rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Budget tot rond 2000? Om na bij de milenium wisseling , niet al te klein en een gewicht tot 1350 kilo toch?

Beetje betrouwbaar en niet al te saai, beetje betrouwbaar en netjes, dat is wat je wilt he? Ook nog afstandwensen?

Ik ga zo een broodje in de zon eten, en niets is zo leuk als naar auto's te kijken smiling smiley
Niels.
En waarom geen nieuwere generatie Laguna?

Dat is nou niet de meest betrouwbare... eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2015 12:04 door JW01 (vanaf een Appel).
JW01 (vanaf een Appel)
Niels.
En waarom geen nieuwere generatie Laguna?

Dat is nou niet de meest betrouwbare... eye rolling smiley

Nee, al zijn er genoeg mensen die probleemloos hebben gereden.
Dan moet je de facelift van deze hebben. de Phase II/II big smile smiley
Na 2003 winking smiley
He, die Stratus vind ik wel leuk. Ken de reputatie verder niet.
C5 nee...te lomp? Ook vrij storingsgevoelig, net als de Laguna 2. Phase 2 is al een stuk beter, maar ook duurder.

De wielkasten van de Galant zijn roestvrij! Morgen ga ik kijken bij de Laguna in Alphen.

edit: een Stratus moet dan wél een automaat zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2015 12:38 door rzasa.
Nog een laatste lijstje, dan houd ik op grinning smiley

1997 Citroën Xantia Break 1.8i SX - 138.306 km - €695,-

1996 Honda Accord Aerodeck 2.0i LS - 176.269 km - €1.448,-

2000 Hyundai Sonata 2.0i-16V GLS - 138.937 km - €1.449,-

1999 Mazda Xedos 6 2.0i V6 Excellent - 192.997 km - €2.250,-
Er gaat wat mij betreft niks boven de Laguna II. Prachtige wagen nog steeds!
Ik denk dat als je vanaf 2004 gaat dat ze best wel goed te doen zijn qua betrouwbaarheid.

1.8 Privilege 2005 148704 2499.- (staat 'ie nou hoog op z'n pootjes of ligt dat aan mij?)
of
1.8 Tech Road 2004 186487 2399.-
of
phase 2 2.0 2005 175095 2450.-
of
phase 2 2.0 AUT. 2005 221000 2900,-

Ik zou het wel wetendrinking smiley
rzasa
He, die Stratus vind ik wel leuk. Ken de reputatie verder niet.
C5 nee...te lomp? Ook vrij storingsgevoelig, net als de Laguna 2. Phase 2 is al een stuk beter, maar ook duurder.

De wielkasten van de Galant zijn roestvrij! Morgen ga ik kijken bij de Laguna in Alphen.

edit: een Stratus moet dan wél een automaat zijn.

Als je er evt nog een meeting van wilt maken kan dat ook. Is dan wel helaas zonder de Ascona.
Haha Thijs, nee ik ben al geweest.

Wat zal ik zeggen van de Laguna? Mwoah. Zo'n auto staat dan toch niet voor niets bij een handelaartje. Van buiten niet slecht. De kleur was helemaal top. Natuurlijk wat weekend-deukjes, en de motorkap was heel stroef en leek overgespoten. Maar al met al een 8 en een half.
Maar van binnen viel hij vies tegen, met de nadruk op vies. De auto heeft veel in de zon gestaan vermoedelijk, want de filmlaag van de bovenkant van het dashboard was opgelost en dat maakte dus een onverzorgde indruk. Bestuurdersstoel was aardig versleten, vies en er zat een brandgaatje in. De plastic kappen van de deuren aan de binnenzijde waren ook aan het bobbelen.
Ik heb geen rondje gereden in verband met de avondspits. Hoefde eigenlijk ook niet, denk niet dat dit hem gaat worden.
Heb hem nog wel even op het contact gehad, airco sloeg aan alsmede de aanjager, maar die maakte wel erg veel herrie.
Nee, voor dit geld moet er een frisse auto staan, en dat was dit exemplaar allerminst. Van buiten dus prima, van binnen niet. Helaas! Ik zoek verder.
rzasa
(..)
Heb hem nog wel even op het contact gehad, airco sloeg aan alsmede de aanjager, maar die maakte wel erg veel herrie.
(..)

Ehm.. zonder draaiende motor zal de aircopomp het niet doen.. Aanjager zal wel op volle stand gestaan hebben? Is dat niet ook een 'traploos' ding, net als bij een Xantia?
Ja, even de motor aan bedoelde ik. Misschien stuk ja, heb ik ook bij de Xsara gehad.

Oh ja, het stuur kon niet omhoog. Dat is dan de uitrusting van deze Laguna, maar dat vond ik toch wel een minpunt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2015 18:51 door rzasa.
Jammer dat de auto van binnen zo tegen viel. Klinkt inderdaad niet als een frisse auto!
Nog een mooie in Gent gezien....wel kleurverschil op de deur LA?
[ww3.autoscout24.nl]|as

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2015 21:32 door rzasa.
Denk dat dat kleurverschil wel mee valt, er lijkt ook verschil te zitten tussen het linker voorscherm en de bestuurdersdeur. Lijkt me dat dat door de lichtinval komt.
Ik denk dat het in bepaalde lichtinvallen beter te zien is dan op andere momenten maar dat lijkt inderdaad een iets andere kleur te zijn.
Nou, misschien ga ik er wel voor. Vind hem netjes geprijsd.
Kun je niet beter eerst iemand in Gent laten kijken? Ik ken een forummer die in die stad werkt. Een bedrijf in Vlaanderen dat z'n auto in het Frans aanprijst lijkt mij iemand die er niet te veel van verwacht. Ik vind het wel echt een heel tof exemplaar met goede kleuren (in- en exterieur), maar persoonlijk zou ik het risico om helemaal vanuit jouw woonplaats naar een handelaar te gaan niet nemen. Zo uniek is een Laguna nu ook weer niet...
Hoewel ik me kan vinden in de woorden van Rob lijkt me het een erg nette auto. Ik heb meerdere Laguna's van dit type gehad en hoewel ik nu een auto rijdt van een jaar oud zou ik die zo weer omruilen voor een Laguna I Ph.2. Met 2liter 16v motor heb ik geen persoonlijke ervaring, maar de 8v vond ik erg onzuinig want die deed gemiddeld hetzelfde als de V6's die ik daarna had.

Bah... nu wil ik echt weer zo'n Laguna ipv mn Octavia.
Ja Rob, je hebt gelijk...een auto van een paar foto's kopen is inderdaad niet slim...
Ik ken alleen een schrijver in Gent.
Deze vind ik ook erg charmant. Maar zo te zien slechts één airbag, en de 9-3 is toch een stuk beter.
[www.johanmeure.nl]
Wel even 500 euro afkletsen. big smile smiley

Afleverkosten
: € 495,00
Ja, die ga je natuurlijk niet betalen op een oude auto uit 1996.
Ik heb een mail gestuurd naar Gent.
Er is nog een aardige Laguna online gekomen die schreeuwt om lichtmetaal.
[www.marktplaats.nl]
Wel een 8-kleppert die inderdaad relatief onzuinig is en redelijk traag bovendien.

Nog een leuke 9-3: [www.marktplaats.nl]

Misschien als het lukt bij die Primera SW kijken morgenmiddag.
De Xsara wordt morgen opgehaald, en ik wil niet te lang zonder auto zitten. Maandag is er regen voorspeld!

Geen antwoord uit Gent terug vooralsnog...
De 1.8 was nog best zuinig bij opa. 1 op 14 ŕ 15 en zo langzaam reed ie niet.

De 2.0 is in 8v wel redelijk onzuinig.

En het is natuurlijk een redelijk koppelloze motor vanwege de ietwat achterblijvende vullingsgraad.
Het blok is echter ijzersterk en mijn inziens een van de beste die Renault ooit in elkaar heeft geschroefd.
Hmm. Volgens opgaves is het verbruik 1 op 11 a 12 en duurt het meer dan 14 secondes om tot de 100 km per uur te komen.

De Saab 9-3 is verkocht!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2015 07:46 door rzasa.
Die Laguna is ook erg mooi! Super netjes ook!
Hij gilt inderdaad "ik ben van oude mensen geweest" , maar wel een leuk ding!

Jammer dat zowel de Galant als die SAAB verkocht zijn!

hoe vind je deze?
SAAB op markplaats

rzasa
Hmm. Volgens opgaves is het verbruik 1 op 11 a 12 en duurt het meer dan 14 secondes om tot de 100 km per uur te komen.

De Saab 9-3 is verkocht!

Ja op snelweg niet dan ligt dat lager. Optrektijd kan kloppen koppel is niet geweldig natuurlijk
Vandaag bij de Primera geweest. Nee. Ook niet. Hond.
Die is netjes! Beetje bumperpoets erop en hij is nog mooier!

ALLEEN, 1 ding... waar zijn de foto's van de binnenkant?

Kwam er vandaag nou iemand voor de Xsara?
Ik vind die Laguna eigenlijk helemaal niet zo mooi. Liever de doppen van die andere dan deze velgen.
Ja, die velgen vind ik ook niks. Maar die verkoop ik weer makkelijker door dan een 4-tal doppen. Andere velgen komen er sowieso op. En Heiloo is iets makkelijker dan Tilburg, al heeft dit exemplaar meer gelopen. Maandag weet ik meer.
Meer foto's:
[diensten.vwe.nl]

De Xsara is opgehaald. De nieuwe eigenaar is er erg blij mee en hij heeft er ook een prima auto aan.
rzasa
De Xsara is opgehaald. De nieuwe eigenaar is er erg blij mee en hij heeft er ook een prima auto aan.

Altijd prettig als een geinteresseerde daadwerkelijk op komt dagen en de auto koopt. Gefeliciteerdthumbs up
Niels.
Ook leuk, en niet duur: 1997 Chrysler Stratus 2.0i-16V LE

Ik moet toegeven Niels dat ik toch regelmatig heb zitten kijken.
Keerzijde is dat hij al sinds 10-3-2014 op naam staat (van het bedrijf neem ik aan) en de apk verlopen is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2015 16:49 door rzasa.
Als je een Sebring overweegt, wat denk je dan van een Chevrolet Alero?

[www.speurders.nl]

[www.autodealers.nl]
Een Stratus is geen Sebring, maar een Stratus. winking smiley
Alero is te zwaar.
Misschien is dit nog iets?
[www.speurders.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2015 20:21 door rzasa.
Rob0032
Een Stratus is geen Sebring, maar een Stratus. winking smiley

Oeps, idd ik bedoelde de Stratus, maar was er even niet helemaal bij drinking smiley

Die Legacy is ook erg gaaf!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2015 20:52 door danny1995.
Gewicht mocht toch maximaal 1.250 kg zijn? Zo'n Legacy zit een klasse hoger. Bovendien denk ik ook niet dat 'ie erg zuinig zal zijn. Wel een erg leuk ding!
Rob0032
Gewicht mocht toch maximaal 1.250 kg zijn? Zo'n Legacy zit een klasse hoger. Bovendien denk ik ook niet dat 'ie erg zuinig zal zijn. Wel een erg leuk ding!

Nee, 1.350.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close