Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004.

Gepost door Carkiller 
Durashift
Nog nieuws omtrent de Vivio?

Klaar voor de verkoop, ga er geen andere motor in hangen.
Misschien nog andere schokbrekers, de huidige kunnen nog net...
Ja, zit net je 'beun' draadje te lezen. Industriële ty-raps. Kan je die ook voor ladingszekering gebruiken?

winking smiley
Carkiller
Durashift

Misschien dat hier nog een tweede auto komt.... Maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even en heb je de Vivio niet meer. grinning smiley
Bossinkje
Carkiller
Durashift

Misschien dat hier nog een tweede auto komt.... Maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even en heb je de Vivio niet meer. grinning smiley

Ik heb geen haast, als je echt belangstelling hebt is alles bespreekbaar.
Carkiller
Bossinkje
Carkiller
Durashift

Ik heb geen haast, als je echt belangstelling hebt is alles bespreekbaar.

Tsja, wat is echt belangstelling.. Vriendinlief moet nog beginnen met rijles. En dan is het nog de vraag of er per direct een tweede auto komt, en zo groot is die kans ook niet..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 23:48 door Bossinkje.
Bossinkje
Tsja, wat is echt belangstelling.. Vriendlief moet nog beginnen met rijles. En dan is het nog de vraag of er per direct een tweede auto komt, en zo groot is die kans ook niet..
Ben je geswitcht winking smiley?
Gisteren een kleine aanrijding gehad met de Dai.

Motorrijder wisselde van baan en reed tegen mijn voorbumper aan met zijn uitlaat.
Gelukkig is het bij een paar kleine krassen gebleven, motorrijder had helemaal geen schade.

Maandag dus maar even langs het schadebedrijf om de kosten van het herstel te bepalen en aan de motorrijder door te geven.
Hij wil het zelf betalen, lijkt me ook verstandig want een bumperhoekje spuiten is niet heel duur.

Ik ben uiteraard niet blij met de aanrijding, maar wel blij dat het zo goed is afgelopen.
Defensief rijden hield deze motorrijder in ieder geval niet zo van, en dit is dan het resultaat...
Gelukkig had hij het fatsoen om te stoppen en de last van zijn actie te willen dragen.
Ja, het was zeker een fatsoenlijke vent.

Hij riep nog wel wat in de eerste instantie wat ik hier niet zal herhalen, maar in de emotie van het moment zeg je snel wat.
We hebben elkaar gewoon de hand geschud nadat alle gegevens uitgewisseld waren.
Ai, dat is niet leuk CK! Gelukkig dat jullie het goed samen op kunnen lossen.
Het is al opgelost.

Schadebedrag is 175 Euro en reeds door de motorrijder overgemaakt.

Geen gedoe dus, en daar ben ik blij mee.thumbs up
Zeker, verzekeringsgedoe is altijd naar.

De Dai vraagt de laatste tijd wel om een beetje aandacht.
Dinsdag de voorwielen opnieuw laten balanceren, stuur begon te trillen boven de 120.

En vandaag de auto uit laten lijnen, alle banden waren ongelijk afgesleten dus het was hard nodig.
Misschien moet ik toch maar eens gaan remmen voor verkeersdrempels...

Sub is 100% in orde, zoals altijd.thumbs up

Net ook even olie gepeild bij de Sub, netjes op max dus geen meetbaar verbruik.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2016 14:46 door Carkiller.
En vandaag mocht de WRX weer voor zijn jaarbeurt en APK.

Het mag geen verrassing zijn dat de auto daar zonder problemen doorheen gekomen is.thumbs up
Ik vroeg aan de monteur of hij met 1 woord de staat van mijn auto kon beschrijven.

Zijn antwoord was "nieuw"

Mooier kan het niet wat mij betreft, we kunnen er dus weer een jaar tegenaan.
@Nico:

Wat je zegt, kom alleen bij de dealer voor de jaarbeurt op deze manier.
Gelukkig moest ik vandaag weer met de Dai naar de garage, hitteschildje van de uitlaat was losgegaan.
Is ook weer gemaakt, voor niks gelukkig.

@Audi A4tdi:

Hij mag ons vervoeren op vakantie deze maand, komt dus weer ruim 1000 km bij.
Carkiller
En vandaag mocht de WRX weer voor zijn jaarbeurt en APK.

Het mag geen verrassing zijn dat de auto daar zonder problemen doorheen gekomen is.thumbs up
Ik vroeg aan de monteur of hij met 1 woord de staat van mijn auto kon beschrijven.

Zijn antwoord was "nieuw"

Mooier kan het niet wat mij betreft, we kunnen er dus weer een jaar tegenaan.

Japans he?
Dit topic verdient wel wat meer foto's hoor, al 1,5 pagina geen foto's van de auto's.. winking smiley
De auto's zien er nog steeds hetzelfde uit.winking smiley

De Vivio had zojuist zowaar een mankement.
Koppeling gaf opeens een tik bij het op laten komen, er blijkt bij nadere inspectie een aanslagrubber tussenuit gevallen te zijn.
Morgen maar even vast zetten met een beetje lijm.
En het euvel aan de Vivio is weer hersteld.

Was nog even puzzelen, rubber dopje moest gewoon ergens ingeklikt worden maar het vastdrukken lukte niet met de hand.
Dan dus maar met het koppelingspedaal zelf gedaan, voet eronder en flink aangetrokken.

Het rubber dopje zit nu weer muurvast, was alles maar zo makkelijk...
Vivio mag weg, maar niks moet.

Die 30 Euro in de maand aan vaste lasten vind ik niet erg, het is een grappig autootje om af en toe in te rijden.
En hij beschermt de WRX die al op een hoek staat, dus daar geen parkeerschade's op.
Kleine update, ben op vakantie geweest en heb een paar bescheiden foto's genomen.

Was in Limburg, prachtig weer gehad en een hoop leuke kilometers gereden.

Zoals jullie zien gaat het nog steeds goed met de Sub, ook vochtig gras was geen probleem.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 01:09 door Carkiller.
Weet al tijden dat je een Subaru Impreza WRX Prodrive rijdt, had nog nooit een foto gezien. Ziet er redelijk ingetogen uit, ik had 'uitbundiger' verwacht. Fraaie wielen en kleur dit blauw thumbs up.
Racehelm op?
In vorige reactie vergeten te zetten: voor een 12 jaar oude auto die dagelijks wordt gebruikt (geen young-timer) ziet de Subaru er perfect uit.
@Jp053:

Dank je, maar de WRX wordt zeker niet dagelijks gebruikt.
Alleen voor plezierritten en vakantie, zo'n 3-5000 km per jaar...

@Soloman:

Je bent ongedeerd uitgestapt, dus ik zie het probleem niet.winking smiley
3-5000 per jaar? Man, ik reed er twee in vijf dagen in de WRX STi 2016 tongue sticking out smiley

Maar hij staat er nog altijd prima bij hoor thumbs up
adinsx
3-5000 per jaar? Man, ik reed er twee in vijf dagen in de WRX STi 2016 tongue sticking out smiley

(..)

Zou ik ook doen, omdat je weet dat de pret daarna weer over is..

CK leeft met de wetenschap dat hij iedere dag van de pret zou kunnen genieten.. zonder dat hij er daadwerkelijk gebruik van hoeft te maken.
Dat is een groot verschil, volgens mij.

Heb je ook nog foto's van de auto op een mooie ardennen pas ofzo?
Jij bent wel een ster in het maken van parkeerplaats @home pics, vind ik. winking smiley
Carkiller
@Jp053:

Dank je, maar de WRX wordt zeker niet dagelijks gebruikt.
Alleen voor plezierritten en vakantie, zo'n 3-5000 km per jaar...

@Soloman:

Je bent ongedeerd uitgestapt, dus ik zie het probleem niet.winking smiley

Wow, da's wel weinig, zelfs als de auto vooral voor plezierritten wordt gebruikt!eye popping smiley

Aan de andere kant, in dat tempo gaat de auto nog minimaal 20 jaar mee!thumbs up
@Durashift:

Dit is toch Autoweek, niet vakantieweek?
Heb nog wel een aantal landschapsfoto's, maar die zijn weer zonder Sub.

@Bossinkje:

Nog niet, staat hier nog steeds.
Bedoelde Dura niet mij?

@Durashift
Eens trouwens, CK mag er elke dag van genieten en stiekem klinkt zijn WRX nog beter dan de nieuwste.

Plaatje: [scontent.xx.fbcdn.net]
Krijg nou wat, inderdaad adinsx.

En het geluid is inderdaad erg mooi en zeker niet te hard bij mijn WRX.
Zit een rvs uitlaatsysteem van Supersprint op, zacht bij lage toeren en wat harder bij hoge.
En een kleine crisis bezworen vorige week, had namelijk een beschadigde stoelbekleding op de passagiersstoel.

Tijdens de vakantie ontdekte ik opeens een flinke slijtplek op mijn passagiersstoel.
Geen idee hoe die daar gekomen was, maar ik had in ieder geval een passagier die een broekzak had met klittenband precies op die plek.
Dat was in ieder geval een oorzaak, maar niet de oorzaak volgens experts.

Ik had namelijk ooit een vlek verwijderd uit de stoel.
Dit was prima gelukt, maar ik heb het schoonmaakmiddel blijkbaar niet goed uit de bekleding gekregen en deze heeft de stof harder gemaakt waardoor hij zwakker werd.
De broek met klittenband heeft de rest gedaan.

Hier het resultaat na de vakantie:

Een duidelijke slijtplek, de gaatjes zijn bijna dicht en er is kleurverschil.
Opnieuw schoonmaken mocht niet baten en een nieuwe bekleding voor de zitting kost bij de dealer (schrik niet) 1045 Euro inclusief BTW en montage.

Dat ging hem dus niet worden, dan maar op zoek naar een andere stoel.
En die heb ik gelukkig gevonden, de passagiersstoelen zijn wat beter te verkrijgen dan de bestuurdersstoelen dus wat dat betreft had ik geluk.
Bij een mede Subaru clublid een mooie stoel gevonden, deze stond in Den Bosch.
Voor 100 euro is deze geleverd en gemonteerd, plus 30 Euro aan benzinekosten erbij en ik was weer klaar.

En het staat zoveel netter als de stoel gewoon mooi is:

Crisis dus bezworen en de Sub weer helemaal netjes.thumbs up
Mooi om te zien. Zo hou je hem ook in nieuwstaat. Wel gekkenwerk zo'n nieuw setje bekleding....
Ik heb voor mijn Mazda ook nog een nieuwe set bekleding liggen op reserve. Gekocht voor 50 euro van iemand die leer had ingebouwd. Kon ik niet laten liggen.
Oude stoel staat nu te koop voor 50 Euro, als dat lukt is het helemaal een koopje geweest.

Laat ook wel de meerwaarde zien van autoclubs wat mij betreft, iedereen helpt elkaar aan onderdelen.thumbs up
50 euro voor een hele nette subaru stoel.....zoals ik al zei vormt het een prima basis voor een bureaustoel. Maar ja....... winking smiley
Toch zitten er in de 'nieuwe' stoel ook wat plekjes thv de plek waar je rechter been komt te liggen, al zal dit er wellicht nog uitgepoetst kunnen worden?
schumi1986
Toch zitten er in de 'nieuwe' stoel ook wat plekjes thv de plek waar je rechter been komt te liggen, al zal dit er wellicht nog uitgepoetst kunnen worden?

Is al schoongemaakt.
Beetje water was voldoende.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close