Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

Gepost door michel1975 
Gullwing
Man man wat een hok, toch een beetje de BMW X6 van de jaren 80.
grinning smiley

R W D
Je zit wel lekker in de kijkerd zo met die lage ruitlijn grinning smiley
Met mijn 1,73 hoef ik eindelijk eens niet op een kussentje te zitten.grinning smiley

Rob076
Wat een gave Range Rover zeg! Mooie opvolger van de SEC. Vooral de kenner ziet wat er zo bijzonder aan is. Ik ben uitermate benieuwd naar meer foto's! thumbs up
Zodra die er is zal ik wat nieuwe fot's maken en plaatsen.

R-W
Mooie kar Michel!
D. Elzinga
Wat een prachtige kleur heeft die RRthumbs up
JW01 (vanaf een Appel)
Kwijl... eye popping smiley
Thx

PauseBreak
michel1975
In ieder geval ruimte zat op de achterbank op de SEL onder de RR'sgrinning smiley

Je kunt er gewoon tussen liggen slapen! grinning smiley
Wel handig met de hond. Hoeft die niet meer met zijn vieze poten op de achterbankgrinning smiley
Wel zonde van de SEC, maar deze is ook wel erg mooi. thumbs up Succes met wachten. winking smiley
Joël D.
Wel zonde van de SEC, maar deze is ook wel erg mooi. thumbs up Succes met wachten. winking smiley
Gaat me ook echt wel aan het hart. Maar ook hier kunnen de centjes maar 1 keer uitgegeven worden.
Joël D.
Wel zonde van de SEC, maar deze is ook wel erg mooi.
haarr
Jammer van de SEC maar de RR is ook super!

+1 big smile smiley

Lekkere afwijking van de grijze middenmoot thumbs up
Moedige stap, van het ene uiterste naar een andere uiterste, in velerlei opzichten.
FH126560
Moedige stap, van het ene uiterste naar een andere uiterste, in velerlei opzichten.
En dan druk je het nog zacht uitwinking smiley
Adembenemend apparaat Michel. Werkelijk. Een rijdende rooksalon en dan heb ik het niet over cigaretten. Prachtig. Single Maltje erbij?

Jij durft. Zoveel is me helder. En daar heb ik bewondering voor.
Machtige unit!

Enjoy!
Dionysus
Adembenemend apparaat Michel. Werkelijk. Een rijdende rooksalon en dan heb ik het niet over cigaretten. Prachtig. Single Maltje erbij?

Jij durft. Zoveel is me helder. En daar heb ik bewondering voor.
Machtige unit!

Enjoy!
de humidor is opgetopt en de Balvenie 17yrs old new wood is al bijna ingeschonkenwinking smiley

Zo, dat is echt een prachtig exemplaar thumbs upthumbs up! Hoop dat je er net zo van gaat genieten als van je Benz. Wordt dit de dagelijkse auto die de V40 en de SEC vervangt?

Wat voor Tabbert hangt er straks achter?
ah, begin nou niet over die sleurhut, straks gaat hij er ook nog foto´s van plaatsen.
BMdoubleyou

Ik hoop zo'n beige ding met vier wielen. En kanten gordijntjes. smileys with beer
BMdoubleyou
Zo, dat is echt een prachtig exemplaar thumbs upthumbs up! Hoop dat je er net zo van gaat genieten als van je Benz. Wordt dit de dagelijkse auto die de V40 en de SEC vervangt?

Klopt dit wordt de vervanger.
De Tabbert die we hadden was een Baronesse 655.

Gullwing
ah, begin nou niet over die sleurhut, straks gaat hij er ook nog foto´s van plaatsen.
grinning smiley

TYN
BMdoubleyou

Ik hoop zo'n beige ding met vier wielen. En kanten gordijntjes. smileys with beer
Check, check en check.
Gullwing

Gelukkig ben ik niet de enige die de RR niet ziet zitten. Hoogteverhoudingen kloppen niet. Net als een jaar geleden wijk ik weer af van da massa, nu met Gullwing. tongue sticking out smiley
P504Coupé
Gullwing

Gelukkig ben ik niet de enige die de RR niet ziet zitten. Hoogteverhoudingen kloppen niet. Net als een jaar geleden wijk ik weer af van da massa, nu met Gullwing. tongue sticking out smiley
Nee hoor Zen, even tussen de regels doorlezen. GW ziet mij en auto's met trekhaken niet zittengrinning smiley X6'en daarentegen?? Nee ik heb beloofd er niets meer over te zeggen.......

Dit bedenk ik me net, afwijken van de massa maar toch een Opel??
Contradictio in terminis?winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2013 23:00 door michel1975.
RR ligt half uit elkaar en staat bij de lasser. Zijn nu dicht tot 02-01 dus nog even geduld hebben. Daarna nog 2 weken bij Gosliga. De kilometers vliegen erbij op de SEC. Heb zelfs nog even overwogen om de 626 maar weg te doen en de SEC te houden. Maar nuchter bekeken is dat gekkenwerk. Ten eerste omdat hij dan dag in dag uit bij een school geparkeerd staat en s'avonds ook gewoon buiten want kan er maar 1 kwijt in de garage. Keuzes, keuzes, keuzes.....
De vraag is hoe de SEC het gaat houden om op lange termijn een daily ride te zijn. En hoe zou de berijdster van de 626 het vinden om elke dag in de SEC te moeten rijden?
Twix
De vraag is hoe de SEC het gaat houden om op lange termijn een daily ride te zijn. En hoe zou de berijdster van de 626 het vinden om elke dag in de SEC te moeten rijden?
Die laatste vraag is van ondergeschikt belang( zo ben ik even blij dat ze niet meeleest hiercool smiley)
Op de lage instap na denk ik overigens niet dat ze het een straf vindt. Ik zou er meer 'problemen' mee hebben als zij hem gaat gebruiken. Auto's zijn voor haar alleen maar een vervoermiddel. Niets meer niets minder. Dus dat gaat betekenen dat ik geconfronteerd ga worden met de eerste parkeer deuk, kras en andere lullige onbenullige schades. Dat gaat hem dus niet worden.

Overigens is de SEC voor dagelijks gebruik best wel te doen. Had ik misschien wel eerder moeten doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2013 08:54 door michel1975.
Gullwing

Graag. Na de Airstream mijn favoriete caravan. thumbs up
TYN
michel1975
De w140 heeft ook op de shortlist gestaan maar dat vond ik teveel hetzelfde voor nu. Misschien straks als vervanger voor de 626.

Een opmerking tussen neus en lippen door. Maar realiseer je je wel wat je hier zegt? Met een Range Rover Classic én een W140 (én een Tabbert) word je voor mij de ongekroonde koning van het AW-forum. smileys with beer

Haha, twee van de drie heb ik al. Ben ik toch alvast een baron zonder esse...big smile smiley
michel1975
Twix
Die laatste vraag is van ondergeschikt belang( zo ben ik even blij dat ze niet meeleest hiercool smiley)
Op de lage instap na denk ik overigens niet dat ze het een straf vindt. Ik zou er meer 'problemen' mee hebben als zij hem gaat gebruiken. Auto's zijn voor haar alleen maar een vervoermiddel. Niets meer niets minder. Dus dat gaat betekenen dat ik geconfronteerd ga worden met de eerste parkeer deuk, kras en andere lullige onbenullige schades. Dat gaat hem dus niet worden.

Overigens is de SEC voor dagelijks gebruik best wel te doen. Had ik misschien wel eerder moeten doen.

Eens met dat laatste. Dat werkt prima, is mijn ervaring. En die gebruikssporen? Gelukkig heeft mijn W140 ze al, daar maak ik me dus geen zorgen meer om. Ik geniet nog even van Dattel, dit voorjaar mag ze ook op zoek naar een nieuwe baas.

Fijne keuzes maak jij overigens, die RR is gaaf!
520d
Haha, twee van de drie heb ik al. Ben ik toch alvast een baron zonder esse...big smile smiley

Jij hebt de 'nette huisvader'-versie, dat telt niet. Die je bovendien met nota bene een Volvo richting zuiden sleept. Je W140 mag er zijn, maar het geheel is toch iets minder 'baas' dan Michel. big smile smiley

Ik was trouwens onder de indruk dat Dattel wat langer mocht blijven. Is er al een beoogde opvolger? W221?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2014 21:46 door TYN.
HHmmpf. Nette huisvader. OK, ik trek de ribbroek weer aan en koop een golden retriever...sad smiley

Ik twijfel hevig. De W221 gooit hoge ogen. Aan de andere kant: Ik roep nu wel zo hard dat Dattel eruit gaat, maar als ik haar nu schors en er een klein autootje naast zet voor zakelijk, dan doe ik het ook leuk. Dat geeft weer ruimte om eens te denken over een Mini. Daar blijf ik toch een zwak voor houden. Dattel levert in de handel niets op en liefhebbers staan er nu ook niet voor in de rij, zo merk ik wel. En ze moet wel bij een liefhebber blijven.
TYN
520d

Jij hebt de 'nette huisvader'-versie, dat telt niet. Die je bovendien met nota bene een Volvo richting zuiden sleept. Je W140 mag er zijn, maar het geheel is toch iets minder 'baas' dan Michel. big smile smiley

Ik was trouwens onder de indruk dat Dattel wat langer mocht blijven. Is er al een beoogde opvolger? W221?
Vanaf gisteren ben ik wat minder 'baas'. Er is een Kip voor de Tabbert gekomen. Dus komend jaar met de RR en de Kip erachter naar het zuiden. Deze is wat beter geschikt voor gebruik het hele jaar met een boiler, vloerverwarming, centrale verwarming, zonnepanelen, mover en airco. Met een lengte van 7 meter is het geen compact geworden.

520d
HHmmpf. Nette huisvader. OK, ik trek de ribbroek weer aan en koop een golden retriever...sad smiley

Ik twijfel hevig. De W221 gooit hoge ogen. Aan de andere kant: Ik roep nu wel zo hard dat Dattel eruit gaat, maar als ik haar nu schors en er een klein autootje naast zet voor zakelijk, dan doe ik het ook leuk. Dat geeft weer ruimte om eens te denken over een Mini. Daar blijf ik toch een zwak voor houden. Dattel levert in de handel niets op en liefhebbers staan er nu ook niet voor in de rij, zo merk ik wel. En ze moet wel bij een liefhebber blijven.
De 221 gooit hier ook hoge ogen maar wacht nog even tot die wat betaalbaarder wordt. De markt voor de w140 ligt inderdaad volledig op zijn gat. Ongelofelijk dat beide zilveren w140's nog bij MHS staan. Ze zijn hun geld dubbel en dwars waard maar kennelijk durft niemand het aan. Ik merkte het aan de reacties op mijn SEC. Echt dramatisch. Als ik de ruimte had gehad(lees meer stallingsruimte) was de SEC wellicht gebleven en had ik me over de gebruiksschades heengezet. Maar buiten weg laten roesten, want dat doen die w126's als de beste gaat me te ver.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2014 12:05 door michel1975.
Dat klinkt als een goed gevulde Kip. Daar ga je lol van beleven, ik vind het prachtige caravans.thumbs up
michel1975
Ongelofelijk dat beide zilveren w140's nog bij MHS staan. Ze zijn hun geld dubbel en dwars waard maar kennelijk durft niemand het aan.
Die 500 staat mij erg scherp. Maar het is toch dik 20 jaar oud. Ik ben toch bang er flink op leeg te lopen naast de, toch wel forse, maandelijkse kosten. Daarnaast is mijn vrouw niet echt overtuigd van het uiterlijk van een W140. Die gaat op Autotrack zitten zoeken en komt dan met een W220 en W211, Chrysler 300C, Cadillac CTS. Op het oog voor haar mooiere auto's voor 10K.
520d

Ik zou die mooie 750 bij Autohan proberen. Dan ruil ik de 530 wel in op Datteltje. winking smiley
Joël D.
W211 kan je ook op leeglopen hoor. winking smiley
Dat horror verhaal van jullie staat nog vers in het geheugen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de elektronica. Hill Hold die het soms wel soms niet doet. Keyless go linksvoor en de verwarming en parkeerstand van de rechterbuitenspiegel die haperen (waarschijnlijk een draadbreuk, maar nog geen tijd gehad om hem de deurpanelen eraf te halen en het te fixen). Navigatiesysteem die voor een half jaar dacht dat wij nog ergens in het midden van Italië waren en soms zelfs in de Adriatische Zee.

Verder is het echt een heerlijke auto. Met de motor hadden we gewoon pech, ik denk dat bij een 'normale' motor dat niet gebeurt, maar de elektronica is gewoon niet top. Aan de andere kant is de W211 in basis ook alweer 10 jaar oud.
De Range Rover staat vanaf gisteren bij de firma Gosliga in Leeuwarden. Al het laswerk is gedaan nu anderhalve week preventie en dan kunnen we hem ophalen.
Sjonge, een RR Classic rijd je blijkbaar niet zomaar even. Daar gaat tijd in zitten.

Ik ben benieuwd. thumbs up
TYN
Sjonge, een RR Classic rijd je blijkbaar niet zomaar even. Daar gaat tijd in zitten.

Ik ben benieuwd. thumbs up
Feestdagen en alles moest tussendoor. Laswerk is vooral heel veel manuren. Dinitrol behandeling duurt gewoon 2 weken.
Bij zo'n RR Classic moet ik altijd aan de Camel Trophy denken. Ondanks het feit dat deze wedstrijd reeds lange tijd eindigde voordat ik er ooit van gehoord had, heb ik er dankzij Youtube toch van kunnen genieten. Geweldig om te zien, van die jaren '80 Marlboro-mannen die hun Land Rovers tot werkelijk ongelofelijke offroad prestaties brengen. En hoewel jouw exemplaar waarschijnlijk nooit modder heeft gezien, noch ooit gaat zien, is het toch leuk om te weten dat 'ie het wel kán.

Leuk filmpje. Camel Trophy '87.
Dat is het mooist van auto's. Als ze iets kunnen maar het hoeft niet zo nodig. Een snelle auto rijden en dan heerlijk rustig bij het stoplicht wegtuffen. Het kan wel maar het hoeft nietgrinning smiley
michel1975
Dat is het mooist van auto's. Als ze iets kunnen maar het hoeft niet zo nodig. Een snelle auto rijden en dan heerlijk rustig bij het stoplicht wegtuffen. Het kan wel maar het hoeft nietgrinning smiley

Kijk, dat is de instelling die ik kan waarderen. Het idee dat het kan geeft dat prettige gevoel.
Zemelaar
Dat heb ik met spaargeld. grinning smiley
grinning smiley

Je zoekt excuses om die Twingo te houdengrinning smiley
Geweldig die Range. Zo herkenbaar uit de Camel Trophy van vroeger. Wel een heel stijlvolle uitvoering heb je uitgezocht / gevonden en gekocht.
Fijne km's gewenst met dit mooie automobiel.
Dank je wel. Camel Trophy is hier ook wel een beetje jeugdsentiment.
Mijn eerste 'echte' horloge was een Camel Trophy. Een begrip en maar liefst 700 gulden. Wat was ik trots.
edit

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2014 19:03 door Aras.
Edit: om je topic schoon te houden verplaatst naar Teutonia.
Aha, ......iets met ijzer smeden en heet...... Aras: Pak die bak, je leeft maar één keer !!!
Zaterdag wordt de RR opgehaald en deze week mag de SEC zijn laatste kilometers hier rijden. Met gemengde gevoelens.....
Zo vanmiddag eindelijk eens tijd om foto's te maken dat nog licht was.cool smiley

Velgen in carrosseriekleur. Jij snap het. Daar zijn AMG en Brabus groot mee geworden. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.