rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Knap waardeloos zeg. Vond het echt een prachtige Xantia.
Verre van netjes van de verkoper ook....
Rob0032
ginkelvanmichiel
ik kan daar zo slecht tegen, je maakt een afspraak met een verkoper dat je komt kijken, dan vind ik dat hij je ook die kans moet geven. Lager bod of niet confused smiley

Ja maar er is nog niets afgesproken natuurlijk.

De afspraak was dat ik hem woensdag zou kopen voor die vaste prijs van 1950 €. Ik was de eerste die akkoord ging met zijn prijs. Dat maakt het wat zuur...nog steeds niks van hem vernomen.

Ik zal hem woensdagmiddag wel appen dat we er al bijna zijn.
Wat een ongelooflijke lullige afhandeling zeg. Ik snap niet dat er mensen zijn die zoiets flikken.

Dat laatste zou ik inderdaad ook doen smiling bouncing smiley.
Zo dat is lelijk! thumbs down
Balen zeg, want dit was echt een super mooie Xantia!

Lekkere verkoper ook, zijn dit soort "misstanden" eigenlijk te melden?
Tja, er is nu wat heen en weer gemaild, maar dat begint lelijk te worden, dus we stoppen er maar mee. Ik krijg een dikke vinger opgestoken, dus ik ben achteraf wel blij dat ik geen zaken heb gedaan met deze meneer.

Nu op zoek naar een smetteloze Renault Laguna Break!
Dat is dan heel erg jammer. Spijtig dat volwassenen zo handelen. Maar wat je al zegt: gauw naar de volgende!
Rara verkopende partij hoor.
Wij nederlanders willen nou eenmaal de hoogste prijs, dat we die dan niet krijgen is vers twee.

Bieders op marktplaats zijn altijd dromers, als je echt een product wil ga je niet bieden maar bellen en/of mailen.
Zeker niet netjes. De verkoper had minimaal netjes zijn verontschuldigingen kunnen aanbieden dat hij terugkwam op de 'overeenkomst'.
rzasa
Misschien gaat het niet door. De verkoper heeft zijn auto nog op Marktplaats staan en er wordt nu boven de met mij overeengekomen vraagprijs (die was vast) geboden. Ik kreeg een mail waaruit ik de conclusie heb getrokken dat hij aan het twijfelen is. Ik heb hem teruggemaild met de mededeling dat ik voor het overeengekomen bedrag woensdag de auto kom halen, en mocht hij toch liever meer geld voor de auto willen beuren, dat hij hem dan aan iemand anders moet verkopen. Maar dan wil ik dat wel dit weekend nog vernemen van hem...ik ga in ieder geval niet meebieden.

Ik kan mij je teleurstelling voorstellen.. het begrip 'vaste prijs' zou 2 kanten op moeten werken. Niet lager maar dan ook niet hoger..winking smiley
Heb je de verkoper, bij jouw 'bod' ook de mededeling gedaan 'als de beschrijving klopt, neem ik hem mee'?
Mogelijk dat hij hieruit concludeerde dat je mogelijk ook een 'niet koper' kon zijn..
Tja, als dan enkele dagen daarvoor iemand op de stoep staat met meer centen en hem daadwerkelijk die dag 'meeneemt'.. is dat een keuze tussen zekerheid op dat moment of een onzeker, maar wellicht 'eerlijker' transactie op woensdag.

Verkoper heeft je het dit weekend ook laten weten.. jammer dat de 'toon van de muziek' kennelijk niet prettig was.

Waarom nu een Laguna?
Er zijn meer Xantia Break's denk?
Durashift
Ik kan mij je teleurstelling voorstellen.. het begrip 'vaste prijs' zou 2 kanten op moeten werken. Niet lager maar dan ook niet hoger..winking smiley
Heb je de verkoper, bij jouw 'bod' ook de mededeling gedaan 'als de beschrijving klopt, neem ik hem mee'?
Mogelijk dat hij hieruit concludeerde dat je mogelijk ook een 'niet koper' kon zijn..

Dat heb ik inderdaad gedaan. Enerzijds om aan te geven die vaste prijs te willen betalen, en dus niet ter plekke te gaan afdingen, anderzijds omdat de foto's die bij de advertentie stonden van 2011 waren.

Durashift
Tja, als dan enkele dagen daarvoor iemand op de stoep staat met meer centen en hem daadwerkelijk die dag 'meeneemt'.. is dat een keuze tussen zekerheid op dat moment of een onzeker, maar wellicht 'eerlijker' transactie op woensdag.
Verkoper heeft je het dit weekend ook laten weten.. jammer dat de 'toon van de muziek' kennelijk niet prettig was.

Wat ik vervelend vind is dat ik hem heb gevraagd open kaart te spelen, nadat hij mij had verteld over biedingen die honderd euro boven de vraagprijs lagen (quote: dat je dat weet...). Het volgende moment was de auto verkocht.

Durashift
Waarom nu een Laguna?
Er zijn meer Xantia Break's denk?

Voor dat geld met die km-stand (hij had wat dat betreft ook beter research kunnen doen...) kom je geen Xantia breaks tegen, laat staan in die staat van onderhoud en met zulke specificaties. Weet niet wat hij uiteindelijk heeft gevangen, maar ik vond het in eerste instantie een koopje. Maar eigenlijk vind ik een Laguna leuker. Ik vind Renault sowieso een leuker merk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2015 17:35 door rzasa.
Ja is een mooi ding, maar ik vind hem erg duur.
Dan zoek ik in Duitsland wel een mooie uit.
Prachtige Laguna, maar wat een kansloze advertentie zeg. Zeg liever iets inhoudelijks over de auto in de tekst en als je 24 foto's post, misschien ook wat van het interieur?! thumbs down
Wát een aap zeg, van die Xantia.

Ik had pas ook een auto te koop en het is wel irritant als je al iemand hebt die over 2 weken komt, maar de auto nog wel te koop hebt. Maar dan is het zaak om daar zo transparant mogelijk over te zijn tegen iedereen, dan komt het wel goed.

Zo'n Laguna facelift blijft trouwens een prachtig model zeg!
Dat er even wat tijd was (anderhalve week?) kwam de verkoper niet verkeerd uit omdat hij nog een andere auto moest kopen, dus we gunden ons wat tijd.
Ik ben trouwens benieuwd of we de Xantia nog bij een handelaar zien opduiken binnenkort.

Hoe dan ook, als je een leuke auto ziet, ga er dan zo snel mogelijk op af! (maar in dit geval kon het echt niet eerder)

Als het een hele mooie is, mag de Laguna ook best een hatchback zijn, zolang het maar geen zilvergrijze is.
Bij een Laguna heb je wel veel waar voor je geld. Hier twee nette exemplaren met weinig kilometers:
€1490 voor een champagnekleurige break
Lichtblauwe hatch voor €1750
Ik ken ze Barri (van internet dan). Nette exemplaren, dus het komt vast goed als de Xsara verkocht is.
(die blauwe kleur vind ik erg mooi!)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2015 22:14 door rzasa.
Een Saab vind je gek? big smile smiley

Ik kan het in ieder geval zeker aanraden! Heerlijke auto en rijdt echt heel lekker, helemaal met vast dak en turbo. De kleur staat ook heerlijk, hoewel het kenteken mij zou doen doorlopen. Maar goed, dat is mijn zwakte. winking smiley
Dit specifieke exemplaar vind ik te duur, maar misschien is een 9-3 best de moeite van het bekijken waard. Qua gewicht en verbruik ontloopt het de Xantia break nauwelijks.
Kijk, zoiets bedoel ik. [www.marktplaats.nl]

Goede prijs kwaliteit verhouding zogezegd.
Ja een prachtige auto. Ik zou persoonlijk wel voor een SE of hoger gaan. Net iets meer uitrusting, waaronder airco. Maar toch, ik (want ik heb ook een 2.0S) mis helemaal niets daaraan. Komt misschien ook door het Business-pakket, maar zo op het oog zie ik geen heel grote verschillen (leren bekleding, houtinleg...).
Deze heeft ook airco volgens de verkoper. Heb ik net mijn vrije woensdagmiddag weer ingeleverd...
Nu twijfel ik. Hij heeft sowieso geen climate control, dan heb je een unit met schermpje onder de radio zitten. Als deze airco heeft, dan heeft de mijne dat ook (en volgens mij is dat niet zo). Airco werd ook pas vanaf eind 1999 standaard voor de S. Een handbediende welteverstaan.

Dus pin me er vooral niet aan vast. Ik heb al een kenner gevraagd om advies, maar misschien dat iemand anders wellicht meer weet.

Check ook of de pixels van het radioschermpje het nog doen. Vervanging is duur, met dank aan de 'aangetrouwde' radio die enkel maar in één auto kan.
Wat een flapdrol met z'n Xantia angry smily

Zo'n eerste serie Laguna rijdt fijn, maar zo'n Saab is vast ook niet verkeerd. Alleen dat grijs-groen vind ik een beetje een 65+-kleurtje winking smiley
Rob0032
Nu twijfel ik. Hij heeft sowieso geen climate control, dan heb je een unit met schermpje onder de radio zitten. Als deze airco heeft, dan heeft de mijne dat ook (en volgens mij is dat niet zo). Airco werd ook pas vanaf eind 1999 standaard voor de S. Een handbediende welteverstaan.

Dus pin me er vooral niet aan vast. Ik heb al een kenner gevraagd om advies, maar misschien dat iemand anders wellicht meer weet.

Check ook of de pixels van het radioschermpje het nog doen. Vervanging is duur, met dank aan de 'aangetrouwde' radio die enkel maar in één auto kan.

Je kunt op ebay vast wel een schermpje krijgen waarna je die vast kan wisselen door de radio uit elkaar te halen. Had de 900 tenslotte ook en ik weet van iemand die dat al is gelukt.

Overigens nog steeds tijdloos model die laguna I, mijn opa had er een van de eerste vrachtwagen die aankwam in NL in 1994, een groen Rxi sedan/hatchback met alle opties en de 1.8 8v.
Dat waren nog tijden dat Renault naast luxe, veiligheid en comfort een ijzersterke kwaliteit leverde. 640.000 km in 16 jaar. winking smiley Jammer genoeg bood de peugeot dealer 2200 euro ervoor anders had ik die nu gehad.

Dus ik kan beide zeer zeker aanraden, 1.6 16V is krachtiger, maar drinkt ook wel ietsje meer.
rzasa
Deze heeft ook airco volgens de verkoper. Heb ik net mijn vrije woensdagmiddag weer ingeleverd...

Mijn excuses, hij heeft vermoedelijk wel een (handbediende) airco. Het middelste knopje onder de verwarmingsunit heeft als het goed is een icoontje van een sneeuwvlokje. Nogmaals mijn excuus voor veroorzaakte stress.
Oef...bedankt voor de informatie heren! Ik ga hem zeker even onthouden deze 9-3. Borne is alleen niet handig om 'even' te gaan kijken. Ik concentreer me nu even op de Xsara. Morgen is de apk-keuring, zou zomaar kunnen dat ze wat vinden.

Oei, een Laguna RXI van de eerste serie! Ja dat waren hele gave auto's.
Goedgekeurd! Deze week maar eens goed schoonmaken en wat knappe foto's maken.
rzasa
Oef...bedankt voor de informatie heren! Ik ga hem zeker even onthouden deze 9-3. Borne is alleen niet handig om 'even' te gaan kijken. Ik concentreer me nu even op de Xsara. Morgen is de apk-keuring, zou zomaar kunnen dat ze wat vinden.

Oei, een Laguna RXI van de eerste serie! Ja dat waren hele gave auto's.

Ralph, ik woon in Enschede, vlakbij Borne, als je wilt kan ik voor je gaan kijken bij de Saab
Stuur maar een PM bij interesse

Gr Guus
Kwam deze net tegen, misschien een leuke suggestie? Vrij rijk uitgeruste (en ogenschijnlijk nette) E36 Touring. Is 1295 kg...

[www.marktplaats.nl]

En wat vind je van een Octavia uit 2001 in een nette kleur? 1.225 kg en €1.799,-.

Fraaie BMW, goede suggestie. Ik heb ook al naar juist dit type zitten kijken. De laadruimte houdt echter niet over bij deze types (vergelijk de Dedra en Lybra SW) en dit specifieke exemplaar heeft al 5 eigenaars...

Octavia's heb ik ook naar zitten kijken. In een Elegance-uitvoeringen zijn ze best okee. Dikke stoelen en veel knopjes. Alles daaronder vind ik minder. Je zit toch tegen een hoop kale plekken aan te kijken op het verder dodelijk saaie dashboard.

Dus voorlopig op de reservebank, deze twee!
Dat ziet er goed uit!

Niet aan het toeren Rob?

Hier doe ik jou geen plezier mee, maar dit leek me ook nog wel wat, hoewel ook dit exemplaar al heel wat eigenaren heeft gehad.
[www.marktplaats.nl]
Ga je weer naar Limburg?
winking smiley

Zonder spatlappen misschien het aangezicht waard.
Ziet er als 'niet verkeerde' auto uit.. denk wel dat het niet heel zuinig zal zijn..
Durashift
Ziet er als 'niet verkeerde' auto uit.. denk wel dat het niet heel zuinig zal zijn..

De V6 is erger, gok ik... drinking smiley Die Mondeo schreeuwt trouwens wel om een setje mooie velgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2015 14:04 door JW01 (vanaf een Appel).
Ik heb zelf een Megane Break van het eerste model. Het is niet de meest spannende auto....maar bijvoorbeeld het dashboard smoelt naar mijn mening best leuk. Aanbod is groot, vaak wel luxe zoals cv met ab, airco, electrische ramen, radio met stuurbediening. En ik moet zeggen dat het lekker comfortabel stuurt. Ik heb een 1.4 16V, maar ook gereden in een 1.6 16V en die komt prima vooruit. En best ruim in de kofferbak, weegt 1110 kg uit mijn hoofd.
Ha Boppie,

Nee, vind ik voor dit moment net even te weinig auto. Dan zou ik ook voor een Xsara Break kunnen gaan. Bedankt voor je suggestie evengoed!
JW01 (vanaf een Appel)
Durashift

De V6 is erger, gok ik... drinking smiley Die Mondeo schreeuwt trouwens wel om een setje mooie velgen.

Niet bekend met spritmonitor en dus niet wetend waar je over praat?

Mondeo 1.8 benzine rijdt 8 liter op 100km gemiddeld. LINK

Mondeo 2.5 V6 rijdt 8.5 liter op 100 km gemiddeld. LINK
Dit lijkt me ook een leuke optie. Ongeliefd en daardoor niet duur, maar dit vind ik best een mooie auto:

2000 Nissan Primera 2.0Luxury Plus

Ook een Primera SW staat op de lijst. En ook dit exemplaar heb ik op de radar, want dit zou een auto kunnen zijn die ik morgen zou gaan halen als ik vandaag mijn auto verkocht. Hij staat ook lekker vlakbij.
Maar hij mag wat nieuwer, netter en met iets minder kilometers.
Jullie weten wel in welke richting ik het zoek, leuk!
rzasa
Octavia's heb ik ook naar zitten kijken. In een Elegance-uitvoeringen zijn ze best okee. Dikke stoelen en veel knopjes. Alles daaronder vind ik minder. Je zit toch tegen een hoop kale plekken aan te kijken op het verder dodelijk saaie dashboard.

Zoiets? smiling smiley

2001 Skoda Octavia Combi Turbo SLX

Iets meer kilometers, maar wel in een fraaie kleurstelling.
Wrangler
JW01 (vanaf een Appel)
Durashift

Ik gokte het ook, schreef ik. winking smiley
Mag, maar ik bedoel te zeggen dat veel mensen een verkeerd beeld hebben bij het verbruik van een Mondeo (v6).
Wrangler
JW01 (vanaf een Appel)
Durashift

Jawel.

Wrangler

Leuk, een voorbeeld van één berijder.

Als ik selecteer op een 116 PK Mondeo 1.8, handgeschakeld, krijg ik op spiritmotor.de 122 resultaten, met een verbruik tussen de 6,48 en 11,42 l/100km. Gemiddeld is 8,37

[www.spritmonitor.de]

Voor de 2,0 liter, automaat, 131 pk zijn slechts 14 resultaten beschikbaar. Minimaal 8,31, max 13,12 l/100 km. Gemiddeld 9,92 l/100 km.

[www.spritmonitor.de]

Voor de 2.5 V6, automaat, zijn toch nog 9 resultaten. 9,35 min - 11,78 max, gemiddeld 10,55 l/100km

[www.spritmonitor.de]

Handgeschakelde V6.. 25 resultaten. Minimaal 8,31, max. 12,96, gemiddeld 9,51 l/100 km.

[www.spritmonitor.de]

Dus ja, de V6 is niet zoveel dorstiger als de 2 liter automaat.. Dat valt (mij) mee.
Echter, door te kiezen voor een handgeschakelde 1800 bespaart Rzasa gemiddeld 1,5 liter brandstof per 100 kilometer. winking smiley
Maar een automaat rijdt natuurlijk wel een stuk relaxter. De auto zal worden gebruikt voor een kilometer of 30 per dag (ik zou het bij wijze van spreken kunnen fietsen) woon-werkverkeer, de vakantie en bezoekjes aan de Achterhoek. Dat de auto dus wat meer verbruikt is niet zo'n issue, maar ik wil bij voorkeur niet onder de 1 op 10 komen. Hoe dan ook loop ik niet weg voor een automaat.
rzasa
Maar een automaat rijdt natuurlijk wel een stuk relaxter. (..)

Eens, heeft ook mijn voorkeur.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close