Wouter82: Chevrolet Corvette Coupe C4 (1986) |

Gepost door Wouter82 
Idd fraaie velgen, op het e30fansite forum staat nog een setje te koop voor 100 euro per velg.

Vind ze maar eens in goede staat.

edit: Corvette-ling.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2014 13:15 door Wrangler.
Knap resultaat, zien er weer als nieuw uit! Zoals je zelf al aangeeft, maken nieuwe of opgepoetste velgkapjes het geheel af winking smiley
Quote
- Quatrelle -
erg mooie velgen...de enige echte correcte velgen onder dit model vindt ik.

In het begin waren de velgen elk jaar net even anders smiling smiley

Quote
Rush2112
schitterende velgenthumbs up

Dank je smiling smiley

Quote
Escher
maken nieuwe of opgepoetste velgkapjes het geheel af winking smiley

Zondag ga ik naar groot Amerikanen-evenement dus ik hoop daar wat te scoren smiling smiley


Plaatje van de clubfotograaf smiling smiley Gisteren was de laatste meeting van het seizoen, we waren welkom bij Camuco in Almelo. Een bedrijf in bedrijfsverlichting/-reclame dat zich vanuit een hobby ook bezig is gaan houden met Amerikaanse klassiekers. Je kon je auto ook even op de brug zetten om wat kleinigheden te laten nakijken. Dat leek mij een uitgelezen kans om de storing in de elektrische antennemotor nader te bekijken. Dat ding is namelijk een tijd geleden spontaan tot leven gekomen, maar niet zoals het moet. Het motortje bromt constant, ook als de auto zelf van het contact af is. En de antenne geeft geen sjoege. Dus heb ik een tijd lang met de zekering er uit gereden, alleen is dat nogal een verzamelzekering waar ook de interieurverlichting, de dashboardverlichting en de waarschuwingspiepjes op zijn aangesloten. Niet ideaal dus. Een monteur van Camuco heeft voor het gemak even het stroomdraadje van de antennemotor losgehaald en toen was het ding eindelijk stil. Alleen was de rest van de auto dat ook... de accu had er helemaal geen zin meer in. Over wat er nu aan de hand was deden verschillende meningen de ronde, feit is dat de accu pas aan het eind van de dag weer dusdanig bij kennis was om de startmotor voldoende prik te geven angry smily Afijn, ben goed thuis gekomen en nu maar eens kijken wat er aan de hand is. Waarschijnlijk zal die nu wel niet meer starten en dan moet er eerst maar eens een nieuwe accu in...

Meer plaatjes moet ik nog even uitzoeken, ook van de nieuwe naafkapjes smiling smiley
Mooie Corvette! En leuk topic om te lezen/kijken.

Enig minpuntje: de kentekenplaten. Zonder kentekenplaathouders vind ik het sowieso minder mooi staan. Ik heb weleens van die houders voor USA formaat kentekenplaten gezien (geïmporteerd uit de USA). Stond een stuk mooier. Voor zit die van jou ook niet helemaal recht, erg jammer (sorry voor het miereneuken..). Zijn er eigenlijk ook 'luxe' USA platen verkrijgbaar (met die opgelegde cijfers en letters)?

Succes met je Corvette!
Dank je smiling smiley

Inderdaad hangen mijn platen niet helemaal recht (achter ook niet volgens mij). Maar ze zitten gepopnageld, anders had ik er al wel wat aan gedaan. En dan had er achter ook waarschijnlijk een clubhouder gezeten winking smiley 18:2-platen met opgelegde letters heb ik nog nooit gezien, denk niet dat dat bestaat.
Volgens mij had ik het al eens eerder gezegd, maar de Corvette heeft een eigenaardigheidje dat je positief bezien kan beschouwen als karakter. Namelijk, je laat twee dingen maken en vervolgens gaat er wat nieuws kapot. Mooi, nieuwe naafkapjes, en ja eindelijk de egr-sensor vervangen! Maar dus ook nieuw! Probleem met de accu. Afijn, plaatjes van de verbeteringen:

Clubgenoot verbrandt bijna zijn fikken bij het verwijderen van de oude sensor. Ik wilde het best thuis doen met koude motor maar hij zette stug door. Uiteindelijk kwam de sensor los alleen kreeg hij de nieuwe niet gemonteerd. Dat lukte mij later thuis wel vrij makkelijk toen het blok weer afgekoeld was..

De storingsmelding is nu weg, al lichtte hij gisteren onderweg naar Almelo toch weer even kort op. Ook lijkt de auto iets makkelijk op te pakken bij wegrijden, maar dat verbeeld ik mij wellicht - ook omdat ik geen idee heb of dat een relatie kan hebben met de sensor smiling smiley

Jeee, nieuwe naafkapjes! Zelfde clubgenoot had ze meegenomen uit de VS. Scheelde best wat centjes... hier had het mij 160 euro gekost voor vier stuks, nu was ik slechts 60 kwijt nut smiley


Helaas toch wat kleurverschil met de gepolijste velg, maar een heel stuk beter dan wat het was smiling smiley


Ik blijf het ontwerp van de auto fantastisch vinden thumbs up
Zo, op dit topic lag net zo veel stof als op de auto zelf big smile smiley

De Corvette heb ik ook in de kwarttariefregeling zitten dus die stond ook op stal sinds 1 december. Kleine complicatie was nu dat de apk op 26 februari verliep. Gelukkig was het een korte maand en heb ik de gok genomen om hem morgen te laten keuren. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat, vorig jaar gedoe gehad met een abs-controlelampje en nu komt de auto rechtstreeks uit de winterslaap. Vanmiddag heb ik hem gewekt, wat moeite kostte omdat de accu plat was. Een kwartiertje gekoppeld aan de Jaguar bracht hem gelukkig weer tot leven. Blijft toch erg gaaf, zo'n dikke V8 grinning smiley
Wat een heerlijk origineel exemplaar man cool smiley
Maar weer goed bezig, het lente is in aantocht dus weer rijden !
Heb er echt weer zin in.
Dank smiling smiley

Geen enkele opmerking over de keuring dus dat is extra mooi. Vanmorgen startte die weer niet maar even aan de Jag gehangen en toen sloeg die vrij snel weer aan. Even in de wasbox het ergste stof er afgespoten waarna bleek dat de waxlaag nog best prima was smiling smiley Vervolgens even een stukje gereden inclusief snelweg om de accu wat op te laden en vervolgens bij Profile Blok ingeleverd.
Wat een super bak, jeugd sentiment. Zo te zien tip top in orde. Leuke kleur en uitvoering ook. De velgen zijn in mijn bescheiden mening een van de mooiste velgen ooit gemaakt.
Quote
Wouter82

Quote

Vervaldatum APK 02-03-2016

Awesome! Gefeliciteerd!
Mooi, Wouter! Blijft een prachtige C4.
Dank! Gisteren was de zogenaamde pre-seasonmeeting van de club, op het Classic Park in Boxtel. In de gietende regen helaas, maar gelukkig was het museum erg de moeite waard!

Foto van de clubfotograaf:
Heel gave Corvette en gefeliciteerd met de apk! Haal je de accupool er niet af als je de auto langer niet gebruikt? Ik doe dat al jaren bij mijn gti en dat werkt prima! Misschien een tip!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2015 21:53 door Mach1.
Dank je smiling smiley Ik had dit keer de accu niet losgekoppeld inderdaad... ik heb hier nog zo'n snelontkoppeldraaiding (?) liggen, die moet er maar eens op smiling smiley
Quote
Wouter82
Dank! Gisteren was de zogenaamde pre-seasonmeeting van de club, op het Classic Park in Boxtel. In de gietende regen helaas, maar gelukkig was het museum erg de moeite waard!

Foto van de clubfotograaf:

Lelijk wee maar zorgt wel voor mooie plaatjes zo te zien. Prachtig die reflectie.
Vandaag op Circuit Zandvoort gereden big smile smiley Dit weekend was namelijk de Historic Zandvoort Trophy en als extra werd er vandaag ook gereden voor het goede doel, namelijk "Alpe d’HuZes en nog specifieker Team Bianca (www.teambianca.nl). Alpe d’HuZes is een sportieve fiets actie op de Franse berg Alpe d’Huez om ze veel mogelijk geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Op zaterdag 2 en zondag 3 mei 2015 wordt er geld ingezameld voor dit goede doel. Dit wordt ondersteund door Pro-Act IT te Haarlem in samenwerking met de Nederlandse Corvette Clubs die deze dag aanwezig zullen zijn met een groot aantal Corvettes. Het is die dag namelijk mogelijk om, uiteraard tegen betaling, mee te rijden in een Corvette naar keuze op het Circuit Parc Zandvoort. Dit alles zal plaatsvinden tijdens de pauze momenten van de races" (copy-paste). Jan Lammers deed ook mee.

Ik had mij dus ook aangemeld om rondjes te rijden. Helaas geen best weer, maar toch was het erg gaaf om daar een paar rondes te rijden! De eerste was wel heel spannend, met name de smalle stukken en de paar erg krappe bochten. Maar uiteindelijk krijg je wel een beetje door hoe het in elkaar zit en kon ik wat meer tempo maken. Uiteraard wel erg voorzichtig gedaan, ik wilde graag alles heel houden en dat is gelukt. Een paar zijn wel in de rondte gegaan of hebben zelfs even het gras geploegd maar gelukkig ook allemaal zonder schade. En ja, het is natuurlijk heel leuk om vol gas over het rechte stuk te denderen grinning smiley Wel merk je op een gegeven moment dat het remmen hier niet echt op berekend zijn. Heb mij dus prima vermaakt op deze regenachtige zondag smiling smiley



Gisteren de auto uitgebreid gepoetst.












En een foto uit de dashcam van een andere deelnemer:


Met een bevestiging van wat ik al wist:

Een defect lampje in het derde remlicht. Probleem is dat ik wel een torxschroevendraaier heb, maar die kan de vereiste knik niet maken om bij de schroef te komen.
Blijft een geweldige wagen, en helemaal leuk dat het je wagenpark extra curieus maakt. Leuke plaatjes ook en mooi dat je op deze manier de de directie van Alpe d'Huzes steunt. thumbs up
Er zou ruim drieduizend euro zijn opgehaald smiling smiley

Paar foto's van iemand anders:
















Echt een prachtig net exemplaar die corvette van je thumbs up
Dank je smiling smiley Ik had hem zaterdag ook uitgebreid gepoetst, waarbij ik overigens nog niet overtuigd ben van het nut van White Diamond. Maar ja, kwaad kan het ook nietwinking smiley
Idd Wouter heb het zelfde met de blackhole, de variant voor donkere wagens.
De Glaze voegt naar mijn mening niets toe, ik kan het tenminste niet zien.

De collinite glimt als een malle en de standtijd is geweldig zo lang.
Wel gebruik ik deze na elke wasbeurt, die is echt super ook, geeft een geweldige glans en buft je wax laagje weer.
[www.carclean.nl]
Zo, hier even een achterstand wegwerken big smile smiley

GL en C4 op de twee parkeerplaatsen thuis.


Eind juni, clubdag in Friesland.





Midden juli, Corvette Fame in het Limburgse Valkenburg.

Pauze tijdens de donderdagavond-clubrit.
Volgende dag de grote toerrit op vrijdag, door België en Luxemburg. In colonne van veertig auto's rijden was ik op een gegeven wel een beetje zat, tergend langzaam over fantastische wegen... Even los van de groep stevig op eigen tempo gereden, heerlijk. Daarna de boel weer opgewacht bij een tankstation waar het prima bijvullen was smiling smiley






TomTom 0.1


Op het Fame-terrein stond ook een andere twotone-C4 thumbs up Er waren vier combinaties regulier leverbaar en eentje op speciale bestelling. Ik heb silver-gray, daarnaast had je nog silver-black, white-silver en silver beige-medium bruin. De special was silver beige-black. De andere auto hier is dus de beige-bruine. Een fantastische combinatie vind ik, maar ook een stuk minder tijdloos dan mijn grijze.








En gisteren in Brussel wederom een koelprobleem, net als in 2013 angry smily

Weer de fan die niet aanslaat. Dik 25 graden en stadsverkeer zijn dan geen goede combinatie. En omdat ik was afgeleid was omdat ik de weg niet kon vinden, had ik te laat in de gaten dat het verkeerd ging. Dus weer een sloot kokende koelvloeistof over straat. Boel laten afkoelen, verse koelvloeistof er bij en door naar de eindbestemming. Dat was gelukkig niet zo ver en ook heuvel-af dus dat gaf genoeg koeling door de rijwind. Aldaar de auto een paar uur kunnen laten staan, vier liter koelvloeistof bijgekocht en bijgevuld en 's avonds weer naar huis. Terug in Den Haag werd het wederom warm door het stadsverkeer. Dus hier kunnen we weer mee aan de slag...

Verder alles goed big smile smiley
Geweldige foto's weer! Ga de auto steeds meer waarderen en snap wat je ermee hebt, ondanks je Sierra-fetisj. Die brandstofprijs valt me nog tegen zelfs. Vorige week betaalde ik hier 1,29 per liter...
Prijzen zijn de afgelopen weken aardig gedaald, maar in juli zat het in NL nog dik in de 1,60 volgens mij - tegen de 1,70 wellicht.
Gisteren zijn wij wezen kijken bij een C3. Gewoon kijken wat je voor het geld kan kopen. Zag er niet onaardig uit.
Quote
Twix
Gisteren zijn wij wezen kijken bij een C3. Gewoon kijken wat je voor het geld kan kopen. Zag er niet onaardig uit.

Leuk! Het schijnt wel zo te zijn dat een C3 echt een wat ouderwetse auto is, met bv. bijbehorend verbruik en zware bediening.
Vervelend dat de fan niet aanslaat , kabeltje , sensor ?
Quote
Wouter82
Quote
Twix
Gisteren zijn wij wezen kijken bij een C3. Gewoon kijken wat je voor het geld kan kopen. Zag er niet onaardig uit.

Leuk! Het schijnt wel zo te zijn dat een C3 echt een wat ouderwetse auto is, met bv. bijbehorend verbruik en zware bediening.

Volgende week gaan we hier kijken: http://franksvettes.com/. Heeft ook het een en ander staan. Wel soms met ex-schade of hoge km-stand.
Wouter, als jij mee betaalt, kunnen we misschien een speciale C4 kopen.
Haha, ik weet niet hoe vermogend jij bent maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wij samen niet dat bedrag kunnen ophoesten winking smiley

Mijn favoriet bij Frank, alhoewel ik de pre-facelift mooier vind:
Quote
Wouter82
Haha, ik weet niet hoe vermogend jij bent maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wij samen niet dat bedrag kunnen ophoesten winking smiley

Dat vermoeden heb ik ook. Dromen is echter gratis.

Die C4 is inderdaad ook mooi. En de prijs ook. Mijn favoriet zou deze zijn:

Ik heb de C4 bij Franks' Vettes vandaag bekeken. In het echt valt hij wat tegen. Zitten we wat plekjes aan. En wat zijn ze krap zeg! Frank, aardige vent, adviseerde een C5... Hij krijgt van de week weer een zwarte coupe. Handgeschakeld. Maar ik wil liever een cabrio. Dus we blijven kijken. Overigens hoeft het niet per se een Corvette te zijn.
Voor ruim zitten moet je inderdaad geen C4 hebben grinning smiley Ik heb overigens nog niet in andere types gezeten dus weet niet of dat veel verschil maakt, neem aan van wel.
Vannacht is de wintertijd ingegaan, maar het was zodanig lekker weer dat ik maar even een rondje ben gaan rijden zonder het dakje. Zal de laatse keer zijn dit jaar. Was goed te doen, al moest naarmate de middag vorderde wel de kachel steeds wat verder open big smile smiley Koelprobleem is nog niet opgelost, dus het wachten voor verkeerslichten was niet heel ontspannend.


















grinning smiley
Mooie foto's van een hele mooie auto thumbs up

Hier staat nog een leuk Autoweek filmpje van Corvette Fame in Valkenburg, maar dat heb je wellicht al gezien?
Blijft een mooi apparaat. Weet je wel hoe je de koelproblemen kan oplossen?
Kun je geen schakeling maken om die koelvin handmatig te schakelen als het nodig is?
Amerikaanse auto's zijn gewoon ook geniaal!! Altijd een zwak voor ze gehad.
Wat een ding hee, je zal je wel 'king of the road' voelen met zo'n giga motor en 4 hectare motorkap. thumbs up

Geniet ervan.
Quote
uwbuurman
Kun je geen schakeling maken om die koelvin handmatig te schakelen als het nodig is?

Temperatuur schakelaar op de radiator eventueel overbruggen met een losse schakelaar in het dashboard ?
Precies wat ik bedoel, Rob! Dat heb ik op de e21 ook.
Quote
Marc-827-vitesse
Amerikaanse auto's zijn gewoon ook geniaal!! Altijd een zwak voor ze gehad.
Wat een ding hee, je zal je wel 'king of the road' voelen met zo'n giga motor en 4 hectare motorkap. thumbs up

Geniet ervan.

Genieten lukt op zich wel, met name omdat ik het een mooie auto vind. Maar door mijn hoofd spookt telkens weer het lijstje met dingen die nog echt gedaan moeten worden. Ik heb het voornemen dit komend voorjaar eindelijk eens op te pakken en er werk van te maken.

Wat betreft koeling: er is na de oververhitting in 2013 al een noodbrug aangelegd, maar die heeft een andere garage weer ongedaan gemaakt.
Quote
Wouter82
grinning smiley
Quote
Marc-827-vitesse
Amerikaanse auto's zijn gewoon ook geniaal!! Altijd een zwak voor ze gehad.
Wat een ding hee, je zal je wel 'king of the road' voelen met zo'n giga motor en 4 hectare motorkap. thumbs up

Geniet ervan.

Genieten lukt op zich wel, met name omdat ik het een mooie auto vind. Maar door mijn hoofd spookt telkens weer het lijstje met dingen die nog echt gedaan moeten worden. Ik heb het voornemen dit komend voorjaar eindelijk eens op te pakken en er werk van te maken.

Wat betreft koeling: er is na de oververhitting in 2013 al een noodbrug aangelegd, maar die heeft een andere garage weer ongedaan gemaakt.

Tja ik weet helaas niet veel van dit type Corvette, ik weet wel dat mijn vader vroeger bij al zijn amerikanen ('74 Chevrolet Impala, '73 Mercury Cougar XR7, '79 Chevrolet Camaro, '76 Chevrolet Malibu en de '83 Buick Regal LTD cool smiley grinning smiley ) de thermostaat verwijderde zodat hij altijd koelde. Hij liet ook meestal bij aanschaf het koelsysteem spoelen.

Goed voornemen iig om hem komend jaar nog beter te maken dan hij nu al is. Met zo'n gigantische vloot moet je het stap voor stap aanpakken idd! smiling smiley
Stuk voor stuk al erg mooi hoor!!
Ha beste Wouter. Ik was je al tegengekomen eerder hier en geïnspireerd geraakt door je Corvette en de rest van je wagenpark. Ik heb ook een nogal uiteenlopende serie aan auto's. Waaronder nu (sinds een aantal weken) ook een Corvette C4. De mijne is van 1988.

Misschien een aardige tip: Verwijder eens de airco condensor zodat je alleen de radiateur overhoudt. Omdat een C4 Corvette een bottom-breather is pakt hij een hoop rotzooi en stof mee. Deels kan je het verwijderen als je het luchtfilterhuis eraf hebt maar tussen de radiateur en de airco verzamelt zich ook een hoop rotzooi. En kijk uiteraard de fan switch eens na. BTW: afhankelijk van je opties heb je een mogelijk een verzwaard koelpakket met een two-speed fan. Even opletten dus met als je iets besteld. Ik heb bijvoorbeeld een Z52 optie en dan verandert er best een hoop.
Welke opties erop zitten kan je vinden met die RPO codes sticker aan de binnenzijde van je middenarmsteun. Mocht die missen of als je het echt goed wilt doen dan kan je een buildsheet en/of windowstocker opvragen bij het National Corvette Museum bij de fabriek in Bowling Green, Kentucky. Kost wel iets.
Hallo Engineer, leuk wagenpark ook!

Bedankt voor je tips. Ik weet dat de luchtinlaat inderdaad gevoelig is voor vuil. Komend voorjaar gaat de auto naar een specialist voor groot onderhoud en dan zal ik ook daar naar laten kijken. Goed idee om eens naar het type koelsysteem te kijken, ik wist niet dat daar verschil in zat. Aangezien mijn auto uit Californië komt, zit er mogelijk zo'n zwaarder systeem in. Die stickers zitten trouwens niet in je middenarmsteun maar in de opbergvakken in de kofferbak dacht ik.

Ben jij lid van een club?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.