rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Heerlijke Laguna inderdaad. Handig zo'n mannetje, snap dat je daar blij mee bent drinking smiley.
Barri
Zo'n grote hatch blijft leuk. En een leuk blok! Ik wist niet dat ie daarmee leverbaar was. Lijkt me een fijne auto! Veel plezier ermee!

Sterker nog, de Phase II was zelfs leverbaar met 205 PK als GT in de laatste bouwjaren die in 7.2 seconden naar de 100 scheurde. thumbs up volgens mij wel redelijk zeldzaam. Ik vind er zo snel maar 1 te koop in nederland
Gefeliciteerd Ralph. Mooie Laguna heb je op de kop getikt. Ik heb zelf nog erg goede herinneringen aan mijn 2003 Laguna Grandtour (een 1.6 je), maar deze zal nog wel fijner en luxer rijden.

Wat is het verhaal van de R14 als ik vragen mag?
Die 14 is ingeruild bij de garage waar de Laguna is aangepakt. Mijn vaste adres in Haarlem. De jongste 14 van Nederland is ook op dat adres aanwezig.
Bedankt voor de felicitaties iedereen. Het rijdt echt super.
Mooie Laguna thumbs up
Zeker in deze outfit oogt hij nog niet meteen verouderd; je ziet zijn gevorderde leeftijd er nog niet meteen vanaf.
En zijn kinderziektes - mocht dit model daar al last van gehad hebben - zullen nu wel al achter de rug liggen.
Veel succes en plezier ermee.
D-C
Mooie keuze hoor, zo'n dikke Laguna! Het blijft toch een prachtig ontwerp, zeker een van de mooiste in zijn klasse destijds. Of ze nu heel betrouwbaar zijn weet ik niet, maar ze schijnen inderdaad aanzienlijk beter te zijn dan de Laguna's van de eerste bouwjaren, wat op zichzelf natuurlijk niet heel moeilijk is. Veel plezierige en hopelijk (grotendeels) probleemloze kilometers gewenst!

"Wat op zichzelf naturlijk niet moeilijk is"
WOOOOOOO!!! ( vlog style )

Ik vind Laguna's leuke auto's. Maar heb een hekel aan dure reperaties. Begin er maar niet aan.
Heeft iemand een goede tip om zonnebrandcrème - vlekken van je auto te krijgen? De vlekken waren weg na de poetsbeurt maar lijken terug te komen.
Ik heb ze er wel eens uit geschuurd en daarna gepolijst. Dat werd erg strak, maar doe 't liever niet. Hoe professioneel is je auto aangepakt? Met gewoon polijsten zou je namelijk ook al een heel eind moeten komen.
Ja hij is professioneel gepoetst. Misschien blijft het zo, dan zie je het nauwelijks. Maar van niets, na het poetsen naar nauwelijks nu... Ben er daarom bang voor. Even aanzien waar en in welke mate het terugkomt... Je ziet de kinderhandjes zitten.
Had geen idee dat dit een ding was. Er zijn, zo bespeur ik op internet, heel wat auto's verpest door zonnebrandcrème. Ik kan me nog een huurauto herinneren, in Portugal, die helemaal onder zat. Ik had alleen geen idee dat het zo'n punt was om het weg te krijgen...
Lijkt mij dat je de kleur ook mee hebt.. op een donkerblauw exemplaar zal het duidelijker zichtbaar zijn, denk ik.
Gefeliciteerd! Erg fijne, en luxe auto, turbo is helemaal heerlijk thumbs up
De auto bevalt goed tot nu toe. Ik vind het erg fijn rijden zo'n automaat en de auto heeft de power om snelle inhaalacties te maken. Heerlijk om hem in gaatjes te gooien die je vroeger aan je neus voorbij moest laten gaan.
De stoelen zitten erg goed, beter dan ik ooit heb gehad. Verder is de spoiler klaar om gemonteerd te worden.
Ook heb ik de Bluetooth ingesteld zodat ik handsfree kan bellen.

En was ik nu nog aan het zoeken geweest....
[link.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2017 21:45 door rzasa.
Daar zullen er niet veel van zijn. Apart is het wel!

Grappig, daar komt mijn (tijdelijke) Yaris vandaan winking smiley
Ik vind die je zelf hebt wel mooier. thumbs up

Beter kleur, mooier (groter) infotainment scherm, mooiere (grotere) wielen en de combi wit met lichte bekleding is niet echt mijn smaak, en als ik de handgreep zie op de foto van de raambediening van die witte dan zou ik blijker zijn met dat wat je nu hebt winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2017 21:23 door AsconaGT.
AsconaGT
Ik vind die je zelf hebt wel mooier. thumbs up

Beter kleur, mooier (groter) infotainment scherm, mooiere (grotere) wielen en de combi wit met lichte bekleding is niet echt mijn smaak, en als ik de handgreep zie op de foto van de raambediening van die witte dan zou ik blijker zijn met dat wat je nu hebt winking smiley

Ik bén blij met die ik heb! Dat sowieso.
zonnebrand creme is er wel uit te polijsten.
[forum.carclean.com]
Zo, die witte is ook leuk! Geen geld voor zo'n ding!
Is dat een originele spoiler of niet? Heb het in ieder geval niet veel gezien op de hatchbacks, maar het staat wel goed eigenlijk thumbs up
Dit exemplaar is een replica van het originele model. Maar ze zijn zeker met deze spoilers geleverd.
Maar dank je! Vind het ook goed staan.
Dat staat goed zeg Ralph! Dat is een erg leuk (Laguna)kontje zeg! Ik ga er eens opletten, ik zie niet vaak Laguna's met een spoiler, sterker nog volgens mij heb ik het nog nooit eerder gezien.
Mooie wagen Ralph, staat er nog knap bij ook. De spoiler vind ik ook een zeer goede aanvulling, het maakt hem net even wat specialer. Veel plezier van de laguna thumbs up
Ik wil wel proberen om die vlekken eruit te polijsten. Waarschijnlijk is hij nu behandeld met een glaze waar fillers inzitten waardoor oneffenheden worden opgevuld. Met polijsten moet het eruit te krijgen zijn, het is geen vogelpoep gelukkig big smile smiley.
Bedankt mannen voor de complimenten. @Rens: De eerste indruk van de auto is dat er een knappe wagen staat, maar bij een tweede blik zie je toch wel her en der wat deukjes en krassen. De rechterkant is matig overgespoten als je goed kijkt (veel meer grovere glimmers in de lak). Maar ik vind het prima zo. Kleine kinderen, dagelijkse auto; ik wil niet meer zo krampachtig doen over een auto, geeft iets meer rust in mijn hoofd. Die vlekken zijn natuurlijk een ander verhaal, dus Micha dat aanbod neem ik graag aan! Het lijkt niet erger te worden nu, maar ik heb hem na de poetsbeurt ook nog niet gewassen.
Ik ga ook nog langs bij de dealer om folie voor de B-stijl te bestellen. Daar is ook een middeltje op gespoten en daar kon de folie niet goed tegen.
Verbruik lijkt in de praktijk ook mee te vallen. Ben op en neer geweest naar Arnhem (overal 100...) en de auto wordt gebruikt voor woonwerkverkeer Alkmaar-Schagen, maar met 600 km op de dagteller en de tank nog ongeveer een derde vol, ben ik dik tevreden.
rzasa
Bedankt mannen voor de complimenten. @Rens: De eerste indruk van de auto is dat er een knappe wagen staat, maar bij een tweede blik zie je toch wel her en der wat deukjes en krassen. De rechterkant is matig overgespoten als je goed kijkt (veel meer grovere glimmers in de lak). Maar ik vind het prima zo. Kleine kinderen, dagelijkse auto; ik wil niet meer zo krampachtig doen over een auto, geeft iets meer rust in mijn hoofd. Die vlekken zijn natuurlijk een ander verhaal, dus Micha dat aanbod neem ik graag aan! Het lijkt niet erger te worden nu, maar ik heb hem na de poetsbeurt ook nog niet gewassen.
Ik ga ook nog langs bij de dealer om folie voor de B-stijl te bestellen. Daar is ook een middeltje op gespoten en daar kon de folie niet goed tegen.
Verbruik lijkt in de praktijk ook mee te vallen. Ben op en neer geweest naar Arnhem (overal 100...) en de auto wordt gebruikt voor woonwerkverkeer Alkmaar-Schagen, maar met 600 km op de dagteller en de tank nog ongeveer een derde vol, ben ik dik tevreden.

Ah, de befaamde Braadslee-rekenmethode. big smile smiley
Je verbruikt zit dus ergens tussen de 1:11,4 en 1:54,0?
RobEU

Ja, maar als op dat laatste stukje de wijzer ineens veel sneller daalt is het verbruik 1 op 2 en moet de auto weg.

Leuke spoiler trouwensthumbs up
Ik zit nu toch dik boven de 1 op 11 fabrieksopgave, 1 op 10 volgens opgave vorige eigenaar? Volle tank is 68 liter. Nu 2/3 leeg, meer dan 600 km mee gereden. Ik rij blijkbaar langere stukken, veel minder in de stad dan de vorige eigenaar. Maar help me even als ik fout denk.
D. Elzinga
RobEU

Ja, maar als op dat laatste stukje de wijzer ineens veel sneller daalt is het verbruik 1 op 2 en moet de auto weg.

Leuke spoiler trouwensthumbs up

Zodra de tank leeg is moet de auto toch sowieso weg? En ik denk dat Rzasa dus een reikwijdte van ongeveer 800 km heeft. Die laatste 1/3 is niet zoveel waard als de eerste 2/3.
Mijn dagteller staat nu op 450 en ik heb nog meer dan de helft. tongue sticking out smiley klopt ook niet.
Ik reed met de Laguna 2.0T meestal 9,3 Liter op 100 km gemiddeld, 1 op 10,7 dus
Op LPG deed ze 1 op 9
rzasa
Die vlekken zijn natuurlijk een ander verhaal, dus Micha dat aanbod neem ik graag aan! Het lijkt niet erger te worden nu, maar ik heb hem na de poetsbeurt ook nog niet gewassen.

We maken wel een keer een afspraak, stuur anders even een PM'tje big smile smiley.
Dank je Guus.
We zullen zien waar het verbruik op uit komt. En natuurlijk weet ik dat het metertje niet 100% is en dat het laatste stukje harder gaat en dat ik het verbruik niet op een tank moet baseren. Maar ik wil alleen maar zeggen dat het me tot nu toe niet tegenvalt. En laat ik dan ook vermelden dat het me geen ene donder uitmaakt wat het verbruik uiteindelijk zal zijn. big smile smiley
Micha, doe ik.
Wie of wat is Braadslee?
rzasa
En laat ik dan ook vermelden dat het me geen ene donder uitmaakt wat het verbruik uiteindelijk zal zijn.

Ruilen met de Crown? Wedden dat je dit dan gaat uitmaken. big smile smiley
Als het goed is kan je het huidige gemiddelde verbruik over deze tank ook inzien. De boordcomputer houdt dat bij. Mijn ervaring is dat Renaults boordcomputermethode vrij dichtbij de werkelijkheid bij de pomp zit.
PauseBreak
Als het goed is kan je het huidige gemiddelde verbruik over deze tank ook inzien. De boordcomputer houdt dat bij. Mijn ervaring is dat Renaults boordcomputermethode vrij dichtbij de werkelijkheid bij de pomp zit.

Klopt. Staat nu op 9.9 liter per 100 km.
En die 800 km van Nico komt aardig in de buurt.
Hoe lang is het geleden dat die auto nieuwe filters en bougies heeft gekregen? Mijn Vel Satis is met dezelfde motor en automaatbak zuiniger dan jouw Laguna, terwijl jouw Laguna veel minder zwaar en groot is. Jij zou dus zeker zuiniger moeten kunnen rijden dan dit. Ter vergelijking, mijn Vel Satis doet gemiddeld zo rond de 9,2L/100km gemeten over ongeveer 7000km, op BP Ultimate/Shell V-Power. Op reguliere Euro95 is de motor in mijn auto onzuiniger (gemiddeld 10,5L/100km gemeten over ongeveer 1500km, Shell FuelSave95).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2017 13:07 door PauseBreak.
Mooie auto hoor. Precies de juiste combinatie van opties, uitvoering en motorisering! Dat worden veel fijne kilometers. Model oogt nog lekker fris trouwens! thumbs up
@PauseBreak. Ik heb geen idee. Nu is het wel zo dat de dagteller op bijna 8000 kilometer staat. Ik neem aan dat hij daar het gemiddelde verbruik op baseert? Misschien heeft de vorige eigenaar er vooral korte ritjes mee gereden. Ik zal om te beginnen alles eens op nul zetten.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Mooie auto hoor. Precies de juiste combinatie van opties, uitvoering en motorisering! Dat worden veel fijne kilometers. Model oogt nog lekker fris trouwens! thumbs up

Dank je!
rzasa
@PauseBreak. Ik heb geen idee. Nu is het wel zo dat de dagteller op bijna 8000 kilometer staat. Ik neem aan dat hij daar het gemiddelde verbruik op baseert?

Inderdaad !
Gewoon alles op 0 zetten
rzasa
@PauseBreak. Ik heb geen idee. Nu is het wel zo dat de dagteller op bijna 8000 kilometer staat. Ik neem aan dat hij daar het gemiddelde verbruik op baseert? Misschien heeft de vorige eigenaar er vooral korte ritjes mee gereden. Ik zal om te beginnen alles eens op nul zetten.

Dat klopt, daar baseert de boordcomputer het verbruik op. Alles even op nul zetten bij de volgende tankbeurt dus. Als het dan nog niet echt verbetert zou ik toch eens kijken naar de tijd tot de laatste onderhoudsbeurt.
Hey, die heb ik gemist! Proficiat met je nieuwe Laguna! Dat blijft toch een heel statige auto in mijn ogen, maar de spoiler staat 'm erg goed big smile smiley
Wie heeft een goede tip voor een allround compact camera? Onze huidige tz35 heeft vlekken. Prijs rond de 250,-.
Na een weekje Corfu troffen we vandaag de auto zó aan op Parking S van Quickparking.

Echt knap hoor. Ik was blij dat ik een ruime parkeerplaats had weten te vinden op het knollenveld van Quickparking, maar toch heeft iemand het voor elkaar gekregen om mijn auto te rammen. Het scherm zelf is van plastic, dus er is geen sprake van deuken.
Maar zelfs het binnenscherm was naar buiten geplopt. Dus zachtjes is dit niet gegaan. Niet zo leuk thuiskomen op deze manier.

Overigens kan ik verder iedereen Quickparking afraden. Afgezien van de parking waar zonder toezicht iedereen zijn auto neerknalt, is het vervoer naar Schiphol ook matig. Vroeger reden ze met eigen busjes, maar tegenwoordig is het een gezamenlijke schuttlebus die allerlei hotels afgaat. Triest ook dat je bij terugkeer in Nederland een 0900 nummer moet bellen (1 euro) waarin wordt verteld wat ook op je printje staat.

Volgende keer met de trein of een chauffeur regelen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2017 14:36 door rzasa.
Ooh wat balen!!
Ik stond pas op P3 van Schiphol, maar dat vond ik ook wat link. Gelukkig waren we met de Alto van m'n vriendin big smile smiley

Corfu moet wel lekker geweest zijn. Heerlijk eiland.
Grrrr, hoe KRIJGEN ze het voor elkaar. Zo asociaal....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close