ginkelvanmichiel's wagenpark. Marbella weer terug.

Gepost door ginkelvanmichiel 
Ik zou het eens met een andere telefoon proberen (ander nummer) of nummerweergave uitzetten.
gisteren toch gelukt contact te hebben, maar nee, garagist weer ziek geweest (ivm pollen), nog geen onderdelen gehaald etc... Duurt dus nog wel even. sad smiley
Onbegrijpelijk. Heeft je al twee maanden vaste lasten gekocht, en twee maanden dus geen vervoer...
nee, precies. Vrijdag ga ik een ultimatum stellen. Ik wil een datum dat ik hem kan ophalen, en als dat niet gaat lukken dan wil ik mn geld terug en mag hij de auto houden. Verkoopt hij 'm maar met de gemaakte kosten aan een ander. Van de 4 maanden dat ik de auto heb, heeft 'ie al 2,5 maand bij de garage gestaan incl. eerdere problemen eye rolling smiley
Jeetje, nu wil ik echt toegeven dat je van hooikoorts flink ziek kan zijn, maar het begint langzaam wel erg vreemd te worden.

Ik heb niet altijd gereageerd, maar wel meegelezen. Ik snap het even niet.
De onderdelen waren er toch al? Het moest alleen maar ingebouwd worden toch?

Ik heb een beetje een "excuus"gevoel nu, alsof hij het niet voor elkaar kan krijgen. Is het eigenlijk een eenmanszaak?

Maar het hele verhaal is nu wel erg bijzonder aan het worden zeg!
Het is gewoon een garagebedrijf met personeel. Niet zo groot, maar het komt er nu gewoon op neer dat ze het niet als prioriteit zien. Zo voel ik het tenminste... Maar goed, mijn geduld is op.

De nieuwe motor is 'kaal' dus spruitstukken, dynamo etc etc moeten daar nog op; dus ja, dat is nog wat werk. maar 2 maanden...
Hmm, ja.. Je zou inderdaad denken dat het wel wat sneller kan ja, zelfs bij een "niet prioriteit" lijkt me dat het geen 2 maanden duurt.

Ik had begrepen dat zaterdag de motor ingebouwd zou worden, dus daaruit maakte ik op dat alles in huis is en dat er geen onderdeel meer gekocht zou hoeven worden.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, het zou toch wel eens mooi zijn als de auto klaar is.
Sowieso al vrij apart dat jouw auto "niet als prioriteit" gezien wordt. Je hebt geen loop of sloop braadmobiel van 200 euro gekocht waarvan je niets mag verwachten, maar een niet zo heel oude, moderne auto waarin je normaliter nog best wat jaren kunt rondrijden zonder al teveel gekke dingen. Vervolgens blijkt dat de auto zo ontzettend slecht is dat je er in een paar maanden tijd meerdere ernstige problemen mee hebt, en ermee eindigt dat hij niet eens als dusdanig bruikbaar meer is. Lijkt me dat je er als bedrijf alles aan zou doen om dit zsm fatsoenlijk op te lossen.

Het komt op mij vanaf hier over of het garagebedrijf het a. allemaal niet zoveel interesseert, of b. ze moeite hebben met deze (toch wel vrij ingrijpende) operatie en dat niet willen toegeven.
ginkelvanmichiel
dan wil ik mn geld terug en mag hij de auto houden.

Laten we hopen dat het niet zo spannend gaat worden, maar je weet het maar nooit.
Gezien het feit de garage zowel vrijdag, zaterdag als vandaag onbereikbaar is heb ik een aangetekende brief verstuurd met daarin in het kort vermeld dat ik verwacht dat de auto uiterlijk 13 juni a.s. klaar is, (2,5 maand na het ophalen) en als dat niet mogelijk is ik volgens de wet (als tip van het juridisch loket dat ik geraadpleegd heb) recht heb op het ontbinden van de aankoop, met volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik neem mijn investeringen dan als verlies, maar dan ben ik in ieder geval af van de dubbele lasten (zeker omdat ik het volle pont betaal voor de Corsa omdat ik maar op één auto mijn schadevrije jaren mag gebruiken...)

ik ben benieuwd of de garagist gaat reageren... Ik verwacht van niet eigenlijk... Dus dan krijgt dit verhaal nog een staart.
Wat een gedoe. Zou mooi zijn als hij je gewoon het aankoopbedrag terug betaalt. Ben je mooi van de Corsa af. Het wordt tenslotte wel een blok aan je been op deze manier.
Jammer maar het duurt nu wel erg lang. Geld terug lijkt mij een redelijke eis na zoveel geduld.
Vervelend Michiel, maar de maat raakt wel eens vol inderdaad. Hopelijk komt het niet zover dat er echt juridische stappen volgen.
Ze doen zoiets tussendoor, laten hun andere klanten voor gaan.
Stel, je zet 1 monteur op die motor en laat daardoor 5 klanten per dag schieten omdat je die niet kan helpen.
Doen ze echt niet, kost ze veel te veel.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, duurde ook een maand of 2.
Motor verbruikte 1 liter olie op 500 km, had 6 manden Bovag garantie en er zijn nieuwe zuigers gemonteerd.
Enige verschil, ik had wel vervangend vervoer meegekregen en gratis dus alleen tanken.

Kortom, is de garage integer dan geduld hebben.
Brief kan geen kwaad denk ik tenzij ze je neppen, maar dan is het toch al te laat.
Carkiller
Ik heb hetzelfde meegemaakt, duurde ook een maand of 2.
Motor verbruikte 1 liter olie op 500 km, had 6 manden Bovag garantie en er zijn nieuwe zuigers gemonteerd.
Enige verschil, ik had wel vervangend vervoer meegekregen en gratis dus alleen tanken.

Kortom, is de garage integer dan geduld hebben.
Brief kan geen kwaad denk ik tenzij ze je neppen, maar dan is het toch al te laat.

dat is waar, maar laten ze dat dan zeggen. ik wil graag weten wat ze doen en wat ik kan verwachten.
Jij denkt dat als ik bel ze wel de telefoon opnemen?
ik denk het niet. Ik heb kennissen ook laten bellen...
Dat is eigenlijk wat ik bedoel.

Kijken hoe het afloopt, hopelijk toch nog positief en is de auto binnenkort klaar.
He wat vervelend. Ik ben benieuwd! Anders gewoon met een man of tien langs gaan grinning smiley Hopen dat dat niet nodig is.
Pffff.... geld terug en een andere auto zoeken. Knap dat je zoveel geduld hebt. Je hebt hem goed de tijd gegeven, nu dat ultimatum, duidelijk voor alle partijen.
ik geef 'm nog even inderdaad, maar het is wel klaar nu. Ik snap niet zo goed waarom er niet wordt nagedacht over het feit dat het ook andere schadelijke bijeffecten kan hebben. Ik heb nooit de naam van het bedrijf genoemd, omdat ik vertrouwen heb (had) dat het geregeld ging worden. Maar langzaamaan begin ik te twijfelen. Nuja. Eerst de auto terug, en afhankelijk hoe dat geregeld is maar eens een review schrijven.
Ook geen reactie op de brief?

Is er geen medeforummer die vlak bij die garage woont en even kan gaan kijken of er actie is?
Je kan best de omgeving noemen, dan meld zich er wellicht een vrijwilliger.
Je kan online checken of de aangetekende brief is aangenomen.

Hoop voor je op een goede afloop!
Is er al iets vernomen van het autobedrijf?

Ik moet zeggen dat ik bewondering voor je geduld heb. Ik was er al heel veel eerder klaar mee geweest.
Man man wat een gedoe. Ook hier respect voor je geduld, dat mag de garagist zeker ook waarderen en er geen misbruik van maken. Is langs gaan geen optie, of is het te ver weg?
12 juni - Trump ontmoet Kim Jung Un
13 juni - Rijdt ginkelvanmichiel in zijn Corsa naar huis

spannend weekje thumbs up
Misschien kan Trump ook meteen even langskomen om de garagist met fire and fury the bedreigen als ie z'n werk nou niet snel af maakt.
Wow wat een gedoe. Zoveel geduld had ik niet gehad zeg. Hopelijk heb je al wat gehoord en komt het allemaal goed
7 juni is mijn vader naar de garage geweest en is de garagist geconfronteerd met het feit dat het toch wel erg lang duurt. De garage geeft nu aan dat 'voor dat bedrag' hij geen motor kan vinden. Ik had, in goede wil, aangegeven dat ik wel 600 euro wilde betalen voor de
Motor als een bijdrage aan het ongemak. Heel redelijk lijkt me. Ik krijg nu dus het idee dat hij de oude kop heeft gevlakt, heeft teruggeplaatst en dat er daarna niets meer is gedaan.

Hij zou donderdagavond hebben teruggebeld over wat het dan wel zou gaan kosten, maar de kennis met wie hij zaken had gedaan had niet gereageerd, dus wéér is er niets gebeurd.

Ik ben er nu klaar mee. De wet zegt zoiets als non conformiteit, en dat ga ik nu ook toepassen.
De wet stelt dat de verkopende partij moet aantonen dat er géén sprake is van non-Conformiteit, en gezien het feit het de koppakking betreft lijkt me dat wel duidelijk.
Die gaat niet van het ene op het andere momen finaal kapot. En een krom onderblok daarbij al helemaal niet.

De wet stelt ook dat wanneer het defect niet binnen redelijke termijn verholpen is, ik het koopcontract mag ontbinden. Ik moet dus even zien hoe ik dat kan doen. En anders zal ik hier en daar maar eens wat reviews gaan achterlaten.
Heel vervelend allemaal. Voor je verdere stappen onderneemt eerst heel zeker zijn dat je wel kan winnen. Anders sta je straks na lange weg van gedoe helemaal met lege handen. Denk dat heel lastig gaat worden om je gelijk te krijgen helaas.
Total Loss
Denk dat heel lastig gaat worden om je gelijk te krijgen helaas.

De bal lijkt bij de garage te liggen.

De wet stelt dat de verkopende partij moet aantonen dat er géén sprake is van non-Conformiteit

Hoe ga je dat als garage aantonen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2018 11:33 door Carfanatic.
Precies. Na 6 maanden ligt het bij de koper. Ik heb net even wat juridisch advies ingewonnen, en de acm geeft aan dat ik op basis van deze gebreken de koopovereenkomst mag annuleren. Dat ga ik nu dus ook doen.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering?
Succes met de afhandeling! thumbs up
ginkelvanmichiel
De garage geeft nu aan dat 'voor dat bedrag' hij geen motor kan vinden.

Pardon? Hij had toch al een motor, zogenaamd? Dat vervolgens weliswaar kwijtraakte maar toen had hij een andere gevonden, toch? Dus "geen motor kunnen vinden" is gezwam. Of je kunt inderdaad inderdaad geen blok vinden voor het betreffende bedrag, maar dan is er weer gelogen over die eerdere blokken die zogenaamd snel ingebouwd zouden worden.

Je wordt aan het lijntje gehouden. Laat hem die brakke Corsa in een donkere plek steken.
Ik heb zelfs meerdere motoren voorgesteld... (via de onderdelenlijn)
Zelfs op marktplaats zijn diverse blokjes te vinden, zo te zien kun je voor 1000-1500 wel een goede met garantie vinden. Zeker als jij nog 600 euro wil bijleggen moet hij dat echt wel redelijk betaalbaar kunnen vinden. Meneer zal vooral wel balen dat hij er geld (en een hoop tijd) op toe moet leggen, maar hij zou voor de aardigheid eens moeten bedenken dat hij nog veel meer verlies draait als hij gedwongen wordt dat wrak weer terug te nemen...
Precies. Ik snap het ook niet. Zo'n bedrijf heeft ervaring genoeg, dunkt me. Maar goed. De brief is onderweg. Ik ben benieuwd of het wat oplevert. eye rolling smiley
Leuk zeg: koop je een auto en staat die vervolgens 2.5 maanden stof te happen bij een of andere incompetente garage angry smily Ik zou ook langzaam de gerechtelijke weg bewandelen en als je dat gewonnen hebben: lekker name en shamen, door een recensie achter te laten op Google Maps.

Dat verdient de garage hoe dan ook wel, zelfs als hij uiteindelijk toch nog je auto gemaakt zou hebben na 3 maanden. Het is ja gewoon een grote schande hoe jij aan het lijntje gehouden word!
Pff.. en dan blijf je hopen op een nette uitkomst. Je bent netjes genoeg geweest en meedenkend ook. Schijnbaar dachten ze daar wel misbruik van te kunnen maken.
Geen blok? Wow, dan heeft ie de hele tijd gelogen. Rechtzaak kan je makkelijk winnen zo maar duurt lang en jij wil gewoon snel je geld terug. Hopen dat de garage na zo'n brief toch nog het kentekenbewijs wil omwisselen met het aankoopbedrag. Dat is voor beide partijen het beste.
Barri
Wow, dan heeft ie de hele tijd gelogen.

Ja, dat dus. Er werd toch onder andere op 18-5 verteld dat het blok er was en die week ingebouwd zou worden? Is dus gewoon verzonnen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2018 17:13 door D. Elzinga.
Precies. Dat was ook een van de redenen dat ik hier telkens deze zaken heb vermeld... maar ik vind het wel jammer dat het zo gaat. Het leek erop dat het goed zou gaan aflopen...
Engineer2
Pff.. en dan blijf je hopen op een nette uitkomst. Je bent netjes genoeg geweest en meedenkend ook. Schijnbaar dachten ze daar wel misbruik van te kunnen maken.

Precies mijn gedachte.

Vervelend Michiel...sorry voor mijn commentaren in het voordeel van de garage.
Ik kan je alleen maar veel sterkte toewensen Michiel, dat je in ieder geval je gelijk mag krijgen in de vorm van een goed rijdende auto of je geld terug.

Blijft bizar dat een garagebedrijf niet gewoon eerlijk kan zijn, alles is bespreekbaar en op te lossen.
Maar dan moet je wel willen...
Nico GTR
Vervelend Michiel...sorry voor mijn commentaren in het voordeel van de garage.

Forummer verlichting2 voorspelde het vorige maand al goed. Er komt smoes na smoes na smoes ("ben ziek", "motorblok is kwijt", "ben nog steeds ziek", "weinig tijd", "kan geen goedkoop blok vinden) waarvan ik vermoed dat er gehoopt wordt dat je uiteindelijk uit ellende ofwel heel flink bijlapt, ofwel het ding in z'n huidige staat maar weer meeneemt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2018 17:51 door D. Elzinga.
Pfff, krijgt dit alsnog een vervelende wending. Jammer.
Goed, afgelopen zaterdag de aangetekende brief met daarin het verzoek om de aankoop te ontbinden naar de garage gestuurd, met het verzoek binnen 2 weken na dagtekening het bedrag te restitueren. Als dat is afgesproken kom ik wel met de papieren om de auto over te schrijven.

Ik ben nu benieuwd of en wanneer er een reactie komt...
Ik heb het even teruggelezen maar allemachtig wat een verhaal. Wat knap dat je zo rustig en redelijk bent gebleven...
Groot gelijk dat je de koop nu ontbonden hebt.

Nu hopen dat die vent nog wat vlot reageert en je niet een lange juridische weg moet bewandelen.
ginkelvanmichiel
Goed, afgelopen zaterdag de aangetekende brief met daarin het verzoek om de aankoop te ontbinden naar de garage gestuurd, met het verzoek binnen 2 weken na dagtekening het bedrag te restitueren.

Zaterdag verstuurd, dan zouden ze hem normaliter gisteren al ontvangen moeten hebben.

Ik voorspel bij dezen trouwens dat je voorlopig helemaal niets gaat horen, en de garage als puntje bij paaltje komt gaat lopen mekkeren dat ze al zoveel kosten/moeite hebben gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close