ginkelvanmichiel's wagenpark. Met de Dyane op stap

Gepost door ginkelvanmichiel 
Ik heb vergelijkbare exemplaren op mijn Focus. Eens kijjken of we de trend van spatlappen weer kunnen opstarten winking smiley big smile smiley
Klassiekerrijder
Da's inderdaad prettig, maar tussen spatlap en plaatwerk wil het ook wel roesten. Ik haalde 1x per jaar de spatlappen eraf om de hogedrukreiniger op het plaatwerk te kunnen zetten.

true.
Gelukkig heb ik nog nooit echt zware roest gezien bij dit type wagon r+
Netjes!!!

Regelmatig WD40 inspuiten tussen de spatlappen en de koets helpt ook goed.
Nee, roest ken ik bij dit model ook niet echt, alleen als gevolg van schade.
Dat roesten was idd meer een issue bij de eerste generatie Wagon R+.
Al een tijdje wilde ik met de Marbella aan de slag. Nu is het herfstvakantie dus is de tijd daar. Om maar eens te beginnen met een facelift. Wel even wennen, maar wel leuk. De grille is van de RD-76-HN; enige origineel Nederlandse Seat Panda Terra ooit op kenteken. Maar die grille was wat gehavend. Dus met behulp van een aluminium strip een versteviging gemaakt en ook meteen een windhaak gefabriekt. En hij werkt big smile smiley

Morgen even een klepdekselpakking scoren en de kleppen stellen. Ik zag ook dat de slang naar het ufootje (van de carburateur) gesneuveld is. Eigenlijk moet er dus iets van een buisje in zodat hij weer op de carterontluchting kan. Of een andere slang. Maar zie die maar eens te vinden...

ondertussen staat de boel al in de carosseriekit en menie, foto's zijn van éven ervoor.

In de stijl van de Ronda, Malaga en Ibiza:

Edit:
Overigens heb ik van het weekend de Dyane weer op stal gezet. Helaas niet meer in Eck en Wiel, waar ik de afgelopen 12 jaar een stallingsplekje had, gezien die stalling helaas niet meer bestaat. Gelukkig had ik ook nog een garagebox waar ik de Trans en m'n dwergauto in stal, dus met wat passen en meten staan ze er nu alle 3 in! Betekent wel dat je er niet meer binnen komt. Maar goed, doel is er big smile smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2018 21:46 door ginkelvanmichiel.
Haha wauw, dat staat vol!

Die grille staat de Marbella bijzonder. Ik moet aan de Citroen Axel denken.

De Wagon Agila rijdt lekker zn stukjes, zag ik? Reed je pas voorbij op de A27 smiling smiley
Agila-R doet het prima! Woensdag tijd voor APK en beurtje. Ben benieuwd.
Heel erg eighties zo, die grille. alhoewel ik altijd voorstander ben van origineel,staat dit wel erg goed. En idd in lijn met andere modellen uit die tijd. Goeie vondst!
Alsof de Marbella nog niet herkenbaar genoeg was: nou is ie uniek thumbs up
En mocht ik nog eens de juiste bumper+koplampen van de Marbella vinden (nieuw) dan zijn ze vrij eenvoudig terug te bouwen. Niets is onomkeerbaar smiling smiley
Die grill is cool! Zo maak je een vrij eenvoudige auto toch weer specialer leuk om te zien. En wat een volle opslag zo! Maar ze staan in ieder geval droog. tongue sticking out smiley
Brent®
En wat een volle opslag zo! Maar ze staan in ieder geval droog. tongue sticking out smiley

dat was precies het doel. En het is in een appartementencomplex, dus het is ook nog eens goed droog daarbinnen. Je ziet het aan de Trans, die heeft geen plekje roest, dankzij het 5 jaar binnen slapen. En de dwergauto is toch weer groter dan je denkt. Gelukkig kon hij er nét voor.
Mooi spelletje Tetris! smiling smiley
Die grill zou zo origineel kunnen zijn, staat goed. Nog even je reparaties matzwart maken, dan zie je ook niks bijzonders met de kap open.
En zo geschiedde vandaag. Niets meer van te zien nu smiling smiley en inderdaad, de grille past er prima bij. Volgende stap zijn de zijpanelen terug zwart maken en de motorkap spuiten. Die is nu wat te oranje.

Vandaag de slangen van de carterontluchting en afzuigsysteem van de emissiebestrijding weer vastgezet met wat hulpstukken, want de slangen waren helemaal verteerd. Helaas is er niet meer aan te komen, dus is het nu een geheel van koppelstukjes en slangklemmen geworden...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2018 21:27 door ginkelvanmichiel.
Misschien kan een detailer/autopoetser je helpen met de motorkap. Altijd goedkoper dan spuiten.
Geen foto, maar wel weer wat gedaan:
klepdekselpakking gekocht en de kleppen gesteld. Scheelt weer een boel getik! Nu binnenkort nog een keer de olie+filter doen en de remvloeistof laten verversen. Is de auto technisch weer helemaal bij smiling smiley
vandaag de zijbeplating maar weer eens bijgewerkt, in de hoop dat het nu wat langer blijft zitten...

Mooi wagenpark. En een volle stalling. Is er naast je huis niks te realiseren dat dient kan doen als stallingsruimte/plek?
Daar waar de Marbella staat is helaas een gemeenteparkeerplaats, en aan de andere kant is mijn tuin, daar kan wel iets staan, maar daar mag ivm het bestemmingsplan geen dak boven...
Weet wel een stalling in Veenendaal. Heb ik mijn Mercury ook staan in de winter en in de zomer mijn Mazda. Droog en vorstvrij en niet duur. Althans, vindt ik.
ginkelvanmichiel
....maar daar mag ivm het bestemmingsplan geen dak boven...

Een optie om een pergola met een schaduwdoek te plaatsen?
te denken aan:

Maar dit zou dan toch ook mogelijk zijn....
och, ik ben best tevreden met wat ik nu heb: garagebox waar 2,5 auto inpast en op m'n opritje ook nog één plus nog een aan de andere kant van mijn huis. Overigens zitten er op mijn pergola zonnepanelen, dus die houden al wel wat regen tegen. Ze zitten alleen niet echt gunstig qua hellingshoek, dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Meteen dan maar ook iets dat geen dak is eronder fabrieken.
Gek dingetje met de Suzopel: Nadat ik van de snelweg afkom gaat de koelventilator aan. Echter blijft hij continu aan staan, totdat ik de auto uitzet. Watertemperatuur is volgens de meter keurig op orde, maar zakt niet als de fan gaat draaien... Wat zou dit kunnen zijn?
De Suzuki weigert nog langer als Opel door het leven te moeten winking smiley ik zou als eerste de temperatuur voeler/sensor verdenken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2018 19:55 door MR PMG.
Laatst wilde hij niet starten, toen de temperatuursensor in de thermostaat vervangen, misschien dat het daar zit? Of dat de thermostaat niet helemaal open gaat? Wel gek... auto heeft net een beurtje gehad, begint dit soort geneuzel...
Voor de zekerheid maar een thermostaat besteld. Kan nooit kwaad die te vervangen. Wie weet vuil losgekomen doordat de auto nu lange stukken rijdt itt bij de vorige eigenaar.
net even de oude sensor teruggezet, misschien dat die de fan eerder doet laten draaien. We merken het snel genoeg. Ik zal sowieso de thermostaat nog vervangen, kan nooit kwaad.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 16:29 door ginkelvanmichiel.
niet te warm dus... nieuwe sensor laat de fan eerder aanslaan. En waarom? ik heb geen flauw idee confused smiley

Oude er weer in en geen gekke dingen meer gehad...
overigens: iemand bekend met de m13a motor en waar de temp. sensor voor de stationairloop zit?
Bij toeval kwam ik net een 'echte' Agila tegen... Wel héél toevallig dat het kenteken niet veel verschilt!
De mijne: 2-7-2004
De Agila ernaast: 29-7-2004

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2018 17:08 door ginkelvanmichiel.
In 2013 ben ik met mijn Panda door Frankrijk, Italië en Zwitserland (en Duitsland) gereden. Nu had ik dat destijds gefilmd op een videoband, en die was ik in mijn verhuizing kwijtgeraakt. Vandaag gezocht en gevonden, meteen maar even gedigitaliseerd, zodat hij nu eindelijk ook deelbaar is smiling smiley

Het is de gehele film, dus je zult af en toe even moeten doorspoelen om de Panda in beeld te krijgen smiling smiley grinning smiley

video: [youtu.be]

en ook nog de bijbehorende foto's even opnieuw geüpload:

op de route Napoleon (FR):

in Embrun (FR):

naar Aosta (IT):

In Settimo Vitone (IT):

in Enney (CH):

160 op de teller was 142 km/h op de GPS. Dit was in Duitsland met 102 octaan. De Marbella red dat echt niet. Voor een 34 ook erg snel.
vanochtend met een kennis naar de sloop afgereisd om een Panda 141 Smile aldaar even te plunderen. Helaas was er al veel weg. Toch nog twee speakers voor de Marbella gescoord en ook het roostertje voor de kachelbak. Zowaar past dat ook in een Marbella bak mits je de positioneringslipjes afknipt.
Vanaf nu dus geen bladerconfetti meer als ik de kachelventilator aanzet smiling smiley

het vervoermiddel:
video: [youtu.be]
Kadett heb je dus ook nog steeds zie ik?

Dat rooster was dan wel nodig zeg, dat je nog geen noodoplossing had gemaakt met kippengaas oid.
Ja, de Kadett is er nog!. Hij heeft wat puntjes die aandacht nodig hebben en er moet binnenkort een andere d-riem op, dus dat wil ik nog aanpakken en dan ga ik hem in het voorjaar misschien maar 'ns aanbieden.
Wat de Marbella betreft: die bak is redelijk makkelijk leeg te scheppen, maar dit is wel zo handig smiling smiley
Vandaag de nieuwe ruitsticker geplaatst. De oude was helaas nu echt gedesintegreerd, mag ook wel na 31 jaar. Gelukkig had ik nog foto's van toen ik de auto net had in 2011, waardoor ik hem precies kon namaken.

Mooi! Kan je dat aan de hand van een foto laten namaken?
Ik heb hem zelf nagemaakt op basis van een foto. De maten goed opgenomen en vervolgens die gegevens bij het stickerbedrijf gemeld.
Omdat de Kadett meer stilstaat dan rijdt heb ik 'm toch maar eens online gezet... 't gaat me aan mijn hart, maar ik hoop dat er iemand is die de mindere plekjes aanpakt en hem lekker binnen stalt.

crying smilie
Voor de geïnteresseerden: ik heb bij al mijn auto's het brandstofverbruik bijgehouden. De Marbella heb ik sinds 2011 en er nu 18858 km mee gereden. Iedere tankbeurt is
vastgelegd smiling smiley

[www.spritmonitor.de]
Nette, eerlijke, advertentie. thumbs up. Sympathieke prijsstelling, naar mijn mening.

Of het nu de goede tijd is..?? Als het voorjaar wordt, is het rijden met dat open dakje ook wat prettiger. cool smiley

[www.autoscout24.nl]
Sja, als de Agila het goed doet is ie over ja. Nette Kadett hoor, die zie je niet veel meer. Mijn opa had ooit exact zo eentje, ook een witte. De XX28PF.

Advertentie[/quote
In 2014 is er aan de passagierskant een nieuwe dorpelhoek en spatbordrand ingezet. Aan de rechterkant begint de spatbordrand te komen.
Ehm, dat is beide dezelfde kant?

Hoe bevalt de Agila tot nu toe? Zithouding past je beter dan in de Corsa?
Ah, foutje in de tekst.
Dank voor het opmerken.

De suzopel doet het goed. Door de cruisecontrol en automaat is de zitpositie prima. Ook redelijk zuinig. De Kadett rijdt ook nog steeds wel erg lekker.

Advertentie is ook meer een soort testje, wie weet. Auto kost weinig, maar stilstand is achteruitgang...
Jammer dat de Kadett weg gaat. Maar een begrijpelijke keuze, heb 4 jaar geleden de gele Cuore verkocht omdat hij meer stilstond. Was er misschien te zuinig op....
tsja, en ik heb de Dyane, Trans en Marbella ook nog. Waarbij die laatste wat laswerk heeft (nog niet voor de APK, maar het komt eraan). Dus meer dan genoeg auto's naast de Suzopel...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close