en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Erg nette impreza.![]() Als ik hem al zou inruilen dan op een STi versie. Anders moet je een goed exemplaar vinden om de jouwe te overtreffen. De Lancia Intergrale op de foto's is trouwens ook een lekkere auto. |
Dan hoop ik tevens voor jou, dat er ook een behoorlijke garage/schuur aan is, kan de Sub lekker binnen in de winter (o.a.). Zoek je een woning in jouw gemeente? |
Dichter bij het werk, en ik werk in Leiden. |
Als je de Sub wilt verkopen, mag je me altijd eens berichtje sturen. Ik ben niet heel specifiek naar een Impreza op zoek, wel naar een leuke auto voor erbij. Dit is wel een mooi exemplaar. En als je niet inruilt kun je wellicht (meer) korting bedingen. |
En de Colt gaat weer weg.![]() Na vele euvels in en na de garantie begon ik nu het druklager te van de koppeling te horen. Zit nog voor 600 euro spuitwerk aan de auto (grote ingebrande vogelpoepvlek en lakschade aan de achterbumper) en dan nog 1000 euro voor een nieuw koppelingsset. De bekende druppel was bereikt. De garage begrijpt mijn standpunt om de auto in te ruilen dus gelukkig een erg goede inruilprijs gekregen. En dit is de opvolger. Had niet heel veel keus, maar hij rijdt perfect en is zeer netjes qua lak. Komt nog een fabrieksradio in, woensdag is ie klaar. En ja, het is een automaat. De handmatige Sirion 2 schakelt vrij stroef dus daar heb ik ook geen last van. Rijd prima zo, lekker relaxed. ![]() |
Carkiller aan de automaat, wie had dat gedacht ![]() |
Sta vaak vast in Leiden, dan is een automaat heerlijk. En ik ben ook een beetje lui zoals je weet, dus het past me prima. ![]() De cruise control is wel later ingebouwd, maar werkt goed. En ik kan mijn nichtjes weer fatsoenlijk vervoeren, 5 deurs is toch echt wel een stuk handiger. En dankzij de mistlampen, zijskirts en achterspoiler vind ik de Sirion nog best sportief ogen ook. Kan er ook nog van die racestrepen op laten plakken. ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2015 22:52 door Carkiller. |
had hij geen mooie landwind staan? ![]() |
Weer een Dai dus, alleen dit keer met automaat. Succes ermee! (je bent toch niet vergeten, dat je vond dat de handgeschakelde een hoog verbruik had?) 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2015 12:47 door speedtouch. |
Automaat?? Dat is toch alleen voor ouwe l*llen??![]() |
Klopt! ![]() |
Dan maar een ouwe l*l. De Subaru is wel handgeschakeld, dus soms en ouwe l*l, soms niet. ![]() |
Ja, deze nog hoger. Maar Colt 1:17, Handgeschakelde Dai 1:15. Heb al een zeer lange proefrit gemaakt, van tevoren getankt en naderhand getankt. Kwam uit op net geen 1:14, is acceptabel voor mij. |
Ligt er aan hoe je proefrit hebt gereden. Jouw rijstijl kennende heb je een topprestatie geleverd met dit getal. ![]() |
Rustig gereden, daarna met de Sub op stap geweest en weer gewoon 1:6 gereden.![]() |
Heb je nog leuke accessoires in de Daihatsu (= trouwens Toyota) |
Cruise control. Verder het gebruikelijke zoals airco, mistlampen voor, achterspoiler, zijskirts en alle ramen elektrisch. De cruise control werkt fijn in combinatie met de automaat. Deze schakelt gewoon terug op een (steile) helling en houdt de snelheid goed vast. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2015 23:17 door Carkiller. |
Cruise control is werkelijk iets heel comfortabels. Ik moest er in het begin aan wennen, als je een helling op gaat of af gaat en zo, dat de "motor dan de controle overneemt" en dat de snelheidsmeter altijd precies op dezelfde streep blijft staan. Een heel mooie uitvinding, alleen in het westen van het land moet je hem soms best wel snel uitzetten met al dat verkeer. |
Rijd vaak 's nachts na het werk naar huis, dan is het rustig genoeg. |
Cruise control is geniaal. Als je het eenmaal gewend bent kan je het echt missen heb ik ervaren. Een absolute must-have op elke toekomstige auto hier. @Carkiller, hoe gaat het met de Impreza? |
Perfect, kan niet anders zeggen. ![]() |
Veel plezier ermee. En die racestrepen zou ik niet doen. Hier hoort ook alleen nog een dubbele uitlaat onder....tenminste dat heb ik destijds bij de mijne gedaan. Ik vond de handgeschakelde overigens fijn rijden. Hier een foto van met dubbele uitlaat ![]() |
@PascalD: Staat leuk, maar het is voor mij een woon/werkverkeer auto. Als ik extra dingen koop voor een auto is het voor de Sub. En zelf heb ik ook een handgeschakelde 1.3 gehad, geen sport. Moest een andere versnellingsbak op wegens een kapot tandwiel van de achteruit versnelling. Maar ook deze had een stroeve 5e versnelling en wilde hij vaak moeilijk in de 1e versnelling. Hij was verder wel prima rijdbaar, maar niet super goed dus. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Mitsubishi Colt CZ3 2005. Exit Colt... 19-02-2015 19:53 |
En staat hij al voor de deur? Hoe bevallen de eerste kilometers? ![]() |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Mitsubishi Colt CZ3 2005. Exit Colt... 22-02-2015 00:14 |
Nou, goed.![]() Eerste verbruik heb ik al gemeten, de Dai is zuiniger dan ik had verwacht. Met 6 koude starts, twee derde snelweg, een derde stad en 10 minuten file een verbruik van 1:15,95 Dus gewoon bijna 1:16 in de winter, moet in de zomer nog zuiniger kunnen. Met mijn handgeschakelde Dai zat ik rond de 1:15. Conclusie: Ik kan niet schakelen. ![]() Dus zeer tevreden. En nog niets voor de garantie gevonden. ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2015 00:15 door Carkiller. |
Anonieme bezoeker
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Mitsubishi Colt CZ3 2005. Exit Colt... 22-02-2015 09:17 |
Waarschijnlijk ga je ook niks vinden voor de garantie, is een Daihatsu ! Wel grappig om te lezen dit topic,jij hebt de nieuwere modellen,en ik de oudere. Veel plezier met de auto's! |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. 18-03-2015 17:33 |
De nog steeds probleemloze Dai heeft vandaag een nieuw persoonlijk record gevestigd met zijn verbruik. Op een rit met 80% snelweg, 2X starten en max. 100 km/h is de auto op een verbruik uitgekomen van: 1:18,7 Vind dat zelf erg netjes, met de handgeschakelde Sirion die ik hiervoor had met dezelfde motor heb ik dit nooit gehaald. Waar het aan ligt weet ik niet, maar de automaat draait wel 500 toeren minder bij 100 dan de handgeschakelde versie. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. 23-05-2015 13:29 |
Kleine update, de Sirion staat op 4 nieuwe banden. De oude banden waren respectievelijk 10 en 8 jaar oud en behoorlijk verdroogd. Profiel zat, maar grip in de regen was er niet. Nu Good Year efficient grip banden laten plaatsen, waren in de aanbieding voor 50 euro per stuk. Rijdt prima, ook in de regen. Verder niets te melden, zowel de Sub als de Dai doen het probleemloos. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 16:57 |
En toen van het ene op het andere moment een hoop gerommel uit de voortrein van de Sirion. Gelukkig was de garage nog open dus meteen langs gegaan. Hun conclusie, stuurhuis kapot. 69.000 km, wat is dat nou Daihatsu? Had 100% vertrouwen in de betrouwbaarheid van de Dai. ![]() Gelukkig nog Bovag garantie tot eind augustus, maar toch niet fijn... |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 17:04 |
dan ben je blij dat je garantie hebt. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 17:06 |
Ja, nieuw stuurhuis is 2500 euro inclusief montage volgens het internet... 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2015 17:20 door Carkiller. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 18:17 |
Ai, dat is jammer. Dus binnenkort staat deze weer bij de garage te koop? ![]() |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 18:19 |
3 mankementen, dan is ie weg. Dit is pas de eerste. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 21:50 |
Wat een geld! |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 21:51 |
Ja, gelukkig nog garantie. Zal je net een paar maanden later gebeuren... |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 21:53 |
Kunnen ze niet gelijk de fuseekogels er bij doen in de garantie?![]() |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 21:54 |
Gezien de prijs van het stuurhuis verwacht ik niks extra's. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 21:58 |
Ik denk niet dat er meer rare dingen gaan gebeuren. De Carina E was ook al geen lekkere stuurder. Gerommel onderin. Camry heeft geen last. Nergens van. Stuurprobleem is een bekend Carina-probleem. Het is een typisch Toyota-euvel. Van andere dingen heb ik nooit iets gehoord, behalve van de interieurverlichting dan. Dat is ook een probleem bij Toyota. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 04-06-2015 22:11 |
Oei, dat is een tegenvaller! Is je auto dan niet perte totale? |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 05-06-2015 00:01 |
Bovag garantie Rob, heb hem pas 3 maanden. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 05-06-2015 07:53 |
Dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat de verkoper je dan de de aankoopprijs aanbiedt en de auto terugneemt. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 05-06-2015 08:25 |
nwah, als het voor de klant 2500 Euro kost zal het voor de garage ruim onder de 1000 zijn dus dat valt wel mee. Tenslotte moeten die er normaal gezien ook wat op verdienen ![]() Groetjes, Jan |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai stuk. 05-06-2015 13:04 |
@Rob: Ze gaan de auto gewoon maken. Onderdelen zijn al besteld. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai nieuw stuurhuis. 17-06-2015 17:54 |
De Dai is terug, er is een nieuw stuurhuis gemonteerd. En dan echt nieuw, geen revisie stuurhuis. Dankzij de Bovag garantie is dit kosteloos gedaan, had ik het zelf moeten betalen dan was het bedrag 2300 euro geweest... En het heeft geholpen, auto rijdt als nieuw. Verder heeft de auto geen mankementen, ik hoop dat het nu ook zo blijft. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai nieuw stuurhuis. 17-06-2015 18:23 |
Netjes opgelost zo, en als er nog mankementen zijn dan beter binnen de garantietermijn. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai geeft weer problemen. 15-07-2015 21:59 |
En dan heb je het stuurhuis gehad, komt het volgende probleem. Een hoop lawaai achterin de Daihatsu, lijkt el of ik kakelende kippen vervoer als ik over een slechte weg rijd. Alles al leeg gehaald, maar het geluid komt van het onderstel of chassis. Woensdag gaat de auto hiervoor naar de garage. Nog garantie tot 3 september... Sub nog steeds probleemloos. Al 7 jaar in mijn bezit. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2015 21:59 door Carkiller. |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai geeft weer problemen. 15-07-2015 22:05 |
Wordt het niet eens tijd om eens te gaan kijken naar een andere Japanner? ![]() |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai geeft weer problemen. 15-07-2015 22:07 |
Je Crown is nu alweer te koop? ![]() |
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai geeft weer problemen. 15-07-2015 22:27 |
Whahahah nou ja we hoeven nog maar een mankement te wachten. |
Anonieme bezoeker
Re: Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport automaat 2005. Dai geeft weer problemen. 16-07-2015 11:26 |
Toont wel het verschil in kwaliteit tussen de Subaru en Daihatsu. ![]() |