Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004.

Gepost door Carkiller 
Alles zal zaterdag duidelijk worden.

Als de proefrit tegen valt en ik laat de auto staan maak ik iedereen toch maar blij met een dode mus...
De deal is rond.

De proefrit ging goed en de auto lijkt me prima voor het geld.

Geen idee nog wat ik met de auto ga doen, een tijdje rondrijden of direct in de verkoop.
Eerst maar eens ophalen, dan zien we wel weer verder.drinking smiley

Ik haal de auto overigens zaterdag pas op, geen zin om te haasten na het werk en er moet nog een dashboard lampje vervangen worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2016 16:49 door Carkiller.
Zaterdag op zijn vroegst zal ik foto's posten.

Als het weer een beetje mee zit...drinking smiley
En jullie weten dat ik niet in dure auto's handel, dus verwacht niet te veel.winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2016 17:00 door Carkiller.
Daar mag wel een barbecuetje tegenaan, zeg maar even in al mijn bescheidenheid.
Ah gokwedstrijdje, ik doe mee. Vanwege CKs voorkeur voor snelle Subarus gok ik op deze:

cool smiley
Nou, de auto is betaald en overgeschreven.

heb hem ook al min of meer opgehaald, hij staat nu op het parkeerterrein van de McDonalds.
Heb een lift geregeld, maar die kon niet op tijd...

Lijst met mankementen tot nu toe:

- V-snaar piept een heel klein beetje.
- Stoel kraakt, kwestie van smeren gok ik.
- Achterklep gaat niet open met het hendeltje in de auto. (wel gewoon met de sleutel)

Gezien de leeftijd van de auto een lijstje van niks, hopelijk ontdek ik de komende tijd niet meer.

En uiteraard haal ik de auto later vandaag nog op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2016 11:39 door Carkiller.
En hier is de auto.
Of beter het autootje...

De lijst is wel wat langer geworden, maar het moet nog te doen zijn.

- V-snaar piept een heel klein beetje. Niks meer gehoord vandaag.
- Stoel kraakt, kwestie van smeren gok ik.
- Achterklep gaat niet open met het hendeltje in de auto. (wel gewoon met de sleutel)
- Verwarming wordt niet warm (motor wel, geen enkel probleem daar)
- Remklauw links voor zit vast. (Dit laat ik als eerste verhelpen, is rijdbaar maar niet bevorderlijk voor de schijf en de remblokken)

Valt dus wel een klein beetje tegen, maar dat was het na een wat langere proefrit.
Motorisch is de auto prima, schakelen gaat ook soepel.

Hier is de auto:

En het nagenoeg smetteloze interieur:

Een Vivio dus, Barri had gelijk.
Als de storingen verholpen zijn gaat hij weer in de verkoop.
Hij is inderdaad echt keurig.

1 wielkast is hersteld van roest, voor de rest is ie voor zijn bouwjaar gewoon netjes.

maar weer een kleine overwinning:

- Stoel kraakt, kwestie van smeren gok ik. Goed gegokt, beetje kruipolie en de stoel kraakt niet meer.
- Remklauw links voor zit vast. (Dit laat ik als eerste verhelpen, is rijdbaar maar niet bevorderlijk voor de schijf en de remblokken)

De lijst wordt dus al korter, rem en verwarming zijn nu het belangrijkste.
Hoewel de verwarming pas in september of zo een issue zal worden, nu is het warm zat in de auto.
Hij gaat goed.thumbs up

- Stoel kraakt, kwestie van smeren gok ik. Goed gegokt, beetje kruipolie en de stoel kraakt niet meer.

Van onze vrienden op het Problemcar forum:

Alleen de voetruimte en raam heeft warme lucht. dat is normaal. Die van mij rijdt al zo heel lang rond en is normaal. Zo zijn ze gebouwd.

dat klopt helemaal.
ik heb het boekje eens goed gelezen, en toen kwam ik ook erachter dat dit gewoon zo is gebouwd.
dus iedereen bedankt voor zijn reacties!

En dat was het bij mij dus ook, op de ruit en in de voetenruimte gewoon warme lucht.
Ben er blij om, om deze "storing"maakte ik me wel een beetje zorgen.
Rem is een gangbare storing, kwestie van in het ergste geval een nieuw remmensetje...
Of gewoon een kwestie van loshalen en weer gangbaar maken. Vaak kunnen klauwen ook wel makkelijk gereviseerd worden toch? Nieuwe rubbertjes etc.
Bossinkje
Of gewoon een kwestie van loshalen en weer gangbaar maken. Vaak kunnen klauwen ook wel makkelijk gereviseerd worden toch? Nieuwe rubbertjes etc.

Ik hoop het eerste, meestal werkt dat wel.

Ga dat volgende week op laten lossen.
Auto remt trouwens prima, het is dus eerder een aanlopende rem dan een vastzittende rem.
Maar hij wordt heet en gaat stinken, dus actie is zeker nodig.
Leuk ding! Wat ga je ermee doen?
Je lijkt trouwens mij wel met mijn telescopen. Maar na zes ben ik gestopt.
Soloman
Zo'n zwijnenstal is het binnen niet of ben je zelf aan de gang geweest? drinking smiley

Die zwijnenstal sloeg op de auto die Renaultje liet zien, die CRX.
Deze is gewoon netjes van binnen.
Oh sorry. Ik moet beter lezen. Ik ben druk. Kom net terug van werkzaamheden voor de krant. Dorpfestiviteiten. Foto's gemaakt en zo een stukje schrijven.
Leuk hoor, zo'n Vivio. Heb er goede herinneringen aan.. als bijrijder weliswaar.. maar tijdens de studietijd met gemak zo'n 140 kilometer per dag meegereden over de snelweg.. naar stageadres.. De 4 cilinders maken het net even aangenamer.. Was ook zo'n rode. Met RB-..-.. begon het kenteken, als ik mij goed herinner. Had geen dakspoiler.
Wel een hoop lawaai op de snelweg.
Heb 110 gereden, is al een hele belevenis...
Kom je bij het stoplicht tot de ontdekking dat de radio ook aan stond.moody smiley

Vandaag ontdekte ik dat er nieuwe remblokken gemonteerd zijn op de mini Sub.
Dit zou het aanlopen enigszins kunnen verklaren, maar ik laat het toch maar even nakijken.

En deze heeft inderdaad een dakspoiler, als enige extra optie.
Ik had trouwens nog een foto.

Zit een heel klein deukje in het spatbord, normaal zie je die amper maar nu valt precies de zon erop.
Maar ook deze kant is verder netjes.

Als ik tijd heb ga ik even kijken of ik het deukje er van binnenuit uit kan drukken, anders met een zuignap...
Ja, amper geluidsisolatie en veel toeren.

120 is, schrik niet:
5200 toeren in 5.drinking smiley
Leuk hoor, een Vivio!
Grappig weetje over de naam: als je VI in VIVIO van Latijnse cijfers terugzet naar numeriek, dan staat er dus 6 6 O oftewel 660 voor het 660cc motortje. Zo zijn ze op de naam gekomen thumbs up
Goeiedag hee,

Daarom had ik ook besloten om de camry te bewaren als vrouwlief een ander mobieltje wil. Dan kan ik er namelijk vrede mee hebben. De camry nu brengt hooguit een paar ruggen op. Maar dat weegt niet op tegen het comfort.
Dan maar een kleinere jap, maar van de camry blijft ze af, hoeveel ik ook van haar hou. drinking smiley
Ja, zeker niet weg doen die Camry.

@Bart81:

Leuk om te weten.
Het is volgens mij de kleinste 4 cilinder die er is...
Carkiller
Ja, amper geluidsisolatie en veel toeren.

120 is, schrik niet:
5200 toeren in 5.drinking smiley

Houd ook op bij 135 schat ik?
M`n vader had er ook een. Nul comfort, nul isolatie, nul acceleratie, maar wel echt heel veel lol. Stuurt als een kart.
Nog even een foto vanaf het balkon.

Was te lui om de Doordefenders van de Sub te halen, die zijn nu niet meer nodig.
De dai had ik er ook nog naast kunnen zetten, maar geen zin om een auto te verplaatsen die keurig geparkeerd staat.
Soloman
Wat zijn dat voor knoppen aan het stuur? Radio?
Radio?
Als je boven de 80 rijd met een Vivio heb je niets aan een radio big smile smiley
Carkiller

Was te lui om de Doordefenders van de Sub te halen, die zijn nu niet meer nodig.
De dai had ik er ook nog naast kunnen zetten, maar geen zin om een auto te verplaatsen die keurig geparkeerd staat.
Sodeju wat een verschil. Ok gok dat je er 2.000 euro voor hebt betaald eh 1.500.
Soloman
Carkiller

Sodeju wat een verschil. Ik gok dat je er 2.000 euro voor hebt betaald eh 1.500.
Iemand die vrijwillig 1,500 euro neertelt voor een Vivio is niet fris big smile smiley
Of het moet een Vivio GX-R zijn.
Klopt braadslee, maar zo'n deal als jij op de Twingo had is het ook weer niet.
Kleine Jappen zijn redelijk waardevast.

GX-R motor ben ik al aan het zoeken...
Perfecte pekelbak! Laat de anderen maar staan bij sneeuw en winter, dan modder je met deze verder. Dan maar oordopjes in. drinking smiley
Soloman
Perfecte pekelbak! Laat de anderen maar staan bij sneeuw en winter, dan modder je met deze verder. Dan maar oordopjes in. drinking smiley

Juist! En het kost je geen kloot.
Tankje is 30 liter? Dus zit vol voor een scheet en 3 knikkers.
Wegenbelasting zal 10 euro per maand zijn? Verzekering ook zoiets ?
Carkiller
Klopt braadslee, maar zo'n deal als jij op de Twingo had is het ook weer niet.
Kleine Jappen zijn redelijk waardevast.

GX-R motor ben ik al aan het zoeken...

Zo'n Subje is natuurlijk wel het dubbele waard als een Twingo. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close