ginkelvanmichiel's wagenpark. Met de Dyane op stap

Gepost door ginkelvanmichiel 
ginkelvanmichiel
....ik heb een Marbella 1e type... Alleen is er aan die bumpers nauwelijks te komen.

Ah en ik had juist een plaatje van deze site genomen.
V.w.b. het oude type bumper wellicht is dit wat:
"Gedemonteerd van een Seat Marbella uit 1988"
[www.onderdelenlijn.nl]
Peter van de Laar 5422 VL, Gemert
Tsja, vanmiddag maar weer gebeld met de garage over de Corsa. Slecht nieuws: kop gevlakt en gemonteerd, nog steeds de boel lek... Blijkt dus het onderblok óók kromgetrokken te zijn...

Nu wil de garage er wel een andere motor inzetten...

Ik wacht even het voorstel af, maar het mijne is anders: terugkopen voor mijn aankoopbedrag, heeft hij het interieur en de nieuwe egr er gratis bij, en dan is het voor mij klaar. Kan hij er zelf een andere motor inzetten en hem weer verkopen, maar ik hoef het ding niet meer confused smiley
Jemig, dergelijke problemen bij zo'n jonge auto zijn toch eigenlijk krankzinnig? Ik zou hem ook weg doen...
Ja, die auto deugt echt niet. Ben benieuwd of ik eruit ga komen. Ik weet wel dat het veel geld heeft gekost eye rolling smiley
eye popping smiley Blok al kromgetrokken? Jemig wat is daarmee gebeurd joh!
Tjee, da's echt idioot veel pech. Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent, zeker als je er toch niet lekker in zit...
Mijn hemel wat een gedoe. Voor beide partijen zou het het beste zijn als ie m terugneemt inderdaad.
Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat goed voor elkaar ga krijgen...
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.... Die heeft het dan wel heel erg warm gehad.
Is dit een Opel van de generatie zonder instrument voor de koelwatertemperatuur?
TomTom
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.... Die heeft het dan wel heel erg warm gehad.
Is dit een Opel van de generatie zonder instrument voor de koelwatertemperatuur?

Volgens mij wel. Totaal onbegrijpelijke bezuiniging die opel (en anderen) ooit heeft doorgevoerd. Die meter heeft mij meer dan eens een koppakking of zelfs motor gescheeld.
Snap niet dat ze dat ook niet even gecontroleerd hebben. Komt niet heel vaak voor maar heel uitzonderlijk is het ook weer niet.

Erg vervelend in elk geval. Succes.
ginkelvanmichiel
Ik zou eens met ze overleggen wat ze met de kosten van deze reparatie willen doen. En dan aangeven dat je het vertrouwen in de auto kwijt bent. Dat ze er beter iemand anders voor kunnen zoeken en jij je verlies neemt (direct duidelijk maken welk verlies). Dan wordt het hen ook wel duidelijk dat dat het beste is voor beide.
TomTom

Ja. Er zit alleen een lampje op. En ja, als dat gaat branden is het natuurlijk al snel afgelopen, ondanks dat ik direct naar de vluchtstrook gegaan ben.
Barri
ginkelvanmichiel
Ik zou eens met ze overleggen wat ze met de kosten van deze reparatie willen doen. En dan aangeven dat je het vertrouwen in de auto kwijt bent. Dat ze er beter iemand anders voor kunnen zoeken en jij je verlies neemt (direct duidelijk maken welk verlies). Dan wordt het hen ook wel duidelijk dat dat het beste is voor beide.

Inderdaad, lijkt me een goede.
- wat worden voor mij de totale kosten van deze reparatie?
- wat is de garantie op het 'nieuwe blok'
En inderdaad aangeven dat ik de auto niet meer vertrouw, zeker omdat ik hem dagelijks nodig heb. En dat ik op basis daarvan als voorstel wil zeggen dat hij de auto van mij kan terugkopen voor de aanschafsprijs, en dat ik dan de nieuwe EGR-klep en het nieuwe interieur als verlies neem. Zeker dat interieur zal zeker bijdragen aan een hogere waarde straks.
Heeft die man niet iets anders staan waar je wel interesse in zou hebben?

Ik snap je heel goed maar vind het ergens wel wat sneu voor de beste man die wel zo enorm zijn best doet om het netjes op te lossen. Maar das meer een ethische kwestie.
Dat is ook helemaal waar, maar het hangt heel erg af van wat het gaat kosten... En wat mankeert er nog meer aan? Hoe is de staat van de nieuwe motor? Hoe is de kop daarvan? etc etc etc.
Nico, waarom is dat sneu? Als hij 'm opnieuw kan verkopen is het toch ook geen verloren geld?
Jeetje, dat is wel erg zuur zeg sad smiley
Maar toch, shit happens en het is toch altijd een gok die je neemt bij gebruikte auto's.

Ik denk dat als je je aanschafwaarde terug krijgt dat de garagehouder het erg netjes doet. Eventueel via hem dan een andere auto kopen, want aan de garagehouder heeft het volgens mij niet gelegen.
zeker, aan de garagist tot op heden alle lof. Hij had ook kunnen zeggen: bekijk het maar, geen garantie. En dat is absoluut niet het geval.
net weer contact gehad met de garage, morgen krijg ik te horen wat de kosten zijn. Er is in ieder geval een motor gevonden met 70.000 km, dus ook dat even afwachten. Kan ik mooi op basis daarvan ook aangeven wat ik ga doen.
Barri
Nico, waarom is dat sneu? Als hij 'm opnieuw kan verkopen is het toch ook geen verloren geld?

Nou qua gevoel hij pakt het inderdaad zeer netjes op en dat siert hem wel. Dan is inderdaad het vertrouwen weg maar onder de streep zal het altijd een verlies blijven voor de garage. En gezien zijn inspanningen alles wel in orde te maken vind ik dat erg vervelend voor de beste man.

Dus als er een oplossing is die voor beiden een beetje leuk is dan is dat i.m.o. best een ethische oplossing.
Nico GTR

Dus als er een oplossing is die voor beiden een beetje leuk is dan is dat i.m.o. best een ethische oplossing.

helemaal mee eens. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitkomst straks..
Vervelend allemaal.
Ik zou ook voorstellen om de auto terug te doen. Kan de garage ook vervolgens rustig de auto in de vrije uurtjes repareren.
De Corsa gaat worden gerepareerd. Ik heb met de garagist gesproken en de motor die er in komt heeft 72.500 km gelopen en heeft garantie. Verder valt ook deze reparatie onder de coulance, en betaal ik alleen de onderdelen. Alle lof dus voor het bedrijf!!!
Ik heb aangegeven de auto eind meivakantie te willen ophalen, zodat ik 'm goed kan testen voordat ik besluit wat ik ermee ga doen.
De stoorzender in het geheel, de motor, is in ieder geval straks weg. Hopelijk houdt de nieuwe het iets langer vol!
Even her en der meegelezen maar absoluut een nette oplossingthumbs up
Ben al een tijdje aan het meelezen bij je hier.
Het is natuurlijk vervelend en uiteindelijk kost het toch geld.
Hulde aan de garage dat moet gezegd.
Wat medeforummer hier onder zegt ben ik het wel mee eens.

Kristian
Vervelend allemaal.
Ik zou ook voorstellen om de auto terug te doen. Kan de garage ook vervolgens rustig de auto in de vrije uurtjes repareren.

Heeft die fijne garage niet een gelijkwaardige auto staan, een auto die ze kennen en achter staan.
Ruilen is misschien wel wat..

iig succes!
helaas hadden ze niets, wel een Corsa met 180.000 km, maar die hoef ik niet winking smiley
Vandaag vond ik bij de kringloopwinkel een autoraam jaloezie! Dáár ben ik blij mee. Hij bleek mooi te passen op de Marbella smiling smiley

Inderdaad. Leuke toevoeging. En geweldige foto met de Kadett op de achtergrond.
Wauw, wat gaaf! Een hele leuke update inderdaad!! En eens dat de foto met de Kadett in de achtergrond goed gelukt is!
Heel jaloers zelfs, wat een geniale vondst thumbs up.
Jaloers inderdaad. Dit past zo goed in de tijd van jouw auto. Mooie toevoeging.

PS: balen van de Corsa maar als ik het goed begrijp lijkt er een goed einde aan te komen.
Ik hoop inderdaad dat de nieuwe motor ervoor zorgt dat de auto doet waar hij voor gemaakt is: rijden smiling smiley
Er rust écht een vloek op de Corsa.
Vandaag maar weer eens gebeld met de garage om te horen hoe het ermee staat. Blijkt dat de motor die gereserveerd was kwijt te zijn, ofwel, er is nog steeds geen moer gebeurd. Hij was wel een andere op het spoor... Ik heb zelf net maar even via de onderdelenlijn gekeken en twee geschikte motoren doorgestuurd naar hem, maar echt. Het is dat ik rustig en kalm ben van aard, want anders...... angry smily
Een heel motorblok kwijtraken, da's knap...
Het is wel een dikke 1.0 winking smiley

Ik heb het niet helemaal meegekregen. Maar auto terug aan bedrijf en geld terug was geen optie?
Damm...staat de advertentietekst al klaar als je de Corsa terugkrijgt zodat hij gelijk weg kan.... of een site die wagens opkoopt benaderen?

Hoop dat je ellende met de modernere wagen nu snel voorbij is.
Dit is het moment om te zeggen: geef het geld terug en hou de auto maar.
Barri
Dit is het moment om te zeggen: geef het geld terug en hou de auto maar.

Daar zou ik echt heel voorzichtig mee zijn.
@ginkelvanmichiel: ik kijk vooral mee in je topic. Gereageerd heb ik bijna nog nooit. Maar nu moet mij ten opzichte van de Corsa iets van het hart: ik krijg de indruk dat de handelaar het allemaal niet meer weet en de ene smoes naar de andere gaat verzinnen met als doel dat je er op het laatst geen zin meer in hebt en dat je de auto met een flink verlies bij hem achterlaat.

Misschien zie ik het te (donker)zwart maar wees vooral op je hoede! Heb je eventueel een rechtsbijstandsverzekering. Ik zou deze zaak eens voorleggen als ik jou was.
Vervelend maar ik zou er voorzichtig mee zijn, en rustig nog even afwachten. De handelaar lijkt welwillend dus je kan best een beetje druk zetten maar niet teveel. Als de handelaar zijn hakken in het zand gaat zetten sta je helemaal met lege handen en met een rechtszaak duurt het nog veel langer totdat je een auto/geld terug krijgt. Als is een motorblok kwijtraken wel ietwat vreemd.
Die blokjes zijn gewoon niet zo makkelijk te vinden, en hij was dus kwijt niet bij 'mijn' garage maar bij het bedrijf waar hij gereserveerd was. Stond in het systeem, maar was er niet.

Voordat ik iets met de auto kan doen moet hij toch gerepareerd worden. Er zit nu immers geen motor in.
Daarnaast gun ik de garagist nog steeds het voordeel van de twijfel omdat de zaken wel aangepakt worden, alleen duurt het erg lang... Dat is wat jammer. Aan de andere kant zou het wel betekenen dat de auto zometeen helemaal 100% is.
Zou zo maar kunnen. Succes met de verdere afloop.
ginkelvanmichiel
Vandaag vond ik bij de kringloopwinkel een autoraam jaloezie! Dáár ben ik blij mee. Hij bleek mooi te passen op de Marbella smiling smiley

Wat ontzettend gaaf! Geweldige accessoire!
Ik hoop dat het hierna eens lekker gaat opschieten, want van dit soort onzin word je niet vrolijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close