Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Toyota Yaris T-Sport 2010. Yaris op winterbanden.

Gepost door Carkiller 
@Joel:

Die had ik gezien, erg mooi.thumbs up

Helaas kan ik mijn Sub niet op deze auto inruilen, anders had ik hem al lang gekocht.drinking smiley
Hm... wit staat altijd goed op een sportief model, maar dat ik nou zeg "wat gaaf!" nee. Inderdaad, blauw is de kleur op een Impreza.
Het interieur vind ik overigens ook niet héél sportief. De sportstoelen ogen wat minder kuip als je nu hebt?
Wit kan wel, maar... ik zou liever zwart of donkergrijs hebben dan. Net of de auto dan meer 'contrast' krijgt.
Carkiller
Wie is Nico?

ikke, ik dacht ah dat vind jij niks, vandaar ook of Joël je om probeerde te krijgen, maar nee zelfs al ben je op zoek naar een impreza, een evolution vergeet je niet, had ik fout.
Gepoetst!

Foto's zijn erg groot, mijn excuses daarvoor...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2012 17:43 door Carkiller.
Zo, dat ding ziet eruit alsof ie staat te wachten op de aflevering. Nieuw, welteverstaan.
En nog een foto buiten, in goed gezelschap van de S2000 van mijn overbuurman.

nee zonde, moet je zien hoe netjes die erbij staat.
hoe nog maar even, want dit gaat een dan jouw auto worden waarvan je baalt dat je die ooit hebt weggedaan.
Grootste voordeel nu is het wassen.

Even voor 1 euro hogedrukreinigen met kalkvrij water bij de wasbox en hij is weer helemaal schoon.
Zelfs insecten spoelen zo weg.thumbs up
Helemaal gemist, gelukkig is ie goed terecht gekomen CK!! thumbs up
Ziet er goed uit!

Trouwens: probeer hem eerst af te spuiten met sop, dan wax en dan geminimaliseerd water.
Maar alleen wax en dan water is ook goed. Blijft ie mooi thumbs up
@Speedtouch:

Een keer per 2 jaar, is voldoende.
Voor de rest poets ik hem zelf.

@Terence:

Doe ik ook als ie erg vuil is.
Wax is wel een goed idee om de huidige laag op conditie te houden.
Afgelopen dagen een storing gehad aan de Sub.
Dat wil zeggen, hij stonk nogal naar iets verbrands.

Afspraak gemakt met de dealer, dag voor de afspraak was de stank weg.
Is ook niet meer terug gekomen, vaag...
Reed er een oude T3 voor je? Heb het al 2x of 3x gehad dat ik dacht "pfff, wat een geur", toen keek ik naar de rechterbaan en reed daar een T3. tongue sticking out smiley
Paar dagen, denk dat er ergens iets aan de uitlaat zat of zo.

Nu en dan ruik ik nog wel eens heel licht iets, maar dat kan dan ook weer van buiten komen.
En vandaag heeft de Sub voor de 3e keer een nieuwe gordel gekregen.

Ditmaal uit een auto die in de showroom staat, weet ik tenminste zeker dat hij goed werkt.
Had dus al een keer een nieuwe gekregen, was al even slecht als de oude.
Constant vastklikken tijdens het optrekken, daarna geen beweging meer in de gordel te krijgen.

Nu is het beter.thumbs up
Daihatsu staat voor de deur.

Zie openingspost voor meer foto's

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2012 21:21 door Carkiller.
Waarom wel je eigen kentekens wegknippen, maar van de wagen er naast niet (blauwe Panda in OP)? Niet je eigen auto, dus dan is privacy (of waar je bang voor bent) opeens niet meer belangrijk?
ja nu wel inderdaad, leuk autootje inderdaad, misschien een beetje hoog voor mijn smaak.
maar erg netjes thumbs up
@§anitarium:

Dat is de auto van mijn buurvrouw.

Heb haar ooit eens gevraagd of ik haar kenteken weg moest poetsen toen ze naast de Sub stond, maar het boeide haar niet.
Ok, dat is duidelijk. Persoonlijk zou ik het dan alsnog wel wegvegen, je ondermijnt hiermee je eigen redenatie dat het privacygevoelig is. Wees consequent in die dingen zou ik zeggen.
@§anitarium:

Ik ga nu niet meer wijzigen maar zal er de volgende keer rekening mee houden.
Kan wel eens lastig worden op een Subaru club dag...winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2012 16:26 door Carkiller.
Ziet er leuk uit CK, jij bent geholpen en jouw moeder heeft straks weer een mooi autootjethumbs up
Dank je Isla.

Is ook helemaal geen straf om in de Dai te rijden.
Met de (onbeschadigde) velgen ben ik wel blij, doppen is ook maar niks...
Eerste verbruik van de dai gemeten, kwam op 1:14,1.

Vind dat niet slecht voor de winterse omstandigheden en de vele korte ritjes.
(180 km snelweg, 230 km binnenwegen)

Colt was wel iets zuiniger.
Echter verwacht ik dat wanneer ik met de Daihatsu mijn best ga doen deze wel zuiniger is dan de Colt.
Mijn ervaring met Daihatsu is namelijk dat ze heel zuinig zijn als je max 100 rijd en bij 2500 toeren opschakelt, maar je straffen als je vlot gaat rijden.

Colt strafte dus minder af bij vlot rijden, maar beloonde je ook minder bij rustig rijden.
Hopelijk krijg ik gelijk met deze theorie...
@Nissan GT-R, awesome:

Die extra hoop heeft blijkbaar geholpen, zit nu op 1:15,3thumbs up
En niets bijzonders gedaan, gewoon maximum snelheid gereden op de snelweg (iets harder zelfs, 110 en 130) en vlot opgetrokken.
Ook op de binnenwegen normaal gereden.

Zit nu op exact hetzelfde verbruik als met de Colt en heb nog niet mijn best gedaan om rustig aan te doen.
1:17 moet makkelijk haalbaar zijn met max. 100 en max 2500 toeren.

Verder rijd de Dai prima, mankeert helemaal niets aan.
Wat mij betreft wel.

Op de dag dat de wereld zou vergaan heb ik een proefrit in een MR2 gepland.
Hopelijk is het wat.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2012 23:12 door Carkiller.
Carkiller
Wat mij betreft wel.

Op de dag dat de wereld zou vergaan heb ik een proefrit in een MR2 gepland.
Hopelijk is het wat.drinking smiley

Het vergaan van de wereld?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.