Wouter82: Chevrolet Corvette Coupe C4 (1986) |

Gepost door Wouter82 
Tijd voor een update?grinning smiley

Je hebt een privé bericht.
Privébericht teruggestuurd thumbs up

Er is weinig up te daten... het autogebeuren ligt zo goed als stil momenteel. Ben bezig met een nieuw huis en zit nu tijdelijk in een huurwoning. Autootjes staan 90 kilometer verderop nog bij het oude huis. Dus het is wat veel gedoe om er "even" mee op stap te gaan. Maar goed, het goede voornemen: als het een beetje meezit, heb ik over niet al te lange tijd een huis met eigen stallingsruimte. Komende winter wil ik dan eindelijk de Corvette onder handen nemen, met name het interieur. Dat kan ik er dan op mijn gemakje uithalen en goed bekijken wat er allemaal moet gebeuren.
Ok hier over 3 weken de sleutel voor het nieuwe huis dus dan ook alle ruimte.
Gefeliciteerd allebei. Lijkt me heerlijk die ruimte te hebben! thumbs up
Gefeliciteerd beide! Ik ben erg benieuwd naar het optrekje Wouter, de foto's zijn alvast veelbelovend!
Ho ho, het is nog niet zo ver smiling smiley Hopelijk binnenkort de bouwtechnische keuring plannen.
Eigenlijk geen nieuws te melden, maar naar aanleiding van een bericht in mijn andere topic toch maar even een updateje. Corvette staat nog steeds geschorst. Veel is er echter niet mee mis, om er mee te kunnen rijden hoeft eigenlijk alleen de accu vervangen te worden. Daar heb ik nu een eerste stap voor gezet door de oude accu te demonteren big smile smiley Dat is nog best bewerkelijk, bij dit model moet je namelijk een paneeltje van de koets verwijderen. Dat zijn een paar schroeven en dan til je het stukje plaatwerk dat zit tussen voorwiel en portier er zo uit. De schroef waar de accuklem mee vast zit was echter een heel stuk bewerkelijker, daar kan je hoegenaamd niet bij dus dat vroeg veel geduld en gepiel. Maar het is gelukt. En nu zit ik in dubio of ik inderdaad doorga met een nieuwe accu en een apk, of dat ik even zo laat. Want de Fairlane komt als het goed is ook over niet al te lange tijd op de weg... Luxeproblemen... moody smiley

Op de foto is de motorkap alweer dicht winking smiley
Luxeproblemen inderdaad!

Heb jij eigenlijk op je wagenpark een schakelaar op de accu of gooi je de minpool los? Anders blijf je bezig met accu's vervangen namelijk met iedere keer dat je lang stalt. Alles waar een radio inzit en/of een (injectie)computer verbruikt altijd een heel klein beetje stroom. Na 2 maanden stilstand is dat al goed te merken aan een niet meer volle accu. Na 4 a 6 maanden is de accu zo leeg dat er kans op schade is aan de accu.

Onze stalling eist losgekoppelde accu's uit brandveiligheidoverweging (ben ik helemaal met ze eens) maar daarnaast gebruik ik het ook als de auto langer dan een maand stilstaat. Dus op het meerendeel van het wagenpark heb ik een schakelaar gemaakt. Bij de meeste direct op de accupool want dan hoef je niet met kabels aan de gang.
Dat heb ik ook, zo'n klem met schroef erop, dus 1 slagje en bij is onderbroken, ook een prima bijdrage aan de antidiefstalzaken. Als ik ergens ben waar de auto onverhoopt een nacht buiten staat, dan gooi in de klem ook los.
Op de P100 heb ik ook zo'n klem omdat die echt lekstroom had en ik heb er nog eentje over maar nog niet gemonteerd. Ik heb de auto's die bedrijfsvaardig zijn aan een goede druppellader liggen. Daar was ik eerst wat huiverig voor, maar ik heb goede gekocht en er wel vertrouwen nu het al lange tijd goed gaat smiling smiley

Nieuwe accu voor de Corvette is trouwens onderweg thumbs up
Bij ons ook een kill switch op de accu, nu is de vraag: op de min of pluspool.....bij ons echter geen draaiknop, maar meer een schuifmechanisme.
Minpool altijd als eerste loskoppelen en als laatste aansluiten, dus killswitch op minpool. Zelfde ook met startkabels: bij aansluiten de minnen als laatste en bij loskoppelen de minnen als eerste.
De min zit er het minst lang op, is dan maar mijn ezelsbruggetje cool smiley
Ik heb de Kever aan een druppellader hangen. Zo'n kill switch ligt wel ergens in de kast, maar dan ben je ook alle radio instellingen kwijt (alsof ik die moderne radio in de Kever ooit gebruik... Maar voor een moderne auto kan dat zeker vervelend zijn).
Barri
De min zit er het minst lang op, is dan maar mijn ezelsbruggetje cool smiley
Ik heb de Kever aan een druppellader hangen. Zo'n kill switch ligt wel ergens in de kast, maar dan ben je ook alle radio instellingen kwijt (alsof ik die moderne radio in de Kever ooit gebruik... Maar voor een moderne auto kan dat zeker vervelend zijn).

Dat is wel waar natuurlijk. Ik stel ook nooit meer de klok in bijvoorbeeld.
Druppellader is misschien nog wel beter dan een kill switch want een accu kent ook een heel klein beetje zelfontlading. Een goede druppellader laat de accu soms iets ontladen en laad dan weer wat de accu ook fris houdt en overlading voorkomt. Maar thuis voor de deur en in de stroomloze stalling is dat toch wat lastig. Een kill switch is wel erg handig met het sleutelen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.