Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Toyota Yaris T-Sport 2010. Yaris op winterbanden.

Gepost door Carkiller 
Erg nette impreza.thumbs up zou hem zeker niet inruilen voor bovengenoemde.
Als ik hem al zou inruilen dan op een STi versie. Anders moet je een goed exemplaar vinden om de jouwe te overtreffen.

De Lancia Intergrale op de foto's is trouwens ook een lekkere auto.
Carkiller
Geen zorgen, een koophuis heeft momenteel een veel hogere prioriteit

Dan hoop ik tevens voor jou, dat er ook een behoorlijke garage/schuur aan is, kan de Sub lekker binnen in de winter (o.a.).
Zoek je een woning in jouw gemeente?
Als je de Sub wilt verkopen, mag je me altijd eens berichtje sturen. Ik ben niet heel specifiek naar een Impreza op zoek, wel naar een leuke auto voor erbij. Dit is wel een mooi exemplaar. En als je niet inruilt kun je wellicht (meer) korting bedingen.
En de Colt gaat weer weg.nut smiley

Na vele euvels in en na de garantie begon ik nu het druklager te van de koppeling te horen.
Zit nog voor 600 euro spuitwerk aan de auto (grote ingebrande vogelpoepvlek en lakschade aan de achterbumper) en dan nog 1000 euro voor een nieuw koppelingsset.
De bekende druppel was bereikt.

De garage begrijpt mijn standpunt om de auto in te ruilen dus gelukkig een erg goede inruilprijs gekregen.
En dit is de opvolger.
Had niet heel veel keus, maar hij rijdt perfect en is zeer netjes qua lak.
Komt nog een fabrieksradio in, woensdag is ie klaar.

En ja, het is een automaat. De handmatige Sirion 2 schakelt vrij stroef dus daar heb ik ook geen last van.
Rijd prima zo, lekker relaxed.drinking smiley
Carkiller aan de automaat, wie had dat gedacht winking smiley Ziet er netjes uit, ook compleet met cruise control!
Sta vaak vast in Leiden, dan is een automaat heerlijk.

En ik ben ook een beetje lui zoals je weet, dus het past me prima.winking smiley
De cruise control is wel later ingebouwd, maar werkt goed.

En ik kan mijn nichtjes weer fatsoenlijk vervoeren, 5 deurs is toch echt wel een stuk handiger.
En dankzij de mistlampen, zijskirts en achterspoiler vind ik de Sirion nog best sportief ogen ook.

Kan er ook nog van die racestrepen op laten plakken.smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2015 22:52 door Carkiller.
Weer een Dai dus, alleen dit keer met automaat. Succes ermee!
(je bent toch niet vergeten, dat je vond dat de handgeschakelde een hoog verbruik had?)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2015 12:47 door speedtouch.
Dan maar een ouwe l*l.

De Subaru is wel handgeschakeld, dus soms en ouwe l*l, soms niet.drinking smiley
speedtouch
(je bent toch niet vergeten, dat je vond dat de handgeschakelde een hoog verbruik had?)

Ja, deze nog hoger.

Maar Colt 1:17, Handgeschakelde Dai 1:15.
Heb al een zeer lange proefrit gemaakt, van tevoren getankt en naderhand getankt.

Kwam uit op net geen 1:14, is acceptabel voor mij.
Carkiller
speedtouch

Ja, deze nog hoger.

Maar Colt 1:17, Handgeschakelde Dai 1:15.
Heb al een zeer lange proefrit gemaakt, van tevoren getankt en naderhand getankt.

Kwam uit op net geen 1:14, is acceptabel voor mij.

Ligt er aan hoe je proefrit hebt gereden. Jouw rijstijl kennende heb je een topprestatie geleverd met dit getal.grinning smiley
Rustig gereden, daarna met de Sub op stap geweest en weer gewoon 1:6 gereden.winking smiley
Heb je nog leuke accessoires in de Daihatsu (= trouwens Toyota)
Cruise control.

Verder het gebruikelijke zoals airco, mistlampen voor, achterspoiler, zijskirts en alle ramen elektrisch.

De cruise control werkt fijn in combinatie met de automaat.
Deze schakelt gewoon terug op een (steile) helling en houdt de snelheid goed vast.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2015 23:17 door Carkiller.
Cruise control is werkelijk iets heel comfortabels. Ik moest er in het begin aan wennen, als je een helling op gaat of af gaat en zo, dat de "motor dan de controle overneemt" en dat de snelheidsmeter altijd precies op dezelfde streep blijft staan.
Een heel mooie uitvinding, alleen in het westen van het land moet je hem soms best wel snel uitzetten met al dat verkeer.
Rijd vaak 's nachts na het werk naar huis, dan is het rustig genoeg.
Soloman
Cruise control is werkelijk iets heel comfortabels. Ik moest er in het begin aan wennen, als je een helling op gaat of af gaat en zo, dat de "motor dan de controle overneemt" en dat de snelheidsmeter altijd precies op dezelfde streep blijft staan.
Een heel mooie uitvinding, alleen in het westen van het land moet je hem soms best wel snel uitzetten met al dat verkeer.

Cruise control is geniaal. Als je het eenmaal gewend bent kan je het echt missen heb ik ervaren. Een absolute must-have op elke toekomstige auto hier.

@Carkiller, hoe gaat het met de Impreza?
BMW Power
Soloman

Cruise control is geniaal. Als je het eenmaal gewend bent kan je het echt missen heb ik ervaren. Een absolute must-have op elke toekomstige auto hier.

@Carkiller, hoe gaat het met de Impreza?

Perfect, kan niet anders zeggen.thumbs up
Veel plezier ermee. En die racestrepen zou ik niet doen.

Hier hoort ook alleen nog een dubbele uitlaat onder....tenminste dat heb ik destijds bij de mijne gedaan. Ik vond de handgeschakelde overigens fijn rijden.

Hier een foto van met dubbele uitlaat

@PascalD:

Staat leuk, maar het is voor mij een woon/werkverkeer auto.
Als ik extra dingen koop voor een auto is het voor de Sub.

En zelf heb ik ook een handgeschakelde 1.3 gehad, geen sport.
Moest een andere versnellingsbak op wegens een kapot tandwiel van de achteruit versnelling.
Maar ook deze had een stroeve 5e versnelling en wilde hij vaak moeilijk in de 1e versnelling.

Hij was verder wel prima rijdbaar, maar niet super goed dus.
En staat hij al voor de deur? Hoe bevallen de eerste kilometers? winking smiley
Nou, goed.drinking smiley

Eerste verbruik heb ik al gemeten, de Dai is zuiniger dan ik had verwacht.

Met 6 koude starts, twee derde snelweg, een derde stad en 10 minuten file een verbruik van 1:15,95
Dus gewoon bijna 1:16 in de winter, moet in de zomer nog zuiniger kunnen.

Met mijn handgeschakelde Dai zat ik rond de 1:15.
Conclusie:

Ik kan niet schakelen.nut smiley

Dus zeer tevreden.
En nog niets voor de garantie gevonden.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2015 00:15 door Carkiller.
Carkiller
Nou, goed.drinking smiley

Eerste verbruik heb ik al gemeten, de Dai is zuiniger dan ik had verwacht.

Met 6 koude starts, twee derde snelweg, een derde stad en 10 minuten file een verbruik van 1:15,95
Dus gewoon bijna 1:16 in de winter, moet in de zomer nog zuiniger kunnen.

Met mijn handgeschakelde Dai zat ik rond de 1:15.
Conclusie:

Ik kan niet schakelen.nut smiley

Dus zeer tevreden.
En nog niets voor de garantie gevonden.thumbs up

Waarschijnlijk ga je ook niks vinden voor de garantie, is een Daihatsu !

Wel grappig om te lezen dit topic,jij hebt de nieuwere modellen,en ik de oudere.
Veel plezier met de auto's!
De nog steeds probleemloze Dai heeft vandaag een nieuw persoonlijk record gevestigd met zijn verbruik.
Op een rit met 80% snelweg, 2X starten en max. 100 km/h is de auto op een verbruik uitgekomen van:

1:18,7

Vind dat zelf erg netjes, met de handgeschakelde Sirion die ik hiervoor had met dezelfde motor heb ik dit nooit gehaald.
Waar het aan ligt weet ik niet, maar de automaat draait wel 500 toeren minder bij 100 dan de handgeschakelde versie.
Kleine update, de Sirion staat op 4 nieuwe banden.
De oude banden waren respectievelijk 10 en 8 jaar oud en behoorlijk verdroogd.
Profiel zat, maar grip in de regen was er niet.

Nu Good Year efficient grip banden laten plaatsen, waren in de aanbieding voor 50 euro per stuk.
Rijdt prima, ook in de regen.

Verder niets te melden, zowel de Sub als de Dai doen het probleemloos.
En toen van het ene op het andere moment een hoop gerommel uit de voortrein van de Sirion.
Gelukkig was de garage nog open dus meteen langs gegaan.

Hun conclusie, stuurhuis kapot.

69.000 km, wat is dat nou Daihatsu?

Had 100% vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Dai.

Gelukkig nog Bovag garantie tot eind augustus, maar toch niet fijn...
Ja, nieuw stuurhuis is 2500 euro inclusief montage volgens het internet...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2015 17:20 door Carkiller.
Ai, dat is jammer. Dus binnenkort staat deze weer bij de garage te koop? winking smiley
Ja, gelukkig nog garantie.

Zal je net een paar maanden later gebeuren...
Ik denk niet dat er meer rare dingen gaan gebeuren. De Carina E was ook al geen lekkere stuurder. Gerommel onderin. Camry heeft geen last. Nergens van.
Stuurprobleem is een bekend Carina-probleem. Het is een typisch Toyota-euvel. Van andere dingen heb ik nooit iets gehoord, behalve van de interieurverlichting dan. Dat is ook een probleem bij Toyota.
Dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat de verkoper je dan de de aankoopprijs aanbiedt en de auto terugneemt.
nwah, als het voor de klant 2500 Euro kost zal het voor de garage ruim onder de 1000 zijn dus dat valt wel mee.
Tenslotte moeten die er normaal gezien ook wat op verdienen eye rolling smiley

Groetjes,
Jan
De Dai is terug, er is een nieuw stuurhuis gemonteerd.

En dan echt nieuw, geen revisie stuurhuis.
Dankzij de Bovag garantie is dit kosteloos gedaan, had ik het zelf moeten betalen dan was het bedrag 2300 euro geweest...

En het heeft geholpen, auto rijdt als nieuw.
Verder heeft de auto geen mankementen, ik hoop dat het nu ook zo blijft.
Netjes opgelost zo, en als er nog mankementen zijn dan beter binnen de garantietermijn.
En dan heb je het stuurhuis gehad, komt het volgende probleem.

Een hoop lawaai achterin de Daihatsu, lijkt el of ik kakelende kippen vervoer als ik over een slechte weg rijd.
Alles al leeg gehaald, maar het geluid komt van het onderstel of chassis.
Woensdag gaat de auto hiervoor naar de garage.
Nog garantie tot 3 september...

Sub nog steeds probleemloos.
Al 7 jaar in mijn bezit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2015 21:59 door Carkiller.
Rob0032
Wordt het niet eens tijd om eens te gaan kijken naar een andere Japanner? winking smiley

Je Crown is nu alweer te koop?drinking smiley
Toont wel het verschil in kwaliteit tussen de Subaru en Daihatsu. grinning smiley Wel veel succes met de Dai.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.