Mooi kleurtje zeg! Volgens mij dezelfde kleur als onze Prius; blizzard pearl of zoiets toch?

Veel plezier ermee thumbs up
Inderdaad staat de kleur mooi! Is er onder de kap nog een beetje ruimte gezien er een 1.8 zit gehuisvest?
Zadelsnuiver
Mooi kleurtje zeg! Volgens mij dezelfde kleur als onze Prius; blizzard pearl of zoiets toch?

Veel plezier ermee thumbs up

Volgens mij wel, in ieder geval parelmoer wit.
Damianw26
Inderdaad staat de kleur mooi! Is er onder de kap nog een beetje ruimte gezien er een 1.8 zit gehuisvest?

Ja, blok is verrassend compact eigenlijk.
Veel compacter dan de oude 140 pk VVT-i uit de MR2 bijvoorbeeld.
Wat een leuk ding! En best een originele keuze; zeker ook in het wit. Ik wist helemaal niet meer dat er ook sportieve versies van de Yaris waren.
Wat een leuk autootje! Erg leuke uitvoering in T-Sport en de witte lak staat 'm tof. thumbs up
Leuke Yaris, ik wist niet dat er van dit model ook een T-Sport was. In eentje van het eerste model heb ik eens meegereden en die had duidelijk hot-hatchaspiraties. Lees: kneiterhard geveerd en heule korte versnellingen. smiling smiley
Engineer2
Wat een leuk ding! En best een originele keuze; zeker ook in het wit. Ik wist helemaal niet meer dat er ook sportieve versies van de Yaris waren.

Alleen de T-Sport tot vrij recent.

Sanoma
Wat een leuk autootje! Erg leuke uitvoering in T-Sport en de witte lak staat 'm tof. thumbs up

Dank.thumbs up

afentoe
Leuke Yaris, ik wist niet dat er van dit model ook een T-Sport was. In eentje van het eerste model heb ik eens meegereden en die had duidelijk hot-hatchaspiraties. Lees: kneiterhard geveerd en heule korte versnellingen. smiling smiley

Deze is ook wel stug, korte versnellingen maar niet zo kort als de oude en een 6e versnelling voor het verbruik.
1000 toeren minder bij 120 dan de oude T-Sport, lekker rustig rijden kan dus ook.
Wat kunnen kleine aanpassingen toch veel verschil maken. Je grijze exemplaar zal vast een prima auto zijn, maar wekt op geen enkele manier verlangen. Maar zo als frisse driedeurs met wat aangezette bumpers staat er ineens een stoer ding dat koppen doet draaien! Erg leuk. En die motor lijkt me ook heel fijn. thumbs up
MWH
Wat kunnen kleine aanpassingen toch veel verschil maken. Je grijze exemplaar zal vast een prima auto zijn, maar wekt op geen enkele manier verlangen. Maar zo als frisse driedeurs met wat aangezette bumpers staat er ineens een stoer ding dat koppen doet draaien! Erg leuk. En die motor lijkt me ook heel fijn. thumbs up

Nou, dat valt wel mee, bij de Subaru draaien er een stuk meer koppen.winking smiley
Motor is zeker fijn, als je goed schakelt ook echt wel rap. Heb er een hoop lol van in ieder geval.drinking smiley

BartM94
Kek bakkie zeg, dat kan niet anders dan héél leuk rijden smiling bouncing smiley

Zeker, soms jammer dat mijn woon/werk rit maar 24 km is.
Zitten wel een paar mooie bochtjes in,
Leuk thumbs up Als driedeurs en met hele knappe wielen 'smoelt' een Yaris ineens héél anders. Lijkt me lekker karretje voor de dagelijkse kilometers.
En heerlijk dat de Impreza nog altijd wordt vertroeteld. Voor mij echt wat 'autocultureel historisch erfgoed' in het juiste blauw.
ketelapper
Leuk thumbs up Als driedeurs en met hele knappe wielen 'smoelt' een Yaris ineens héél anders. Lijkt me lekker karretje voor de dagelijkse kilometers.
En heerlijk dat de Impreza nog altijd wordt vertroeteld. Voor mij echt wat 'autocultureel historisch erfgoed' in het juiste blauw.

Dank je, erg blij met beide auto's.
Ik wilde eigenlijk liever een 5-deurs T-Sport maar dit is inderdaad wel veel mooier.
En als een 5-deurs van de facelift dan onvindbaar is...
Yaris staat al sinds vrijdag bij de dealer, moet een nieuwe Multiriem en de juiste bestellen was blijkbaar erg moeilijk.
Ik heb vervangend vervoer dus prima, de riem die ze besteld hadden was een halve meter te kort... Hopelijk maandag weer klaar want een Clio Estate 0.9 TCe wordt ik niet heel blij van.drinking smiley
Carkiller
Yaris staat al sinds vrijdag bij de dealer, moet een nieuwe Multiriem en de juiste bestellen was blijkbaar erg moeilijk.
Ik heb vervangend vervoer dus prima, de riem die ze besteld hadden was een halve meter te kort... Hopelijk maandag weer klaar want een Clio Estate 0.9 TCe wordt ik niet heel blij van.drinking smiley

Dan laat je de Clio toch staan? Of heb je de Soeb in de winterslaap?
Jay DoubleYou
Carkiller

Nee, met droog weer pak ik die wel.
Het is alleen helaas niet droog geweest dit weekend...
Carkiller
Jay DoubleYou
Carkiller

Nee, met droog weer pak ik die wel.
Het is alleen helaas niet droog geweest dit weekend...

Kan me voorstellen dat je dat niet doet. thumbs up
Schade aan Yaris. angry smilyangry smily Was even boodschappen doen en iemand heeft zijn deur er tegenaan gesmeten. Ik ga geen foto maken voor leedvermaak maar best heftig. Maandag gaat ie naar de schadehersteller, misschien nog te restylen want lak is nog heel.

Dader ligt uiteraard op het kerkhof...
Das balen man. Je had toch van die deurbeschermers? Moet je die ook maar gebruiken voor de Yaris hoewel het eigenlijk van de zotte is dat het nodig is natuurlijk...
Ja dat is echt k*t.. Ik probeer altijd zo ver mogelijk van andere auto's te parkeren, of het nu een rammelbak van 500 piek is of een dure BMW, je zal altijd zien dat er zo'n dropveter tussenzit die gewoon keihard z'n deur tegen je auto aanprakt.

Hopelijk kan de restyler er wat mee, en denk Maar zo: beter met de Yaris dan met de Soeb, daar heb je hem tenslotte voor aangeschaft, toch?
Zadelsnuiver
Ja dat is echt k*t.. Ik probeer altijd zo ver mogelijk van andere auto's te parkeren, of het nu een rammelbak van 500 piek is of een dure BMW, je zal altijd zien dat er zo'n dropveter tussenzit die gewoon keihard z'n deur tegen je auto aanprakt.

Hopelijk kan de restyler er wat mee, en denk Maar zo: beter met de Yaris dan met de Soeb, daar heb je hem tenslotte voor aangeschaft, toch?

Ja, helemaal waar.

Maar Yaris was ook zo strak...sad smiley
Waardeloos! Maar ik denk dat iedereen weleens zoiets aan de hand heeft gehad. In bepaalde buurten is een gebruiksauto met geen mogelijkheid netjes te houden helaas... sad smiley
Gefeliciteerd met de Yaris, echt een leuke auto zo in deze uitvoering! Zuur, heel zuur dat er weer eens iemand niet netjes om kan gaan met de spullen van een ander.... Maar het komt vast goed met restylen, die gasten zijn tovenaars.
Dank allen.

Als het restylen niet lukt laat ik hem spuiten, moet hoe dan ook weer netjes worden.
Ik ben niet van de halve maatregelen.
Heel erg vervelend Carkiller. Ik voel je pijn.

Zadelsnuiver
Maar dat helpt helaas allemaal niet. Ga je boodschappen doen, zet je je auto een verder volledig lege parkeerplaats en wanneer je terugkomt staat er een Skoda fabia die uit de honderden lege vlakken hem precies naast jouw auto zet: [live.staticflickr.com]
Of je parkeert je auto in de garage precies op de plek waar de vakken het breedst zijn en op een goede afstand van de middenlijn zodat er absoluut geen kans is dat die Mazda in het vak er naast z'n deur in je auto zet. Kom je terug en dan blijkt een droplul met een Fiësta die tussenruimte wel geschikt vond als parkeerplek: [live.staticflickr.com]
Drie auto's gekocht met absoluut 0 portierdeukjes. Altijd zo voorzichtig geweest en altijd zit het met een jaar vol door dit soort tuig. Het is verschrikkelijk.
Triest dat zulke dingen gebeuren zonder even een briefje achter te laten. Lijkt me ook een moeilijke kleur om te spuiten, parelmoerwit.
406c
Maar dat helpt helaas allemaal niet. Ga je boodschappen doen, zet je je auto een verder volledig lege parkeerplaats en wanneer je terugkomt staat er een Skoda fabia die uit de honderden lege vlakken hem precies naast jouw auto zet: [live.staticflickr.com]
Of je parkeert je auto in de garage precies op de plek waar de vakken het breedst zijn en op een goede afstand van de middenlijn zodat er absoluut geen kans is dat die Mazda in het vak er naast z'n deur in je auto zet. Kom je terug en dan blijkt een droplul met een Fiësta die tussenruimte wel geschikt vond als parkeerplek: [live.staticflickr.com]
Drie auto's gekocht met absoluut 0 portierdeukjes. Altijd zo voorzichtig geweest en altijd zit het met een jaar vol door dit soort tuig. Het is verschrikkelijk.

Ik heb mentaal afscheid genomen van de eis dat mijn auto schadevrij moet blijven, want het is een onmogelijke opgave. Om een putje of een krasje maak ik me dan ook niet meer druk. Een dikke deuk is natuurlijk weer een ander verhaal, maar dan moet iemand wel heel lomp tekeer gaan.

Ondanks ik je irritatie begrijp, moest ik toch wel een klein beetje gniffelen om de parkeerkunsten van die Fiesta-rijder. Hippity hoppity this space is now my property moet ie gedacht hebben grinning smiley (ik was het overigens niet, voordat ik de volle laag krijg).
Klote van die schade zeg! Hopelijk kan het nog goed (én simpel) gemaakt worden. thumbs up
.Mooi man, die Yaris T sport !
Een echte sleeper, je ziet bijna geen verschil met een 1.2 l Yaris .
Ralph V
.Mooi man, die Yaris T sport !
Een echte sleeper, je ziet bijna geen verschil met een 1.2 l Yaris .

Is dat een nieuw model, 1,2 liter?winking smiley

Yaris staat nu bij de schadehersteller, strekking ik krijg hem pas weer mee als ie weer netjes is dus uitdeuken zonder spuiten of alsnog spuiten.
De schadehersteller is nog kritischer dan ik zelf dus komt goed, vraag is alleen duur of heel duur. Maar als je auto rijdt moet je geld reserveren voor schades, het is niet anders...
Balen man! Parelmoerwit is een lastige. Zou mooi zijn dat er niet aan gespoten hoeft te worden. Zelf zou ik liever hebben dat de deuk er voor 90% uit is en er niet gespoten hoeft te worden. Een hele lichte oneffenheid valt nauwelijks op met deze kleur terwijl slecht spuitwerk met kleurverschil veel meer opvalt.
Kristian
Balen man! Parelmoerwit is een lastige. Zou mooi zijn dat er niet aan gespoten hoeft te worden. Zelf zou ik liever hebben dat de deuk er voor 90% uit is en er niet gespoten hoeft te worden. Een hele lichte oneffenheid valt nauwelijks op met deze kleur terwijl slecht spuitwerk met kleurverschil veel meer opvalt.

Ja, beter dat spuiten niet hoeft maar mijn schadehersteller doet niet aan slecht spuitwerk.
Hele zijkant zou dan gedaan worden en net zo vaak tot het perfect is.
Maar we hoeven niet te spuiten, paneel is gered. Ziet er weer strak uit, aanslagplek is alleen van heel dichtbij nog een beetje te zien.
2 kleine haarscheurtjes in de lak, die zijn opgevuld met een beetje blanke lak maar ook niet heel erg goed te zien of storend.

En de auto was mooi maar ook niet perfect, zaten op hetzelfde paneel al 2 bijgetipte plekjes.
Al met al dus zeer tevreden, was een enorme uitdaging voor de schadehersteller maar voor 90 Euro klaar.
406c
Heel erg vervelend Carkiller. Ik voel je pijn.

Zadelsnuiver

OMG, ik had bij het zien van die 1e foto al zoiets van seriously?? eye rolling smiley Dat voelt een beetje hetzelfde als dat je staat te plassen in zo'n grote toiletruimte op een vliegveld ofzo, met 10 van die pispotten waar dan niemand is. En dat er dan iemand binnen komt gelopen en precies vlak naast jou gaat staan plassen confused smiley

Maar die 2e foto is echt absurd. Buiten het feit dat het intens aso is, is het ook gewoon een haast onmogelijke actie eye popping smiley De bestuurder van die Fiësta kan zo ook zelf nauwelijks normaal uit zijn auto komen. Wie gaat er nou zo parkeren met zijn volle verstand? Dan ben je écht een klapjosti hoor. Ik heb zoiets zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Wauw, echt...wauw.

Maar @Carkiller, erg vervelend man, ik zou ook flink pissig zijn in jouw situatie. Fijn dat het herstel meeviel!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-12-2020 09:51 door omniradius.
In navolging van het topic van Joël, dat kan ik ook.drinking smiley

Yaris heeft na wat onderzoek een kapotte aircopomp.
Nog 4,5 maanden Bovag garantie dus hopelijk doen ze niet moeilijk...
Dat parkeren is gestoord, waarom willen zo graag
naast je staan ?
Franse zijn precies zo ! gisteren nog, bijna lege parkeerplaats 25 meter van de winkel alle ruimte van de wereld en z'n l%#@!& Mazda laat mij moeizaam in mijn portier schuiven om maar geen schade te maken.
Succes met het herstel Carkiller !
Daarom heb ik van die doordefender dingen.

Geen gezicht maar werkt wel.
Ik ben niet zo van dingen slopen, maar bij die Fiesta zou ik me moeten inhouden om niet even de lifehammer te gebruiken.

Carkiller: zitten die magnetische deurbeschermers met een kabel naar binnen als diefstal beveiliging?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2020 19:28 door Barri.
Barri
Ik ben niet zo van dingen slopen, maar bij die Fiesta zou ik me moeten inhouden om niet even de lifehammer te gebruiken.

Carkiller: zitten die magnetische deurbeschermers met een kabel naar binnen als diefstal beveiliging?

Ja, inderdaad. En aan die kabel zit een balletje zodat ze niet makkelijk gestolen kunnen worden.
Barri

Of brutalen niet de kans geven brutaal te zijn. Als 406 z'n wagen iets naar binnen had gezet, had die Fiesta er nooit tussen gepast. 406 heeft letterlijk zelf de ruimte gegeven voor die actie. Neemt niet weg dat het aso is.

@CC: doet je airco het alweer? Met dit regenachtige weer vind ik een werkende airco haast nog prettiger dan in een hete zomer.
Mechanix
Barri

Of brutalen niet de kans geven brutaal te zijn. Als 406 z'n wagen iets naar binnen had gezet, had die Fiesta er nooit tussen gepast. 406 heeft letterlijk zelf de ruimte gegeven voor die actie. Neemt niet weg dat het aso is.

@CC: doet je airco het alweer? Met dit regenachtige weer vind ik een werkende airco haast nog prettiger dan in een hete zomer.

29e. Maar geen problemen gehad met beslaan ondanks alle regen. Ruiten goed schoon gehouden van binnen ook.
Ah, dat scheelt dan weer! Ik heb zonder airco echt snel last van beslagen ruiten. crying smilie
Bij de Daihatsu Sirions die ik had was dat ook zo, niet te doen zonder airco.

Yaris blijkbaar betere rubbers of zo want maar klein beetje condens en met de verwarming aan ook zo weg.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar het verschilt per dag. Ik snap eigenlijk nooit met een natte jas de auto in, maar de ene dag trekt ie helemaal dicht, en de andere dag nergens last van.
Is de Yaris nu eigenlijk niet te leuk (bijv tov de Sirion), zodat je minder vaak de Impreza pakt?
Barri
Ik weet niet waar het aan ligt, maar het verschilt per dag. Ik snap eigenlijk nooit met een natte jas de auto in, maar de ene dag trekt ie helemaal dicht, en de andere dag nergens last van.
Is de Yaris nu eigenlijk niet te leuk (bijv tov de Sirion), zodat je minder vaak de Impreza pakt?

Nee, valt mee. Subaru pak ik alleen met goed weer, nooit voor woon-werk verkeer dus daar veranderd niks in.
Sub komt nog steeds wekelijks van stal minimaal. Yaris is inderdaad wel heel leuk, maar blijft een voorwielaandrijver dus beetje nat en het tractie controle lampje brand.moody smiley

En ik moet goed opletten in welke auto ik rijd. Klinkt logisch maar de Yaris heeft ESP en tractiecontrole, de Subaru niet.
En dat kan wel eens voor problemen gaan zorgen...winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2020 21:47 door Carkiller.
Problemen? Maar zo'n Subaru is toch een rasechte rallyauto met 4WD en een wegligging van jewelste? drinking smiley
omniradius
Problemen? Maar zo'n Subaru is toch een rasechte rallyauto met 4WD en een wegligging van jewelste? drinking smiley

Jazeker. En 1 moment niet opletten of even te veel gas in een bocht en je bent passagier. En uiteraard, heb hem al 12 jaar en hij is nog heel...drinking smiley
Carkiller
Daarom heb ik van die doordefender dingen.

Geen gezicht maar werkt wel.

Wow, die dingen heb ik nog nooit gezien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.