rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Dat is inderdaad niet zachtjes gegaan zeg! Briefje is zeker onder je ruitenwisser vandaan gewaaid....hufters zijn het.
Renault Laguna 2.0-16V Dynamique (bj 2006)
€ 4.650,00
[link.marktplaats.nl]

Fraaie Dynamique, maar dus ook met achterspoiler.
Ja dit is ook echt mijn angst elke keer als ik op een openbare parkeerplek mijn auto parkeer. Tis gewoon zo f*cking kansloos als mensen niet kunnen parkeren en gewoon zo'n mongolenactie uithalen angry smily

Had overigens een beetje een tegenovergesteld iets tijdje terug. Was naar werk gereden met onze Kia Pride "beater". Waarbij een deukje of krasje ons in principe niet heel veel kan schelen.
Afijn de parkeervakken hier bij mijn werk zijn echt wel ruim, en de Pride is absoluut geen brede wagen, dus er is aan beide kanten meer dan genoeg ruimte over. TOCH had een of andere pannenkoek in zijn bestwel gloednieuwe Golf zijn auto echt zonder grappen op 20 centimeter naast die van mij gezet. Terwijl er gewoon plenty ruimte was!
Hieronder even een slechte tongue sticking out smiley paint tekening van hoe er ongeveer geparkeerd was:

Ik kon eigenlijk gewoon niet instappen, zonder mijn deur echt te forceren tegen de deur van de Golf eigenaar. Kijk, dan denk ik echt van.... kijk even naast wat voor auto je dit doet. De Pride heeft roestplekjes, deukjes, krasjes.... je kan je voorstellen dat de eigenaar van de Pride zich niet echt druk zal maken om een krasje of deukje meer. De gloednieuwe (witte) Golf daarentegen....was smetteloos.

Het is dat ik een autoliefhebber ben en goed fatsoen heb, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik echt, echt zin had om mijn deur gewoon "boink" tegen die Golf te drukken en zo in te stappen. angry smily

Zuchtend ben ik maar vanaf de passagierskant ingestapt en over de stoel heen geklommen en zo maar weg gereden.....
omniradius
Ja dit is ook echt mijn angst elke keer als ik op een openbare parkeerplek mijn auto parkeer. Tis gewoon zo f*cking kansloos als mensen niet kunnen parkeren en gewoon zo'n mongolenactie uithalen angry smily

Had overigens een beetje een tegenovergesteld iets tijdje terug. Was naar werk gereden met onze Kia Pride "beater". Waarbij een deukje of krasje ons in principe niet heel veel kan schelen.
Afijn de parkeervakken hier bij mijn werk zijn echt wel ruim, en de Pride is absoluut geen brede wagen, dus er is aan beide kanten meer dan genoeg ruimte over. TOCH had een of andere pannenkoek in zijn bestwel gloednieuwe Golf zijn auto echt zonder grappen op 20 centimeter naast die van mij gezet. Terwijl er gewoon plenty ruimte was!
Hieronder even een slechte tongue sticking out smiley paint tekening van hoe er ongeveer geparkeerd was:

[afbeelding]

Ik kon eigenlijk gewoon niet instappen, zonder mijn deur echt te forceren tegen de deur van de Golf eigenaar. Kijk, dan denk ik echt van.... kijk even naast wat voor auto je dit doet. De Pride heeft roestplekjes, deukjes, krasjes.... je kan je voorstellen dat de eigenaar van de Pride zich niet echt druk zal maken om een krasje of deukje meer. De gloednieuwe (witte) Golf daarentegen....was smetteloos.

Het is dat ik een autoliefhebber ben en goed fatsoen heb, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik echt, echt zin had om mijn deur gewoon "boink" tegen die Golf te drukken en zo in te stappen. angry smily

Zuchtend ben ik maar vanaf de passagierskant ingestapt en over de stoel heen geklommen en zo maar weg gereden.....

Kudos dat je toch de moeite hebt gedaan om geen schade te maken! Een dick move van de Golf-eigenaar, maar klasse van jou smileys with beer

Vervelend van de schade, rzasa. Het lijkt me echt ontzettend frustrerend om zoiets te zien als je terug bij je auto aankomt, en dan zeker zonder een briefje onder de ruitenwisser! angry smily

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2017 10:22 door BleuZ NL.
Bah wat zuur Ralph! Ik snap ook niet dat mensen niet even een briefje ofzo doen. Iets met respect voor andermans eigendom.

Heb je toevallig een foto gemaakt van de auto toen je parkeerde? Zo ja dan kan je nog proberen om het te claimen bij het waarborgfonds. Of je hebt een getuige nodig, ik weet niet of je partner ook telt, maar dat is misschien nog iets om uit te zoeken.
Nee heb je , ja kun je krijgen!

Die uit de advertentie is ook erg mooi zeg! Waar ik jouw lichte kleur meer sportief vind overkomen, vind ik deze donkere kleur meer chique en luxe overkomen.
Geen nieuws verder. Maar ik kwam deze zojuist tegen.

Renault Laguna 2.0-16V Business * Uniek ! 20.498km ! *
€ 6.450,00
[link.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2017 16:16 door rzasa.
Pjötr
Bah wat zuur Ralph! Ik snap ook niet dat mensen niet even een briefje ofzo doen. Iets met respect voor andermans eigendom.

Heb je toevallig een foto gemaakt van de auto toen je parkeerde? Zo ja dan kan je nog proberen om het te claimen bij het waarborgfonds. Of je hebt een getuige nodig, ik weet niet of je partner ook telt, maar dat is misschien nog iets om uit te zoeken.
Nee heb je , ja kun je krijgen!

WBF => getuige mag familielid zijn
Echter het staat op een prive parkeerterrein? Vooraf formulier getekend en meegekregen geen schade? Dan toch gewoon bedrijf aansprakelijk stellen?
Oh die schade... Bedrijf reageert niet op mijn mail en Tweet. Wilde in ieder geval die euro van dat belachelijke telefoongesprek terug. De schade ga ikzelf oplossen. Ze hebben zich in de voorwaarden aardig ingedekt. Maar ik blijf het verwerpelijk vinden dat er geen begeleiding is bij het parkeren en dat mensen derhalve overal hun auto neerknallen. Met alle gevolgen vandien.
Nogmaals, parkeer niet bij Quickparking! Ga met de trein.
Gisteren kwam er post vanuit Duitsland. Op de Duitse Marktplaats was ik een origineel Renault Boutique zonnescherm voor in de hoedenplank tegengekomen. Ik wilde dat al langer, maar een hoedenplank in de goede kleur waar zo'n scherm al in zat, was niet te vinden.
Met een mes, een liniaal, veel geduld en rust om me heen, is het me gelukt om het scherm in de hoedenplank te prutsen.

Dat ziet er super netjes uit. En handig, ik heb dit ook in de Alfa zitten en staat bijna altijd omhoog.
Leuk. thumbs up Ik heb ze ook in mijn 155, en ze staan bij mij ook altijd omhoog.

Heeft er ook iets mee te maken dat ik geen zin heb om achterin te kruipen om ze omlaag te doen. winking smiley
Om nog even terug te komen op het verbruik: over een goeie 4500 kilometer is het verbruik 1 op 11,5.

Lijkt mij prima!
Gezien de heel behoorlijke motor inderdaad erg netjes. thumbs up
Ik vraag dit voor een vriend!

Een tekst op een jaren 80 autoradio:
Caution! Only for 13,8 V negative ground.

Wat zou dat kunnen betekenen? En belangrijker, kan zo'n radio worden ingebouwd in een Europese auto?

Misschien weet iemand het hier.

Van het Laguna front geen nieuws. De auto bevalt goed. Toch een paar minpuntjes: veel plastic gekraak in het interieur, en de voorruitverwarming is stuk op enkele plekken. Verder doet de verwarming van de spiegels niks. Nou ja, even een doekje erover heen, dat gaat ook prima.

Voorruitverwarming? Luxe!

In de spiegels was bij mij ook stuk inderdaad. Nieuwe spiegel en klaar.

13.8V.... Op de min aansluiting klopt opzich in een moderne auto ook. Ik voorzie geen problemen.
Vandaag was de auto een paar uurtjes bij de garage voor nieuwe remschijven en -blokken. Het begon van achter wat geluid te maken en de wielen waren behoorlijk zwart. Renault heeft iets leuks bedacht, namelijk schijven met ingebouwde lagers. Dat kost natuurlijk ietsje meer dan gemiddeld. Het was ook nog even zoeken naar een garage die open was...De auto stond tijdens de werkzaamheden stationair op de brug ivm de automatisch rem. Ik vertelde ze nog dat hij ook in z'n vrij kon. Volgende keer weer een andere garage proberen, deze liet al met al ook geen goede indruk achter. Maar goed, we rijden weer! Morgen kijken of ik de wielen goed schoon kan krijgen. Ik kreeg de tip om Sonax velgenreiniger te gebruiken.
Of Aluteufel. winking smiley Maar sonax werkt hetzelfde!
Of Monello Non-Ferro, werkt geloof ik ook op een zelfde manier. winking smiley
Jup, zelfs Brunox werkt op een soortgelijke wijze.
Of Gyeon Iron

Of Valet Pro Dragon's Breath

Of Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover

Uiteindelijk doet het allemaal hetzelfde en ongeveer even goed big smile smiley. Voor ingebrand remstof zou ik wel echt een iron remover gebruiken, niet zomaar een velgenreiniger.
Zo kansloos en brutaal van zo'n garage...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2017 13:49 door rzasa.
zonder te vragen er zo opgedrukt tijdens onderhoud?

dat was voor mij gelijk een reden om niet meer langs te gaan. Ja om een nieuwe blanco houder op te halen.
AsconaGT
dat was voor mij gelijk een reden om niet meer langs te gaan. Ja om een nieuwe blanco houder op te halen.

Ik zal er inderdaad ook nooit meer langsgaan. Wel om de plaathouder weer terug te halen inderdaad. winking smiley
Het is een losse sticker gelukkig die er makkelijk afging en nu in de kliko ligt. Maar zoals hierboven al aangegeven kom ik er nooit meer.
De zoektocht naar een goed APK-adres in Alkmaar én voor de gevallen dat ik niet bij mijn vaste adres in Haarlem terecht kan duurt dus voort...
Grappig, ik heb juist zelf de kentekenplaathouder met garagenaam op mijn eigen auto geschroefd toen ie voor nieuwe remblokken op de brug stond.
Auto rijdt er niet minder om.
Ik hoef zelf die naam er niet achterop te hebben. Als ik nu een hele goede band heb met mij garage zou ik er ook niet zo'n probleem mee hebben om voor hun een stukje reclame te maken als ze mij altijd goed helpen. Maar als je voor het eerst ergens komt en ze drukken er gelijk een sticker op vind ik wel opmerkelijk.

Ik heb eigenlijk ook een adres nodig voor als ik bij mijn vaste niet officiele garage niet terecht kan. Ik ga nu vaak naar de Bosch garage wat tevens mijn voormalige werkgever is. Niet goedkoop en niet handig qua plek voor mij, maar ze hebben daar wel kundige mensen en weet dat ze daar gewoon open en eerlijk zijn.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type autohoes?
Iedere avond, rond een uur of half 6, verzamelen zich boven onze buurt alle spreeuwen van Alkmaar om met elkaar een paar rondjes te vliegen. Toegegeven, het is een prachtig schouwspel, maar ze schijten alles onder. De Renault zit iedere dag helemaal onder de spreeuwenpoep. Ik ga dan maar weer met een bakje heet water aan de gang, maar dat ben ik zat. Dus, iemand tips?

Overigens heeft de Laguna een verse APK. Ik maak me wel wat zorgen voor het gebonk bij de voorwielen. Met de wielen helemaal uitgedraaid, vooruit of achteruit, een rustig bochtje draaien geeft dit onheilspellende geluid. Onderweg hoor ik gelukkig niks. Dus ik rij er maar mee door voorlopig.
Is het een bonk of een plonk?

Als het eerder een plonk is dan zou ik gokken op het toplager van de veerpoot.
Oh dat? Dat heb ik ook heel licht inderdaad. Valt alleen op bij gladheid en natte parkeergarages in Luxemburg.....tongue sticking out smiley Dan zet die even een stapje opzij. Homokineet is dan het meest logische. Wiellager kan ook, maar is minder logisch en moet je ook merken.

Op een gegeven moment word het vervelend. Nieuw aandrijfasje kost je tegenwoordig ook de kop niet meer. winking smiley
rzasa
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type autohoes?
Iedere avond, rond een uur of half 6, verzamelen zich boven onze buurt alle spreeuwen van Alkmaar om met elkaar een paar rondjes te vliegen. Toegegeven, het is een prachtig schouwspel, maar ze schijten alles onder. De Renault zit iedere dag helemaal onder de spreeuwenpoep. Ik ga dan maar weer met een bakje heet water aan de gang, maar dat ben ik zat. Dus, iemand tips?

Overigens heeft de Laguna een verse APK. Ik maak me wel wat zorgen voor het gebonk bij de voorwielen. Met de wielen helemaal uitgedraaid, vooruit of achteruit, een rustig bochtje draaien geeft dit onheilspellende geluid. Onderweg hoor ik gelukkig niks. Dus ik rij er maar mee door voorlopig.
Zijn het geen meeuwen zijn het weer spreeuwen. Ik parkeer in Alkmaar nooit onder een lantaarnpaal voor kantoor. Nu is het de laatste tijd wel wat rustiger maar op vrijdag was het altijd wel lachen met de kaasmarkt. Alleen de Duitsers parkeren onder een lantaarnpaal. Aan het einde van de dag is de auto wit van de meeuwenstront. Hebben op kantoor altijd een emmertje staan met een spons. Zo zijn we dan ook wel weer.grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2018 23:12 door michel1975.
Ik ben sinds vrijdag eigenaar van vermoedelijk de oudste Clio van het land. Hij is verre van fraai, maar ik vond dat deze wel gered moest worden. Hij is van 12-10-1990 en vermoedelijk een demo uit de introductieserie, getuige de audio-stuurbediening. Hij zit onder de deuken en de krassen, de lak is op veel plekken lelijk. Van voren heeft hij een tikje gehad, want ook daar zitten wat deuken. Nou ja, hij ziet er heel Frans uit zullen we maar zeggen. Wie weet liggen er ergens in Nederland nog delen op kleur, wie weet. In de toekomst moet er linksachter wat gelast worden, daar zit wat rottigheid.

Er zit nog nog apk op tot en met half maart, maar ook technisch moet er wat gebeuren. De lagers maken veel lawaai en hij staat op 4 verschillende banden. Voor de rest moet ik maar eens zien. Plannen zijn om te kijken of we er weer een leuke auto kunnen neerzetten. De achterruitsticker is in ieder geval erg bijzonder. De auto werd al snel verkozen tot auto van het jaar, dus toen kwam díe sticker achterop.

Ik heb er alvast gele lampen ingezet, ben voorzichtig begonnen met schoonmaken (rubbers zijn groen, maar moeilijk schoon te maken, omdat de hardplastic klemmetjes makkelijk afbreken, dus daar maar mee gestopt), maar de lak moet echt machinaal gebeuren.

De oude doppen van de 21 komen erop, in de tussentijd de originele doppen opsnorren. Op marktplaats heb ik een boordmap en instructieboekje gekocht. Oh ja, er moeten nog speakers in en een Renault-radio, zodat de stuurbediening weer werkt. Aanjager is stuk, misschien een zekering.

Sluit ik voorlopig af met een paar snelle foto's.

Leuk projectje! En op de foto's ziet ie er beter uit dan ik uit je omschrijving had verwacht!
Hey wat leuk Ralph!! Gefeliciteerd met de aankoop.. Wat leuk! Ik ken deze auto! Die heeft hier in de buurt gereden, ik heb er zelfs foto's van!!

Deze foto heb ik in 2015 gemaakt in Assen, bij het ziekenhuis!

Een jaar later zag ik hem in Een op de sloperij, met 2 buitenlandse heren erin, volgens mij heb ik hem daarna nog eens gezien met waarschijnlijk de dochter van een van hun, maar toen kon ik geen foto maken.

In Groningen zit de Franse sloperij, misschien heb je er iets aan, of er eentje in deze kleur staat weet ik niet, maar een tip geven kan nooit kwaad!
In de "oh oh pagina" even delen, misschien heeft iemand een radio?

Mooi even showen op de Forum-meeting, met stip de leukste meest recente aankoop van het forum!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2018 20:51 door Pjötr.
Wow dat is echt een hele vroege! Heb je ook fotos van het interieur en de audiobediening? Veel plezier met opknappen smiling smiley
Leuke aanwinst! Sympathiek autootje eigenlijk.
Gaaf, en nu ik er aan denk, je ziet ze bijna niet meer. Deze is inderdaad levenslustig gebleken!
Fantastische aanwinst. Die sticker op de achterruit en bijbehorende slogan kan ik mij eigenlijk helemaal niet herinneren...
Barri
Leuk projectje! En op de foto's ziet ie er beter uit dan ik uit je omschrijving had verwacht!

Heb je de foto's van Peter gezien? winking smiley
Daar zie je beter hoe de staat is.

Zadelsnuiver
Wow dat is echt een hele vroege! Heb je ook fotos van het interieur en de audiobediening? Veel plezier met opknappen smiling smiley

Nog niet, ga ik doen.

voiture
Leuke aanwinst! Sympathiek autootje eigenlijk.

Blijft een goed ontwerp!
In dat kader is deze link misschien wel leuk:
[theautomobilist.fr]

Kristian
Gaaf, en nu ik er aan denk, je ziet ze bijna niet meer. Deze is inderdaad levenslustig gebleken!

De Clio I facelift zie je nog regelmatig, kun je ook voor een appel en een ei kopen. Maar een vroege pre-facelift is natuurlijk veel leuker. Dit exemplaar heeft een hard leven achter de rug...aantal eigenaren zal de 10 benaderen vermoed ik.

D. Elzinga
Fantastische aanwinst. Die sticker op de achterruit en bijbehorende slogan kan ik mij eigenlijk helemaal niet herinneren...

Als gezegd maar heel kortstondig gevoerd. De sticker werd snel vervangen door een Auto van het jaar-sticker.

Nico GTR
Gaaf rzasa!

Bedankt!
Pjötr
Hey wat leuk Ralph!! Gefeliciteerd met de aankoop.. Wat leuk! Ik ken deze auto! Die heeft hier in de buurt gereden, ik heb er zelfs foto's van!!

Mooi even showen op de Forum-meeting, met stip de leukste meest recente aankoop van het forum!

Leuk die foto's!
Ik ga eerste via onderdelenlijn een zoekopdracht uitzetten.

Er zit een kentekenplaathouder van een Haren bij Groningense garage op, dus dat klopt. Er lag een kassabon van de Lidl in Apeldoorn in, ik kocht de auto bij een handelaar in Harderwijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2018 13:14 door rzasa.
Erg leuke aanwinst! De kleur vind ik ook wel apart, grijsgroen of groengrijs. Of is het meer grijsblauw? Nou ja. Het is een leuke auto waar denk ik nog maar weinig liefhebbers voor zijn, dat maakt het des te leuker dat iemand zich over zo'n vroeg exemplaar ontfermt, dat voorkomt toch een roemloze aftocht. Veel plezier ermee, ik ben benieuwd naar (de uitwerkingen van) alle plannen!
Kleine tegenvaller; de audiostuurbediening blijkt te zijn doorgeknipt... Totaal onnodige actie....op zoek dus naar een nieuwe bediening.
Kan je het niet weer aan elkaar solderen?
Ik had duidelijker moeten zijn. De kabel is afgeknipt. Het gedeelte met de stekker ontbreekt!
Vier nieuwe banden onder de Laguna!

Ik ben dit topic ooit begonnen met een Renault 21 GTS Manager...
[www.tbrauto.biz]

Wow!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2018 11:59 door rzasa.
De doppen zitten erop. Ze zijn niet origineel Clio, wel origineel Renault. Het ontwerp zag je later in de schappen bij de Halfords liggen. Ik moet ze nog wel een beetje opknappen. Verder heb ik alle wissers vervangen. Voorop zaten wissers van 50 cm, nu zitten er wissers van 45 cm op, de juiste maat voor een Clio I phase I. Ook heeft de linker wisser nu geen spoiler meer. De oude wissers waren echt op. Ik snap niet dat je daar mee rond blijft rijden. Voor 20 euro heb je ze vervangen.

Deze doppen zoek ik dus:

Gaaf!! Een echt oudje!! Veel plezier ermee. Leuk! Beetje mierenneuken op een autootje waar echt eer aan te behalen is. Have fun!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close