Vanochtend heb ik de Marbella naar de lasser/schade-expert gebracht. Woensdag is hij weer klaar. Ik ben zó benieuwd naar het resultaat!
Overigens is de Agila nu weer (bijna) een Wagon R+, even de originele emblemen teruggeplakt.
De Karl is een mooie stap vooruit! Denk ook dat het wel beter is dat je de emblemen van de Wagon R weer hebt teruggeplaatst. Lijkt me bevordelijk voor de verkoop.
Goede deal gemaakt met die Karl zo te lezen, daar heb je nog jaren wat aan voor de dagelijkse kilometers. En best leuk ding in het rood
Vanochtend de sierlijst in ontvangst mogen nemen: achterkant ziet er weer geheel uit zoals het hoort!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2019 13:54 door ginkelvanmichiel.
Het was de bedoeling dat ik vandaag de Marbella terug zou krijgen... En dat terwijl de eigenlijke afpsraak was dat het allemaal Maandag gedaan zou worden. De man achter de balie zei dat het wat krap werd en dus zei ik, dan haal ik hem woensdag wel op, geen punt, hebben jullie 2 dagen de tijd... Vanmiddag gebeld: Maar nee, bij het schadeherstelbedrijf zei men dat ze er vandaag na half 4 mee zouden beginnen en dat hij vanavond opgehaald kon worden, maar dat de beste man nog wel even zou bellen. Het is nu 21.22.. nog geen belletje, berichtje of wat ook gehad. Dat gaat een leuke review worden dus. angry smily

edit: net nog maar even met het 06-nummer gebeld, en vervolgens wordt er direct opgehangen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2019 21:27 door ginkelvanmichiel.
Dat is niet tof......hopelijk zijn ze beter in schadeherstel dan in communicatie en nakeomen van hun afspraken.
De boel goed checken als je hem terug in ontvangst neem.
Nu goed. Gelukkig was de auto vandaag klaar. Ik wil zelf hier en daar nog wat extra carrosseriekit toepassen in de naadjes bij het achterspatbord, maar verder is het prima gerepareerd.

Volgende stap is de remmen nakijken want na 3 maanden stilstand lopen de remmen wat stroef... Ik hoop niet dat het de HRC is.

Mooi dat ie weer hard is. Wel hadden ze het iets mooier mogen afwerken. Even afplakken voordat je met de zwarte spuitbus aan de gang gaat had al gescheeld.

Mooie Karl trouwens. Ziet er in deze uitvoering lekker stoer uit. Schijnt ook heel volwassen te rijden.
Kristian
Mooi dat ie weer hard is. Wel hadden ze het iets mooier mogen afwerken. Even afplakken voordat je met de zwarte spuitbus aan de gang gaat had al gescheeld.

Mooie Karl trouwens. Ziet er in deze uitvoering lekker stoer uit. Schijnt ook heel volwassen te rijden.

exact, daar was ik ook niet over te spreken. Gelukkig is het geen tectyl maar underbodycoating, dus dat kan ik gewoon voorzien van primer en dan weer netjes rood spuiten... Maar het feit dat het zelfs op het kunststof paneel zit daar ben ik níet blij mee.

De Karl is inderdaad een 'volwassen' auto. Zeer goed onderstel en rijdt echt heerlijk. Ik ben er écht blij mee. Nu maar hopen dat hij het blijft doen (met nog Corsa taferelen in mijn achterhoofd hebbend...)
Met alle respect, naar dit ziet eruit als een beunklus van 40 euro. Volgens mij hebben ze niet de moeite genomen om de rot er eerst uit te halen. Plaatje erover, zwart blaffen en klaar. Jammer. Overigens, niet om je af te jatten, maar gewoon hoe ik het zie. Had je meer gegund.
Ik ga nog foto's krijgen hoe het werk is uitgevoerd.

Die hoek daar ben ik zelf niet tevreden over, dus daar gaat binnenkort de lamellenschijf overheen en dan maak ik het netjes strak.
Dikke laag kit eraf en in de loodmenie. Al veel strakker zo.

Het nawerk door jou maakt het een stuk beter in ieder geval. Volgende keer een andere bodyshop?

Undercoating op het kunststof kan je verwijderen met wasbenzine trouwens. Dat werkt met alle tectyl achtige producten erg goed.
Ja, voor laswerk aan de bodem is het prima, maar voor optisch laswerk.. Moah... Aan de andere kant hebben ze de motorkap wel heel erg netjes gespoten, en de prijs was ook best redelijk... Dan maar wat extra nawerk.
Gefeliciteerd!
Altijd fijn als de verkoop niet te lang duurt.
nee, precies! en dat geeft ook wat ruimte... Ik heb nog steeds te veel auto's, maar toch :P
ginkelvanmichiel
nee, precies! en dat geeft ook wat ruimte... Ik heb nog steeds te veel auto's, maar toch :P

niet te veel auto's...te weinig tijd........grinning smiley thumbs up
Haha, dat is het, ja! Heb ik ook last van.drinking smiley

Gefeliciteerd met de verkoop!! Lekker Rocken met Karl!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2019 23:10 door uwbuurman.
Quatrelle
ginkelvanmichiel

niet te veel auto's...te weinig tijd........grinning smiley thumbs up

dat ook cool smiley
Hahahaha, hoe herkenbaargrinning smiley

APK voor die... Mmm afgebroken onderdeeltje voor de andere... Ai...waarom loopt die band van die nou weer leeg....

Ach ja, zoiets houdt je lekker bezig....

Hadden we maar geen autoliefhebbers moeten wordenbig smile smiley
Exact. Vandaar dat ik vandaag dus ook flink druk ben geweest :P

Dyane uit de garage gelepeld, dus die mag weer op de oprit staan, de Agila is immers weg dus dat betekent ruimte. Dat betekende ook dat ik eindelijk de wielen op de Trans kon zetten: Ik had vorig jaar september 4 n.o.s. velgen gekocht die speciaal voor de Trans zijn. Vervolgens de huidige wielen geruild tegen 4 nieuwe banden en die in februari op de velgen laten zetten.

De Trans wakker maken was simpel: accu in de auto gezet en starten=lopen. Ook hier een vervelende piepende v-snaar, net als bij de Marbella... Maar eens even kijken of dat met wat remmenreiniger op te lossen is (misschien wat vet op de poelie?)

In ieder geval is de Trans weer wat completer big smile smiley

de oude velgen: Eigenlijk voor een late Trans, Marbella of Terra bedoeld.

nog even een plaatje van de folder van de Trans mét deze velgen:
Visueel vind ik het niet heel veel schelen, maar wel super natuurlijk om het origineel te hebben thumbs up.
ik ga er ook vanuit dat ze de velgen gebaseerd hebben op de oudere typen... Maar zie ze maar eens te vinden. Gelukkig dat er in Spanje nog heel wat old stock materiaal ligt smiling smiley
Vandaag een testje gedaan: in de zomer is de Dyane een oven en dat komt de bekleding niet ten goede. Ik vrees al dat die het stadium 'vervangen' nadert. Toch leek me het slim eens te kijken naar een oplossing in de vorm van een uv-filter. Dat heb ik gevonden in folie waarmee je de ruiten kunt tinten. Ik heb gekozen voor 75% doorlatendheid, dus van buiten zie je praktisch niet dat de achterdeuren 3e zijruitjes en de achterklep nu voorzien zijn van 'getint glas'. 't was goedkoop spul, dus mocht het niet bevallen kan het er zó weer af.

Vandaag kreeg ik twee v-snaren binnen: Een voor de Marbella en één voor de Trans.
Kort maar krachtig: snaar volgens boekje gemonteerd, motor gestart: páng dat was de snaar... Kennelijk een productiefout? Gelukkig had ik die voor de Trans nog liggen... Die nu gemonteerd, en dat ging zonder problemen. Nog nooit meegemaakt!

Overigens wel interessant: het bleek dat er twee typen snaren zijn. Een van 813mm en een van 800mm. De oude snaar kon niet verder worden aangespannen naar mate deze ouder werd, omdat de stelinrichting niet verder ging. Nu dus expres de 800mm snaar gekocht, en inderdaad, dat levert me veel meer ruimte op. Wel prettig.

Heel vreemd breukvlak. Moet haast wel een fabricage fout zijn.
Nouja; beter meteen dan wanneer je onderweg bent.
Dat dachten ze bij de leverancier ook. Ik krijg een nieuwe toegestuurd! thumbs up
Inderdaad een geluk bij een ongeluk. Leuk die originele wielen erbij. Maakt hem zoals je zelf al aangeeft inderdaad completer. Wat staat er nog meer op het wensenlijstje?
Aan de Trans hoeft buiten eveneens een nieuwe v-snaar niets te gebeuren. In de loop van de maand alleen even voor de apk, maar dat is een eitje. Vorig jaar alle remmen gereviseerd,geen roest, verlichting op orde, gordels goed...

Vandaag nog even een bijna spontane Pandameeting gehad. smiling smiley Seizoen is weer begonnen zegmaar.
V-snaar doet het goed, geen gepiep meer gehad.
Vandaag weer eens met de Dyane op stap geweest. Het lijkt wel vakantie big smile smiley

Citroën Dyane 1977 by Michiel van G., on Flickr

Citroën Dyane 1977 by Michiel van G., on Flickr
Vandaag ook de Trans voorzien van een nieuwe V-snaar. Dat was wel nodig!
Echter ging ook deze piepen... Extra aangespannen en toen was het goed. Mogelijk hier wel nog een beetje remmenreiniger op spuiten want de poelie leek wat vet.
Als het morgen een beetje weer is meteen de APK regelen, want die verloopt 3 mei. Voordeel is wel dat nu alles nieuw is, remmen voor+achter, v-snaar, al het onderhoud gehad, banden... dat zou geen enkel probleem moeten vormen.

De originele snaar had trouwens een productiestempel van 1986. Och..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2019 15:45 door ginkelvanmichiel.
Zo ben ik ook weleens naar een APK gegaan - dat kan geen probleem geven crying smilie
Overigens ook weleens stomverbaasd dat het oordeel "goedgekeurd" kwam.
Met 5 auto's (waarvan er gelukkig al twee stuks in het 2-jaar regime zitten) heb je een hoop APK's in een paar jaar.

Mooi werk aan de Trans en mooie lente foto's hierboven.
4 auto's :P
Dyane, Trans, Marbella en Karl. Dwergauto telt niet mee, die hoeft niet voor de APK, Karl ook niet want die hoeft pas in 2022. De Dyane valt ook in het 2-jaars regime, dus dit jaar alleen de Trans en de Marbella. Valt te overzien.
En we mogen weer twee jaar! Met vlag en wimpel door de APK.

Binnengekomen bij de Populier in Rotterdam, wellicht interessant:

Nice! bedankt voor de tip! trekhaakje!
Ah! Zou mooi zijn, die zijpanelen kan ik wel gebruiken!
Goede tip! Ik heb hem vanmiddag met een Marbella eigenaar aardig leeg getrokken! En voor Michiel uiteraard de zijpanelen meegenomen winking smiley.
voor zover ik weet zijn de meeste bruikbare onderdelen eraf, dus ook de trekhaak.
We hebben meegenomen: linker deur, achterklep, trekhaak, speakers, radiobakje en de zijbeplating. Helaas was de auto met kettingen door de deuren heen opgetild, waardoor de deuren wat beschadigd waren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close