Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

Gepost door michel1975 
Is dat die W124 bij Marco, met schuifdak zonder airco? Wat een prachtig apparaat zeg!
rzasa
Ook op de w124 weer enthousiaste reacties op fb!
Hij heeft de RaRo nog niet overtroffen in reacties.

Barri
Is dat die W124 bij Marco, met schuifdak zonder airco? Wat een prachtig apparaat zeg!
Het is ook een plaatje. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan de C maar het ontbreken van airco bleek toch wel een breekpunt te worden. Oude(re) auto's zijn mijn ding. Mijn vrouw heeft liever een nieuwe(re). Dus dan was dit een goed compromis. Daarnaast is deze ook een stuk zuiniger. Niet geheel onbelangrijk met die grootgebruikers voor de deur.
michel1975
Het is ook een plaatje. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan de C maar het ontbreken van airco bleek toch wel een breekpunt te worden. Oude(re) auto's zijn mijn ding. Mijn vrouw heeft liever een nieuwe(re). Dus dan was dit een goed compromis. Daarnaast is deze ook een stuk zuiniger. Niet geheel onbelangrijk met die grootgebruikers voor de deur.

Het gaat nu nog om de auto.winking smiley
Zemelaar
michel1975

Het gaat nu nog om de auto.winking smiley
Dus?
Goedkoper kom ik er niet van af.grinning smiley
Pas maar op. Straks ben je zelf aan de beurt. Je vrouw heeft immers liever een nieuwe(re). tongue sticking out smiley
Zemelaar
Pas maar op. Straks ben je zelf aan de beurt. Je vrouw heeft immers liever een nieuwe(re). tongue sticking out smiley
Dat zeg ik toch. Goedkoper kom ik er niet van af. Als zij denkt dat het gras elders groener is. Be my guest. Je merkt al. Ze leest hier nooit meegrinning smiley
En huwelijkse voorwaarden.
michel1975
Zemelaar
Dat zeg ik toch. Goedkoper kom ik er niet van af. Als zij denkt dat het gras elders groener is. Be my guest. Je merkt al. Ze leest hier nooit meegrinning smiley

Hier in gemeenschap van goederen. Ik hou me dus hier thuis wel stil. Daarom heb ik op het forum en op het werk ook zo'n grote bek. grinning smiley
Zemelaar
michel1975
Zemelaar

Hier in gemeenschap van goederen. Ik hou me dus hier thuis wel stil. Daarom heb ik op het forum en op het werk ook zo'n grote bek. grinning smiley
grinning smileysmileys with beer
Ik heb de portefeuilles goed verdeeld in 1996. Zij: educatie en facilitair. Ik: financien en wagenparkbeheer.
Portefeuille verdelen zit er niet meer in. Moet tanken deze week.grinning smiley
michel1975
Portefeuille verdelen zit er niet meer in. Moet tanken deze week.grinning smiley
Auw. Wel lekker voor je airmiles.
Aras
michel1975
Auw. Wel lekker voor je airmiles.
Voor jou niet veel goedkoper geworden hooguit per tankbeurt.grinning smiley
De E55 is alleen met flink boenderen iets onzuiniger, 1 op 4,5 tov 1op 5 wat de S altijd deed. Bij normaal gebruik is 1 op 8 goed mogelijk.

Het is natuurlijk erg leuk om de typische leasebak, die links naast je komt staan bij het stoplicht, even flink in het stof te laten bijten.
Dat laatste lukt met de S ook vrij aardiggrinning smiley
Zolang er maar geen bocht aan komt.
Aras

Het is natuurlijk erg leuk om de typische leasebak, die links naast je komt staan bij het stoplicht, even flink in het stof te laten bijten.

Dat heb ik met de Prius ook altijd, waarschijnlijk nog leuker in een hybrid dan in een AMG met dikke uitlaten en 350+ pk onder de kap big smile smiley

@Michel, mooi topic en nog mooiere auro's! De RR was echt een hele gave, heb hier nog een stapeltje LRO boekjes liggen, jouw ex doet me wat denken aan een zgn "Overfinch" RR Classic in 1 van deze boekjes. Ook de W124 zag er uitermate strak uit, wat voor kleur/materiaal was het interieur eigenlijk? Daar heb ik volgens mij geen foto's van gezien.
Zadelsnuiver
Aras

Dat heb ik met de Prius ook altijd, waarschijnlijk nog leuker in een hybrid dan in een AMG met dikke uitlaten en 350+ pk onder de kap big smile smiley

@Michel, mooi topic en nog mooiere auro's! De RR was echt een hele gave, heb hier nog een stapeltje LRO boekjes liggen, jouw ex doet me wat denken aan een zgn "Overfinch" RR Classic in 1 van deze boekjes. Ook de W124 zag er uitermate strak uit, wat voor kleur/materiaal was het interieur eigenlijk? Daar heb ik volgens mij geen foto's van gezien.
Dank voor de complimenten. De w124 had een blauw Karo interieur. Ik zal even kijken volgens mij zwerven er elders nog wel wat foto's. Overigens had die van mij niet weg gehoeven maar mijn vrouw reed er in en die wilde toch wel erg graag een airco en elektrische ramen ipv slingers. Bijkomend voordeel voor mij is dan weer dat de C een stuk zuiniger is dan de E.
Even door je topic gebladerd. Wat een prachtige auto's. Zeker de Range Rover uiteraard maar ook de Mercs. Helemaal top!

In de Land Rover International stond nog een verhaal over precies de zelfde Range Rover. Die was van Mark Knopfler, de zanger van de Dire Straits geweest. Zal dat artikel eens inscannen voor je.
Sketcher
Even door je topic gebladerd. Wat een prachtige auto's. Zeker de Range Rover uiteraard maar ook de Mercs. Helemaal top!

In de Land Rover International stond nog een verhaal over precies de zelfde Range Rover. Die was van Mark Knopfler, de zanger van de Dire Straits geweest. Zal dat artikel eens inscannen voor je.
Leuk. Ik houdt me aanbevolen. Mijn zoon vervloekt me inmiddels. De RaRo was echt zijn ding. Hij heeft weinig met auto's maar die RaRo..... Op mp staat een leuke driedeurs oldtimer. Wellicht leuk project om samen op te knappen.
michel1975
Sketcher

Leuk. Ik houdt me aanbevolen. Mijn zoon vervloekt me inmiddels. De RaRo was echt zijn ding. Hij heeft weinig met auto's maar die RaRo..... Op mp staat een leuke driedeurs oldtimer. Wellicht leuk project om samen op te knappen.

Doen! thumbs up

Vooral omdat ik ze zelf zo tof vind..
Die heb ik gespot idd. Ga misschien eens kijken ben toch in NL volgende week.
Op het eerste oog een prima basis. En niet geheel onbelangrijk niet omgekat.
Ik moet realistisch zijn maar ik kan hem niet kwijt hier. Volgens mij heb je al vaker geopperd dat je er een classic bij wilde. Hij is iig in goede handen dan winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2015 15:20 door michel1975.
Zo ff een korte update. Beide Benzen bevallen prima. De S had even een valse start maar dat was weer keurig door Marco opgelost.
Alleen nu hebben we last van een (luxe)probleem. Beide auto's zijn namelijk sedan. Met een hond niet handig. Zeker niet als je van het strand afkomt.
Dus nu de komende weken aan het rondkijken.

Een Niva lijkt me wel wat maar zie maar een goed exemplaar voor weinig te vinden.
Een Trabant station maar ben bang dat ik daar wel heel snel op uitgekeken ben.

Dus als iemand nog leuke suggesties heeft. Mag allemaal niet te veel kosten. Dacht tussen de de 2 en Max €3.000. Hond is vrij groot. Een Rhodesian Ridgeback.
Een Honda Logo? Klap de achterbank neer en de hond ligt als een vorst achterin.
Logo is te gewoon. Te goed. Te alledaags. Het is voor naar het strand. Nekaf heeft hier ook de revue gepasseerd maar dan heb ik nog meer garageruimte nodig en s'winters wellicht niet de beste keus.

Voorlopige shortlist
Lada Niva voor: leuk speleding ook in het terrein. Tegen: zie maar een leuke voor weinig te vinden
Trabant vario voor: iets anders. Tegen: qua rijden denk snel op uitgekeken.
Nekaf voor: zie Niva. Tegen: zie Niva en in de winter niet de handigste keus en gebrek aan garageruimte.
Mini ( new) voor: leuk gooi en smijt autootje. Tegen: 2 deurs niet handig met hond.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2015 22:21 door michel1975.
Daihatsu Terios? Alleen dan absoluut in de basisversie, dus geen 2-tone, geen lichtmetaal en zeker geen bullbar. Anders vind ik ze vreselijk. In de basisversie is het gewoon een charmant karretje en ook nog 4x4. Zoiets dus
Suzuki Samurai, Jimny, Vitara? Honda HR-V?

En als MRB niet zoveel uitmaakt, ik zag zelfs een paar Explorers en Grand Cherokees voor onder de 3k te koop staan. smileys with beer

Deze Ford Maverick is ook best gaaf.
Oke, geheel ter inspiratie en peiling dan!

Turbo!

De volgende auto's zijn belastingvriendelijker!

En bij deze heb je over ruimte voor de honden echt niets te klagen!
Mitsubishi Pinin is wel een leuke outsider. Destijds voor mijn vrouw nog gekeken naar een lange versie.
De rest is me te zwaar. Zo'n Cherokee is leuk maar niet als derde auto.

Panda mag er ook op. Jammer genoeg valt de 4x4 ruim buiten het budget.
Maar te zwaar in verband met verbruik of MRB? Daarom namelijk dat ik die W124T ertussen had gezet. Hoewel, het is natuurlijk niet dat jij iets met Mercedes-Benz hebt. winking smiley
Ik heb een hele andere tip. Laat gewoon een achterbank-beschermhoes maken, die loopt van de achterkant van de voorstoelen naar beneden, over de zitting van de bank en dan omhoog naar de achterste hoofdsteunen. Dan is 90% van het deel waar je hond zit beschermd. Ik heb zo'n hoes laten maken via mijn BMW dealer voor de X3. Kwalitatief top. Binnen een paar seconden te verwijderen of aan te brengen. Desgewenst kan ik het je laten zien in onze X3. Je gaat toch geen aparte auto kopen met alle exploitatiekosten van dien en APK gezeik om een keer naar het strand te rijden?
Verdorie FH126560, waarom haal je nou weer een goed excuus om een extra auto aan te schaffen onderuit?!

Ik ben overigens wel benieuwd naar hoe zoiets eruit ziet. Ook in het kader van mijn zoektocht..
Als je mij een PM stuurt met je nummer stuur ik je een foto.
Op MP staat een Panda 4x4 voor onder de 3k. Staat in Waverveen dacht ik. Leuk ding!
edit: Panda 2 is dat, dus niet het oer-model.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2015 15:51 door Barri.
We kunnen er weer een nieuw hoofdstuk aan toevoegen. Serieus gekeken naar weer een derde auto tot er bij Marco een T voorbij kwam. Niet zomaar een T . Een Titanrode T. Tsja wat doe je dan? De C hebben we net 4 maanden. Mijn vrouw riep altijd, het maakt me niet uit wat voor auto zolang die maar niet rood is. Kortom een uitdaging. Toch maar vantevoren over de rode T beginnen. OW nee geen denken aan. Later nog eens kijkenden asn het eind vsn de dag dat we dan maar even moeten kijken. Aldus geschiede. De auto sprak voor zichzelf in de showroom. Maagdelijk met nog geen ton op de teller en titanrotgrinning smiley
Uiteraard weer hele stevige onderhandelingen. Niet dus. Wederom zonder over en weer te bieden meteen overeenstemming bereikt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2016 10:38 door michel1975.
Lekker bezig! Niet als 3e maar ipv de C gekomen dus?
Prachtige wagen Michel, de W210 is een tijdloze schoonheid, de kleur staat hem onvoorstelbaar goed.
Veel plezier met deze nieuwe Teutoon.
Ik vind de S210 echt een ongelofelijk gave auto! Zoals Bofkont zegt, een tijdloze schoonheid. En zo'n T belandt ook veel minder gauw in een 'pauperfase', iets waar oude Benzen al gauw last van hebben. Ook de kleur staat echt heel mooi.
Enige kleine puntje van mij is dat ik de pre-facelift prefereer. Die is net wat eleganter vormgegeven vind ik.

Oh, en kom voorlopig even niet meer in het Roest-topic! Zou niet willen dat je nachtmerries gaat krijgen. winking smiley
Ik sluit mij bij de twee vorig sprekers aan, wat een beauty!eye popping smileythumbs up

Gefeliciteerd! Nog geen ton op de teller, suc6 met het inrijden.spinning smiley sticking its tongue out
Schitterende kleur, mooie uitvoering, en mooi dat ie van de facelift is! thumbs up Veel plezier ermee smileys with beer Veel beter dan een derde auto..
Ook in dit topic de felicitaties. Mooie bak, goede keus. Kleur helemaal goed. En wat een ruimte heb je nu. Ik geloof niet dat er veel ruimere stations zijn. Misschien een verdwaalde Volvo, maar dan houdt het wel op. Geen lifestyle combi.

Goed ook dat je vrouw er ook mee instemde. Heel veel plezier en geluk met deze auto.
Prachtige auto!thumbs up
Dat doet alle V70's verbleken. Alhoewel ik lijd aan Daltonisme, zie ik wel dat de auto in een fantastische kleur is gespoten.
Setje AMG pannenkoeken eronder in het voorjaar? Dat kan dit model zó goed hebben. thumbs up

Rob0032
Enige kleine puntje van mij is dat ik de pre-facelift prefereer. Die is net wat eleganter vormgegeven vind ik.

Hier ben ik wel benieuwd naar. De verschillen zijn volgens mij echt minimaal; spiegels en onderbumper springen het meest in het oog (lees: nauwelijks).
Had de pre-facelift niet die gekke eieren in de achterlichten?
Volgens mij zijn de achterlichten nagenoeg identiek. Ik nu trouwens dat de pre-facelift een andere grille heeft. Wellicht dat Rob daar op doelt? Die is inderdaad wat klassieker.
R-W
Lekker bezig! Niet als 3e maar ipv de C gekomen dus?
Ja klopt. Is toch handiger. FH heeft wel een punt met APK en dergelijke.

Bofkont
Prachtige wagen Michel, de W210 is een tijdloze schoonheid, de kleur staat hem onvoorstelbaar goed.
Veel plezier met deze nieuwe Teutoon.
Thanx.

Rob0032
Ik vind de S210 echt een ongelofelijk gave auto! Zoals Bofkont zegt, een tijdloze schoonheid. En zo'n T belandt ook veel minder gauw in een 'pauperfase', iets waar oude Benzen al gauw last van hebben. Ook de kleur staat echt heel mooi.

Oh, en kom voorlopig even niet meer in het Roest-topic! Zou niet willen dat je nachtmerries gaat krijgen. winking smiley
Dank je voor de waarschuwinggrinning smiley
Een dinitrol behandeling wordt overwogen. Met de RaRo ook gedaan. Maar dan moet ik er wel langer mee blijven rijden anders is het weer voor de volgende eigenaar.

Idefiqs
Ik sluit mij bij de twee vorig sprekers aan, wat een beauty!eye popping smileythumbs up

Gefeliciteerd! Nog geen ton op de teller, suc6 met het inrijden.spinning smiley sticking its tongue out
Wederom dank.

Phaeton W12
Schitterende kleur, mooie uitvoering, en mooi dat ie van de facelift is! thumbs up Veel plezier ermee smileys with beer Veel beter dan een derde auto..
Ik denk ook de verstandigste keus. Met zijn kleine blokkie, schakelbak en alleen airco mag hij haast in het kale auto topicgrinning smiley de kleur maakt hem.

Aras
Nu nog een V12 er naast.
Die ging jij toch inrijden voor mijgrinning smiley

Twix
Ook in dit topic de felicitaties. Mooie bak, goede keus. Kleur helemaal goed. En wat een ruimte heb je nu. Ik geloof niet dat er veel ruimere stations zijn. Misschien een verdwaalde Volvo, maar dan houdt het wel op. Geen lifestyle combi.

Goed ook dat je vrouw er ook mee instemde. Heel veel plezier en geluk met deze auto.
Alleen de Omega had een bredere achterbak weet ik nog destijds. Ik had namelijk een e420T als leenauto dat de Omega weer eens stuk was.grinning smiley
Soloman
Prachtige auto!thumbs up
Dat doet alle V70's verbleken. Alhoewel ik lijd aan Daltonisme, zie ik wel dat de auto in een fantastische kleur is gespoten.
Dank je Jan. Ik was ook blij verrast met de kleur. Dat maakt het gebrek aan het schuifdak meer dan goed.

TYN
Setje AMG pannenkoeken eronder in het voorjaar? Dat kan dit model zó goed hebben. thumbs up

Rob0032

Hier ben ik wel benieuwd naar. De verschillen zijn volgens mij echt minimaal; spiegels en onderbumper springen het meest in het oog (lees: nauwelijks).
Je lijkt Marco wel.grinning smiley die opperde hetzelfde. Ik vind de avantgardes al heel wat. Hij is op staal met doppen geleverd.
Heerlijke auto als multifunctionele gezinsauto. Ik heb zelf een ML500 als multipurpose auto...de ene keer zit er een hond achter in, of twee, dan hangt er weer een trailer achter, dan zit ie tot de nok vol met spullen van de boot. Gewoon fantastisch. Daarvoor is een auto ook...om jouw leven te veraangenamen en te vergemakkelijken. Prachtige auto, had 'm al bij Marco bekeken.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.