ginkelvanmichiel's wagenpark. Met de Dyane op stap

Gepost door ginkelvanmichiel 
Quote
Durashift
Nette, eerlijke, advertentie. thumbs up. Sympathieke prijsstelling, naar mijn mening
....? Als het voorjaar wordt, is het rijden met dat open dakje ook wat prettiger. cool smiley

[www.autoscout24.nl]

In dat geval kan je wellicht de Astra beter aanhouden. Daar is het werk al aan gedaan.
smileys with beer
grinning smiley
Wat zonde om te horen dat de Kadett moet gaan Michiel... nog een erg nette auto voor zn leeftijd! Ik snap t wel... heb het ook wel eens maar kan het niet over mn hard krijgen om iets weg te doen... recent de Escort en Fiesta MK3 gekocht, en ook de verleiding niet kunnen weerstaan van een golfje 3, maar dan is het toch weer extra leuk om er mee te rijden. En ze kosten praktisch nikscool smiley
Schoonheid van een Kadett, hoop dat de volgende eigenaar er zuinig op is.
Hoop ik ook... vooralsnog de prijs maar iets laten zakken, want ik heb nog geen enkele serieuze reactie gehad helaas... crying smilie
Quote
ginkelvanmichiel
Hoop ik ook... vooralsnog de prijs maar iets laten zakken, want ik heb nog geen enkele serieuze reactie gehad helaas... crying smilie

Staat hij op Sp*****s?
Quote
ginkelvanmichiel
Hoop ik ook... vooralsnog de prijs maar iets laten zakken, want ik heb nog geen enkele serieuze reactie gehad helaas... crying smilie

Is het in de winter wel de tijd om een Kadett te kopen?
volgensmij uberhaupt niet, en zeker niet een exemplaar die niet in het kwarttarief valt :P Maar gelukkig weegt hij maar 845 kg.
Qua wagenpark niet veel te melden. Met al die sneeuw en pekel is er ook niet veel te doen.

Wel ben ik met wat elektra begonnen zodat ik de druppellader van de Marbella nu gemakkelijk kan inpluggen en ook heb ik een stopcontact gemaakt bij m'n voordeur zodat ik ook daar bij autowerkzaamheden gemakkelijker bijvoorbeeld een stofzuiger op kan aansluiten. In de meterkast had ik dat bij de aanleg al voorbedraad, alleen het gedeelte naar buiten moest nog. Binnenkort nog een led-buisje plaatsen op de Pergola zodat als ik aan het sleutelen ben er ook nog wat licht van boven komt.
Ook de Suzopel vandaag maar eens even gewassen, want na al die pekel van de afgelopen dagen was dat ook geen overbodige luxe.


Micha D. stuurde me de link naar het volgende artikel:

klikkerdeklik

bekende auto staat daar afgebeeld big smile smiley
Altijd leuk om je eigen foto en tevens auto ergens terug te zien. thumbs up
Leuk artikel ook! Heb altijd al gezegd dat ik ooit een Panda gehad moet hebben (maar dat zeg ik over meer auto's haha).
Ik had voor de Dyane 2 jaar geleden een elektrische brandstofpomp gekocht, maar die bleek daar niet op te werken. Omdat de Marbella na een tijd stilstand altijd wat moeilijk startte heb ik nu de pomp maar op de Marbella gezet. Werkt goed!!




Overigens de auto vandaag ook maar eens heel even buiten gezet en gewassen. Kan niet wachten -met dit weer tenminste- tot het 1 maart is en ik er weer mee mag rijden!
gezien het mooie weer van dit weekend heb ik me druk bezig gehouden met het wagenpark. Dat wil zeggen,
gisteren ben ik met een mede Pandist een Panda 30 uit 1981 gaan ophalen (ja, een tweecilinder!) die in 1990 is achtergebleven na een defect in de motor, en vervolgens al die tijd heeft staan wachten op een opknapbeurt: nu dat gaat gebeuren bij de mede Pandist met wie ik hem heb opgehaald. (hij is de officiële eigenaar)



vervolgens meteen de nieuwe sloffen voor de Trans in ontvangst genomen: in September had ik al n.o.s. velgen op de kop getikt, dus die vandaag gespoten (de fabriekslak was sinds 1983 toch wat beschadigd) en woensdag worden de banden op de velgen gelegd.


Vervolgens dacht ik: laat ik eens de roestplekjes op de Marbella bijwerken... dat werd een ander verhaal: er zit een flinke brievenbus in de dorpel en de wielkasthoek is ook foetsie. Meteen maar gebeld met een lasser: binnenkort wordt ook dat aangepakt... Voor nu maar even flink in de (lood)menie gezet.

Ha, is dat die 30 die langere tijd op marktplaats heeft gestaan, tezamen met wat andere schuurvondsten?thumbs up
Wow Michiel, dat is ff schrikken bij de Bella! Heb je die dorpels nooit met holle ruimte spray volgegooid destijds?
Quote
Quatrelle
Wow Michiel, dat is ff schrikken bij de Bella! Heb je die dorpels nooit met holle ruimte spray volgegooid destijds?

ja, dat heb ik gedaan. Elk jaar wel. Maar die roest die zat er al, en onder die rottige coating is het van buiten rustig door gegaan. Zeker in de tijd dat ik nog reed met pekel e.d.

nuja, het eerste laswerk in bijna 32 jaar. Valt het nog mee eye rolling smiley
velgen zijn voorzien van vers rubber!


16 maart wordt de Marbella weer in elkaar gezet, als het gaat om het laswerk. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Vandaag ook druk bezig geweest:
Allereerst begonnen met het vervangen van het tellercluster. Het exemplaar dat erin zat was al enige tijd een doorn in het oog, en nu ik een originele n.o.s. uit '86 op de kop getikt. Kwestie van het tellermechanisme overzetten en even kijken naar de bedrading van de brandstofmeter, want die deed wat vreemd. Stekker schoongemaakt en klaar!





het verschil met de latere exemplaren is o.a. het merk (Jaeger v.s. Veglia, maar nog belangrijker is dat net als bij de oerpanda de icoontjes van de waarschuwingslampjes op een los kaartje staan, en niet zoals later meegedrukt zijn op het plastic.

Vervolgens met de radio aan de gang gegaan. De speakers deden het niet zo goed meer... Logisch ook, want de schuimrand waarmee de conus vast zat aan het frame was compleet gedesintegreerd :P

Dus de bekabeling herzien, alles weer netjes vastgezet en een andere radio die ik nog had aangesloten. Dat ding heeft ook nog een gps-aansluiting voor navigatie, maar helaas heb ik geen antenne meer. Daar maar eens achterna gaan. ook een vers cd'tje zien te bemachtigen. De versie die ik heb is helaas gebroken... Zou toch mooi zijn als hij het weer zou doen smiling smiley Heeft iemand misschien nog een VDO Dayton schijfje over?





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2019 21:49 door ginkelvanmichiel.
Mijn vader heeft er jarenlang een paar van die VDO's gehad maar bleek alles al opgeruimd te hebben... Ze moeten nog weleens hier of daar staan; de CD's ervan ook.

Mooi opknap werk weer gedaan. En na de schrik van de roest goed te zien hoe je dit weer aanpakt. Nog gefeliciteerd met de aankoop van de 2-cilinder trouwens!
Gisterenavond wilde ik even een nieuwe (2014) cd proberen in de radio, bleek de accu leeg. Oeps... ik heb de geschakelde plus en constante plus omgedraaid. Vanmiddag dus na m'n werk maar even goed aansluiten. Dan nog de GPS antenne zien te vinden en kijken of het werkt. Maar dat doe ik pas als ik er zeker van ben dat de 'nieuwe' cd herkent wordt.
uiteindelijk heb ik een cd van 2015 gevonden, en die werkt, dus dat is al heel mooi. Ook de GPS antenne is onderweg.
Verder heb ik in een technisch topic nog aangekaart dat de auto ineens bleef doorlopen bij het uitschakelen van het contact na het vervangen van het dashboard.

Nu bleek dat er een diode op het oude bordje was gesoldeerd tbv. de opstartspanning van de alternator... Nadat ik deze in de kabel van het nieuwe bordje heb gesoldeerd was het probleem weg. Gelukkig!

kabeltje:
De Kadett is vandaag verkocht. crying smilie

Maar wel naar een liefhebber en Opelfanaat, dus de auto komt écht goed terecht.
Wat ik ook leuk vind is dat de auto weer terug gaat naar z'n natuurlijke habitat: Friesland! Ooit verkocht bij Siton in Drachten, gekocht door mij in Drachten, en de nieuwe eigenaar woont 15 km... boven... Drachten!

Ik ga de auto wel missen. Maar het zij zo: stil laten staan is ook zonde.

Ik heb er overigens 47.469 kilometer mee gereden sinds 31 augustus 2015. Uiteindelijk dus zo'n 13500 km per jaar.
Echter ligt dat wel anders: in het 1e jaar dat ik hem had heb ik er 21.000 km mee gereden, het 2e jaar 16500 km, en het laatste jaar natuurlijk veel minder (ca. 10.000) door de komst van de Corsa en later de Agila.

Gemiddeld verbruik over de totale 47469 km was 5,59 liter/100 km. CO2-uitstoot was volgens de tabel 130 gr/km. Best netjes voor een auto van bijna 28 jaar oud!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2019 14:31 door ginkelvanmichiel.
Gefeliciteerd met de verkoop. Blijft toch fijn als je je eigen gekoesterde auto aan een medeliefhebber kunt verkopen!
Nadat de Kadett verkocht was heb ik toch e.e.a nog eens goed op een rijtje gezet.
Ik blijf voorlopig veel km's maken, en ondanks dat de Agila goed rijdt is hij toch niet zó zuinig, en ook vrij duur in verzekering en belasting.

Dus ik dacht, laat ik eens kijken of ik iets interessants tegenkom... En dat ging iets sneller dan gedacht: ik kon voor een leuke prijs een Karl Rocks uit 2018(!) aanschaffen met lichte plaatschade. Nu heb ik daar genoeg ervaring mee dus heb ik een bod gedaan en de auto gekocht! Nu dus wat zaken verzamelen, zoals een achterbumper en een motorkap, maar vooral ook lekker gaan rijden. Dat betekent ook dat de Suzopel deur uit gaat. Prima auto, en ik zal wat onder de gemiddelde vraagprijs gaan zitten. Verwacht dat die niet al te lang blijft staan met z'n APK tot november, complete onderhoudshistorie én cruisecontrol+automaat :P

De Karl:

jeetje, das wel erg nieuw voor alledaags vervoer.....ben benieuwd of je dat vol houdt

Karl klinkt als een ouwe Duitse tank commandant.eye rolling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2019 21:26 door Quatrelle.
Quote
Quatrelle
jeetje, das wel erg nieuw voor alledaags vervoer.....ben benieuwd of je dat vol houdt

Karl klinkt als een ouwe Duitse tank commandant.eye rolling smiley

to be honest was ik het gedoe met roest en gezeur met versleten schokdempers, rubbers, stabilisatoren etc. wel zat... bij hobbyauto's prima, maar met de auto waar ik 4x per week 2 uur in vertoef niet.
In ieder geval wel een van de aardiger uitvoeringen van de Karl, zo met extra plastic en een kleur. Ga je hem nog rebadgen naar Vauxhall Viva?drinking smiley
Wow, wat een onverwachte stap. Wel trouw bij Opel gebleven en met de Karl heb je gewoon 1 van de beste A-segmenters te pakken. Zeker als Rocks ook nog eens leuk om te zien. Veel plezier ermee! thumbs up
Zó, verrassende stap. Rijdt prima, zo'n Karl (heb er 100 km ervaring mee opgedaan, dus eigenlijk is mijn oordeel maar betrekkelijkwinking smiley)

Maar ehm.. qua verzekeringskosten zal je toch niet veel voordeliger uit zijn t.o.v. de Agila? Neem aan dat je deze auto allrisk verzekert?
Hij is, net als de Agila, WA beperkt casco verzekerd (en aangezien hij al wat lichte schade heeft) is volledig casco ook wat overdreven.
Maar het scheelt flink: 24 euro voor de Karl tegenover 32 voor de Agila op maandbasis. Verder is de Karl 2 klassen lichter qua gewicht in de MRB, dus ook dat scheelt een boel.
Op jaarbasis is de Karl minimaal 500 euro goedkoper dan de Agila, alles meegenomen.
Wauw, wat een switch! Maar ik ben het met je eens, voor dagelijks gebruik is modern spul gewoon fijn. Leuk kleurtje ook, op de Karl!
Gefeliciteerd met de Karl!
En ik vind de suzopel nog steeds geweldig! Misschien wel handig om bij de advertentie te zetten dat je hem zelf aangepast hebt? Want zo lijkt het net alsof het echt een Agila is. Jammer van de automaat , anders had ik interesse gehad!
ik heb de Suzuki-emblemen nog liggen, dus eventueel zet ik die er zo weer op.

Overigens rijdt hij ook als automaat uitstekend en vrij zuinig. Omdat het een 4 traps met difflock is denk ik. Gelukkig niet zo'n oude 3 traps automaat (overigens heeft het ding ook 94pk - ook best veel)
Quote

Hij is, net als de Agila, WA beperkt casco verzekerd (en aangezien hij al wat lichte schade heeft) is volledig casco ook wat overdreven.

Hier schrik ik toch wel even van en dit zou ik niet zo laten.
Het is een 2018 auto, die verzeker je gewoon all-risk, als je hem morgen door eigen schuld plat rijd heb je 0,0.
Ook al heb je hem goedkoop gekocht dan nog is het een auto met een flinke waarde, zonde om dat zomaar in 1x af te moeten schrijven.
^^^ Risico moet je nemen en 9 maanden per kalenderjaar is er alternatief vervoer voorhanden. winking smiley

Belangrijke vraag: hoe zit jij erin?
Dat er vervangend vervoer beschikbaar is begrijp ik en dat is fijn.
Check net even op gaspedaal.nl en de allergoedkoopste Karl Rocks daar is een saaie witte uit 2017 en die moet nog 12k kosten.
Dus ook al heeft deze rooie wat schade, auto vertegenwoordigd toch zeker nog een flinke waarde naar mijn idee.
Hoe of wat verzekeren is uiteraard altijd een beslissing die mensen zelf moeten nemen maar dit lijkt mij echt een no-brainer.
M'n nichtje heeft alleen WA, zat er een barst in de ruit en was ze verbaasd dat ze dat nergens kon claimen... Beperkt casco zou ik sowieso doen, die meerprijs is ook vrij beperkt.
Wat een leuk ding johthumbs up
Hier in de buurt rijdt een zilver grijze en twee witte rond, en geloof me die zijn niet leuk.
Veel plezier en veilige km ermee.
Quote
Stif
Wat een leuk ding johthumbs up
Hier in de buurt rijdt een zilver grijze en twee witte rond, en geloof me die zijn niet leuk.
Veel plezier en veilige km ermee.

dank!
En om eerlijk te zijn vond ik hem ook wel leuk omdat hij rood was. Een gewone Karl vind ik bijvoorbeeld helemaal niets, en zo'n Rocks in het wit ook niet...

Overigens heb ik via via al een nieuwe achterbumper geregeld, dus die er binnenkort even opzetten. Dan rest me nog een motorkap in de juiste kleur te vinden (zit een lelijke deuk in) en dan zie je van de schade niet veel meer... grinning smiley
Leuk ding Michiel! Ik denk dat je er veel plezier aan gaat beleven, gewoon een nette auto met een beetje speelse looks.


Quote
Quatrelle
jeetje, das wel erg nieuw voor alledaags vervoer.....ben benieuwd of je dat vol houdt

Waarom zou je het in een moderne auto niet volhouden nut smiley?
Vandaag met met zowel de Marbella als de Karl bezig gehouden.
De Marbella gaat morgen naar de lasser en naar ik hoop kan ik die aan het einde van de dag ophalen.
Omdat ook de dorpelhoek gelast moet worden heb ik een mooi plaatje geklopt dat precies in die hoek past. Scheelt weer kosten. Woensdag foto's van het resultaat.

Vervolgens ben ik ook met de Karl aan de slag gegaan: de achterbumper had lelijke krassen a.g.v. een tikje van een achterligger.
Dus: bumper demonteren en erachter eens even gluren. Zag er allemaal keurig uit, dus al snel kon ik beginnen met de montage van de nieuwe bumper, niet voordat ik het uitlaatsierstuk dat ik nog had liggen van de Corsa even had opgekalefaterd (bout vastgerot) en klaar had gemaakt voor de Karl (zit zo'n lullig brommobiel pijpje op).

Mocht iemand een rode motorkap voor een Karl weten hoor ik het graag, want dan kan ik die vervangen en is de schade verleden tijd.

Karl zonder achterbumper:


Karl met nieuwe achterbumper, enkel de aluminium strip moet nog. Tevens het uitlaatsierstuk in beeld.



Voorzijde met de nu nog iets geplooide motorkap:


Interieur

Is wel een nette auto verder en omdat het een rocks is misstaat die volledig zwarte bumper nog niet eens verschrikkelijk.

Mooi interieurtje ook, stuk betere auto inderdaad om dagelijks mee onderweg te zijn. thumbs up Ik snap de keuze wel...maar is een nieuwe motorkap kopen en laten spuiten niet goedkoper? Kost natuurlijk al snel minimaal 250 euro voor het spuitwerk.
Quote
Nico GTR
Is wel een nette auto verder en omdat het een rocks is misstaat die volledig zwarte bumper nog niet eens verschrikkelijk.

Mooi interieurtje ook, stuk betere auto inderdaad om dagelijks mee onderweg te zijn. thumbs up Ik snap de keuze wel...maar is een nieuwe motorkap kopen en laten spuiten niet goedkoper? Kost natuurlijk al snel minimaal 250 euro voor het spuitwerk.

een Rocks heeft standaard een zwarte achterbumper smiling smiley Dus daar is niets anders aan dan normaal. Aan de onderkant hoort wel een aluminium strip, maar die moet nog geleverd worden.
even een geleend plaatje:


Spuitwerk is inderdaad wel aan de prijs. Ik hoop dus op een kapje in kleur. Heeft geen haast, deze sluit goed maar is gewoon niet zo mooi.
Is de schade ook de reden dat de Karl door de vorige eigenaar is weggedaan? Want dit is bij een auto met deze waarde bij lange na geen TL natuurlijk.
Quote
D Elzinga
Is de schade ook de reden dat de Karl door de vorige eigenaar is weggedaan? Want dit is bij een auto met deze waarde bij lange na geen TL natuurlijk.

het was een auto uit de private lease. die gaan na de schade zo'n auto nooit meer verleasen dus is hij verkocht.
Quote
D Elzinga
Ok, mooie deal danthumbs up

Zéker! Als je ziet hoe achterlijk duur die autootjes normaliter zijn...!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close