rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
De auto vandaag eens goed schoongemaakt en voor de buien foto's gemaakt. De auto staat nu op Marktplaats, het Citroën-forum en Autoscout te koop.

[www.marktplaats.nl]

(Wat zullen ze goed verdienen bij Marktplaats...)

Waar ben ik toch weer aan begonnen? Wat een hel, al dat volk dat meent zonder de auto te hebben gezien mijn vraagprijs belachelijk en onrealistisch te vinden. Reageer dan niet!!! thumbs down
Ha, dat kun je zo toch ook wel raden?smiling bouncing smiley

"Voor 500 euro kom ik vandaag halen"
"Kan ik ruilen voor iPod?"
"Ik 200 euro ok?"
"Wat is laatste prijs?"
"Hello, I am a doctor living in England. I want to buy this car for my son" etcetera

Ik ben best bereid tot de koop over te gaan maar dan wel tegen een realistische prijs
Gelet op het feit dat de auto schade heeft boekjes niet up 2 date en de apk verloopt

Is die auto van u of bent u handelaar?

Wat is de uiterste prijs dat de auto weg mag?

hallo
ik bied u 800 euro kom ik hem vandaag nog halen.
mvg

U heeft een bod ontvangen van:
€ 1.000,00

U heeft een bod ontvangen van:
€ 1.050,00
Was ook niet zo moeilijk, het aanbieden van een auto op marktplaats levert eigenlijk altijd dat soort reacties opwinking smiley

Degene van de eerste quote is trouwens helemaal lekker bezig. Ja, de APK verloopt inderdaad, maar dat is pas in 2016nut smiley Daarbij wens ik hem veel succes met het vinden van een auto in deze leeftijds/prijscategorie zonder kleine gebruikssporen...
Ach ja, het was te verwachten. Ook niet erg. Het wordt pas serieus als iemand de auto wil komen bekijken.
Ik vind de vraagprijs alleszins redelijk, je moet goed zoeken naar eenzelfde exemplaar met deze opties, dit bouwjaar, lage km-stand en nieuwe apk. Hij gaat niet voor een appel en een ei weg. Dan rij ik er gewoon zelf mee door.
Kleine gebruikssporen, misschien moet ik die term maar eens in de advertentie zetten.
Hahaha, de apk verloopt.

Iemand, geef die man een sticker drinking smiley.
Zet hem op autoscout. Dat leverde bij ons betere reacties op dan Marktplaats.
Is gewoon een nette advertentie, goeie foto's en voldoende info thumbs up Kom je wel eens anders tegen...
rzasa
Het wordt pas serieus als iemand de auto wil komen bekijken.

Uit ervaring kan ik helaas melden dat het pas echt serieus wordt op het moment dat iemand die zegt de auto te willen bekijken, ook daadwerkelijk op komt dagen.

Kleine gebruikssporen, misschien moet ik die term maar eens in de advertentie zetten.

Ik zou de advertentie persoonlijk laten zoals hij nu is. Duidelijker kan haast niet.

Edit: wow, Bakker biedt 900 euro, dat is wel bijna de helft van de vraagprijs. rzasa, ik zou snel toehappen!!!!

tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2015 20:20 door D. Elzinga.
Welk bod? big smile smiley
edit: hij/zij biedt meteen 300 euro meer. Ongezien. Goed man.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2015 20:41 door rzasa.
Op het cifo forum mis ik de km. stand in de advertentietekst. Jij d8.. men neemt maar de moeite om de foto's te bekijken? winking smiley

Vraagprijs lijkt mij inderdaad realistisch met wat onderhandelingsruimte bij een serieuze kijker..
Biedingen moet je sowieso uitzetten. En op vragen over een uiterste prijs antwoord ik: de prijs staat erbij, kom gerust eens kijken.
Bedankt voor de tip Durashift. Knippen plakken...
Nette wagen lijkt me; heb dezelfde gehad, maar dan ouder, lelijker, slechter etc. winking smiley

Helaas is dit model gewoon niet zo gewild.
Gewoon voet bij stuk houden. 1800 ga je écht wel krijgen!
De auto is in principe verkocht!
Zaterdag komt er iemand kijken die hem voor bijna 1700 euro wil overnemen. Prima.
Maar dan heb ik na zaterdag geen auto meer!

Nu staan deze te koop die ik op voorhand interessant vind:

[www.autowereld.nl]
(wat aan de prijs, maar ik heb het geld, en van de eerste eigenaar)

[www.autowereld.nl]
(wat smoezelig)

[www.marktplaats.nl]
Deuk, maar daar is misschien wat aan te doen?

Gevalletje oprijden:

[www.marktplaats.nl]

Fiat Marea. Geen St. Moritz.
[ww3.autoscout24.nl]|as

Niet dé auto, maar daar kun je toch niet op zitten wachten!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2015 18:09 door rzasa.
rzasa
Zaterdag komt er iemand kijken die hem voor bijna 1700 euro wil overnemen. Prima.

[www.autowereld.nl]

Lijkt een nette auto. Volgens mij woont medeforummer ProThijs in Alphen.
Die eerste ziet er erg goed uit.

De 2e is mwoh staat geeft niet aan dat er goed op is gepast zoals bij de eerste.

En die 3e met het deukje is ook netjes.....maar de 1e en 3e zou ik overwegen.

En die in in Duitsland ook, is alleen jammer dat die een beetje duur is maar met 35000 km kun je wel nog 605.000 km vooruit.
Die Duitser is wel erg duur..

De 54-dr-zl is leuk, vrag wel naar de datum van vervanging van de riem. Zit bij Renault van die tijd uit mijn hoofd op 5 jaar.
Die Duitser is veel te duur natuurlijk, maar ik vond het wel leuk dat hij nog zo weinig gelopen had.
Overigens kan de verkoop van de Xsara altijd nog afketsen. Niet wat mij betreft, maar je weet maar nooit. Dus eerst €€€, dan de volgende kar.
rzasa
Gevalletje oprijden:

Geldt dat eigenlijk niet voor al die auto's? Ze zijn nog nauwelijks gewild en worden dit alleen maar minder naarmate de tijd verstrijkt.
Goed dat je een koper hebt gevonden trouwens! Hopelijk loopt het allemaal goed.

Uit je lijstje zou ik voor de bovenste Laguna gaan of de Primera. Als je die Laguna netjes maakt dan heb je echt een dijk van een auto. De Primera is een erg fijne auto weet ik uit ervaring, en ziet er nog best aardig uit.
De Marea (ik zie twee keer dezelfde...) vind ik ook erg leuk en denk dat je daar wel lol mee gaat hebben. Maar als je met het verstand kijkt, en ik denk dat jij dat doet, dan zou ik voor een van die andere twee gaan.
Super dat er iemand komt kijken! Ook goed dat je je niet meteen rijk rekent!
Ik vind de Laguna het mooist, zeker de Berline. Die vind ik ook een beetje erg prijzig!
Dat geld ook voor de "deuk"-Laguna. Zeker de melding weinig kilometers vind ik niet helemaal juist. De stand is zeker niet hoog hoor, maar als ie onder een ton zou zijn dan mag je het roepen, ik vind het nu iets "moah valt tegen"

Misschien een beetje vallen over de deuk, winking smiley

De Primera vind ik het minst mooi, maar is volgens mij een storingsloze auto, en een zeer goede keuze (zeker gevoelsmatig)

De Fiat vind ook erg fraai, leuke uitvoering, maar wat is ie duur! Voor (sorry dat ik het zeg) een oude Fiat hoor je bijna geld toe te krijgen...

Als de Fiat goedkoper was, zou ik voor die gaan, maar 1250 eraf spreken is denk ik niet te doen.. winking smiley

En zo'n 9-3 dan?
JW01 (vanaf een Appel)
rzasa

[www.autowereld.nl]

Lijkt een nette auto. Volgens mij woont medeforummer ProThijs in Alphen.

Jup, goed onthouden! Ik wil best wel voor je gaan kijken! Dan weet je een beetje op voorhand of het de moeite waard is.
Ha Thijs, wat een mooi aanbod. Misschien kan ik donderdag zelf gaan kijken, omdat ik om half 5 klaar ben in Rijswijk. Mocht dat niet lukken, dan hou ik me aanbevolen.

De blauwe Laguna vind ik het mooist, en het feit dat hij van de eerste eigenaar is geweest spreek me ook wel aan. Ik heb de Laguna 1 altijd mooi gevonden, ook de Break, maar er is niet zoveel aanbod op het moment. Dit exemplaar steekt er boven uit, ook de km-stand is nog redelijk schappelijk. Prijs kan misschien nog wat vanaf, maar als hij echt mooi is heb ik het er wel voor over.

Met de term oprijden bedoel ik meer; kopen, bijhouden qua techniek, af en toe schoonmaken en dat was het dan wel. Zo'n Laguna, daar heb ik meer mee. Ik zou hem professioneel laten poetsen, deukjes eruit halen, top maken. Maar wie weet bloeit er toch wat moois tussen mij en de Primera mocht ik hem ooit aanschaffen. In ieder geval staat hij vlakbij en vind ik hem in deze kleur best te pruimen. Als hij zilvergrijs was geweest, had ik niet de geringste interesse.

De Marea vind ik ook mooi om te zien, al zie ik liever dik velours in plaats van leer. Kleur is dan wel een stuk minder....wie weet duikt er de komende dagen nog wat op.

De 9-3 die in Borne stond was snel weg. Op dit moment zie ik geen leuke exemplaren. Ik snap dat ze veel aankunnen, maar hoge km-standen gaan ook vaak gepaard met een viezer interieur of een meer gehavende buitenkant.
Kun je een auto de hele zaterdag overschrijven?
Kan dat niet tot 17 uur? Het schijnt door de weeks tot 21 uur te kunnen.

Jammer van de 9-3, die was echt mooi!
Okee.

Kwam nog iets tegen: [www.marktplaats.nl]

Schijnen dijken van auto's te zijn en fijn te rijden. Als deze geen roest heeft op de achterste wielranden, dan lijkt me dit ook wel wat.
Die is gaaf!!! thumbs up

Ziet er erg netjes uit nog! lage kilometerstand ook! thumbs up
Vind ik ook wel een beetje mooier dan een Laguna
Oke, dan kan ik me niet meer inhouden! En zoiets dan?

Diamante! Te zwaar en te grote motor.
Dat geldt eigenlijk ook voor de Laguna Baccara. Dat laatste exemplaar is trouwens wel erg mooi zeg! Zulke bekleding heb ik nog nooit gezien in een Baccara.
En ik wil het liefst ook dat mijn vriendin een airbag voor d'r neus heeft.

1350 kilo is de max.
C-klasse? Daarvan blijven de lichtere (motor)uitvoeringen net onder de 1350 kilo.

[www.autowereld.nl]

Let wel goed op roest...
Ik zou zeggen, kies een Galant, maar ja, da's meer omdat ik het zo'n geweldig mooie auto vindt smiling bouncing smiley
Ik weet niet of het persé de wagon moet zijn, maar hier een prachtige sedan met prachtige kleur/interieur combinatie:
[ww3.autoscout24.nl]|as

Als ik overigens zo de kilometerstanden van de meesten zie, geloof ik ook zeker dat ze erg betrouwbaar zijn.
Ik ken juist iemand die een Galant had, en daar alleen maar problemen mee had. Dus ik zou 'm op basis van zijn ervaringen laten staan.
Hmmm zo zie je maar...ik zal eens wat reviews lezen.
Dat hou je wellicht bij elke auto hoor, maar het is nu wel mijn persoonlijke beeld. Waren best vervelende dingen, echt met het blok zelf. Ik weet de details niet meer, maar het was wel in de orde van grootte van compressie, koppeling enzo. Geen kleine dingetjes dus.
Overigens wel een prachtige wagen, al vind ik de ruimte in de voorste wielkasten veel te groot. En van binnen is ie saai, maar dat vind ik van de meeste Japanners.
Ah mogen we outsiders plaatsen? big smile smiley

1249 kg
2001
128.394 km
€ 999
[www.autowereld.nl]
Barri
Overigens wel een prachtige wagen, al vind ik de ruimte in de voorste wielkasten veel te groot. En van binnen is ie saai, maar dat vind ik van de meeste Japanners.

Met beide zaken ben ik het wel met je eens...maar die stoelen zien er erg comfortabel uit. Andere wielen en stukje zakken zou al beter staan.

Volvo is gaaf, maar te oud. Bouwjaar rond de eeuwwisseling aub!
Een sedan is een optie, maar dat moet het wel een flinke bak zijn. Ik had zelf al gekeken naar een Maxima.
Kia Clarus....nee. Er zijn grenzen! Hij mag er wel aantrekkelijk uitzien, mijn volgende auto.
Best aantrekkelijk toch, zo'n Clarus? En heel zeldzaam, dat is ook wat waard smiling smiley Plus betrouwbare Mazda-techniek thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close