Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Toyota Yaris T-Sport 2010. Yaris op winterbanden.

Gepost door Carkiller 
thumbs up

Snap alleen niet waarom sommige mensen hun kenteken niet op internet willen hebben. Maar als ze dat wel willen hebben hou ik daar rekening mee. Daarom zijn op mijn website ook alle kentekens weggehaald, puur ivm privacy. smiling smiley
Bossinkje
puur ivm privacy

Je zegt het zelf al, dat is de reden.

Heb niets te verbergen maar zie ook het nut niet om allerlei persoonlijke informatie op het net te gooien.drinking smiley
@Joël D:

En bij de laatste meeting zagen we jou wel maar je auto niet.
Schiet niet op zo.grinning smiley
Heb de afgelopen tijd het verbruik van mijn auto's bijgehouden.

Colt heb ik gemiddeld 1:16 mee gereden met normaal rijgedrag.
Doe ik mijn best rustig te rijden en rijd ik veel snelweg, dan komt hij boven de 1:17 uit.

De Subaru doet gemiddeld 1:8,5 met sportief rijden.
Valt me nog mee, was van de winter een stuk onzuiniger.

Zuinigheidsrecord wat ik met de Sub gehaald heb is 1:11,5.
Was met constant 130 op de snelweg en een klein beetje binnenwegen.
Wel overschakelen bij 2500 toeren, kan prima met de auto.

Houd het alleen nooit lang vol...drinking smiley
Kun je aan zoveel persoonlijke informatie komen dan met een kenteken?

Het nieuwe rijden kun je natuurlijk ook prima toepassen op deze Sub, maar het is natuurlijk veel verleidelijker om het NIET te doen. drinking smiley Ik heb geprobeerd het verbruik bij te houden van de BX, maar bij de 100 km stopte de dagteller ermee. grinning smiley Domme Citroëns ook altijd. drinking smiley
Tsja, erg veel zuipen zal ze wel niet doen.. Maar het blijft een carburateur. Dus met warm weer verdampt er natuurlijk ook ietwat benzine. Mijn pa heeft me ook al gezegd dat ik het nieuwe rijden niet echt hoef toe te passen op de BX, ook omdat het een carburateur is. Of je nou wel of geen gas geeft, benzine krijgt de motor toch wel. En dan ook nog een handchoke, en maar 4 versnellingen. Dus ik ben wel benieuwd.
1 op 14,5 geven ze op voor jouw auto.

In ieder geval zuiniger dan de Sub.drinking smiley
Heeeft ook wat minder pk dan de Sub. En is ietsjes lichter denk ik.. grinning smiley
Vandaag was een mooie poetsdag, Subaru staat weer te glimmen.

Meteen wat van die onvermijdelijke steenslagplekjes aangetipt met een lakstift, is dat ook weer netjes.
Gelukkig is de motorkap van aluminium, dus hij roest nooit.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2012 16:15 door Carkiller.
Vandaag gereden in deze auto.

Wilde eventueel de Colt erop inruilen maar:

+

- Meer vermogen, dus veel sneller
- Betere wegligging.
- Leuk Recaro interieur.
- Echt een fun karretje.

-

- Comfort. (niet geschikt voor lange ritten)
- Stoelen (ondanks Recaro veel te korte zittingen)
- Verbruik stuk hoger. (en lust alleen 98)
- Lakkleur, geel dus wordt langzaam wit.
- algehele staat is minder dan de Colt. (ook meer km)
- Duplicaatcode op de nummerplaat.

Kreeg een keurige prijs voor de Colt, auto's vallen verder in dezelfde wegenbelastingsschaal.

Doorslag was toch wel dat ik niet lekker zit in de Ignis, was blij weer in de Colt te zitten.
Gaat hem dus niet worden...
Vandaag heeft de Colt een beurt gekregen en een nieuwe APK, heb dit bewust 2 maanden van tevoren gedaan zodat ik eventuele mankementen nog op kan lossen of in het ergste geval de auto kan verkopen.

Echter heeft de auto me niet teleurgesteld, kwam zonder enige op of aanmerkingen door de APK.thumbs up
Meteen een beurt erbij uit laten voeren, kan voor 207 euro totaal weer een jaar rijden.

Had de auto zonder garantie gekocht, dan is zo'n eerste APK toch wel een beetje spannend.
Gescheurd ashoesje of zo heb je zo te pakken.

Maar goed, we hebben dus weer APK tot 24 augustus 2013.
Eindelijk een nette 2006 Sub gevonden.

Advertentie

Nette km stand, Xenon lampen, alleen nog een Prodrive pakket of EMS tuning en hij is af.

De onderhandelingen zijn al gestart.drinking smiley
Blijft een gaaf model thumbs up

Maar zijn de verschillen tussen een 2004 en 2006 model zo groot dan? Als ik Carbase mag geloven heeft het 2006 model alleen een grotere motor met nauwelijks meer vermogen, die wel een stuk meer verbruikt. Verder ziet ie er wel iets frisser uit, maargoed, als je uiterlijk zo belangrijk vond zou je geen Sub rijden grinning smiley
Rijd echt heel anders.

Veel meer trekkracht bij lage toeren en makkelijker en verder te tunen.
300 pk kan dit blok makkelijk hebben.drinking smiley
@Total Loss:

Grappig.

Alleen rare velgen met Hankook banden, een mini achterspoilertje en niet originele audio.
Not my cup of tea.drinking smiley
Stop voorlopig met zoeken.

Vind niks wat aan mijn huidige Sub kan tippen, dus rijd ik liever door.drinking smiley
Mooi Coltje heb je! Die kleur staat dit model echt top!

Mooie velgen heb je er onder! 15 inch?
Dank je voor het compliment.

Velgen zijn slechts 14 inch, wel origineel en onbeschadigd.
@ Carkiller,

Met een beetje goed speuren wordt hij nog een keer aangeboden.

Impreza WRX
Je hoeft iig niet het adres te vragen waar die staat...
Carkiller
Stop voorlopig met zoeken.

Vind niks wat aan mijn huidige Sub kan tippen, dus rijd ik liever door.drinking smiley

Toch ben jij best verstandig!winking smiley
@Speedtouch:

Het is ook best moeilijk.

Mijn Sub is in topconditie, heeft slechts 48.300 km gereden en elke rit is een feest.
Na 4 jaar wil ik best wat anders, maar dan wel iets beters.
En dat lukt dus niet, er is altijd wel iets mis met een eventuele opvolger.

Dan wordt het te frustrerend en rijd ik liever gewoon door.drinking smiley
Herkenbaar. Je weet wat je hebt en je betaalt niet een hoop geld als het toch niet helemaal je van het is. Ik ben ook iemand die heel zuinig is op zijn auto. Als ik straks voor een jong gebruikte ga is de kans groot dat mijn Civic nog netter is dan zijn nieuwere opvolger.

Ik vind de neus van de nieuwere Impreza iets mooier overigens. Maar ja, vind maar eens eentje die helemaal naar wens is he.
@Kristian:

Denk niet dat de opvolger weer een Impreza gaat worden.

Ben er alleen nog niet uit wat dan wel...moody smiley
Zeker geen voorwielaandrijver.

Lancer evo is mooi maar duur en zeldzaam...
Dat is waar, de meeste zijn dan ook nog eens RHD, wat ik persoonlijk nooit zou willen.

De BMW M3 E46 wordt langzaam ook betaalbaar thumbs up
goh, ff je forum doorgelezen, zag het de laatste tijd al een paar keer, dacht toch maar ff op kijken.

best een grappig wagenpark(je), vind een impreza altijd stoer, en die van jou is een mooi exemplaar.
vooral die velgen vind ik er goed bij passen, is weer wat anders dan dat geel/goud.

maar van een impreza naar een m3 is een flinke stap, ik weet nooit wat iemand betaalbaar vind, en vraag er ook nooit naar.
nederlanders in het algemeen houden er ook niet van om hun salaris te vertellen, maar dat doet allemaal niet terzake.

ik ga je topic wel volgen, dus ben benieuwd
En sinds vandaag weer een verse APK.thumbs up

Was geen verrassing, Sub komt er altijd met vlag en wimpel door.
Kan dus weer een jaar rijden voor 220 euro. (beurt + apk)

Auto mankeerde verder ook niks, dus geen extra kosten.drinking smiley
Nu in onderhandeling over deze auto.

Wil wel andere velgen, dit is geen gezicht.drinking smiley
Nette auto zo op de foto's. Wit staat hem ook erg goed, en dit model kijkt net even wat frisser uit z'n 'ogen' dan de vorige.
Ben benieuwd of het wat wordt, want ik weet hoe kritisch je bentwinking smiley
Heb hem van de week gezien! Gave en strakke auto! Ik woon zelf in Alphen aan den Rijn!!
@Joël:

Dus na het installeren van het Prodrive pakket, wat bestaat uit een aantal slangen voor de turbo en intercooler, een andere downpipe en het verwijderen van een van de twee katalisatoren in combinatie met chiptuning heb ik 265 pk en 350 Nm.

winking smiley
Moet idd weer een Prodrive pakket op van 2600 euro.

Was mooier geweest als een ander dat al gedaan had...
Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind die 'gouden' velgen niet misstaan!
Dus zo'n 10 mille bijpassen en je hebt hem?winking smiley
waarom zou je je eigen weg doen, begrijp het wel die witte is ook erg mooi.

maar een impreza hoort (mijn mening) eigenlijk in het blauw.
nou ja zolang je maar niet 1 van de huidige generatie neemt, die is echt lelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.