Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

Gepost door michel1975 
Deze SL is een dame. Ik zou voor Heidi gaan. Strenge Duitse, maar een tikje frivool en wellicht ondeugend...winking smiley
Ziet er helemaal top uit. thumbs up

Rudi moet je niet doen....dan spugen ze op je auto.....

Macht das Haar Voeller. big smile smiley

En ik weet niet waarom, maar mij schoot meteen de naam Black Betty te binnen. Niks Duits aan, maar toch.
Ik krijg hier bijna inspiratie om een topic " Welke naam heeft jouw auto" te beginnen......
Majortom
Ik krijg hier bijna inspiratie om een topic " Welke naam heeft jouw auto" te beginnen......

Was die er nog niet?
Bij mij niet bekend in elk geval....
Ik heb aan een paar van mijn bolides in het verleden ook wel eens koosnaampjes gegeven....
Historisch correct zou Bertha zijn (van Bertha Benz, de vrouw van)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 18:19 door DagDromer.
A3-White
Koeman bedoel je toch?

Volgens mij is dat Bartina.....
Zo ook dit topic is hopeloos verouderd. Ik moest al even zoeken of die er nog stond.
De SL heeft zoals de meesten al lang weten plaats moeten maken voor een CL500.
Ik zal vandeweek ook even de foto's erin zetten. De PHEV loopt op zijn laatste eindjes en zal medio juli het veld gaan ruimen.
Maar ja wat komt er dan? 7% bijtelling is wel klaar dus nu ook maar eens heel hard gaan nadenken of ik nog wel een leaseauto wil. Financieel kan het eigenlijk niet uit als ik zie dat ik voor die PHEV al ruim €1.100 in de maand betaal.
Als het wel lease wordt:
Mercedes CLA shooting brake (de hond moet immers achterin kunnen). Heb er recent in gereden en hij is me qua ruimte 100% meegevallen.
Mazda CX5. Moeders vindt die hoge zit toch wel erg prettig
Mazda 6
Voor zelf kopen heb ik de volgende auto's op de shortlist staan:
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Evoque
Land Rover Discovery
BMW X5
BMW X3
Mercedes ML
Mercedes R
Mercedes E
Of toch een G

Andere suggesties zijn meer dan welkom maar SVP geen Colt of Lancia Delta adviserengrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2019 09:35 door michel1975.
Mijn keus zou een E combi zijn. Zelf kopen. Als ondernemer vind ik het sowieso altijd nogal moeilijk om bijtelling te betalen over een auto die je zelf al betaald. Ik ga het zelf wel weer doen (bijtellen) per 1 januari, maar met soort van tegenzin. De E lijkt me de mooiste balans in "waar voor je geld". Prima voor de caravan of surfkar en je kan ook makkelijk 2 boardjes met zeilen in de auto kwijt als et moet. De hond(en) gaan het ook met me eens zijn. Lekker veel ruimte en niet zo'n hoge instap. big smile smiley

Aan de andere kant: Als de G je droomauto is. Lekker die doen. Ik vind het nogal beroerd rijden, maar liefde maakt blind hè. Of de G, of de E.
Nadeel van de Land Rovers en de X5 zijn die dubbele klep met het instappen van de hond. Ook met inladen vind ik het onhandig. Ik ben niet al te groot en daar horen dan niet al te lange armen bijgrinning smiley
Wat vind je van de moderne Volvo's?
Ik kan de V60, XC60 en V90 erg waarderen momenteel
Gullwing
renault megane, topwagentje grinning smiley
Nee dat waordt niet samen lachen. Dan lach jij alleengrinning smiley

Guus Leferink
Wat vind je van de moderne Volvo's?
Ik kan de V60, XC60 en V90 erg waarderen momenteel
Heb ik ook al met een schuin oog naar gekeken.

Nico GTR
En een Tesla?
Tesla Model X vind ik niet om aan te gluren en way overpriced. Model S kan de hond niet mee en de caravan kan er niet achter.
En 910 kg voor de Model 3 is ook niet voldoende voor de caravan en daar kan de hond al zeker niet in mee.
Ik mis de gedoodverfde kandidaat. Waarom heeft de GLC het lijstje niet gehaald (en een Freelander wel grinning smiley)?
TYN
Ik mis de gedoodverfde kandidaat. Waarom heeft de GLC het lijstje niet gehaald (en een Freelander wel grinning smiley)?
GLC was lease. Is me te duur. LaRo’s zijn tweedehands kopen
michel1975
Al weken niet meer gelachen sad smiley

michel1975
TYN

GLC te duur, maar dan een tweedehands LaRo overwegen? De lokale garage zit nu al te lachen big smile smiley
Gullwing
michel1975
Al weken niet meer gelachen sad smiley

michel1975
TYN

GLC te duur, maar dan een tweedehands LaRo overwegen? De lokale garage zit nu al te lachen big smile smiley
In de leasekosten en dan nog een keer de bijtelling er overheen. Leasekosten €1.250 en bijtelling netto €670. Dat wordt me iets te gortig.
Heel klein beetje meedenken: van jouw lijstje heb ik de X3 en X5 gereden. De laatste is beduidend ruimer maar vond ik qua weg-/stuurgedrag tegenvallen. X3 is voor zijn segment relatief krap - nog altijd weinig te klagen - maar vond ik fijner rijden.
afentoe
Heel klein beetje meedenken: van jouw lijstje heb ik de X3 en X5 gereden. De laatste is beduidend ruimer maar vond ik qua weg-/stuurgedrag tegenvallen. X3 is voor zijn segment relatief krap - nog altijd weinig te klagen - maar vond ik fijner rijden.
X3 zal net zo groot als een PHEV zijn schat ik zo in. Dat is voor ons voldoende. Thx voor de input.
Ik mis de GLK in de lijst. Geen allemansvriend, maar niet supergroot en kan m persoonlijk wel waarderen qua styling.
Gebruikte GLK bij Gomez
Als idee - wellicht dan beter een knappe uit DLD te (laten) halen.

En ik wel eens gehoord dat een Touareq van na de eerste facelift alleszins redelijk in elkaar zit.
DagDromer
Ik mis de GLK in de lijst. Geen allemansvriend, maar niet supergroot en kan m persoonlijk wel waarderen qua styling.
Gebruikte GLK bij Gomez
Als idee - wellicht dan beter een knappe uit DLD te (laten) halen.

En ik wel eens gehoord dat een Touareq van na de eerste facelift alleszins redelijk in elkaar zit.
Ik vind de GLK te duur voor wat die te beiden heeft. Touareg, tsja. Alleen die vermaledijde T(F)SI blokken. Dan moet ik al een diesel nemen.
Een w164 ml320cdi kan ik van harte aanbevelen, dat was echt een prettig apparaat. Wel ouderwets, met nul moderne snufjes.
Is de XC60 niet iets voor je? Prachtige auto als je het mij vraagt, mooier dan de XC90, dat vind ik persoonlijk een rijdend flatgebouw.
Ik vond de oude XC60 als een boot rijden. Weet eigenlijk niet hoe de nieuwe rijdt. Ziet er wel netjes uit. Net even gekeken maar ook hier ben ik ruim €1.100 kwijt aan alleen de leasekosten. Nog even de bijtelling en brandstof en ik zit op ruim €1.800 per maand.
Waarom pak je geen priveauto erbij en boek je 2 euro per kilometer op de zaak? Kun je vaker wisselen, geen bijtelling en je kosten zijn prima gedekt.
michel1975
Ik vond de oude XC60 als een boot rijden. Weet eigenlijk niet hoe de nieuwe rijdt. Ziet er wel netjes uit. Net even gekeken maar ook hier ben ik ruim €1.100 kwijt aan alleen de leasekosten. Nog even de bijtelling en brandstof en ik zit op ruim €1.800 per maand.

Dat is serieus geld. Kun je hem dan niet beter privé rijden? Ik heb geen idee hoe hij rijdt, dat zou je bij de nieuwe even moeten proberen.
Ik zou (net als W212) voor een E Estate, een mooie S212 (of een vroege S213) met de juiste opties. Gezien jouw wensen en eisen, en het feit dat je sowieso wel een Mercedes-man bent, denk ik dat je daar de fijnste auto aan zult hebben.
Idefiqs
michel1975

Dat is serieus geld. Kun je hem dan niet beter privé rijden? Ik heb geen idee hoe hij rijdt, dat zou je bij de nieuwe even moeten proberen.

uwbuurman
Waarom pak je geen priveauto erbij en boek je 2 euro per kilometer op de zaak? Kun je vaker wisselen, geen bijtelling en je kosten zijn prima gedekt.
Dat is ook de overweging.

R107
Ik zou (net als W212) voor een E Estate, een mooie S212 (of een vroege S213) met de juiste opties. Gezien jouw wensen en eisen, en het feit dat je sowieso wel een Mercedes-man bent, denk ik dat je daar de fijnste auto aan zult hebben.
Daar zou het inderdaad best wel eens op uit kunnen draaien. Mijn vrouw vindt de hoge instap en het hoger zitten erg prettig ook vanwege nachtblindheid. Ik kijk alleen meer naar de kosten en of de extra brandstofkosten daar tegen opwegen.
Guus Leferink
Een Lexus NX of RX misschien?
Ik heb eerlijk gezegd niets met Lexus. Ik vind van beiden dat de grill zo aanwezig is. Ik weet dat het hybride systeem goed werkt maar het uiterlijk....
Lexus is toch uiteindelijk niks bijzonders. De eerste LS400 had nog wel iets, maar de huidige Lexus modellen zijn en blijven toch gewoon aangeklede Toyota's met een Pokemon uiterlijk.
Een mooie R-klasse heeft de hoge instap en de ruimte voor de viervoeter, CX-5 is ook niet slecht, maar met veel KM-ters misschien niet je keuze.

I
Net terug van een rondje dealers en daar werd ik niet heel vrolijk van. De CX% en de 6 stonden mij bovenaan het lijstje maar de CX5 was echt een teleurstelling. De bagage ruimte was echt slecht. Dat wil zeggen de daklijn loopt zo stijl naar beneden dat onze hond er denk ik niet in past. Zeker niet in combinatie met bagage. En om nu het hele jaar met een dakkoffer rond te rijden zie ik ook niet zitten. Dan de zitpositie. Ook niet heel enthousiast. We zijn beiden niet zo lang en met de stoel naar voren staat de armleuning achter ons. Dan de 6. Die viel eigenlijk ook tegen qua bagageruimte. Wel een prima zit maar nog niet overtuigd. Toen de rit naar Mercedes. De CLA valt me qua ruimtes alleszins mee. Alleen die hoge drempel. Dat is wel een ding met het instappen van de hond. Wellicht eerst eens proberen. Eigenlijk zou de meest verstandige keus de C zijn. Maar of ik van een C160 erg vrolijk word?

Op de shortlist toch maar de V70/XC70 toegevoegd. En als outsider is het kopen van de PHEV van de leasemaatschappij toch een serieuze optie geworden. Eigenlijk is hij wel heel ruim en als ik hem voor een redelijk bedrag kan overnemen ook zeker het overwegen waard.
Mijn collega’s stappen massaal in de Kodiaq. Groot, ruim slagschip voor relatief weinig geld.

Maar.....ik zou privé een E500 estate pakken en prive gaan rijden. Niet voor 48 maanden jezelf in een leasestrop zetten voor een rug per maand voor een ergerlijk Japans ontworpen hok. Creatief wat kilometers declareren en dan maar wat meer belasting betalen is toch uiteindelijk voordeliger als een belachelijk hoge afschrijving. En als je het zat bent, schop je de auto er vandaag nog uit en pak je een andere.

Mijn werkgever betaald al 800 per maand voor een Golfje, ex BTW, ex brandstof.
Aras
Mijn collega’s stappen massaal in de Kodiaq. Groot, ruim slagschip voor relatief weinig geld.

Maar.....ik zou privé een E500 estate pakken en prive gaan rijden. Niet voor 48 maanden jezelf in een leasestrop zetten voor een rug per maand voor een ergerlijk Japans ontworpen hok. Creatief wat kilometers declareren en dan maar wat meer belasting betalen is toch uiteindelijk voordeliger als een belachelijk hoge afschrijving. En als je het zat bent, schop je de auto er vandaag nog uit en pak je een andere.

Zo ergerlijk vind ik de 6 en de CX5 niet. Alleen het interieur van de cx5 was echt een teleurstelling. Van buiten vind ik beiden mooie auto’s. Qua zitpositie en het dashboard en de achterbak werd ik niet echt warm. Eigenlijk is de phev dan nog helemaal niet zo verkeerd. Zeker qua ruimte. Kortom nog geen uitgemaakte zaak hier.
Aras

800 euro voor een Golf? Dit is een schrijffoutje kan niet anders.
MLL
Aras

800 euro voor een Golf? Dit is een schrijffoutje kan niet anders.
Nee hoor een TDI businessline met 25000 km is gewoon €800 ex btw
DSG, schuifmans, leer, Discovery Pro navigatie met Dynaudio aanvinken, bij 48 maanden en 40k km is €809 per maand. Bij de rest van de C-segmenters kwamen de bedragen nog hoger uit.

Nieuw rijden is belachelijk duur.
Aras
DSG, schuifmans, leer, Discovery Pro navigatie met Dynaudio aanvinken, bij 48 maanden en 40k km is €809 per maand. Bij de rest van de C-segmenters kwamen de bedragen nog hoger uit.

Nieuw rijden is belachelijk duur.
Vooral VW is reteduur. Verschil tussen de rijker uitgeruste Mazda 3 (skyactivX automaat) en de kaalste Golf met DSG was ruim over de €100 ex. BTW ex. Brandstof per maand. obv 30k/jaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.