ginkelvanmichiel's wagenpark. Marbella weer terug.

Gepost door ginkelvanmichiel 
vlot en dezelfde klasse qua afmetingen....

YRV van Daihatsu

we gaan het zien, iig dank voor zover met alle tips!
Zo'n YRV heeft net zulke vlakke en kleine k*tstoelen als een Jazz, ik praat uit ervaring.
De yrv vond ik zelf niet prettig zitten.
Hoeveel km per jaar ging je er nu mee rijden? Want ik kom consequent op 11 tot 13 cent per km uit voor Clio + evt. tegenpool diesel. En dat is een bakbeest van 1300 kg....stukken jonger, duur toen die nieuw was etc.
Tussen de 15.000-20.000 km per jaar.

Ik heb op basis van Spritmonitor, de belastingdienst en een willekeurige verzekeringsmaatschappij op een rijtje gezet:

bijvoorbeeld:
Fiesta diesel tegenover Fiesta benzine.

diesel:
MRB: €912
VERZ: €520
BRS: €1240 bij 20.000 km

maakt €2672.-

benzine:
MRB: €384
VERZ: €361
BRS: €1811 bij 20.000 km

maakt €2556.-

Benzine is dus bij 20.000 km nog goedkoper. En die 20.000 haal ik niet. Varieert een beetje tussen de 15.000-20.000 km/j.

Ter vergelijking: Kadett kost 2200 euro/j voor mrb, verz. en brs. bij 20.000 km.

Van dat bedrag krijg ik op jaarbasis 780 euro vergoed voor de reiskosten. Moet dus zo goedkoop mogelijk. Vandaar ook dat ik liever niet over die 1050 kilo grens ga. Helaas wordt dat bijna onmogelijk doordat auto's zo zwaar geworden zijn.
en oja, het is dat die easytronic bakken van opel zo onbetrouwbaar zijn. Maar zo'n Corsa C 1.0 Eco met easytronic was precies geweest wat ik zoek. Licht, zuinig, automaat. Maar helaas. Dat doen we dus niet.

Waarom geen Cliootje? Lekker licht, heeft talloze airbags en 5 sterren bij lancering. Rijd heel erg comfortabel als je het onderstel standaard houd. Lekker goedkoop qua onderdelen. De elektrische dingetjes wil ik je wel mee helpen voor een appel en ei als je daar nog last van gaat krijgen.

Andere Initiale

Als initiale heb je de fijne fauteuil met een alcantare leder combinatie. Even opletten dat de stoel niet is uitgezakt (veelal door een zware eigenaar ervoor)

Ik ben misschien gekleurd, maar het is een ontzettend fijne en als je een goed onderhouden exemplaar vind is het echt een probleemloze auto. Motorisch gaat er niet heel veel mis en zelfs met de 1.6 kun je met gemak 1 op 15 halen. Als je even je best doet en netjes 100/110 aanhoud is 1 op 16.5 ook nog mogelijk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2018 22:20 door Nico GTR.
Suzuki Ignis automaat wellicht nog een optie?
Bij zo'n A zit je wel met je benen gek recht vooruit door de hoge vloer, dat is wel iets om rekening mee te houden.
Dit lijkt me wel wat, de stoelen lijken redelijk stevig en groot. Ex-forummer Bhuddyman heeft er eentje gehad en forummer smarter heeft er nu eentje. Misschien eens bij smarter gaan proefzitten?
[www.marktplaats.nl]
Carfanatic
gaan we nu ook al suggesties herhalen?
Ik zat er toevallig naar te zoeken en heb mezelf ervan overtuigd dat het echt een hele goede suggestie is. Dus ja big smile smiley
Ik heb nog niet echt iets gezien dat me bevalt. Nu moet ik nog een kleine 2 weken werken en dan heb ik zomervakantie, dus ondertussen maar rondkijken.
Dit kan ook: je krijgt via via te horen dat de z'n vader wil stoppen met autorijden, en daardoor z'n Wagon R+ verkoopt...

In het verleden heb ik al eens in het buitenland met een Agila A gereden, met veel plezier. Alleen: de Agila is er niet in automaat-uitvoering dus daar heb ik niet naar gekeken.

De Wagon R+ is er natuurlijk ook. Nooit over gedacht. In dit geval betreft het een MY 2005, 1.3 met 94 pk, voorzien van 4 airbags, (GoldCruise) cruise control, automaat, en complete onderhoudshistorie. Vandaag dus maar eens even een stukje in gestuurd. Valt me niet tegen! Een gewone Agila had ik ook al getest maar dat was 'm niet vanwege de herrie, maar deze Wagon R was behoorlijk stil.

Oke, het is een bejaardenbak pur sang, maar als vervoermiddel. tsja, why not? Serieus te overwegen. (of iemand moet aankomen met de mededeling dat de M13A blokken van Suzuki onbetrouwbaar zijn, maar m'n buurman met dezelfde configuratie in z'n Swift heeft er nooit problemen mee gehad).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2018 15:10 door ginkelvanmichiel.
Volgens mij zijn die 1.3 juist heel betrouwbaar.
Ach als je een Wagon R voor weinig op de kop tikt en daarna nog geld overhoudt kun je 'm best leuk pimpen. Japanse uitvoeringen zien er soms nog wel leuk uit met andere bumpertjes e.d.
De wagon R van Suzuki is inderdaad een bere goeie auto die je het vaakst ziet met een grijs bolletje achter het stuur.
Maar ach, doe eens gek en koop dat ding .Best wel cool smiley joh, kan jouw het schelen wat een ander er van vind? Nou dan smiling smiley
Haha, precies. Mocht ik m kopen kan ik later inderdaad het e.e.a aan mn smaak aanpassen. Velgjes en 'n bumper enzo doen al heel wat.
Maar eens een bod uitbrengen.
Joh, als jij er lekker in rijdt en lekker in zit, who cares?

Ik kocht als 22-jarige een Rover 400 met het interieur van een bedaagde herensalon.
Iedereen lachte, maar ik lachte als laatste door de gastank en de fantastische wegligging.
Het was wel een herensalon met dubbele triangels bij de voorwielophanging. Of je nou met 70 of 130 door een snelwegbocht ging, hij lag perfect.

En nu verplaats ik me met vrouw en kind in een 2002 Twingo. Goedkoop, licht, makkelijk in onderhoud.
Maar ondertussen wel 3x mee naar Zuid-Frankrijk geweest, en een wasmachine of een vaatwasser kunnen zó achterin.

Lang verhaal met een korte moraal: veel plezier in je Wagon R+. Ik zou 'm nemen thumbs up
De handgeschakelde versnellingsbak is een bekend zwak punt van de Wagon R+, naar ik neem aan dat de automaat een stuk degelijker is gebouwd.
Verder vind ik het een hele toffe auto, zou er serieus één overwegen thumbs up
Ik ben benieuwd!
Wat voor een kleur is ie eigenlijk?
Barri
Ik ben benieuwd!
Wat voor een kleur is ie eigenlijk?

Statig (licht) grafietgrijs natuurlijk grinning smiley

Bod overigens gedaan. Nu afwachten...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2018 17:11 door ginkelvanmichiel.
Prima kleurtje! Je had 'm ook in wat pastelkleuren als lichtgroen hè... smiling smiley
Met deze kleur is een setje antracietkleurige (of oranje/rood/andere accentkleur!) velgjes al best leuk!
Stiekum vind ik Agila's zo altijd wel leuk. Wie weet...
Zou je zo'n telefooncelletje niet om kunnen bouwen naar Indiase (Maruti) uitvoering? Dat zou hem wel apart maken.grinning smiley

Ook leuk! Zo'n Oranje rijdt hier in de buurt rond..
Auto onder voorbehoud gekocht. Zaterdag ophalen. Wel nog even een aankoopkeuring laten doen. Zo'n 134-punts ding lijkt me gezien het gezeur met de Corsa geen sinecure...
Zo'n Njoy is wel leuk ja! In het grijs kende ik 'm niet.

En alvast gefeliciteerd dan! Aankoopkeuring bij een Suzuki dealer? Ze zijn iets duurder, maar mijn ervaring met Suzuki dealers is goed. Zoals een garage/dealerbedrijf vroeger was!
En dan snel de Corsa op het net gooien.
Barri
Wow, hoe doe je dat zo snel?

Geld toe geven?drinking smiley
nuja, ik had een minimumprijs voor ogen en heb gevraagd om een bod. Auto doet het verder nu goed, maar de mensen boden net boven mijn minimum. Dus dan ga ik niet moeilijk doen.
En opgehaald! Auto is goed bevonden en rijdt oke. Nu kijken of hij bevalt. Wel al wat plannetjes, ik vind een Agila nl. Leuker dan een Wagon R+, en aangezien het plug and play is grinning smiley
Eindelijk een betrouwbaar hok, veel rijplezier ermee.

Problemen met het 1.3 blok zijn mij niet bekend verder...
ginkelvanmichiel
En opgehaald! Auto is goed bevonden en rijdt oke. Nu kijken of hij bevalt. Wel al wat plannetjes, ik vind een Agila nl. Leuker dan een Wagon R+, en aangezien het plug and play is grinning smiley

Het wordt een Wagon R incognito?
ginkelvanmichiel
ik vind een Agila nl. Leuker dan een Wagon R+, en aangezien het plug and play is grinning smiley

Je kan er natuurlijk de ultieme verwarmobiel van maken door hem om te badgen naar een Vauxhall.tongue sticking out smiley

D. Elzinga
ginkelvanmichiel
ik vind een Agila nl. Leuker dan een Wagon R+, en aangezien het plug and play is grinning smiley

Je kan er natuurlijk de ultieme verwarmobiel van maken door hem om te badgen naar een Vauxhall.tongue sticking out smiley

Nog mooier. cool smiley
nog geen tijd gehad voor foto's! ik heb een rioleringsprobleem thuis, dat moet dus eerst even opgelost worden smiling bouncing smiley
Dat klinkt inderdaad wat acuter. Is opgelost?
nog niet, straks bij een bouwmarkt even wat buis halen...
Zo. Na wat huis-werkzaamheden ook wat aandacht aan de Suzopel Agila-R besteed.

Een van de dingen die ik graag wilde doen was de middenconsole van een Agila plaatsen, zodat er een dubbeldin- opel radio in past. Nu was het ding zwart, en weet ik dat de Njoy uitvoering een zilveren exemplaar hadden, dus heb ik het zwarte exemplaar van de sloop zilverkleurig gespoten. Luchtroostertjes overgezet en voila, ziet er al veel beter uit! Morgen ga ik aan de slag met de bekabeling, want omdat er een navigatiesysteem in heeft gezeten is daar nogal wat aan gerommeld. Even goed meten. Meteen dan een kabelboompje maken voor het Opel-display, dat op de plek komt van de (Amerikaanse!) klok.

Verder waren de badges op de achterklep half los, en waar ze vast zaten met bisonkit (...) bevestigd, dus ook die zijn weg. Meteen gerecupereerde Opel-exemplaren terug gezet. Nu maar hopen dat ze blijven zitten!!

de 1e foto's:

antiek navigatiesysteem...:

aan de slag met de middenconsole:

nieuwe badges: (let op de 1.3, de agila is nooit als zodanig geleverd!)

console erin:

radio even gepast:

badges erop:

Morgen op zoek naar een Agila achterbumper en een kabelboompje voor de radio maken.
Dat wordt in de toekomst lachen bij de APK afmelding, die zullen wel wat verwarde blikken opbrengen denk ik big smile smiley

Bedacht me net dat ik samen met 3 maatjes in Nederland nog even een Wagon R+ heb gehad.. ik heb de auto nooit in het echt gezien maar het plan was om er een barrel trip mee te doen. Helaas nooit van gekomen. Gelukkig hebben we de foto's nog smiling smiley

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close