ginkelvanmichiel's wagenpark. Marbella weer terug.

Gepost door ginkelvanmichiel 
Donderdag is de facelift bumper binnen gekomen. Vandaag dus nog maar eens wat gefotoshopt, en eigenlijk staat een zwarte bumper best wel sportief. Eigenlijk moeten er dan ook een keer banden onder die hoger zijn. Ik heb de bumper dus geschuurd en ook matzwart gespoten, net als achter. Mocht het uiteindelijk niet bevallen kan ik ze vrij simpel nog een keer primeren en laten spuiten in carosseriekleur.

Morgen maar eens monteren!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2018 18:10 door ginkelvanmichiel.
Best uniek toch, zo'n zwarte facelift bumper? smiling smiley
Een Suzuki Agila Cross dus. All terrain banden eronder en gaan. Gaaf hoor.
Nog een paar van die wielkast opzet randen erop? Je weet wel die je in chroom op foute Mercedes modellen zag vroeger.. maar dan in matzwart.
Engineer2
Een Suzuki Agila Cross dus. All terrain banden eronder en gaan. Gaaf hoor.
Nog een paar van die wielkast opzet randen erop? Je weet wel die je in chroom op foute Mercedes modellen zag vroeger.. maar dan in matzwart.

Zo'n soort idee kreeg ik wel. Als tzt. de banden allemaal aan vervanging toe zijn wil ik er eigenlijk hogere banden op hebben om dat karakter wat te vergroten.

@barri: inderdaad dit type bumper is er niet in deze tint :P
Suzuki agila crossbig smile smiley, prachtig dan zal een koeienvanger(tje) ook niet misstaan.
Zijn er geen zwarte wielkastlijsten leverbaar voor dit model? Dat zou wel tof zijn!
Geen idee! Maar eens kijken. Een Opel Agila-X grinning smiley
Ik heb ze nog niet gevonden, alleen een foto van een Wagon R+ met wielkastverbreders: [www.gumtree.com]

edit: waar zouden we zijn zonder AliExpress!! [nl.aliexpress.com]
Of: [nl.aliexpress.com]
Rubber strip: [nl.aliexpress.com]
Dunne rubber strip: [nl.aliexpress.com]
Of Ebay: [www.ebay.co.uk]

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2018 14:09 door Barri.
Bumper zit erop! Weer plug and play. Mistlampen waren niet voorbedraad, dus dat komt nog. Misschien dat ik er dagrijlichten van maak mbv een H3 led en een draad vanaf de zekeringkast.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2018 17:52 door ginkelvanmichiel.
Staat leuk zo! Inderdaad haast leuker dan een standaard Wagon R, die zwarte Agila bumpers. Wel gek, dat zwarte icm chroom!
Bijzonder parkeerplekje overigens!

DRL op de plek van de mistlampen lijkt me ideaal. Bij AliExpress kan je van die kabelboompjes vinden om dat aan te sluiten.
Mijn opritje. Staat normaal de Dyane. Het is gewoon een pergola, maar erop liggen zonnepanelen.
Je pergola is de ultieme carport voor deze auto. Sterker, het lijkt wel of je alleen deze auto of een Canta kon kiezen. smiling smiley
Tsja, een beetje tuin wilde ik ook wel. Dus dan maar een concessie. Dyane kan er staan, en toevallig de Agila- R+ ook. Scheelt wel, hoef ik niet op straat een bumper te demonteren. Iets dat ik overigens jaren wel gewoon heb gedaan. Maar nu ik een oprit heb winking smiley
Staat best grappig. Die chromen streep in de grille staat wel heel apart nu, opvallend ! smiling smiley
Ik ben er ook zeker wel tevreden mee. Nu hopen dat die verf goed blijft zitten...
Vandaag met de Dyane naar de APK. En we mogen weer 2 jaar! (en 1,5 maand)
Het is wel een uniek auto’tje geworden; deze Suzuki die niet langer een Suzuki mag zijn winking smiley
Die Citroën Dyane mag er ook zijn trouwens, leuk ding!!
Ik was sceptisch bij het begin van het project, maar ik vind de SuzOpel steeds beter geslaagd!

Om toch even te neuzelen: Sluit de bumper niet helemaal aan op het scherm? Hij lijkt iets naar buiten te staan.
Klopt! Die facelift bumper heeft een soort extra randen gekregen die als het ware op de bumpers liggen. Maar het hoort dus wel zo smiling smiley

Je ziet het hierop ook:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2018 17:02 door ginkelvanmichiel.
er moest vanbinnen nog 'iets' gebeuren, en dat is vandaag gearriveerd! Via ebay een setje stickers in de juiste maat gevonden (eigenlijk voor naafdopjes) en die op het stuur geplakt! big smile smiley Net echt.

dit is btw het origineel:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2018 18:11 door ginkelvanmichiel.
Haast retro, zo'n glimmend logo op het stuur! Beetje zoals de Astra vroeger op de kap had.
Ja precies! Modern stuurtje voor een Kadett trouwens! Standaard in de laatste serie zeker?
Ja. Voor zover ik weet uit de Vectra afkomstig! Het zat op de Expression en Beauty, maar niet op de LS, GL en Life.
Dus nu heb je een glimmende, ronde afdruk op je voorhoofd mocht de airbag onverhoopt afgaan? big smile smiley

Ik volg de transformatie in stilte, maar vind het stiekem wel heel grappig. Toch nog een leuke Wagon R+ op de weg, al is het om z'n verhaal!
Grappig project thumbs up
Nu nog een Agila-tellerbak erin, met dat typische Opel-font.
Voor wat de tellerbak betreft moet ik eerst onderzoeken hoe het 'glaasje' met de tekst vastzit. Ik wil namelijk geen gedoe krijgen met bijv. De km-stand.
CeeVijf

Dat zou ik teveel moeite vinden voor een minimale verandering.
ginkelvanmichiel
Voor wat de tellerbak betreft moet ik eerst onderzoeken hoe het 'glaasje' met de tekst vastzit. Ik wil namelijk geen gedoe krijgen met bijv. De km-stand.
De km stand kan je gewoon over laten schrijven via de obd stekker. qua tellerbak moet je even kijken of de aansluiting hetzelfde is. En let ook op welke tellerbak je neemt want ik wil ook een andere in mijn agila , eentje met toerenteller maar ik heb er nu een zonder. dus de snelheidsmeter is zit centraal en is dus groter. nu geeft het tellerblok met toerenteller aan dat ik 80 rijd waneer ik maar 30 rijd. Heeft iets te maken met de code in de ECU.
haarr
CeeVijf

Dat kan ik me goed voorstellen. Maar ik ben zo'n mierenneuker die zich eraan zou ergeren dat het in alle details een Agila is, behálve de tellerbak big smile smiley
CeeVijf
haarr
CeeVijf

Dat kan ik me goed voorstellen. Maar ik ben zo'n mierenneuker die zich eraan zou ergeren dat het in alle details een Agila is, behálve de tellerbak big smile smiley

smiling smiley ik zou alles wat eventueel kapot kan gaan van Suzuki houden smiling smiley
audilovertje
ginkelvanmichiel
De km stand kan je gewoon over laten schrijven via de obd stekker. qua tellerbak moet je even kijken of de aansluiting hetzelfde is. En let ook op welke tellerbak je neemt want ik wil ook een andere in mijn agila , eentje met toerenteller maar ik heb er nu een zonder. dus de snelheidsmeter is zit centraal en is dus groter. nu geeft het tellerblok met toerenteller aan dat ik 80 rijd waneer ik maar 30 rijd. Heeft iets te maken met de code in de ECU.

Hoeft niet, kan ook te maken hebben met de code in het tellerblok. winking smiley
Terug van vakantie! En dit jaar maar eens met de Trans. Dat was hard nodig, want de afgelopen jaren stond hij meer stil dan dat ik er mee reed.
Ofwel, naar Frankrijk afgezakt en in totaal 1023 kilometer gereden in 6 dagen tijd. Daarbij flink wat heuvelwerk van de Franse Ardennen.

Voor de statistici:
- 1023 kilometer gereden
- 6,41 l/100 km gereden (wat ik erg netjes vind voor zo'n frontaal oppervlak, en ik heb echt niet als een bejaarde gereden. Auto moest héén wat loskomen maar ging steeds beter trekken)
- olie en koelvloeistofverbruik is nihil. Ik heb wat koelvloeistof bijgevoegd, maar ik weet niet wat de stand precies voor vertrek was. Olie was nog steeds netjes tussen min- en max.
- beladen gewicht incl. bagage en passagiers zal ongeveer rond de 1000 kilo geweest zijn:
1) leeggewicht 760 kilo.
2) 2 personen, samen 120 kilo, maakt 880
3) camperinterieur ca. 100 kilo, maakt 980
4) bagage ca. 30 kilo (?), maakt 1010. Maar op 1000 kilo houden dus. Met die 40 paarden (oké, gereviseerde en afgeslepen cilinderkop+injectie geeft nu 45PK) een hele sjouw!

Seat Trans by Michiel van G., on Flickr

Seat Trans by Michiel van G., on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 22:44 door ginkelvanmichiel.
Gaaf! En dus ook weer als camper gebruikt?
niet helemaal, wel als mobiele keuken :P
We zouden gaan kamperen, maar gezien de weersvoorspelling zo'n houten hutje zoals je op de achtergrond ziet gehuurd als slaapvertrek.
ja, een paar dagen van de zomervakantie in het buitenland doorbrengen is toch altijd wel leuk!
De Agila-R naast de Meriva van m'n ouders. En dan zeggen ze dat een Meriva een hoog bejaardengehalte heeft... big smile smiley
Vandaag maar eens aan de knutsel geweest. Het was me opgevallen dat de koplampen wat weinig licht gaven, en het bleek dat de peertjes hun beste tijd wel hadden gehad (misschien nog origineel?) Dus die vervangen. Verder heeft de Suzopel altijd in een garage gestaan, maar is nooit voorzien van wax. Nu dus maar eens het Meguiars 3 stappenplan toegepast waarbij ik stap 2 heb overgeslagen omdat de lak niet gepolijst hoefde te worden. Resultaat mag er zijn, de lak voelt weer glad. Bij metallic lak zie je het natuurlijk altijd minder, wat dat betreft had de Corsa een beter poetskleurtje :P

nieuwe peertjes:

en gewassen+gepoetst.

ook het interieur is weer toonbaar, hoewel de bekleding nog wel een keer moet worden schoongemaakt.
Vroeger hadden auto's vaak spatlappen om te voorkomen dat de zijkant vol kwam te zitten met bagger. Dat waren, zoals bij de Dyane goed te zien is, enorme stukken rubber. Nu had ik ze voor de Agila ook gevonden, (helaas nog niet voor de achterkant) maar, dat zijn eerder 'spatkapjes' dan spatlappen. Ben benieuwd of ze überhaupt iets doen xD...

en op m'n 2e Dyane (die ik had in 2004) duidelijk zichtbaar aan de voorkant:
De 1e meetresultaten voor het verbruik zijn er ook: de eerste twee tankbeurten die ik met de auto gereden heb hebben 1:16,4 opgeleverd. Dáár ben ik blij mee!big smile smiley
Vroeger waren 't vaak echt lappen inderdaad, dit zijn meer spatkapjes grinning smiley Lekker rommelen aan de Suzopel thumbs up
Ze vallen daarentegen ook weer nauwelijks op. Dat is wel een voordeel.
Wel regelmatig goed schoonmaken achter de spatlappen want ze zitten op de ideale plek voor een roestnest.
Voordeel is wel dat hij vastzit aan het plastic binnenscherm smiling smiley
Da's inderdaad prettig, maar tussen spatlap en plaatwerk wil het ook wel roesten. Ik haalde 1x per jaar de spatlappen eraf om de hogedrukreiniger op het plaatwerk te kunnen zetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close