ginkelvanmichiel's wagenpark. Met de Dyane op stap

Gepost door ginkelvanmichiel 
Correct, gisteren is de brief afgeleverd (want aangetekend).
Nu heb ik ondertussen ook via PB vernomen dat blijkt dat de betreffende garage niet van het type betrouwbaar is in de omgeving daar... Nuja, wanneer zijn garagebedrijven dat wel? We gaan zien hoe dit loopt.
Hmm, eerst had ik nog wel het gevoel dat de garage oprecht z'n best deed. Maar het lijkt er steeds meer op dat het tegendeel waar is.
Ik hoop dat er snel een passende oplossing is, in dit geval lijkt me een teruggave het beste op z'n plek. Succes met de volgende stappen!
Nou, ze hebben het oude blok iig alvast eruit gehaald, dat valt me nog alleszins mee. Kan er niet meteen een OPC blokje in?drinking smiley
valt inderdaad mee! Misschien toch geschrokken van mijn brief :P

Heb nu de afspraak dat ik ook motoren ga zoeken en aanleveren (heb er nu al 2 gevonden) en dat dit -ophalen en inbouw- voor 4 juli geregeld wordt. Lukt dat niet, dan gaat de non conformiteit in werking per 4/7 .
Daarnaast mag ik een leenauto ophalen. Dat laatste is ook een pressiemiddel, want zolang de Corsa niet gerepareerd terug is, komt de leenauto dat ook niet. grinning smiley
ginkelvanmichiel
Heb nu de afspraak dat ik ook motoren ga zoeken en aanleveren (heb er nu al 2 gevonden) en dat dit -ophalen en inbouw- voor 4 juli geregeld wordt. Lukt dat niet, dan gaat de non conformiteit in werking per 4/7 .
Daarnaast mag ik een leenauto ophalen. Dat laatste is ook een pressiemiddel, want zolang de Corsa niet gerepareerd terug is, komt de leenauto dat ook niet. grinning smiley

Dit lijkt me een redelijke deal, al is het wel jammer dat er zoveel druk nodig is om ze tot actie aan te zetten.
Kijk op 4 juli ben ik jarig dus dat brengt geluk.

Of juist niet! drinking smiley

Fijn om te horen Michiel!
Als ie slim is, levert ie een occasion met goede stoelen als leenauto, neem je die daarna over big smile smiley
en toen... was er ineens wél nieuws!
Ik heb even goed gezocht, en een motor gevonden met een redelijke km-stand en met 3 maanden garantie, en die wordt begin volgende week bij de garage afgeleverd. Ik kan het ding volgen, dus nog nét voor de 23e lijkt het erop dat ik alsnog een rijdende Corsa ga krijgen, want de garage heeft toegezegd hem komende week ook in te bouwen. (de auto staat ruimte in te nemen) who knows! Nu nog even die Fiat 500 ophalen zaterdag, dan heb ik een pressiemiddel achter de hand :P
Het lijkt toch weer de goede kant op te gaan. Succes!!!
Goed bezig, hopelijk lukt het nu allemaal wel.

En als de auto klaar is snel weg bij die garage en nooit meer terug komen...
Misschien ben ik achterdochtig, maar mijn vertrouwen zou een flinke deuk gekregen hebben.
Ik dacht overigens dat die andere motor er al was?
Ik zou na de inbouw nog even een second opinion van de inbouw laten doen smiling smiley
Maar ik ben, wederom, benieuwd!
Ga zeker een 2nd opinion doen... maar ik heb een goed gesprek gehad en de motorplaatsing is ook ingepland, dus ik heb weer een beetje vertrouwen gekregen... maar we zullen zien!
speedtouch
Ik dacht overigens dat die andere motor er al was?

Volgens zeggen was die ook kapot. Maar of dst waar is?
ginkelvanmichiel
en toen... was er ineens wél nieuws!
Ik heb even goed gezocht, en een motor gevonden met een redelijke km-stand en met 3 maanden garantie, en die wordt begin volgende week bij de garage afgeleverd. Ik kan het ding volgen, dus nog nét voor de 23e lijkt het erop dat ik alsnog een rijdende Corsa ga krijgen, want de garage heeft toegezegd hem komende week ook in te bouwen. (de auto staat ruimte in te nemen) who knows! Nu nog even die Fiat 500 ophalen zaterdag, dan heb ik een pressiemiddel achter de hand :P

Goed nieuws! De situatie is met een (gratis) leenauto al een stuk minder vervelend, en het is voor de garage inderdaad een stok achter de deur om de zaken sneller op te lossen.
ginkelvanmichiel
tsja...

Je kan nu wel ff lekker met een hoge druk spuit en (ontbrekende motor)reiniger aan de slag om de boel even op te frissen.

Moet gezegd Michiel, ik respecteer je geduld in deze zaak.
helaas is de auto ver van mijn huis weg, anders had ik dat inderdaad wel even gedaan!
Ik kreeg hier een Paulus gevoel, al heeft TS meer geduld en is relaxed.
A3-White
Ik kreeg hier een Paulus gevoel, al heeft TS meer geduld en is relaxed.

Dat ging ook al even door mij heen ja.

Maar fijn dat er nu een goed vooruitzicht is.
Vandaag de leenauto opgehaald. Een Fiat 500 Twinair POP.

Kale maar wel felle stuiterbal!
Je hebt vervoer, daar gaat het om.

Armoedig gezicht zonder die ene wieldop...
Vond ik ook. Aan de andere kant zat er ook één. Heb m maar even aan de andere kant gezet winking smiley

Beter 2 stalen velgen aan een kant dan half.
De 500 an sich, ja. Maar wat een somber samengesteld exemplaar is dit, zwart op zwart.sad smiley
Wat een verschil he, als ie er gewoon weer een beetje schoon bij staat!
Barri
Wat een verschil he, als ie er gewoon weer een beetje schoon bij staat!

grinning smiley
Vanochtend kreeg ik een mailtje dat de motor onderweg was naar Ermelo. Dus ik de garage gebeld met de mededeling dat ik nog zou melden wanneer de motor zou worden geleverd, kreeg ik als antwoord (met knipoog) "daar zijn we van op de hoogte, hij is zojuist afgeleverd en we gaan ermee aan de slag!"

We zijn hopelijk weer een stapje dichterbij.
D. Elzinga
De 500 an sich, ja. Maar wat een somber samengesteld exemplaar is dit, zwart op zwart.sad smiley

Hey Hey, niks mis met een zwart op zwarte Fiat 500 als je het mij vraagt. Ligt meer aan de wielen en uitvoering denk ik, haha. nut smiley
Toch wel vreemd dat ze deze 'schop onder de kont' blijkbaar nodig hadden...
tsja, achja. ik duim dat het nu allemaal goedkomt. Dat is het belangrijkste smiling smiley
Vanmiddag kreeg ik een belletje: Motor zit erin en de auto doet het uitstekend! Morgen gauw ophalen big smile smiley
Kijk, dat is goed nieuws.

Geen rechtszaak en auto klaar voor de 23ethumbs up
Goed nieuws zeg, dit had echt veel vervelender uit kunnen pakken. Hopen dat hij het nu goed blijft doen en je eindelijk echt gebruik kan maken van de auto.
gelukkig is het inderdaad goedgekomen. Pff... na bijna 3 maanden. 26 maart ging 'ie stuk...
tsja, ik heb nu zelf een motor besteld en laten bezorgen, dat naar aanleiding van mijn brief. 14/6 besteld, 18/6 geleverd en vervolgens meteen ingebouwd. Weer wat geleerd dus.
Tjonge jonge, wat een gedoe zeg. Maar mooi dat ie het nu weer doet!
Auto opgehaald. Rijdt prima! Geen gedoe meer gezien. Nu dus even gebruiken en dan beslissen wat ik ermee ga doen.

Corsa 1.0 Essentia by Michiel van G., on Flickr

Corsa 1.0 Essentia by Michiel van G., on Flickr
Heel fijn dat 'ie klaar is en het weer goed doet!

Wat een klein blokje trouwens.
Had vooraf zeker niet gedacht dat het toch goed zou komen, perfect natuurlijk!
Mechanix

Ja, daardoor was het eerst bestelde blok ook kwijtgeraakt.drinking smiley
Mechanix
Heel fijn dat 'ie klaar is en het weer goed doet!

Haha, het lijkt inderdaad wel een mini-uitvoering zo van een echte motor, maar dat zal ook wel door de foto komen.

Mooi dat je weer een rijdende Corsa hebt in ieder geval!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close