar weer eens te berde brengen.....smileys with beer
En eerlijk gezegd is mijn voorkeur ook juist niet Duits, maar eerder Amerikaans met een lekkere V8, voor een auto erbij.....
Ah juist Michel, dat wist ik niet van dat natmaken thumbs up
Ik wens je heel veel plezier met deze machtig mooie wagen, ik zie er zelf zo naar uit die mooie zomer ritten.
Heb je al een naam voor de SL.....
Lijkt me dat het een vrouwennaam moet zijn.....dacht gelijk aan Helga uit Allo Allo, of aan een ander naam uit een Duitse comedy show: Tina...(naar een sketch waar een nogal gevulde kassière door de supermarkt "Tina, Tina, was kosten die Kondome" roept......of zo'n heerlijke naam uit een Wagner opera als Brünhilde.....grinning smiley
Majortom
Ik ben geen Benz fan, maar van een R129 in deze kleurencombi en staat, word ik bijna hebberig....
Uitstekende keuze en waarschijnlijk ook nog een prima investering....thumbs up

Ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een bolide voor erbij, maar omdat ik met name in de zomer nauwelijks tijd heb gezien de drukte op mijn werk, twijfel ik nog steeds tussen een cabrio en een coupé .....
De overtuiging van mijn wederhelft, als "voice of reason", die het eigenlijk helemaal flauwe kul vindt om nog een auto te hebben, helpt ook niet echt.
Zij krijgt over een paar weken haar nieuwe auto, daarna het topic maar weer eens te berde brengen.....smileys with beer
En eerlijk gezegd is mijn voorkeur ook juist niet Duits, maar eerder Amerikaans met een lekkere V8, voor een auto erbij.....
Ik heb ook nog steeds een zwak voor Amerikanen. Ik heb zelfs nog voor een c4 Corvette gekeken. Of het een goede investering is moet bog blijken maar een positieve afschrijving spreekt me wel aan.

Majortom
Heb je al een naam voor de SL.....
Lijkt me dat het een vrouwennaam moet zijn.....dacht gelijk aan Helga uit Allo Allo, of aan een ander naam uit een Duitse comedy show: Tina...(naar een sketch waar een nogal gevulde kassière door de supermarkt "Tina, Tina, was kosten die Kondome" roept......of zo'n heerlijke naam uit een Wagner opera als Brünhilde.....grinning smiley
Moet inderdaad ongeveer een naam hebben die de lading dektgrinning smiley
Helga is
Misschien niet de juiste. Dat is de partner van een vriend van me algrinning smiley

Damianw26
Prachtige benz, veel genot ervan!
Dank je gaat zeker lukken.
Tina is goed gevonden. thumbs up

Mijn suggestie zou Angela zijn. Een naam van een supervrouw voor een superauto.
Zo'n auto kan maar 1 naam hebben Hubert (Gruber) grinning smiley
Gullwing
Zo'n auto kan maar 1 naam hebben Hubert (Gruber) grinning smiley
Leftenant Gruber?grinning smiley
michel1975
Nu nog even een naam verzinnen.

SL, "Sport Leicht".... Fussballspieler?

Lothar (Matthäus), Rudi (Völler), Jürgen (Klinsmann) .... oder Kaiser Franz (Beckenbauer) grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 08:20 door BENZine.
Namen voor auto’s, altijd leuk, Dan ga je denken wie o wie past er her beste bij. Onze Duitse vriend, met zijn Lancia?, Opel?, die moet toch wel wat kunnen opnoemen?
michel1975
Lothar is wel de ultieme Duitser in dit rijtje.grinning smiley

Rudi moet je niet doen....dan spugen ze op je auto.....
Bij Lothar uit de beurt blijven van Jan Wouters....die trapt een deuk in je deur.....
Bij Kaiser Franz dacht ik eerder aan Kaiser Wilhelm....

Valt me nog mee dat één suggestie nog niet genoemd is....oh nee wacht...dat was een Oostenrijkercool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.