Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

Gepost door michel1975 
Mooie combi! thumbs up Ik begin dit model steeds meer te waarderen, helemaal de stationwagen versie. Kleur staat super en de velgen die eronder zitten vind ik zelf al erg fraai. Geniet ervan!
Maar nu je zo'n mooie Merc rijdteye popping smiley verwacht ik eigenlijk wel een rondje Michel...eye rolling smiley

smileys with beerdrinking smiley
Ik heb niks met dat model E-klasse, maar zo'n stationwagon in die kleur en met die wielen is wel erg goed! thumbs up
FH126560
Heerlijke auto als multifunctionele gezinsauto. Ik heb zelf een ML500 als multipurpose auto...de ene keer zit er een hond achter in, of twee, dan hangt er weer een trailer achter, dan zit ie tot de nok vol met spullen van de boot. Gewoon fantastisch. Daarvoor is een auto ook...om jouw leven te veraangenamen en te vergemakkelijken. Prachtige auto, had 'm al bij Marco bekeken.thumbs up
Dank je. Kan wel eens een blijvertje zijn.

Idefiqs
Maar nu je zo'n mooie Merc rijdteye popping smiley verwacht ik eigenlijk wel een rondje Michel...eye rolling smiley

We hebben er zelfs 2 winking smiley

Dus bij deze:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2016 19:02 door michel1975.
michel1975
Idefiqs

We hebben er zelfs 2 winking smiley

Dus bij deze:

Jij hebt ook smaak! smileys with beer

Ja, de Kathedraal. Maar dat is hobby toch?
Kathedraal is mijn auto. Wordt ook gewoon dagelijks ingezet. Heerlijkthumbs up
TYN
Rob0032
Enige kleine puntje van mij is dat ik de pre-facelift prefereer. Die is net wat eleganter vormgegeven vind ik.

Hier ben ik wel benieuwd naar. De verschillen zijn volgens mij echt minimaal; spiegels en onderbumper springen het meest in het oog (lees: nauwelijks).

Dat mag je nauwelijks in het oog vinden springen, ik vind het bepalend voor het algehele design. De auto ziet er daardoor, in mijn ogen, een stuk eleganter en minder plomp uit. En juist bij zo'n gigantische stationwagon vind ik dat een belangrijk stylingselement.

Zo, even een rondje kleurverschil met Robbig smile smiley

De insteek voor de facelift destijds was om de auto van zijn lompe uiterlijk af te helpen. Het front liep wat vlakker af, de grille werd gewijzigd, knippers in de spiegels. Binnenin is het al helemaal een flink verschil met boordcomputer en MFA-display, in combinatie met multifunctioneel stuurwiel extra. Zo is een Classic van na de facelift feitelijk rijker uitgerust dan een Elegance van voor de facelift. Zet ze naast elkaar en je ziet precies wat ze bedoelden bij de fabriek. De MoPf is de eleganter gelijnde auto. Minder stoer, maar ook minder lomp.
Vind de voorbumper van de pre-facelift ook mooier (zelfde design als de R129 valt me nu op). De grille lijkt er bij de facelift ook veel meer 'opgeplakt', terwijl hij bij de pre-facelift veel mooier in de motorkap past.
Wat een mooie S210! Kleur staat hem erg goed! Ik vind hem eigenlijk wel mooi zo met deze Avantgarde velgen, meer heeft 'ie eigenlijk niet nodig.

Over de facelift, er is meer aan de hand dan je op het eerste gezicht ziet, zo staat de hele voorpartij bij een facelift model onder een ietwat andere schuinere hoek zodat het front wat minder pontificaal over komt. Ik ben zelf net als Rob ook iets meer gecharmeerd van de pre-facelift, maar dat heeft grotendeels ook te maken met de OM606, lijkt me echt geweldig om ooit eens een auto met die motor te rijden en dan met een Myna pomp en een dikke Holset geef je menig AMG het nakijken big smile smiley

Anyway veel veilige kilometers toegewenst!
Heren, mooier of minder mooi, de auto is zoals ie is. Je kunt een dergelijk exemplaar niet meer zomaar overal uit het rek trekken. Wat ik hier nog niet heb kunnen lezen omdat het door niemand is opgemerkt is dat een faceliftversie in het algemeen kwalitatief aanzienlijk beter is omdat alle modificaties zijn meegenomen. Niet geheel onbelangrijk lijkt mij.
500 E
Zo, even een rondje kleurverschil met Robbig smile smiley

De insteek voor de facelift destijds was om de auto van zijn lompe uiterlijk af te helpen. Het front liep wat vlakker af, de grille werd gewijzigd, knippers in de spiegels. Binnenin is het al helemaal een flink verschil met boordcomputer en MFA-display, in combinatie met multifunctioneel stuurwiel extra. Zo is een Classic van na de facelift feitelijk rijker uitgerust dan een Elegance van voor de facelift. Zet ze naast elkaar en je ziet precies wat ze bedoelden bij de fabriek. De MoPf is de eleganter gelijnde auto. Minder stoer, maar ook minder lomp.

Als professioneel kleurenblinde heb ik daar geen last van. big smile smiley

Lijkt me overigens sterk dat dat de insteek zou zijn geweest. Dan zouden de dorpels en onderkant van de bumpers niet meegekleurd zijn. Daar krijg je een veel massiever geheel van, vooral in een lichte kleurstelling.
En hij zal vast veel luxer zijn geworden. Dit kon doordat er nog meer bezuinigd werd op algehele kwaliteit. Want man man man, wat kunnen die krengen roesten zeg. Daar zou een Ritmo zich zelfs voor schamen!
Dus goed van je dat je ergens een - ongetwijfeld - mooi exemplaar vandaan hebt geplukt, in een prachtige kleur. Een kleur die de door mij zo verfoeide massiviteit van de facelift zeer goed maskeert, en bovendien zeer bijzonder is. thumbs up
Heerlijk. De hele wereld zou kleurenblind moeten zijn. Dat scheelt me bakken met geld qua inkoop en spuitwerkdrinking smiley

Was het een grijze, dan had ik 'm waarschijnlijk niet gekocht. De kleur maakt de auto. Een grijze E 420 T: prima. Dat dan weer wel. Liever ook rood, maar dan kijk ik minder nauw qua kleur.

Roest is een ontzettend issue bij W210. Maar eigenlijk is de W203 nog erger. Nog veel erger zelfs. Van de 100 exemplaren die je 'spot' op internet is minder dan een kwart nog geschikt om naar Nederland te halen. Dat zijn niet zelden de duurste exemplaren. Duitsers kennen het probleem ook...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2016 01:07 door 500 E.
Opbeurende woorden voor Michel die van W203 naar W210 gaat. big smile smiley
Het valt me trouwens op dat de facelift W210 echt van ramsj-prijzen weggaat. Rond de duizend euro heb je al een exemplaar. Niet zo'n mooi exemplaar natuurlijk, maar toch. Die dingen zijn echt geen fluit meer waard.

Heb in 2001 eens meegereden met iemand die een E420 had. Wat een gaaf ding zeg! eye popping smiley
Rob0032
Opbeurende woorden voor Michel die van W203 naar W210 gaat. big smile smiley
Het valt me trouwens op dat de facelift W210 echt van ramsj-prijzen weggaat. Rond de duizend euro heb je al een exemplaar. Niet zo'n mooi exemplaar natuurlijk, maar toch. Die dingen zijn echt geen fluit meer waard.

Heb in 2001 eens meegereden met iemand die een E420 had. Wat een gaaf ding zeg! eye popping smiley
Die van mij was de moeite. ook de C is als een nieuwe Mercedes. Op misschien ergens een verdwaald krasje of steenslag was die ook kraakhelder. Voor de w210 wordt dan ook een Dinitrol behandeling serieus overwogen.

Die ramsj mobielen zijn ook echt ramsj. Als je af en toe ziet wat voor droevenis er verkocht wordt. Wel goed voor de onderdelenvoorziening. De sloop ligt er vol mee.

Overigens heb ik lichte voorkeur voor de faceliftversie dus dat komt goed uit. En net wat FH zegt als faceliftmodel zijn kinderziektes wel weg ontwikkeld. Voor zover die er technisch nog waren. Want technisch valt er op een w210 niet heel veel af te dingen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2016 09:06 door michel1975.
Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Een W210 is een heerlijke auto, heb zelf in 1998 een 300turbodiesel Avantgarde nieuw gekocht en heerlijk en probleemloos mee gereden. Ik denk oa met veel plezier terug aan het kenmerkende geluid van die zescilinder diesel. Ook collega's hebben tonnen aan kilometers met W210's afgelegd zonder noemenswaardige problemen. Het is een gebruiksartikel zo'n auto, en inderdaad, sommige roesten harder of minder hard dan we van met name oudere types Mercedes gewend zijn. We leven nu in 2016, deze auto's zijn van rond 2001/2002 dus rond de 15 jaar oud. In het onfortuinlijke geval dat er ergens iets van roest opkomt kan je dat laten behandelen of zo laten. Het gebruiksdoel van de auto wordt er niet minder om en een dergelijke auto is geen verzamelaarsobject. En in het ergste geval heb je over een aantal jaren 10k afgeschreven maximaal.
@FH126560
Zeg je dus eigenlijk, een Mercedes is niet geschikt voor mensen die maar weinig kilometers rijden? cool smiley
michel1975
Die van mij was de moeite. ook de C is als een nieuwe Mercedes. Op misschien ergens een verdwaald krasje of steenslag was die ook kraakhelder. Voor de w210 wordt dan ook een Dinitrol behandeling serieus overwogen.

Gezien de herkomst van je Benzen, verbaast me de goede staat niet. Misschien heb ik er trouwens overheen gelezen, maar wat ligt er eigenlijk onder de kap?

FH126560
sommige roesten harder of minder hard dan we van met name oudere types Mercedes gewend zijn. We leven nu in 2016, deze auto's zijn van rond 2001/2002 dus rond de 15 jaar oud. In het onfortuinlijke geval dat er ergens iets van roest opkomt kan je dat laten behandelen of zo laten.

Alleen begonnen veel exemplaren niet pas in 2016 te roesten, maar al zo'n 5 jaar na aanschaf. En ja, zo kun je alles bagatelliseren.
Bagatelliseren? Of maak je ergens een punt van wat in casu niet speelt?
Je kunt niet ontkennen dat zowel de W210 als de W203 echt de beste Mercedessen ooit waren. Je kunt wel zeggen dat het voor jou geen probleem is, prima, maar er zijn genoeg mensen die het wel als een probleem zien.

Zo is de W211 elektronisch een drama, maarja, dat zal er ook wel bijhoren confused smiley.
Volgens mij bedoelt FH simpelweg te zeggen dat het feit dat een W210 flink kan roesten niets afdoet aan het feit dat het een heerlijke auto is om in te rijden. Persoonlijk denk ik dat de bijzondere uitvoeringen/motoriseringen over zullen blijven en alle 'gewone' exemplaren vele tonnen aan kilometers blijven vreten, tot ze van ellende (lees: roest) uit elkaar vallen.

Micha D.
Zo is de W211 elektronisch een drama, maarja, dat zal er ook wel bijhoren confused smiley.

Ik heb geen W211, noch ooit gehad. Maar als ik deze lijst zo zie, heb ik grote moeite om van je aan te nemen dat het echt een slechte auto is.
Prachtige Combi in een heerlijke kleur! Mijn vader had ruim 10 jaar geleden ook zo'n S210, om precies te zijn een zilvergrijze Mercedes-Benz E270 CDI Combi Avantgarde Select Automaat uit 2001. Helaas werden de typenamen van de daaropvolgende auto's steeds korter... Die Avantgarde oogde wel een beetje fout vergeleken met zo'n chique Elegance, al had dat ook wel wat. Afijn, fijne kilometers gewenst met dit prachtige exemplaar!
Kan zijn inderdaad, die problemen zijn mij bekend, maar zoals ik hierboven al schreef, in casu is het geen issue. Michel1975 koopt een auto, ruilt andere auto in, dus met een beetje bijbetalen ( ga ik vanuit, weet t niet) rijdt hij in een E Kombi in fantastische staat (zelf geconstateerd). Dus wat is het probleem? Dat er misschien eens een keer iets stuk gaat? Dan laat je dat maken. Gaat de auto nu plotseling roesten? Zo laten of laten maken. Ik snap dus niet waar het probleem zit. In het onverhoopte geval dat de auto over een paar jaar weinig meer waard is, heb je een mille of 10 afgeschreven, maar wel al die tijd een E Kombi gereden voor het bedrag van een goede racefiets. Het is toch verder ook geen levensbeslissing? Over een paar jaar handel je weer naar bevind van zaken.

Ik heb zelf oa een ML500, ook niet het beste type Mercedes en best gebouwde Mercedes als je iedereen moet geloven en als je naar de statistieken kijkt. En dat klopt, mede omdat je het vergelijkt met auto's van een kwaliteit (W124/W126) die nergens meer gemaakt wordt. Ik heb er een fantastische auto aan waar ik ook nog eens erg graag in rijd, even afgezien van verbruik. De auto is waard weinig tot niks. Maar ik leg mijn mountainbike achterin en ga ergens fietsen, ik neem mijn 3 herders mee naar het strand, ik trek mijn paardentrailer van in totaal een ton of twee alsof het een aanhangertje is, dus wat is het punt? En ja, er is wel eens iets stuk dat je denkt hoe kan dat, nou ja dan wordt dat hier bij Biemond weer gemaakt. Wat ik maar bedoel te zeggen is dat veel mensen een mening hebben zonder het grote geheel te overzien. En dan ook weten waar die mensen zelf in rijden...
Het geeft in ieder geval een hoop reuring.grinning smiley

rzasa
Hele mooie auto! Veel plezier ermee.
Thx Ralf.

Rob0032
michel1975

Gezien de herkomst van je Benzen, verbaast me de goede staat niet. Misschien heb ik er trouwens overheen gelezen, maar wat ligt er eigenlijk onder de kap?
Slechts een 2 liter torretje met schakelbak. Lekker zuinig dus naast de S.

Micha D.
Je kunt niet ontkennen dat zowel de W210 als de W203 NIET(bedoel jegrinning smiley) echt de beste Mercedessen ooit waren. Je kunt wel zeggen dat het voor jou geen probleem is, prima, maar er zijn genoeg mensen die het wel als een probleem zien.

Dit is iets om rekening mee te houden maar ik kan je vertellen dat een w124 en een w126 ook heel goed kunnen roesten. Ik heb liever roest dan elektrische problemen. Wat dat betreft is de w140 denk toch wel een van de duurzaamste.

D-C
Prachtige Combi in een heerlijke kleur! Mijn vader had ruim 10 jaar geleden ook zo'n S210, om precies te zijn een zilvergrijze Mercedes-Benz E270 CDI Combi Avantgarde Select Automaat uit 2001. Helaas werden de typenamen van de daaropvolgende auto's steeds korter... Die Avantgarde oogde wel een beetje fout vergeleken met zo'n chique Elegance, al had dat ook wel wat. Afijn, fijne kilometers gewenst met dit prachtige exemplaar!
Dank je

FH126560
Kan zijn inderdaad, die problemen zijn mij bekend, maar zoals ik hierboven al schreef, in casu is het geen issue. Michel1975 koopt een auto, ruilt andere auto in, dus met een beetje bijbetalen ( ga ik vanuit, weet t niet) rijdt hij in een E Kombi in fantastische staat (zelf geconstateerd). Dus wat is het probleem? Dat er misschien eens een keer iets stuk gaat? Dan laat je dat maken. Gaat de auto nu plotseling roesten? Zo laten of laten maken. Ik snap dus niet waar het probleem zit. In het onverhoopte geval dat de auto over een paar jaar weinig meer waard is, heb je een mille of 10 afgeschreven, maar wel al die tijd een E Kombi gereden voor het bedrag van een goede racefiets. Het is toch verder ook geen levensbeslissing? Over een paar jaar handel je weer naar bevind van zaken.

Ik heb zelf oa een ML500, ook niet het beste type Mercedes en best gebouwde Mercedes als je iedereen moet geloven en als je naar de statistieken kijkt. En dat klopt, mede omdat je het vergelijkt met auto's van een kwaliteit (W124/W126) die nergens meer gemaakt wordt. Ik heb er een fantastische auto aan waar ik ook nog eens erg graag in rijd, even afgezien van verbruik. De auto is waard weinig tot niks. Maar ik leg mijn mountainbike achterin en ga ergens fietsen, ik neem mijn 3 herders mee naar het strand, ik trek mijn paardentrailer van in totaal een ton of twee alsof het een aanhangertje is, dus wat is het punt? En ja, er is wel eens iets stuk dat je denkt hoe kan dat, nou ja dan wordt dat hier bij Biemond weer gemaakt. Wat ik maar bedoel te zeggen is dat veel mensen een mening hebben zonder het grote geheel te overzien. En dan ook weten waar die mensen zelf in rijden...
ik sta er redelijk hetzelfde in als FH. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Aan roestpreventie is wel het een en ander te doen. De E is naast dat ik het mooie verschijning vind toch echt aangeschaft als gebruiksvoorwerp. Dat brengt kosten met zich mee. Maar dat doen andere auto's ook. Zo heeft iedere auto wel zijn/haar eigenaardigheden.
Koop maar eens een nieuwe Golf of Astra. Voor dat geld kun je heerlijk rijden.
TYN
Ik heb geen W211, noch ooit gehad. Maar als ik deze lijst zo zie, heb ik grote moeite om van je aan te nemen dat het echt een slechte auto is.

Geeft niet, wij hebben er thuis 2 gehad (waarvan we er eentje nog hebben) en ze waren allebei drama. En zo heb ik veel meer verhalen gelezen.
Dat was in beide gevallen een pre-facelift? En bij de AMG waren het AMG-specifieke problemen, toch?
Als je het facelift model neemt heb je volgens mij een heel goede auto aan een W211. Uit Autobild:

Ein rundum empfehlenswertes Auto ist der 211er jedoch spätestens nach der Modellpflege 2006: Die bescherte dem Mercedes nicht nur stärkere Motoren und eine zuverlässigere Elektronik-Architektur, sondern auch wieder eine konventionelle, hydraulisch betätigte Bremsanlage. So gilt für späte 211er, was schon für die Kult gewordenen Vorgänger /8 und W 123 galt: Der läuft und läuft und läuft.

Ik zou deze al met al wel aandurven. cool smiley

@Michel
Vindt de vrouw des huizes dat ze er op voor- of achteruit is gegaan met haar nieuwe rode verhuiswagen?
TYN
Dat was in beide gevallen een pre-facelift? En bij de AMG waren het AMG-specifieke problemen, toch?
Als je het facelift model neemt heb je volgens mij een heel goede auto aan een W211. Uit Autobild:

Ein rundum empfehlenswertes Auto ist der 211er jedoch spätestens nach der Modellpflege 2006: Die bescherte dem Mercedes nicht nur stärkere Motoren und eine zuverlässigere Elektronik-Architektur, sondern auch wieder eine konventionelle, hydraulisch betätigte Bremsanlage. So gilt für späte 211er, was schon für die Kult gewordenen Vorgänger /8 und W 123 galt: Der läuft und läuft und läuft.

Als je me niet wilt geloven hoeft het van mij niet hoor. Het zijn beide pre-facelift modellen, en nee niet alleen maar AMG-specifieke problemen. Storende radio's, warmgelopen navigatiesystemen, niet werkende portiersloten, automatische verlichting die niet meer uitgaat en zo nog wel een aantal dingen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2016 13:12 door Micha D..
TYN

@Michel
Vindt de vrouw des huizes dat ze er op voor- of achteruit is gegaan met haar nieuwe rode verhuiswagen?
Vooeuit. Zonder twijfel. Ik ben er ook wel erg blij mee.

Micha D.
TYN

Als je me niet wilt geloven hoeft het van mij niet hoor. Het zijn beide pre-facelift modellen, en nee niet alleen maar AMG-specifieke problemen. Storende radio's, warmgelopen navigatiesystemen, niet werkende portiersloten, automatische verlichting die niet meer uitgaat en zo nog wel een aantal dingen.
Daarom heb ik ook een w210grinning smiley
Was dit eigenlijk een standaardkleur of een speciale bestelling?
Titanitrot stond gewoon in de prijslijst.
Zo de eerste meters zitten er op. En die vielen me bepaald niet tegen. Oké hij is niet heel snel maar dat was al ingecalculeerd. Maar het is wel een heerlijke kilometervreter. Stoelen hebben net even wat meer body dan die van de C. Qua verbruik ook meer dan prima. 1 op 11. De achterbak daar kan je in verdwalen zo groot. Komende week even de winterbandjes wisselen en dan zijn we er voorlopig weer klaar voor/mee.
Mooi om te horen!

Ik zag dat Marco z'n setje pannenkoeken van alle ellende maar onder een andere W210 heeft gegooid. Gemiste kans, Michel. grinning smiley
TYN
Mooi om te horen!

Ik zag dat Marco z'n setje pannenkoeken van alle ellende maar onder een andere W210 heeft gegooid. Gemiste kans, Michel. grinning smiley
Uit betrouwbare bron gok ik onder een gouden Ankara/ Amsterdam-West bolide.grinning smiley (copyright Aras)
Micha D.
michel1975

drinking smiley
En wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan. De lijst met ontbrekende accessoires is 4 pagina's lang.grinning smiley
michel1975
En wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan. De lijst met ontbrekende accessoires is 4 pagina's lang.grinning smiley

Haha, that's the spirit big smile smiley. Ach, waar heb je veel dingen nou écht voor nodig? Soms is het leuk, maar meer ook niet.
Airco is leuk voor het ontwasemen. Alleen her schuifdak zal node gemist worden gok ik.
michel1975
Micha D.
michel1975

drinking smiley

Het lijstje met opties op de W211 van mijn vader die missen wordt met de tijd alleen maar langer. grinning smiley
Joël D.
michel1975
Micha D.
michel1975

drinking smiley

Het lijstje met opties op de W211 van mijn vader die missen wordt met de tijd alleen maar langer. grinning smiley
Oeigrinning smiley
michel1975
Airco is leuk voor het ontwasemen. Alleen her schuifdak zal node gemist worden gok ik.

ik heb zelfs de airco aan met de kap naar beneden, wel lekker op warme dagen, een straal koude lucht grinning smiley
Gullwing
michel1975

ik heb zelfs de airco aan met de kap naar beneden, wel lekker op warme dagen, een straal koude lucht grinning smiley
m
Daar is aan gedacht. Airco wel aanwezig maar zo lees je het idd niet.
Kleine update. Afgelopen week moest de S voor zijn APK. Zoals verwacht zonder opmerkingen door de APK. Meteen even nieuwe vloeistoffen en filters. Bougies en kabels waren bij aflevering reeds vervangen. Dus kan er weer een jaar mee door. In ererste instantie op zoek naar winterbanden voor de S. Kon lichtmetaal overnemen maar die zijn mij iets te modern dus die gaan onder de E. Dus staal met w140 doppen gaan onder de S. Voor zover er nog winter komtgrinning smileyl

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2016 12:32 door michel1975.
Damn, doppen onder een auto met een nieuwprijs van dik 300.000 gulden? winking smiley

Liggen je beesten een beetje lekker languit in de E? Hier heb ik een puppy wat 1,5 kg per week groter wordt. En vorige week niet en de mand zag liggen en nu nadrukkelijk aanwezig is. Voor de vakantie maar eens kijken of er een mooi T-model te scoren is.
Aras
Damn, doppen onder een auto met een nieuwprijs van dik 300.000 gulden? winking smiley

Liggen je beesten een beetje lekker languit in de E? Hier heb ik een puppy wat 1,5 kg per week groter wordt. En vorige week niet en de mand zag liggen en nu nadrukkelijk aanwezig is. Voor de vakantie maar eens kijken of er een mooi T-model te scoren is.
Cool hè die doppen?grinning smiley

Die achterbak is geweldig. Dus dat wordt ook een T?
Jaar na dato toch maar even de doppen posten.

Dit was wel heel erg budget lease tarief.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2016 21:24 door michel1975.
Kijk aan zo hoort het Michel , blijft een pracht van een wagen zo'n W140, gemaakt voor de eeuwigheid.
Problemen volledig opgelost die er waren?
Waren wederom de verdelerkappen. Dus wederom €650 armer. Ach alles beter dan de kabelboom welke overigens al vervangen was zoals het zich laat aanzien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.