rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Intussen weer wat geprutst. Van de sloop speakers, een antenne en een nieuwe binnenspiegel gehaald. Verder nieuwe matten in de Clio gelegd. Ook nog een paneeltje gelijmd. Hopelijk houdt de dubbelzijdige tape het paneel op z'n plek.

Technisch is hij nog niet onder handen genomen, of het moet zijn dat de aanjager van de kachel weer functioneert. Dank E!

Voor wat betreft de Laguna. Er zitten nieuwe banden onder, maar bij het balanceren bleek dat de velgen wel behoorlijk krom zijn. Nu heb ik een leuke vervangende set op het oog, maar helaas ligt die in Zuid Limburg. Is er toevallig iemand die vanuit Noord-Holland een dezer dagen die kant op moet?
Leuke aankoop zo'n oude clio, en al goed bezig zo te zien thumbs up
Hé Rsaza, leuk dat je zelf ook zo’n oud bakkie gekocht heb.
Het Corsaatje voldoet prima smiling smiley Kan het zijn dat ik deze Clio op marktplaats gezien heb?
Ik heb zelf ook zo’n phase 1 Clio gehad, een groene 1.4, ingeruild met 280000km op een Cuore.
De NL-RG-23 heeft iig nog zo’n 5 jaar gereden en inmiddels bestaat het kenteken niet meer.
Leuk zo’n Clio, en de Laguna is ook een prachtige voiture.
Groeten, Peter
Omdat bij de aankoop van nieuwe banden de bandenman mij vertelde dat eigenlijk alle velgen wel krom waren, maar eens op zoek gegaan naar een andere set. Maanden gezocht naar een identieke set (want zo origineel geleverd op deze uitvoering), maar helaas niets kunnen vinden. Ja, een setje in Zuid-Limburg, dat vond ik iets te gortig. Dan maar een andere Laguna-set, te weten de welbekende Silverstones. Je ziet ze vrij vaak op de Laguna, vooral de phase 1, en daarom niet mijn favoriet. Maar omdat het trillen me ging tegenstaan de knoop doorgehakt en wat dichter bij huis een set gevonden.

Gisteren bleek dat er ook bij deze set een krom exemplaar tussen zat...grrrr. Toch maar eronder laten zetten. Gelukkig valt het erg mee in de praktijk! In de tussentijd hou ik mijn ogen open voor een juiste set. Maar het misstaat niet, vind ik.

In de Clio zit een radio en de ontwaseming is verbeterd. De goeie stand is weer "opvraagbaar" en met ducttape is er wat rottigheid afgeplakt, zodat het raam wordt verwarmd in plaats van de motor. Moet nog even nadenken wat ik met het ding ga doen. De vonk is tot op heden niet echt overgesprongen moet ik bekennen. Tot en met de volgende apk hou ik hem in ieder geval, want gewoon een blokje om met het ding of een keer mee naar het werk is wel leuk.
Blijven wel leuke dingen die Clio 1'tjes.
Nico GTR

Ah, zien we hier een potentiele koper?drinking smiley
D. Elzinga
Nico GTR

Haha! Ja, geïnteresseerden in de oudste Clio van het land mogen altijd contact opnemen.
Ik vind de velgen mooi staan Ralph!! thumbs up

Jammer dat de Clio toch niet helemaal de klik geeft. Het is wel een leuke auto vind ik, maar misschien gevoelsmatig toch een te moderne auto. Gewoon houden en dan naar Oh Oh komen, en er een bordje op doen (als de klik er nog niet is)

Ga jij niet binnenkort deze kant op? Dan kan je evt kijken of er op de Franse sloperij nog velgen voor je zijn.
D. Elzinga
Nico GTR

Naja....ik heb een 1.4S op het oog. smiling bouncing smiley
Een S! Dat is een erg leuke uitvoering.
Was de 1.4S er ook al op de Clio I? Toen ik mijn wederhelft net leerde kennen had haar broer een Clio II 1.4-16v Si. Dat was ook zo'n lekker blokje en stuurde meer dan prima. Wat mij later inspireerde een Clio II te kopen, alleen dan wel de vlotste versie (uitgezonderd de V6 winking smiley )

Ontopic: altijd wel mooie wielen gevonden die Silverstones, dus staat er weer netjes bij hoor.
Zeker Tom! 90 pk 1.4 8V met een kortere versnellingsbak erachter. Ken jij de rode van Ronald nog? Dat was ook een 1.4S. Naar eigen zeggen reed hij daarmee de Williams van Geert en van Tim eruit. tongue sticking out smiley

Op de nurburgring dan wel te verstaan.
Een S, gefotografeerd in Doesburg, bij Kleine om de hoek.

[flic.kr]
De Clio 1.4 S haalde 80 pk uit het "energy" blokje Nico. Met inderdaad een kortere eindoverbrenging om de acceleratie wat kwieker te laten verlopen. Nadeel daarvan was dan weer dat je op de snelweg veel toeren maakte.
De foto van de S in Doesburg is een latere versie. De eerste versie had cremewitte stalen wielen. Op Leboncoin staat er op dit moment maar 1. Zeldzaam autootje.
[www.leboncoin.fr]
Ik heb een besluit genomen. De Clio moet weg. Binnenkort online...
Renault15.17
De Clio 1.4 S haalde 80 pk uit het "energy" blokje Nico. Met inderdaad een kortere eindoverbrenging om de acceleratie wat kwieker te laten verlopen. Nadeel daarvan was dan weer dat je op de snelweg veel toeren maakte.
De foto van de S in Doesburg is een latere versie. De eerste versie had cremewitte stalen wielen. Op Leboncoin staat er op dit moment maar 1. Zeldzaam autootje.
[www.leboncoin.fr]

Ah gooi ik weer dingen door elkaar. winking smiley

Ja ach elke auto die er nu bij komt is toch geen daily. Dat doet de 1.2 nog steeds met verve.

Sterkte met de verkoop Ralph.
Na het vervangen van een lampje, heeft de Laguna weer een verse APK!
Lang geleden dat ik een zelfde auto twee keer naar de apk heb gebracht, maar de Laguna is een blijvertje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2019 09:04 door rzasa.
Mooie Laguna heb je daar! Zelf rijd ik in de station variant met dezelfde motor en uitrusting, alleen dan met handbak. Het zijn fijne auto's, vaak onderschat door de horror verhalen van vooral de pre-facelift versie. Ze rijden heerlijk, veel comfort en vaak met veel opties. Het gekraak in het interieur komt mij wel bekend voor, dat doet wel wat af aan de verder erg goede beleving. Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar de velgen die jij er onder had zitten, maar ook niet kunnen vinden. Inmiddels ben ik wat meer gecharmeerd geworden van de SIlverstones en blijven ze er dus ook onder.

Dit is de mijne:

Zit je toevallig ook op het Lagunaclub forum? Bij technische vragen kan het vaak handig zijn.

Fijne kiometers nog!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close