Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Toyota Yaris T-Sport 2010. Yaris op winterbanden.

Gepost door Carkiller 
Terence
Helemaal gemist, gelukkig is ie goed terecht gekomen CK!! thumbs up
Ziet er goed uit!

Trouwens: probeer hem eerst af te spuiten met sop, dan wax en dan geminimaliseerd water.
Maar alleen wax en dan water is ook goed. Blijft ie mooi thumbs up

Als de auto door het poetsbedrijf in de sealant/wax is gezet zou ik geen sop gebruiken anders spoel je de beschermlaag er weer vanaf. En met wax van de wasbox zou ik ook uitkijken, vaak zitten hier oplosmiddelen in die je oude (en vaak betere) waxlaag aantasten/weghalen.

Afspoelen met kalkvrij water, en dan een handsopje met goede shampoo (die de huidige waxlaag niet aantast) waarna je met een sealant/wax spray de auto weer oppoetst (bijv C quartz Reload sealant spray) en je hebt een mooie glimmende auto met een sterke beschermlaag.
Carkiller
Wat mij betreft wel.

Op de dag dat de wereld zou vergaan heb ik een proefrit in een MR2 gepland.
Hopelijk is het wat.drinking smiley

leuk
Donatello
Terence
Helemaal gemist, gelukkig is ie goed terecht gekomen CK!! thumbs up
Ziet er goed uit!

Trouwens: probeer hem eerst af te spuiten met sop, dan wax en dan geminimaliseerd water.
Maar alleen wax en dan water is ook goed. Blijft ie mooi thumbs up

Als de auto door het poetsbedrijf in de sealant/wax is gezet zou ik geen sop gebruiken anders spoel je de beschermlaag er weer vanaf. En met wax van de wasbox zou ik ook uitkijken, vaak zitten hier oplosmiddelen in die je oude (en vaak betere) waxlaag aantasten/weghalen.

Afspoelen met kalkvrij water, en dan een handsopje met goede shampoo (die de huidige waxlaag niet aantast) waarna je met een sealant/wax spray de auto weer oppoetst (bijv C quartz Reload sealant spray) en je hebt een mooie glimmende auto met een sterke beschermlaag.

Ach, je moet ook kijken naar wat gebruiksvriendelijk is. Of die wax na 6 of na 5 maanden eraf is. Zoveel werk is dat niet.
Vandaag de Sub sneeuwvrij gemaakt met de hogedrukspuit in een wasbox.

Resultaat:

Een ijsklontje op de parkeerplaats.eye rolling smiley

Maar de sneeuw is er af...
Geeft niks, even het zonnetje erop morgen en hij is weer ijsvrij.

En de deuren gaan gewoon open.
Al een tijdje is er iets aan de Dai wat mij minder bevalt, namelijk het verbruik.

Zit normaal zo rond de 1:15, rijd dan overal de maximum snelheid en trek vlot op.
Fabrieksopgave is 1:17,2, dus zit redelijk in de buurt.

Echter deed mijn Colt die ik voor de Dai had 1:16 onder dezelfde omstandigheden, heb zelfs 1:17,5 gereden met deze auto.

Met de afgelopen tankbeurt heb ik echt geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden, max. 2500 toeren met optrekken, max. 100 op de snelweg.
Heb bij dezelfde pomp getankt voor de meting en 1/4e stad en 3/4e snelweg gereden.
(Heb de tank maar deels leeggereden omdat ik 5 dagen moet werken en de week graag met een volle tank start, maar dat maakt voor de meting niet uit.)

Resultaat: 258,1 km op 12,87 liter.

Ofwel 1:20,05!thumbs up

Als doorgewinterde scheurneus ben ik hier best trots op, heeft een hoop geduld en discipline gekost.winking smiley
Ben benieuwd wat de auto in de zomer gaat doen, meestal is ie dan nog iets zuiniger.

Kan blijkbaar beter rijden dan typen...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2013 22:53 door Carkiller.
Laat ik het zo zeggen:

Nu ik weet dat ie het kan vind ik het niet meer interessant.winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2013 22:56 door Carkiller.
Dinsdag kijken voor deze auto:

Advertentie

Als ie net zo mooi is als op de foto's koop ik hem, mits ik een fatsoenlijk inruilbod krijg.drinking smiley
Je gaat toch niet voor een STI?winking smiley

Bij hetzelfde bedrijf, toch zou ik voor de 2007 gaan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2013 00:41 door Renaultje.
Ik vind de hatch toch wel erg mooi.

Jammer dat ie niet meer leverbaar is, maar ja wat wil je ook, het geld om er een te kopen is in die jaren van spotgoedkoop, naar best wel duur voor wat je ervoor krijgt gegaan.

Maar ja, zeker mooie auto die sedan.
Dat was niks.

Op zich was de auto wel netjes, maar:

- Voorruit had een aantal putjes precies in het gezichtsveld, moet vervangen worden. (is niet te repareren met hars)
- bumper niet meer netjes door steenslag, moet gespoten
- ook veel steenslag op de motorkap, is bijgewerkt met een lakstift maar het lijkt alsof een kleuter dit gedaan heeft.
Moet dus gespoten worden.
- Distributieriem moet uiterlijk volgend jaar vervangen worden op standtijd.

- Deukje in raamstijl, krijg je er volgens mij niet uit want je kan er niet achter komen.
- Beurten uitgevoerd bij beun de haas, en te weinig (3 tot nu toe, hoort ieder jaar)

- Algehele lakstaat behoorlijk, maar meer krassen dan mijn huidige Sub.

Verder was de auto erg smerig bij het bezichtigen, wel een keurige garage waar ik fijn geholpen werd.
Zeker jammer.

En ze bestaan wel de perfecte exemplaren...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2013 22:25 door Carkiller.
Al eerder in dit topic had ik gemeld dat ik af en toe een vreemd luchtje rook in de Subaru.
Heel licht en maar heel af en toe.

Vandaag de auto maar eens na laten kijken en de radiateur blijkt lek te zijn.sad smiley
Waar het raamwerk vast zit aan de lijst zit de lekkage, aan de bovenkant van de radiateur.
Het lek is zo klein dat ik nog geen daling waar kon nemen aan het niveau van de koelvloeistof, maar het kan wel erger worden.

Volgende week donderdag wordt de radiateur vervangen, dan zou het probleem dus opgelost moeten zijn.
Valt me wel een beetje tegen dat dit zomaar kan gebeuren.
Er is geen beschadiging aan de radiateur, de boel is gewoon los gaan zitten.

Japanse rommel?
Is het eerste echte mankement, op een kapotte accu na.

Donderdag wordt ie weer gemaakt, daarna moet hij weer braaf heel blijven.winking smiley
@PascalD:

Hij komt me bekend voor, is zeker van iemand van de subaru club.
Weet alleen niet meer van wie...
Na de radiateur van de Sub is nu de Dai aan de beurt.
Versnellingsbak stuk, geeft een ratelend geluid bij achteruit rijden...

Offerte laten maken bij een onafhankelijke garage, vervanging van de bak kost 1380 euro.crying smilie
Gaat hem niet worden, veel te duur.

Vervolgens toch nog even bij de (voormalige) Daihatsu dealer geweest waar ik vroeger altijd kwam.
Van deze zaak had ik nog wat tegoed, (2 mensen naar hun gestuurd die er een auto gekocht hebben) dus die kwam met een betere deal.

Versnellingsbak + olie en kleinmateriaal 500 euro.
Arbeidsloon hoef ik niet te betalen.
Dinsdag breng ik de auto, woensdag zou ie dus weer goed moeten zijn als ik hem ophaal.
Top van de dealer, echt een fijne zaak.thumbs up

En hopelijk is het hierna weer goed met de Japanse degelijkheid, ben eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld.
Maar als je 2 auto's rijd kan je 2 keer pech hebben...
@Carkiller: je doet je naam eer aan!

Je rijdt Japans en krijgt de auto's stuk. "Nomen est omen" Latijnse uitdrukking die zoveel zegt als: "In je naam ligt je lot verborgen".

Tijd voor een andere nickname?

Succes met de auto's. Jammer dat dit gebeurd is. Echter Japanners zijn de best aangeschreven auto's. De overal opgehemelde Duitse auto's kunnen niet aan de betrouwbaarheid van een Aziaat (Koreanen zijn tegenwoordig ook erg goed!) tippen.
Niet iets om blij van te worden, gelukkig heb je de financiële schade kunnen beperken winking smiley
@verlichting:

Zo bijgelovig ben ik niet, vorige Dai die ik had heb ik probleemloos een ton mee rondgereden.winking smiley
Sub heeft in de 5 jaar dat ik hem heb me een accu en een radiateur gekost.

En de Dai is verder perfect.
Ben niet van plan om heel lang met deze auto te blijven rijden maar hij is het zeker waard.
@Carkiller: het was ook slechts om een beetje te plagen. En ook het "Nomen est omen" schoot mij in de gedachte. Even de echte betekenis erbij gezocht en klaar was de reactie.

Hoop voor je dat alles netjes wordt gerepareerd en dat je weer onbezorgde kilometers kunt gaan maken.
De Dai is weer gemaakt.

Druklager moest ook vervangen worden, dus er kwam nog 50 euro bij.
Verder was alles in orde.

Nu voelen zowel de koppeling als de versnellingsbak als nieuw aan en geen rare geluiden meer, probleem is opgelost.drinking smiley
Mooi dat hij weer gemaakt is! Het was de bedoeling dat je moeder in de auto gaat rijden, is dit nog steeds het plan? winking smiley
Ja, is nog steeds de bedoeling.

Haar auto uit '95 houd het niet eeuwig uit.drinking smiley
En dan vind je je auto terug met een kras erop, een kind was er lichtjes tegenaan gefietst.sad smiley

Was best diep, maar het schadebedrijf heeft hem er nog uit kunnen polijsten.thumbs up
Gelukkig maar, anders had de hele zijkant gespoten moeten worden.

Kosten nu, 10 euro. (eigenlijk gratis, maar ik wilde in ieder geval iets geven)
Van het betreffende kind heb ik een tekening gekregen, hangt nu aan de koelkast.
Vandaag is de Sub voor de APK en jaarbeurt geweest.

Kreeg complimenten van de keurmeester over de staat van de auto.
"Ik kon nog geen kapot lampje vinden"

We kunnen er dus weer een tijdje tegenaan.thumbs up
En nu ook gepoetst.

Was te lui om naar beneden te lopen, dus een shot vanaf het balkon.
Beetje overbelicht, maar de auto's staan in de volle zon.
Duidelijk is ook dat de Dai iets minder verwend wordt...

Prachtige auto's zo'n subaru en die van jou ziet er helemaal in top staat uit!
Het is dat ik zelf kwa hobby auto zo'n fan van de 309 ben anders was een sub de volgende keus geweest. smiling smiley

Eerste keer dat ik een heel klein stukje in een 4 wiel aangedreven auto heb gereden was in een impreza GT turbo.
Leek me erg fijn om als daily een 4 wiel aangedreven auto te rijden en het heeft ook zeker mede gespeeld in mijn beslissing toen ik mijn audi S8 kocht aangezien de andere kandidaten een mercedes S500 en een bmw 750 was en dus achterwiel aandrijvers waren.
Carkiller

Kreeg complimenten van de keurmeester over de staat van de auto.
"Ik kon nog geen kapot lampje vinden"

thumbs up

Alle dashoardlampjes branden tijdens het rijden?drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.