Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport 1.5 2009.

Gepost door Carkiller 
Zeker mooi!

Overigens een week of 3 terug heb ik een polijst swirl in mijn lak ontdekt na de coating, helemaal onderaan de deur. Coating is er weer af gepolijst en opnieuw aangebracht, was geen enkel probleem en je ziet er niks meer van.
Wordt het komende jaar het eerste hele jaar dat de Sub binnen staat? Ben vergeten wanneer je verhuisd ben. Dan zou je het in de toekomst 1x in de 2 jaar kunnen doen. Maar ja, het is natuurlijk steeds weer fijn om te zien dat je auto er pico bello uitziet.
Blijft een bijzonder mooie wagen, mijn complimenten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2018 14:14 door fileflirter.
Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen? Ziet er uit als nieuwstaat. Nooit meer weg doen denk ik.
@Kristian:

63.300, motor kent geen meetbaar olieverbruik.

@Speedtouch:

Vanaf juni staat de Sub nu een jaar in de garage.

En iedereen bedankt voor de complimenten.thumbs up
Mooi ding hoor, inderdaad als nieuw! Waarom rij je er eigenlijk niet mee? Daar is zo'n auto toch voor gemaakt?
Zadelsnuiver
Mooi ding hoor, inderdaad als nieuw! Waarom rij je er eigenlijk niet mee? Daar is zo'n auto toch voor gemaakt?

Goede vraag, ik wil hem netjes en waardevol houden.
Hij komt wel iedere week uit de garage voor een ritje, als het weer goed is.
En dan geniet ik volop.
Carkiller
Ik gebruik het gewoon liever niet, zijn genoeg alternatieven.

Twijfel niet aan je kennis of oordeel.

smileys with beer
speedtouch
Zo, ook weer op het appel, Soloman!winking smiley
Begin weer langzaam terug te komen, leven komt weer langzaam op orde, zal ik maar zeggen.
Carkiller

Goede vraag, ik wil hem netjes en waardevol houden.
Hij komt wel iedere week uit de garage voor een ritje, als het weer goed is.
En dan geniet ik volop.

En daar doe je het voor, iedereen zijn ding zogezegd!thumbs up
Dai heeft vandaag ook onderhoud gehad.

Nieuwe remmen voor en nieuwe stabilisatorstangen voor.
Ook is de kruiskoppeling van de stuurinrichting aangedraaid, zat speling op.

Was best duur, maar hij rijdt een stuk beter nu.
In juni zal ik wat plaatjes schieten van het ondergeschoven wagentje.smiling smiley
Nee, hoeft pas ergens in het najaar.

Mogen er ook meteen 4 nieuwe banden op.
Maar zoals beloofd, hier mijn werkpaardje.

De Daihatsu Sirion met 1.5 motor, ook best een zeldzame verschijning en zeker niet traag.
Er was iets teveel zon, dus de foto's zijn niet super...

De 1.5 is verder identiek aan de 1.3 op grotere remschijven voor en tractiecontrole/stabiliteitscontrole na.
16 pk en 12 Nm meer dan de 1.3, dat merk je zeker wel vooral op de snelweg.
Auto is prima op koppel te rijden, motor is zeer soepel.

Echt gekke dingen heb ik nog niet met de Dai gehad, hopelijk blijft dat zo.
speedtouch
Ach, het bekende verhaal, gewoon als nieuw!winking smiley

Halve dag gepoetst, en dat met deze hitte.
Dus dank je voor het compliment.thumbs up
Tijd voor luxe platen. winking smiley Zo netjes dat die eruit ziet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2018 18:17 door Nico GTR.
Uitlaatsierstukje, nieuwe banden en misschien nog een setje 15 inch Materia velgen.

Meer staat er niet op de planning.
Nu weet ik dat zeker inderdaad.

Had al eerder gehoord dat ze passen maar van een minder betrouwbare bron.winking smiley
Strakke Sirion! Zeker in Sport uitvoering een leuke auto.
Al had ik in jouw geval de Subaru-versie gekocht natuurlijk smiling smiley
Die is er alleen in 1.0 3 cilinder.

Anders had ik dat ook zeker gedaan.thumbs up
Carkiller
Uitlaatsierstukje, nieuwe banden en misschien nog een setje 15 inch Materia velgen.

Meer staat er niet op de planning.

De Materia zou misschien voor jou in de toekomst ook een rol kunnen spelen? Ik vond het een hele aparte auto!
Ja hoor, leuk ding.

Is zeker een optie in de toekomst, maar ik heb vele opties/auto's die ik leuk vind.
Maar kan.
Waar je zin in hebt met dit mooie weer drinking smiley

Maar resultaat is zeer netjes!
Zeker, anders is ie wel erg suf.

En blij dat de Sub in de garage staat, nog geen hagel hier maar dat kan nog komen.
En ik hoop dat iedereen goed door het noodweer van vandaag heen komt uiteraard, zonder schade.thumbs up
Mijn laatste scheurmonstertje mag ook even wat aandacht.
Mijn brommer, een Peugeot Fox.

Frans frame maar Honda motortje, is een goede combinatie want hij doet het altijd.
Begrenzers zijn er uit, zit een Polini Vario in, top ongeveer 70 dus geen last van E-bikes of auto's die je in de stad per se in moeten halen.
Leuk detail, hij is bijna exact dezelfde kleur blauw als de Sub.

Met mooi weer leuk om mee te rijden, met slecht weer pak ik wel de auto.winking smiley
Soms is het leven zo simpel.

Gewoon een lekker ritje stukje rijden met de Sub over landweggetjes, maximaal 60 met alle ramen open en luisteren naar het geluid van de boxer.
Genieten.cool smiley

Wel een paar keer vol opgetrokken, dat was dan weer minder netjes.
Anders gaat hij lui worden, moet je ook niet hebben drinking smiley

Ook prima weer voor een cabrio nu tongue sticking out smiley
Carkiller
Soms is het leven zo simpel.

Gewoon een lekker ritje stukje rijden met de Sub over landweggetjes, maximaal 60 met alle ramen open en luisteren naar het geluid van de boxer.
Genieten.cool smiley

Wel een paar keer vol opgetrokken, dat was dan weer minder netjes.
Zo is dat, doe ik ook met de Camry.
Gisteren de Dai op nieuwe banden laten zetten, Continental premium contact 5.
Voor deze banden gekozen wegens grip A bij nat wegdek, Dai heeft moeite met tractie in de regen dus hopelijk nu niet meer.
Oude banden hadden Grip C.

Tijdens het vervangen van de banden meteen de hele bodem kunnen bekijken, zag er allemaal prima uit.
Auto staat er dus weer netjes bij, APK is 25e van deze maand en ik verwacht geen problemen.
En de verwachting was terecht, Dai is goedgekeurd zonder opmerkingen.
Meteen verse olie er in dus we kunnen weer een jaar rijden.thumbs up
Perfekt toch?

Dai heeft moeite met tractie in de regen
unquote

Ben benieuwd of dat nu voorbij is, het kan toch niet toevallig te maken hebben met je rechter voet?yawning smiley
Een beetje wel speedtouch, maar banden waar ECO op staat hebben gewoon voor mij te weinig grip.
En dat stond op de oude Bridgestones, die ook nog eens hard van ouderdom waren.

Vandaar de keus voor deze Conti's, liever kortere remweg en meer tractie dan 0,1 liter minder benzine op 10 kilometer.
Goede banden zijn altijd belangrijk inderdaad! Conti Premium Contact zijn fijne banden. APK is natuurlijk een peulenschil voor zo’n betrouwbare Daihatsu. Wel fijn om alles weer geregeld te hebben natuurlijk.

Dat wordt voor mij nog wel een dingetje als de Copen aan nieuwe banden toe is. Ik heb nu prima Bridgestones erop liggen met 4-5mm profiel rondom. Als ik er over een jaar 4 nieuwe onder wil leggen ben ik benieuwd welke banden er nog leverbaar zijn in de maat 165/50-15. Ik zie momenteel nergens A-merken op voorraad in deze maat.
@Smarter:

Dat is niet handig, zie ook alleen maar B merken.
Raar dat Bridgestone gestopt is met het maken van de Potenza RE40 in die maat, in Japan rijden veel Kei cars met ongebruikelijke bandenmaten.
Maar kan je niet naar een 175/50-15 band?
Slechts 1,83% afwijking op de teller daardoor en dan wel meer keus.
Of het past weet ik niet...
De Subaru krijgt vandaag een beurt bij de dealer.

APK, Olie en oliefilter, distributieriem met spanrollen, tectyleren bodem en achterwielkasten (want ik wil geen roest) en nieuwe remschijven en blokken voor.
Remschijven zijn nog de originele uit 2004, zit nu alleen teveel roest op ze zijn nog niet eens te dun...

Wat dat kost?
1550 Euro, flink geld maar de afgelopen 5 jaar ben ik weggekomen met 250 per jaar aan onderhoud.
Dus niet zeuren maar betalen, auto is het meer dan waard.drinking smiley
Carkiller
De Subaru krijgt vandaag een beurt bij de dealer.

APK, Olie en oliefilter, distributieriem met spanrollen, tectyleren bodem en achterwielkasten (want ik wil geen roest) en nieuwe remschijven en blokken voor.
Remschijven zijn nog de originele uit 2004, zit nu alleen teveel roest op ze zijn nog niet eens te dun...

Wat dat kost?
1550 Euro, flink geld maar de afgelopen 5 jaar ben ik weggekomen met 250 per jaar aan onderhoud.
Dus niet zeuren maar betalen, auto is het meer dan waard.drinking smiley

Hoe kan er bij jou Sub roest op de remschijven zitten? smiling bouncing smiley Even een keer met de linkervoet remmen vanaf 250 werkt niet? grinning smiley
En hij is weer terug en staat weer schoon en droog in de garage hier.

Rijdt prima, remt prima, vakwerk dus wat je mag verwachten van een merkdealer.
Goed rijden deed hij uiteraard al, maar in ieder geval is alles ook zoals het hoort na de beurt.

Klein wonder, ik heb hem met droog weer naar de dealer kunnen brengen vandaag en met droog weer weer op weten te halen.
Echt tussen de buien door, scheelt een wasbeurt.thumbs up

Nu komende 5 jaar alleen maar jaarbeurten van 250 Euro, we zijn dus weer een tijdje klaar met hoge rekeningen als ik hem niet plat rijd...smiling smiley
Belachelijk eigenlijk, dat je dus over 6 jaar gezien 5*250 + 1*1550 = gemiddeld 467 euro per jaar aan onderhoud betaalt voor een volbloed sportwagen. Dat vind ik niet veel en dat is toch wel een voorbeeld van Japanse degelijkheid.
Mooi dat die weer veilig is Jeroen!

Overigens moet je die kosten niet gaan berekenen per km hoor Madmat, dan schrik je jezelf dood.
madmat1986
Belachelijk eigenlijk, dat je dus over 6 jaar gezien 5*250 + 1*1550 = gemiddeld 467 euro per jaar aan onderhoud betaalt voor een volbloed sportwagen. Dat vind ik niet veel en dat is toch wel een voorbeeld van Japanse degelijkheid.

Eens, maar hoeveel wordt er met de auto gereden?
12 cent per km. smileys with beer Blijft cheap overigens...was een tijd dat ik dat voor de Clio ook kwijt was.
Vandaag heb ik een klein feestje gevierd, 10 jaar in het bezit van mijn Impreza.
Technisch gezien de 17e van deze maand pas maar dan ben ik op vakantie, dus vandaag bij de dealer het personeel op een mooie taart getrakteerd.

Op naar de volgende 10 jaar.smiling smiley

Ook grappig dat deze 10 jaar in bezit post precies het 1000e bericht is in dit topic.
Bedenk je ook niet van tevoren.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-09-2018 11:31 door Carkiller.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close