ginkelvanmichiel's wagenpark. Ritje in de Panda 30 + giroblauw!

Gepost door ginkelvanmichiel 
Vandaag de Marbella maar eens onder handen genomen. Dat ding was zo mat dat het écht tijd werd.

De situatie vóór:

en na:

Interieur schoongemaakt:

Wieldoppen gespoten, want die waren niet heel netjes meer:

randje waar aan gelast was afgelakt zodat ook dat weer netjes in orde is:

Wat nog rest zijn nieuwe kunststof platen op de deuren en boven de achterwielen en wat tectylleerwerk aan de bodem. Dan moet de auto er weer even tegen kunnen!
Zometeen maar meteen een hoes om de auto doen, gezien alle rommel in de lucht is hij anders weer zo vuil...
Hij is weer mooi rood! Ik heb ooit eens een roze Golf weer mooi rood gekregen met Mer, maar dat spul is nergens neer te vinden volgrns mij. Wat heb jij gebruikt?
Het dak met commandant 4... (daar was geen doorkomen aan) en de andere plaatdelen met Collinite Pre-wax Cleaner No.840. Dat is een redelijk sterk middel, maar lang niet zo grof als commandant.

Vervolgens de rest eerst in de kleurwax gezet en toen in een meguiars wax. Ik moet 'm gewoon vaker poetsen zodat ik geen grof geschut meer nodig heb...
Die kan er weer ff tegen. Netjes!

Ik zou de rest van de zwarte dorpels ook gelijk ff meepakken om weer fris zwart te maken. Is het uniformer qua aanzicht. thumbs up
Goed gelukt het poetsen van de Bella.
Ik zou de dorpels zo laten en niet verder zwart maken. Even een plaatje uit de Carbase gehaald. Zo was het origineel.

Met meer zwart is het naar mijn mening net of je iets te maskeren hebt....
daar rommel ik inderdaad niet teveel aan.
Zoals jullie weten heb ik begin dit jaar met een mede-Pandist een Panda 30 opgehaald. Nu is hij zich daarover aan het ontfermen, en de Panda heeft ondertussen over de grens de eerste meters gemaakt. Geniet mee van het rijden in een Panda 30!

video: [youtu.be]
Op een leuke manier gefilmd. Alsof je er zelf naast zit. thumbs up
ginkelvanmichiel
Het dak met commandant 4... (daar was geen doorkomen aan) en de andere plaatdelen met Collinite Pre-wax Cleaner No.840. Dat is een redelijk sterk middel, maar lang niet zo grof als commandant.

Vervolgens de rest eerst in de kleurwax gezet en toen in een meguiars wax. Ik moet 'm gewoon vaker poetsen zodat ik geen grof geschut meer nodig heb...

Tip voor je:
Eerst met Commandant (als het echt moet.. want dat spul is echt heel grof) en daarna eventueel kleurwax... en dan in de Collinite #845 (of #815) is echt genoeg.
Tegen laagje Collinite #845 kan een kleurwax of Meguiars wax echt niet op. en daarna wassen met goede Meguiars of andere detail-shampoo.
1x wassen met ouderwetse wash&shine shampoo of wasbox shampoo en je aangebrachte waxlaag is alweer weg.
De Trans is wat reclame rijker!
Gezien de historie wilde ik graag de belettering voor een deel terugbrengen. Nu bleek het oorspronkelijk op de Trans omgedraaid gestaan te hebben, wat daar de reden voor is geweest weet ik niet, maar nu zit het er in ieder geval goed op smiling smiley

vervolgens net als bij de Panda 30 nog even een filmpje gemaakt zodat je kunt meerijden.
video: [youtu.be]
Wat vreselijk gaaf, die reclame er bij op. Altijd goed, als je de historie aan een ouder voertuig kan zien. En leuke filmpjes!
Leuk filmpjethumbs up Hij trekt lekker door zeg of hoort dat zo?

Bedrijfswagens uit weleer zijn altijd leuk.
Mooi dat je dit doet, de raam stickers later ook nog?
Stif
Leuk filmpjethumbs up Hij trekt lekker door zeg of hoort dat zo?

Bedrijfswagens uit weleer zijn altijd leuk.
Mooi dat je dit doet, de raam stickers later ook nog?

Ik heb de cilinderkop een paar jaar terug gereviseerd en hem wat geflowd, waardoor de auto van 39 naar 45 pk gegaan is. Met name qua koppel merk je dat goed, en dat kon geen kwaad. Daardoor trekt hij inderdaad best lekker :P

En wat betreft die zijstickers, heel misschien als semi-transparant (met van die gaatjes). Ik wil wel de 'service' letters er weer opzetten, maar dan ietsje kleiner.
Dat logo is gaaf! Persoonlijk zou ik wel dat NL logo er af halen smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close