ginkelvanmichiel's wagenpark. Marbella weer terug.

Gepost door ginkelvanmichiel 
ah, het 1e type. Tsja. Agila's heb ik altijd wel grappig gevonden. De achterkant van een Wagon R+ daarentegen... Lelijker kan niet. Die kentekenplaat in de bumper en dan de Opel achterklep houden... Komt nu iig goed uit grinning smiley
Opelbadges op een Suzuki?! Doe dat nou niet, straks gaat 'ie alsnog kapot... grinning smiley

Zonder gekheid, veel plezier en geluk ermee!thumbs up
Gisteren druk bezig geweest met de operatie radio. Kabelboom gemaakt voor het display, beugeltje van een Agila gescoord en toen de boel aangesloten... Altijd spannend, zelf een kabelboompje maken, maar het is gelukt, de radio werkt! big smile smiley

Daarna een bumper gescoord en onder handen genomen.

voor het idee, zoiets moet het worden. Morgen maar eens zien of ik hem gemonteerd krijg.
Goed bezig, leuk project! thumbs up Nog een Engels linker achterlicht zoeken?
Ik dacht aan een Engels rechter achterlicht, kan ik er een rood lampje in doen smiling smiley. Of gewoon de units van een Agila. Die zijn al meer symmetrisch.
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, die hopelijk meer prettige kilometers gaat opleveren dan zijn voorganger.
ginkelvanmichiel
Ik dacht aan een Engels rechter achterlicht, kan ik er een rood lampje in doen smiling smiley. Of gewoon de units van een Agila. Die zijn al meer symmetrisch.

Neem aan dat je toch echt links bedoeld want anders heb je geen achteruitrijlicht meer. Grappige aanpassingen al is naar mijn idee een bumper in de kleur omwisselen voor een matzwarte nu niet perse een verbetering. winking smiley
Ieder zn smaak. Ik vind het feit dat er twee uitsparingen zijn voor een kentekenplaat zwaarder wegen. En ik gooi de originele bumper heus niet weg.
Total Loss
ginkelvanmichiel

Neem aan dat je toch echt links bedoeld want anders heb je geen achteruitrijlicht meer
Oeps, ja precies..!
Ik begrijp heus dat je het doet om 2x plek voor een kentekenplaat te voorkomen, dus niet meer dan logisch. Wel leuk om te zien hoe snel en rigoureus je meteen aan de slag gaat met verbeteringen. thumbs up
Veel te lang niet gedaan. Rommelen aan auto's smiling smiley
Ik heb er helemaal niks mee maar hij past volgens mij wel bij jou. thumbs up
De Schaduw
Ik heb er helemaal niks mee maar hij past volgens mij wel bij jou. thumbs up

Dat dus. thumbs up

Andere achterbumper is wel beter, ik heb het altijd eigenaardig gevonden dat een Wagon R twee uitsparing had voor het kenteken.
Vandaag nog even de geschakelde- en constante stroomdraad voor de radio gewisseld, want die bleken precies gespiegeld... En toen de bumper omgewisseld. Even pielen met wat plastic dopjes en één schroef die wat vast zat, maar verder zo klaar. Véél beter zo!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-07-2018 17:27 door ginkelvanmichiel.
Wat staat er voor de volgende punt op de planning:
andere achterbanden (want verschillend profiel, en rechts is gewoon op). Dat zat ook wel in de prijs.

En: er zit een John Gold Cruisecontrol in, alleen heeft de uffel die hem gemonteerd heeft hem te dicht bij de knipperlichthendel gezet, waardoor als je die beweegt, je de hele onderkap van de stuurkolom loswrikt...
Gelukkig is daar een oplossing voor: Een Astra G of Zafira A-hendel past ook, en die heeft de CC al ingebouwd. John Gold heeft me een mooi schema gegeven hoe ik de CC aansluit op de Opel hendel. Bijna fabrieks af straks!

verder nog op zoek naar speakers voor achterin, want dat is voorbedraad...
Leuk bezig zo Michiel, heerlijk hè dat rommelen, ondanks dat het kleine dingen zijn.

Ga je er nog een zwarte voorbumper op zetten, anders is het misschien wat raar of niet?
Micha D.
Leuk bezig zo Michiel, heerlijk hè dat rommelen, ondanks dat het kleine dingen zijn.

Ga je er nog een zwarte voorbumper op zetten, anders is het misschien wat raar of niet?

Dat was ook mijn gedachte.
Daar ben ik nog naar op zoek. Ik wil graag het model van de facelift uit 2004, maar die heb ik nog niet voor een redelijke prijs gevonden.

En anders deze achterbumper nog een keer laten spuiten in de carrosseriekleur. Voorbumper lijkt namelijk behoorlijk veel op die van de Agila.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-07-2018 18:29 door ginkelvanmichiel.
Het lijkt erop, maar volgensmij loopt hij aan de onderkant iets meer door, en dan past hij niet in de huidige bumper. Zou het dan echt naast elkaar moeten zetten.
Hmm, als ik de Wagon R grill van de vorige pagina vergelijk met die van de Vauxhall van deze pagina

zie ik geen verschil.
De grille staat er al een poosje op, je zou gewoon 5 euro kunnen bieden.
Zal wel 'n 10tje bieden. Kijken wat de reactie is.
Dan zou ik ook zoeken naar een ander stuurwiel. grinning smiley
Kan je hem dan niet beter ombadgen tot Chevrolet of Buick? Daar heb je volgens mij ook ronde logo's van van formaat Opel smiling smiley

Van de achterklep van de Buick Verano (Astra):
[m.ebay.com]

En vooraan natuurlijk:
[m.ebay.com]

Stuur:
[m.ebay.com]

Wielen:
[m.ebay.com]

En van typeplaatjes kan je nieuwe dingen knutselen, bv. Park en Regal -> Krap Lager. Nog beter: van het naamplaatje "Buick" kan je Cubik maken big smile smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2018 08:26 door Wouter82.
Leuk dit, lekker klussen.
Heb je wat met garage kroon?
Ik met mn kenteken fetisch...vind het namelijk altijd zo gek dat mensen met zo'n reclame strip achterop rijden.
Als je hem verwijderd kun je je kenteken nog mooier centreren. (tip)
Stif
Leuk dit, lekker klussen.
Heb je wat met garage kroon?
Ik met mn kenteken fetisch...vind het namelijk altijd zo gek dat mensen met zo'n reclame strip achterop rijden.
Als je hem verwijderd kun je je kenteken nog mooier centreren. (tip)

Aan de andere kant: Als je tevreden bent over een bedrijf kun je het ook best laten zitten. Stukje reclame.
Je zou de grijze voorbumper ook kunnen voorzien van een zwarte wrap. Voor 2 tientjes heb je ruim voldoende voor een bumper. Geen idee of het aanbrengen zelf een beetje te doen is.
garage Kroon is al in het archief (dwz, bij mn verzameling kentekenplaten). Ik heb er een van de lokale Opel-dealer opgezet. Die hebben ook een James autoservice en ik kom er al jaren, dus die gaan ook het onderhoud doen.

Vandaag was Micha even langs gekomen en heb ik met zijn Hyundai Pony mogen rijden. Geweldige auto, rijdt nog best lekker ook! Helaas dat ze in die tijd nog geen 5 versnellingen hadden, want dat was voor dit motortje best goed geweest.

Op de sloop even een set goede achterbanden geregeld, zodat die twee verschillende achterop mijn auto ook foetsie zijn, en meteen ook zgan Pioneer speakers voor achterin meegenomen. Hopelijk doen ze het als ik ze ga aansluiten :P

Ook nog even het Corsa- uitlaatsierstukje gemonteerd.

Afgezien wat men mooi vind of niet, als oom agent ‘toevallig’ cq bij een fuik het kenteken checkt, klopt het niet. Oom agent ziet een Suzuki staan, maar heeft een Opel voor zich. Dan heb je wat uit te leggen, maar de transformatie is wel geslaagd big smile smiley .
BillytheKid
Afgezien wat men mooi vind of niet, als oom agent ‘toevallig’ cq bij een fuik het kenteken checkt, klopt het niet. Oom agent ziet een Suzuki staan, maar heeft een Opel voor zich. Dan heb je wat uit te leggen, maar de transformatie is wel geslaagd big smile smiley .

Dat is denk ik geen probleem zolang het chassisnr maar klopt.
Agent mag niet louter op de buitenkant afgaan. Kan best lollig worden.
Het is niet de 1e keer. Mijn Arna was ook een omgebouwde Cherry. smiling bouncing smiley
Ik krijg genoeg agenten over de werkvloer en gisteren even gevraagd. Ik zal maar niet herhalen wat hij zei, daar moet je zelf maar achter komen winking smiley . Als het oog van oom agent erop valt, komt het kort gezegd op neer dat je de auto mag laten staan. Het kan 10 jaar goed gaan, maar morgen kun je de l*l zijn.

Was een Panda 169 niks voor je? Die zijn toch ook niet zo duur meer?
BillytheKid
Als het oog van oom agent erop valt, komt het kort gezegd op neer dat je de auto mag laten staan. ?

Ik geloof er helemaal niets van. De werkelijke identiteit van de auto (chassisnummers en kenteken) klopt gewoon en is ongewijzigd, andere logootjes plakken zorgt wellicht voor enige verwarring maar het is naar mijn weten an sich helemaal niet verboden om wat met de door de fabrikant aangebrachte kenmerken van je auto te knutselen.

Tevens, waar zou die norm van welke tekens je wel of niet mag wijzigen liggen dan, volgens die alwetende agent? Moet je de auto ook "laten staan" als je een M3 stickertje op een 316i lijmt? Of een tuner die aan het cleanen is geslagen en zijn logo's gewoon allemaal heeft weggelaten?
En wat dacht je van een Fiero die er als een Ferrari uitziet?
rzasa
En wat dacht je van een Fiero die er als een Ferrari uitziet?

Mag je meteen laten staan!

drinking smiley
Paar jaar geleden was er in wegmisbruikers een MR2 omgebouwd tot Ferrari. Die jongen mocht na het verhaal van oom agent over z'n rijgedrag ook gewoon weer doorrijdensmiling smiley
Lycan Capri
Paar jaar geleden was er in wegmisbruikers een MR2 omgebouwd tot Ferrari. Die jongen mocht na het verhaal van oom agent over z'n rijgedrag ook gewoon weer doorrijdensmiling smiley

Vlak bij mjn weer staat er eentje, volgens de rdw gegevens is het een toyota F355.
Ik zie het probleem ook niet zo. Kan met niet voorstellen dat wat logo's een probleem op zullen leveren.
Je zou de voorbumper ook nog kunnen spuiten met plasti-dip, dat is zelf weer te verwijderen zonder schade aan de lak.
BillytheKid
Ik krijg genoeg agenten over de werkvloer en gisteren even gevraagd. Ik zal maar niet herhalen wat hij zei, daar moet je zelf maar achter komen winking smiley . Als het oog van oom agent erop valt, komt het kort gezegd op neer dat je de auto mag laten staan. Het kan 10 jaar goed gaan, maar morgen kun je de l*l zijn.

Was een Panda 169 niks voor je? Die zijn toch ook niet zo duur meer?

En hoeveel van die kennissen hebben de opleiding met succes voltooid?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close