Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Daihatsu Sirion sport 1.5 2009.

Gepost door Carkiller 
speedtouch
Zo, ook weer op het appel, Soloman!winking smiley
Er is licht in de tunnel. Laten we het daarbij houden.

Ik heb trouwens ook pekelstrepen op de auto. Moet ik dan gelijk wassen?
Geen stress, wat pekel doet de auto niet gelijk oplossen.
Zodra de dooi goed inzet even goed wassen en de bodem zoveel mogelijk spoelen.
Laagje spraywax geeft gelijk weer een mooie bescherming voor de komende weken.
[www.carclean.com]
Mooi CK. Bij mij was de tuinslang nog bevroren. sad smiley En ik had de aluteufel al op de velgen zitten.
Soloman
speedtouch
Zo, ook weer op het appel, Soloman!winking smiley
Er is licht in de tunnel. Laten we het daarbij houden.

Ik heb trouwens ook pekelstrepen op de auto. Moet ik dan gelijk wassen?
Op dit moment regent het, dus er ligt nog genoeg troep op de weg; jouw auto is gepoetst (in de was gezet, neem ik aan?), dus ik zou nog wachten tot het droog is.
Inderdaad, kort daarvoor in de wax. Volgens mij is de lak uitstekend van die auto. Hij kraakte wel toen ik er na een tijd mee begon te rijden. (Het leer, interieur)
Heeft nu inderdaad weinig zin Jan, en mooi van het licht.thumbs up
Nou, dan kom je opeens een bijonder karretje tegen.

Een zeldzame Daihatsu Charade GTti voor een leuk prijsje.
Wel een lijstje met aandachtspunten, moet voor een nieuwe APK best wat aan gebeuren.
Is dus een 1 liter 3 cilinder met turbo, goed voor 101 pk. 0-100 in 8.2 seconden.

Auto staat momenteel geschorst en het is de bedoeling dat deze naar een liefhebber gaat.
Vind best dat ik dat ben na 7 Daihatsu's.cool smiley
Moet de auto nog gaan bekijken, staat ver weg helaas...

Maar de onderhandelingen en alle bijkomstige zaken zoals transport en stalling lopen nu, hopelijk wordt het wat.
Doen, doen, doen, doen, doen, doen......

Had ik al gezegd dat je het moest doen?
Oef een oudere, sportieve hatchback met achterstallig onderhoud. Ik word er nog niet heel enthousiast van, eerlijk gezegd.
Dat is een iconische auto der Magistrat, als de prijs naar de waar is zou ik het ook DOEN om Nico even te herhalen winking smiley
Wauw, zeer aantrekkelijke wagen zo'n oudere hothatch! Doen! Enneh 3 cilinders en een turbo, what's not to likewinking smileydrinking smiley
Ik zou het doensmiling smiley

Het 3cilindertje met turbo is bij een wagentje als deze wel toegestaan smiling smiley
De GTti was mijn eerste auto in 1990......ook een witte.....als jij niet...misschien dan voor mij?
3 cilinder en turbo, dat hebben we ook achter het huis staan, alleen in 2014 station verpakking. Maar ik sluit me aan bij de anderen, doen! Mits het onder aan de streep interessant blijft en de auto echt nog APK-waardig te maken is.
Leuk ding. Zou vooral geïnteresseerd zijn in de roest. Is die er, waar en hoeveel? Vooral achter de plastic panelen.
Gaaf die charade GTTI!! ik zeg doen, gaat geheid een klassieker worden.
Helaas ook bijzonder roestgevoelig.

Heb zelf een charade 1.3 16v tx gehad van dit type, eind jaren 90 gekocht bij een erkende met 58000km, tot dik 250k gehad.
De beste auto ooit die ik heb gehad, enkel 2 nieuwe voorbandjes, distributie wissel, nooit wat mee geweest.
Was een monsterachtig snel wagentje, zo gretig in de toeren, 86pk op 795kg, zelfde sportkuip stoelen als de GTTI, mooie velgen.
Wat heb ik een plezier gehad van die wagen, heel wat snelle wagens het snot voor de ogen gereden, tot grote verbazing, ze wisten niet wat hun overkwam grinning smiley
Heel tof! Ik zou zeggen even goed inspecteren en als het meevalt met de roest kun je er best een gokje op nemen denk ik smiling smiley
Dan komt hij in ieder geval bij een liefhebber. Ben het zelf ook wel met inmiddels nummer 8 voor de deur en meer dan 100 Daihatsu's in de vitrine. En bestuurslid bij de club (DDCNL) in het verleden cool smiley

Heb hem ook al voorbij zien komen op de Daihatsu-pagina op Facebook.

Doen dus. Zelf heb ik er geen tijd voor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2018 11:11 door PascalD.
Leuk! Ik weet nog hoe enthousiast AutoVisie hierover was. 200 in een 1000 cc-tje! Dat was zeer bijzonder in die tijd.
Als je weet dat jer voldoende geld en tijd in kunt steken, zeker doen! Maar dat had je al gehoord. big smile smiley
Als je er écht zin in hebt, gewoon een snipperdag nemen, niet waar? En valt de auto van dichtbij tegen, dan laten staan uiteraard.
Precies, dagje vrij. Goedkoop treinkaartje en gaan. Ben ooit vanuit Venlo naar Winsum gereisd om een toen 24 jaar oude Charade G11 Daimatic uit 1984 te gaan bekijken. Kan je vertellen dat het geen aangename treinreis was heen. Maar de wagen stond bij de 2e eigenaar. Eerste meneer pastoor uit Arnhem, daarna is hij door de 2e eigenaresse (van in de 80 toen) meeverhuisd richting Groningen. Voor mij reden genoeg om de gok te wagen. En de foto's klopten, dus gelijk meegenomen. Nooit spijt van gehad.
Carkiller
Twente ongeveer, voor mij erg ver.

Daar wonen wel wat forumleden in de buurt toch? Onze 4C rijder, Bofkont, e.d. zitten wel wat in die hoek volgens mij.
Bossinkje
Er zitten er genoeg hier in het Oosten.. Maken we er meteen een meet van..drinking smiley

Zou wel komisch zijn, met z'n twintigen naar een auto van een paar honderd euro of zo gaan kijken!winking smiley
En dat krijg je dan, als je zondag pas kan gaan kijken wegens een drukke werkweek en omdat de auto zo ver weg staat...

De GTti is verkocht...

En een auto kopen zonder hem eerst te zien durf ik echt niet, dus hij is helaas aan mijn neus voorbij gegaan.sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 11:15 door Carkiller.
Vast wel, zoek gewoon verder.

Liefst een rijdbare met APK, dan is ophalen een stuk makkelijker en geen gedoe met opslag.
Balen CK! Was inderdaad niet heel makkelijk. Lekker doorzoeken, blijft ook een leuke bezigheid winking smiley
Jammer dat de GTti verkocht is! Zijn extreem leuke dingen en helaas zo goed als uitgestorven. Als je weer is iets in het oosten van het land op het oog hebt mag je mij altijd een berichtje sturen winking smiley
Vandaag de Sub weer eens laten polijsten en hij is in een lakpantser gezet.

Was hard nodig, zat veel vuil in de lak.
Hij is dus weer klaar voor het meeting seizoen!

En nog geen plannen hem weg te doen...

Paar snelle plaatjes geschoten.

2004, oud barrel maar hij kan er nog mee door.cool smiley
Zo dan bijzonder netjes !! mijn complimenten hoor cool smileythumbs up
Wat voor lak pantser hebben we het over??
Nano, niks bijzonders.

Maar de auto staat binnen dus blijft voorlopig wel zitten.
Ah juist, bijzonder netjes hoor.
Maar een goede coating hoeft helemaal niet duur te zijn.
Zo gebruik ik tegenwoordig deze, verbluffend goedje!
[www.poetsenpolijsten.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2018 20:09 door Bofkont SLK350.
Een blauwe Sub blijft altijd mooi om te zien! Hoeveel staat er nu op de teller?
Yup die zitten er zeer zeker in.
Maar zolang er geen spuitwerk op de planning staat wat is je bezwaar als ik vragen mag?
KadettRT
Een blauwe Sub blijft altijd mooi om te zien! Hoeveel staat er nu op de teller?

63.300

@Bofkont:

Een ongelukje heb je zo, en dan wil ik het niet op de auto hebben.
Schadehersteller heeft het me ook sterk af geraden, en die wil ik te vriend houden.
Scheelt in de prijs...winking smiley
AH juist, ik begrijp het helemaal, maar het is wel wat overdreven hoor.
Standaard wordt een auto met siliconen remover behandeld alvorens hij gespoten gaat worden.
Dat is een klusje van luttele minuten.
Maar je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk smileys with beer

[www.autotoebehoren.com]
Deze heb ik standaard staan, na het kleien en polijsten gebruik ik deze, optimale hechting voor de wax/coating.
Deze wordt ook gebruikt in de schade wereld voor het verwijderen van siliconen, zeer effectief.
Ik gebruik het gewoon liever niet, zijn genoeg alternatieven.

Twijfel niet aan je kennis of oordeel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close