edit: cromaling

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2014 10:22 door rzasa.
Impulsiviteit is mij niet vreemd. Ik heb de Croma op autoscout gezet....eens kijken wat dat doet.

Niet dat er sprake is van een spreekwoordelijke druppel, maar het is echt wel een oudere auto en dat merk je (de praktijk is weerbarstiger dan ik had verwacht, wat dat betreft zit de R21 veel beter in elkaar!!!) en ik merk ook dat de rest van de familie er niet lekker in zit, de meiden achterin letterlijk en mijn vriendin spreekwoordelijk...
Jammer, omruilen met de R21 ?

Ik zou ook wat binnenfoto's plaatsen..

Kinderen worden wagenziek?

[www.autoscout24.nl]|sr,as

Nu al? Dus hij spettert niet... tongue sticking out smiley

Ha ha, wat een goed filmpje!!

Toch maar een leuke Marea dan? winking smiley

Nou...[www.marktplaats.nl]

Jammer, omruilen met de R21 ?

Ik zou ook wat binnenfoto's plaatsen..

Kinderen worden wagenziek?

Binnenfoto's komen nog hoor.

Nee, ze worden niet wagenziek, maar ik krijg de stoeltjes alleen rechtop en goed vast als ik met kussentjes eronder ga werken.

Maar hoe dan ook. Eerst de Croma eventueel weg voor een prijs waar ik mee kan leven (Ik wil mezelf niet (teveel) in de ving€rs snijden), pas dan op zoek naar iets anders. Ik wil zeker niet weer met twee auto's zitten!
rzasa
Nou...[www.marktplaats.nl]

Da's niet duur. Ik had deze nog gevonden: iets duurder, maar ook wat minder kilometers.

Beide praktisch gelijk aan die van mij, minus die verschrikkelijke houtinleg. grinning smiley

En dan vond ik deze nog, met leren interieur. Maar die 's wel zo idioot goedkoop, dat er vast iets mee is. Aan de andere kant: zo'n vreselijke buil kun je je daar niet aan vallen, volgens mij heb je die vierhonderd er alweer uit als je 'm in onderdelen verkoopt. grinning smiley

Edit: Ah. Probleem met ABS en radio wil niet aan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2014 19:49 door Yellow Cab.
Jammer dat de Croma niet het plezier biedt dat je had verwacht.

Is een Lybra SW of Kappa SW misschien een optie?
Lybra SW vind ik erg mooi (Kappa ook), maar ik wil onder de 1250 kilo blijven.
Maar eerst kijken of iemand de Croma wil overnemen, dan pas kijken naar iets anders!

Die Marea met leer en het ABS-probleem had ik ook gezien. Voor 400 euro kun je het gokken!
Who, hier is veel gebeurd de laatste weken! Leuke auto is zo'n Croma, wel jammer dat er wat mindere dingetjes aan zijn waardoor je nu moet gaan uitkijken naar wat anders. Ik heb wel een aanrader voor je trouwens:

En dan uiteraard als 2.0 SLX of SE. Je ziet ze nog maar weinig, de auto's zijn zeer betrouwbaar, ruim, snel, standaard airco en licht want slechts 1210KG.
rzasa
Die Marea met leer en het ABS-probleem had ik ook gezien. Voor 400 euro kun je het gokken!

Een handige jongen heeft dat ABS-probleempje zo gefikst. grinning smiley
Onder die 1250 kg blijven dat doe je goed, hier in Noord-Holland is het dan nog een beetje te overzien.
Succes met je zoek tocht.
Zelf weet ik dat als je op zoek bent eigenlijk niet zoveel kan vinden, heb je iets en ga je leuk om je heen kijken dan vind je genoeg interessants.
Yellow Cab
rzasa

Een handige jongen heeft dat ABS-probleempje zo gefikst. grinning smiley

precies, draadje doorknippen. winking smiley
ABS heb je nu ook niet, remmen doet 't toch wel.
Wel ff kijken of het een APK dingetje is..

Primera van de eerste generatie is ook een goede tip.

Wat is nu exact het probleem met de kinderzitjes? Hoe strak moeten ze vast zitten.. de Ruyter hoeft er toch niet aan vast?
Beetje bewegen doet zo'n stoel wel.. is niet direct gevaarlijk naar mijn idee..
Durashift

Primera van de eerste generatie is ook een goede tip.

Wat is nu exact het probleem met de kinderzitjes? Hoe strak moeten ze vast zitten.. de Ruyter hoeft er toch niet aan vast?
Beetje bewegen doet zo'n stoel wel.. is niet direct gevaarlijk naar mijn idee..

Zeker een optie zo'n Primera.

De zitjes zakken naar buiten toe en hangen dan op een gegeven moment tegen de deur aan.
Nu met wat ondersteuning staan ze goed hoor, maar het is wat behelpen.

De Croma voldoet ook wel, maar het is geen liefde geworden tussen ons. Het zal een kortstondige flirt worden wat mij betreft. Ik heb haar uit de goot gehaald, maar een blijvertje is het niet.
@ Primera: Volgens mij is dit wel een mooie. Is alleen wel een LX.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2014 20:14 door JW01 (vanaf een Appel).
Anonieme bezoeker
Re: rzasa: 1990 Fiat Croma i.e. SL
24-08-2014 22:10
Zijn hele fijne auto's die primera's. Niet kapot te krijgen.
Ik heb de advertentie op Autoscout compleet gemaakt.

Overigens heeft een Primera niet mijn voorkeur, ik zou eerder voor een Marea, Laguna 1, Volvo V40/S40 of eventueel een Brava of 146 gaan, mits die achterin groot genoeg blijken. Maar nogmaals, eerst moet de Croma de deur uit.
oww... je zit heel wat nieuwer te kijken dan ik dacht winking smiley

Maar dan zou je met de volgende Primera misschien beter uitkomen, wel als 1.8 want de 2.0 gaat over de 1250KG heen:

Ondanks dat het misschien niet je eerste keuze is zou je er eigenlijk eens mee moeten rijden winking smiley
De Primera P11 heb ik ook altijd een mooie auto gevonden, ik denk dat 'ie wat ondergewaardeerd wordt. Zo'n stationwagon lijkt me nog wel eens wat. Lel van een auto, wel wat zwaarder dan die 1250 kg. winking smiley
Beloof ik! smiling smiley
Bijzondere kleurencombi: [www.autoscout24.nl]|as
Overigens is de Croma geen SL, maar een S uitvoering! Werd hier zojuist op gewezen en op de afleveringsbon staat dit ook.
rzasa
ik zou eerder voor een Marea, Laguna 1, Volvo V40/S40 of eventueel een Brava of 146

oei, dat zijn best auto's waar je kritisch bij moet zijn. Zowel de Marea als Brava staan om hun onverklaarbare storingen, de Laguna om roestproblematiek bij de draagarmen en de V40/S40 op problemen met de hydraulische klepstoters. Van de 146 weet ik niet zo veel. Maar het opletten is aan jouw wel toevertrouwd denk ik smiling smiley
Alfa's 146 hebben qua betrouwbaarheid niet zo'n beste naam heb ik al meerdere malen gehoord. Zou ik niet doen.
Je mag trouwens ook best eens in die van mij rijden als je wilt. Is wel een 2.0 die als hatchback net even boven de 1250KG uit komt...

Als ik er zelf een aantal mag aanraden:

1.8 sport: [www.autowereld.nl]

1.8 business edition van de allerlaatste serie: [link.marktplaats.nl] (alleen die velgen.....)

en deze lijkt mij ook een goede: [link.marktplaats.nl]
Anyway, nog wel met z'n tweeën wat verder geklust aan de Croma. Nieuwe bumper erop gezet en in de juiste kleur gespoten. Helaas was één steun afgebroken, maar die is vastgezet met een tie-rap. Klinkt wat knullig maar alleszins beter dan de slotbout die er bij de oude bumper doorheen zat gejast. Ook een oplossing gevonden voor de krassen op de c-stijlen. Wordt nog verder aan gewerkt als de blanke lak is uitgehard. We wilden ook de claxon vervangen...maar die zit op een hele bijzondere plek! Tussen het binnenscherm en spatbord! De nieuwe gaan we met een extra stukje snoer eraan op een andere plek zetten waar je wel goed bij kan. Ook een andere alarmlichtschakelaar geplaatst.
Vermoedelijk heeft de auto ooit een tikje gehad, gezien de afgebroken bumpersteun, de niet functionerende claxon en een ander knipperlichtglas LV. Het knipperlicht LV is namelijk een stuk feller dan RV. Het zou mooi zijn om er RV ook een nieuw glas in te zetten. Op internet kost dit 25 euro, vind ik net even te veel, dus even kijken of ik op een andere manier dit stukje plastic kan bemachtigen.

Misschien is het veiliger ook, gezien het feit dat het zijknipperlicht in het scherm RV niks doet, ook niet met een ander lampje.

Ik ontdekte net dat de alarmlichten na een tijdje wat onregelmatig beginnen te knipperen. Dit houdt maar een paar tikken aan. Waar zou dit op kunnen duiden?

(Klep zit op dit moment weer goed dicht hoor)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2014 15:38 door rzasa.
Gewoon doorklussen terwijl 'ie te koop staat. big smile smiley Goed bezig.
In principe is de auto verkocht. Ik schiet er financieel wat bij in, maar het is goed zo.

Ik hoop binnen een a twee weken iets anders te vinden.
Jazeker, maar dan wel een 1.6 van de laatste bouwjaren.
Deze bijvoorbeeld: [www.autotrack.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-08-2014 20:33 door rzasa.
rzasa
Ik hoop binnen een a twee weken iets anders te vinden.

Ik ben heel benieuwd wat 't gaat worden. smileys with beer
rzasa

Dat is een 1.8! tongue sticking out smiley
Ik ook! thumbs up
Ik vind het erg lastig om iets origineels te vinden. Moderner spul is ook meer doorsnee.
JW01 (vanaf een Appel)
rzasa

Dat is een 1.8! tongue sticking out smiley

Mag ook. Ietsje minder zuinig, maar deze is wel van de eerste eigenaar.
Je let wel goed op.
JW01 (vanaf een Appel)
En grijs... eye rolling smiley

Tja...da's jammer ja.

Dit vond ik ook nog een leuke optie. Vrij bijzondere kleur icm het interieur. Erg goedkoop. Verdacht? Wel met APK en verse distributie, en nog wat budget over voor reparaties. Misschien stinkt hij naar hond en sigaren...
[www.autoscout24.nl]|sr,as

De Marea Weekend met het ABS-probleem is ook nog een optie.
Maar goed, eerst de Croma weg en dan zoeken, er kan nog een hoop bijkomen en verkocht worden de komende weken.
rzasa
De Marea Weekend met het ABS-probleem is ook nog een optie.

Die advertentie bestaat niet meer, volgens mij. winking smiley
Zo, de Croma is vandaag verkocht.

Meteen in de trein gestapt naar deze:
[www.gebruikteauto.nl]

Plussen: ruim, twee liter, bijna alle denkbare opties, eerste eigenaar.
Dikke min: roest en roest op de spatbordranden!!! Zet dat *(*&^0## in de advertentie, dan kan ik me de moeite besparen...4 uur getreind...
De vorige 626 die ik bekeken had, had veel roest op de achterklep...

Verder heb ik deze nog bekeken en bereden:
[www.gebruikteauto.nl]

Kon me niet geheel overtuigen. Geen airco en reed wat zenuwachtig (kleine uitslag van het stuur had grote invloed op het weggedrag), kan niks van de stevige prijs af. Wel eerste eigenaar, dealeronderhouden, nieuwe apk en verse distributie. Goeie banden. Stoel stond in de laagste stand en helemaal naar achter, dat ging net.

Ook nog een Marea Weekend St Moritz bekeken. Viel niet tegen, maar dit exemplaar was niet zo mooi.

Misschien is dit iets voor ons: [www.autoscout24.nl]|as

Maar Tiel...ook weer een stukkie...en die afleverkosten!!

Voor volgende week vrijdag moet er een andere auto zijn!
Croma komt wel in de goede handen?
Ja hoor. Nieuwe eigenaar heeft er al meer gehad. Ik verwacht hem wel weer te koop over een paar maandjes.
En een Mondeo? Deze staat redelijk dicht in de buurt van Alkmaar en blijft onder de 1250 kg...

Edit: of een Civic? Is zelfs een gewichtklasse lager!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2014 19:41 door D. Elzinga.
Nee, net niet. En met al die trekhaken hier in de straat...winking smiley
rzasa
En met al die trekhaken hier in de straat...winking smiley

Even wat extra geld investeren in bullbars voor en achterdrinking smiley
Wat net niet? (Of ging dat over de Civic?)

Gewicht van de Mondeo heeft D. Elzinga wel gelijk in...

XS-DG-52
Massa leeg voertuig: 1228 kg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2014 19:47 door JW01 (vanaf een Appel).
Ik vind een Mondeo een net niet auto.
Civic...dan liever een Rover. Liefst een van de allerlaatste facelift! Maar mijn budget is ongeveer 2000 euro.
Okee, nog even de minimale eisen:

- hatchback/station
- onder de 1250 kg
- bouwjaar liefst vanaf 2000
- zo "bomvol" mogelijk (in ieder geval 2 airbags en elektrische ramen) om het youngtimer-gemis te compenseren moody smiley
- motor meer dan een 1.4 tje.
- goeie stoelen
Al die 626 en hebben last van roest bij de achterwielkasten. Helemaal het laatste type. Die roesten nog erger dan het eerste type.
Ik heb de mijne weggegeven aan vrienden van ons. De auto was ooit gekocht als tijdelijke vouwwagentrekker en is nooit meer weggegaan. Nooit kosten aan gehad op de aircoradiator na. Was ook een beetje het probleem. Hij wilde niet stuk gaangrinning smiley Ik hoop nu dat die vrienden van ons er nog lang van mogen genieten. Succes met je zoektocht zal mijn ogen voor je open houden.smileys with beer
Een Lancia Dedra SW 1.6 weegt 1190 kilo. Maar vindt maar eens een mooie uit 1999 of 2000 smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close