rzasa: Renault Laguna 2.0 Turbo Aut. // Clio RN 1990

Gepost door rzasa 
Ik heb per februari weer een baan! Niet dat we het financieel dan weer veel beter gaan krijgen (misschien zelfs wat minder omdat we weer kinderopvang nodig hebben), maar omdat het werk in Bergen aan Zee zal zijn, mag ik voor mezelf uitkijken naar een andere auto (een flauwekulreden, maar het is een reden). De Xsara is een prima auto, maar toch ook een auto zonder enige emotie. Ik voel er helemaal niks bij en dat liefhebbersgevoel mis ik erg. De zaken die wel goed bevallen (relatieve veiligheid en luxe) zou ik wel graag in een volgende auto wensen. Een andere dikke plus van de Xsara is het lage verbruik, in combinatie met het lage gewicht van de auto, maar dat wordt dus een minder groot issue nu ik op 13km van huis kom te werken.

Ik wil in ieder geval tot de volgende APK doorrijden en dan de Xsara met een verse APK te koop zetten. Tot die tijd kan ik dus rondkijken naar iets met wat meer karakter en wat meer ruimte. Achter mijn stoel is namelijk erg weinig ruimte over. Kofferruimte zou ook iets dieper mogen. Laatste minpuntje is de vorm van de achterdeur, die steekt vrij ver uit en dat is met het instappen soms wat lastig. Misschien had ik toch die 626 moeten kopen vorige zomer. Maar dan was ik wellicht ook weer op dat karakterloze uitgekomen, hoewel de luxe 2 liter Exclusive toch wel erg smakelijk is.

Kortom: we zien nog wel even!
Allereerst gefeliciteerd!

(een flauwekulreden, maar het is een reden)
Zo denk ik er wel over eigenlijk. Ik snap dat het leuk is om van auto te wisselen en ik blijf zelf ook steeds kijken. Maar ik weet zeker, als ik een andere auto heb wil ik een paar maanden later wéér een andere. Zeker in jouw situatie zou ik de prioriteiten elders leggen. Als je nu een zware diesel had, dan zou ik het begrijpen, maar in de vaste lasten is een Xsara ook niet veel spannender dan andere auto's.
Barri
Allereerst gefeliciteerd!

(een flauwekulreden, maar het is een reden)
Zeker in jouw situatie zou ik de prioriteiten elders leggen.

Dank! Daarom kijk ik over de apk heen. Eerst maar eens kijken of de baan voor beide partijen bevalt en zekerheid biedt naar de toekomst toe. Het eerste half jaar werk ik nog onder de voorwaarden van het uitzendbureau. Van de andere kant, een auto is toch een hobby van ons. En nu heb ik op dat gebied geen hobby, zo voelt het.
En alsof de duvel ermee speelt krijg ik net een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek bij de VU voor een andere baan...van de week vanwege de baan in Bergen nog een andere functie af moeten wijzen.

Zo zit je 3/4 jaar thuis, en zo...
Dat is wel bizar idd. Hou die anderen iig in de 'loop'. Je weet nooit wat er na 6 of 12 maanden gebeurt...

Van de andere kant, een auto is toch een hobby van ons. En nu heb ik op dat gebied geen hobby, zo voelt het.
Dat snap ik wel! Evt. een auto uit de overgangsregeling erbij tzt?
Ik ga sowieso naar de VU voor dat gesprek. Leukere baan, verdient beter, 13e maand, en wellicht iets met meer toekomst (maar dat moet blijken op het gesprek). Wel een fijne luxepositie.

Geen tweede auto erbij. Er zijn denk ik genoeg leuke moderne auto's.
Misschien is het ook leuk om tzt iets te importeren, iets dat in NL nooit verkrijgbaar is geweest. Pak 'm beet een Laguna 1 Initiale of een Fiat Linea.
Af en toe valt het geluid van de radio uit, zomaar onder het rijden op een gladde weg. Bij de volgende rit doet hij het dan meestal wel weer. Als hij is uitgevallen (cd draait nog wel, radio zoekt zenders, maar ik hoor dus niks) haal ik hem wel eens van het contact, en herstart dan weer, maar dat heeft geen resultaat.

Vandaag de bedrading eens gecheckt, nadat het geluid weer was weggevallen. Stekkertjes losgetrokken, beetje rommelen, maar dat hielp niet.
Net nog even geprobeerd, en toen deed hij het opeens weer.

Vreemd. Ik moet even ergens een radio vandaan toveren om te kijken of het de radio is of toch de bedrading.

Overigens besloten om als de zogenaamde abs-storing eruit is, ik de wagen eens te koop zet om te zien wat dat doet. We zouden ondanks dat het een fijne auto is misschien toch wat ruimers willen. Vooral op de achterbank houdt de ruimte niet over.
Overigens, vandaag de eerste maand afgesloten bij mijn nieuwe baan in Bergen aan Zee! Bevalt erg goed.
Warm vandaag...

Nog iets. Ik kan op dit moment alleen baggerzenders ontvangen op de radio...de NPO-zenders en bijvoorbeeld RTVNH geven alleen ruis. Heeft iemand daar een verklaring voor? Kan dit aan de antennekabel liggen?
Beste Rzara, fijn dat de nieuwe baan bevalt. thumbs up
Als je een (welverdiende vakantie) rit maakt naar bijvoorbeeld Barcelona geven de NPO zenders uiteindelijk maar ruis en ontvang je alleen maar "baggerzenders". cool smiley
[www.barcelona-tourist-guide.com]
big smile smiley

Goed te lezen idd dat de baan bevalt!
Raar van die radio zeg. Heb je je vorige radio nog liggen? Dan kan je checken of het aan de radio of aan de antenne ligt...
Zo te lezen mag er wel eens goed gekeken worden naar de radio bedrading.

ps: voor mijn Golf had ik een nieuwe Alpine radio gekocht. Krap €100 maar echt een top apparaatje, met bluetooth. Dan ligt het iig niet meer aan de radio als er iets stoort cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2015 13:34 door Barri.
Ik heb helaas niks liggen om even te ruilen. Familie heeft ook niks liggen. Zat al op MP te kijken, dingetje van een tientje of zo.
Heb wel het vermoeden dat het de bedrading is, omdat ik de radio er vandaag weer helemaal in heb geschoven nadat hij het een week weer prima had gedaan. (Toen had ik hem half uit de slede hangen). Nu zijn de NPO-zenders dus plotseling weg. Maar ik dacht, een radiosignaal is een radiosignaal, en nu snap ik het dus even niet meer....voorlopig maar even cd's draaien.

Die temperatuur is ook vaag...ik zal even vragen op het Xsara-forum...lijkt erop dat dat stuk is, want hij blijft ook op die 62 graden staan. (wordt niet 63 of 64...)

Overigens ben ik nu zo'n beetje op zoek naar een 626 station...een zonder roest op de spatborden en in een frisse kleur. Valt niet mee...
Met een schuin oog zit ik ook naar een Octavia te kijken (t/m 2004), maar ik word zo depri van het interieur van die auto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2015 13:56 door rzasa.
Waarom de 626? Veel ruimte maar echt mooi zijn die ook niet (persoonlijke mening) Wat betref de octavia kan ik je gelijk geven. Ziet er allemaal netjes uit maar o zo saai. Mazda 6 zoveel duurder?
Ik wilde de Mazda 6 ook voorstellen. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2015 14:41 door JW01 (vanaf een Appel).
Echt puur de ruimte en onder de 1250 kilo.
Ik heb wel een radio voor je liggen, maar dat is zo'n 15km ten zuiden van Amsterdam...

Golf IV variant is ook 1250kg grinning smiley
Maar de Xsara lijkt mij wel een fijn ding hoor. Lastig om iets te vinden wat net zo luxe, nieuw, licht en goedkoop is.
De Xsara is een fijn ding! Maar het gaat me nu vooral om de ruimte achter de voorste stoelen die echt aan de krappe kant is, dat is helaas bij de Break niet anders. Bij een Golf zal dat ook zo zijn is zo mijn inschatting. De kofferruimte voldoet (ruim 400 liter bij mijn auto, maar die ruimte zit 'm voornamelijk in de hoogte), maar iets meer ruimte zou best lekker zijn. Iets minder nadenken bij het meenemen van spullen.

Overigens heb ik er geen haast mee. Eerst moet de abs storing uit de auto en dan een nieuwe apk. Dat verkoopt een stuk makkelijker. Ik zal me eens verdiepen in een 6.
rzasa
De Xsara is een fijn ding! Maar het gaat me nu vooral om de ruimte achter de voorste stoelen die echt aan de krappe kant is, dat is helaas bij de Break niet anders. Bij een Golf zal dat ook zo zijn is zo mijn inschatting. De kofferruimte voldoet (ruim 400 liter bij mijn auto, maar die ruimte zit 'm voornamelijk in de hoogte), maar iets meer ruimte zou best lekker zijn. Iets minder nadenken bij het meenemen van spullen.

Overigens heb ik er geen haast mee. Eerst moet de abs storing uit de auto en dan een nieuwe apk. Dat verkoopt een stuk makkelijker. Ik zal me eens verdiepen in een 6.
De 6 is idd veel mooier . Maar betrouwbaarder dan de 626 is er idd niet. De 6 heeft wel wat roestprobleempjes. Overigens is de 626 hatchback ook een optie als je voor de ruimte gaat. Zelden zoveel ruimte gehad. Je had even een half jaar eerder moeten zijn. Ik heb de mijne weg gegeven aan een vriend van ons. Overigens ook heel zuinig in de 1.8 versie. 6 weet ik niet.
De rechterspiegel met sensor is vervangen. De display geeft weer de juiste temperatuur aan.
Even een vraag.

Eind vorig jaar heb ik een kleine aanrijding gehad. De dame voor mij liet de auto bij het stoplicht afslaan, en rolde terug tegen mijn auto aan.
Zij beweerde dat ik tegen haar was aangereden. Nu krijgt mijn verzekeringsmaatschappij een claim van de hare. Ik ben schuldig vinden zij, en er is een getuige. Ik neem aan dat dat haar man was die naast haar zat. Ik heb ook een getuige, mijn vriendin.

Voor zover ik het kan inzien is het nu haar woord tegen het mijne. Welke consequenties heeft dit uiteindelijk voor mij en mijn no-claimkorting?

(Ik zie haar er trouwens ook wel voor aan dat zij nu met een 2e getuige op de proppen komt...die er dus nooit is geweest.)
Jouw woord tegen dat van haar. Dus volgens mij heeft het geen gevolgen.
Gewoon jouw verzekeraar met je vriendin als getuige een reactie terug laten geven.
rzasa
Even een vraag.

Eind vorig jaar heb ik een kleine aanrijding gehad. De dame voor mij liet de auto bij het stoplicht afslaan, en rolde terug tegen mijn auto aan.
Zij beweerde dat ik tegen haar was aangereden. Nu krijgt mijn verzekeringsmaatschappij een claim van de hare. Ik ben schuldig vinden zij, en er is een getuige. Ik neem aan dat dat haar man was die naast haar zat. Ik heb ook een getuige, mijn vriendin.

Voor zover ik het kan inzien is het nu haar woord tegen het mijne. Welke consequenties heeft dit uiteindelijk voor mij en mijn no-claimkorting?

(Ik zie haar er trouwens ook wel voor aan dat zij nu met een 2e getuige op de proppen komt...die er dus nooit is geweest.)

Heb je rechtsbijstand bij de auto? Direct inschakelen!

Het zal waarschijnlijk onderling 50-50 worden geregeld, tenzij er gekke sprongen worden gemaakt.
Ik wilde van het weekend in Alkmaar nog bij een 626 gaan kijken hier in Alkmaar. Geen wagon of hatchback, maar een erg nette sedan. Daar kan natuurlijk ook veel in. Mooie kleur, smetteloos interieur, lage km-stand, 1e eigenaar. Je raadt het al...verkocht!

Wat onverwacht, want een belegen sedan, vraagprijs 2750, die zou er toch nog wel even staan. Ik had vrijdag nog wel de hoop dat hij wellicht bij een handelaar zou opduiken, want echt typische Ton van Kuijk (Volvo) handel is het niet.

En ja hoor...daar is 'ie....[www.marktplaats.nl]

Wat een idiote prijs zeg.
Dat is knallend veel geld voor een doodnormale gezinsauto van 15 jaar oud.
Bizare prijs. Jammer dat je niet reageert op onze berichtjes op jouw vraag trouwens...
Ik had jullie inderdaad even moeten bedanken. Bij deze alsnog. Mijn vriendin heeft ook een getuigenverklaring moeten invullen. Wordt dus vervolgd.
En gisteravond stond meneer Nijkamp nog op de voicemail. Want ik kon het toch niet laten om hem een mailtje te sturen nav de duurste 626 van Europa. Misschien bel ik hem nog terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2015 07:27 door rzasa.
Wat een geld zeg. Ik zie net dat ik goud weggegeven heb.grinning smiley
Overigens heeft de Mazda bij ons nooit een slag verkeerd gegeven maar als je de Xsara al saai vindt?eye rolling smiley
Echt spannend heb ik hem nooit gevonden. Ondanks zijn unieke lederen interieurcool smiley
Dat vindt ik dus juist prachtige auto's, zulke 626-en. Gewoon de hele vormgeving is prachtig wat mij betreft.
Hey Michel,

Een 626 is vrij saai ja. Maar deze was in een mooie kleur, ook het interieur. En helemaal strak, eerste eigenaar etc. Een 2 liter en precies 1250 kilo. Dan vind ik een auto wel interessant. Je hebt dan toch iets aparts, al zal weinig mensen dat opvallen. Maar het is ook helemaal niet de bedoeling om op te vallen, dan koop ik wel een Toyota Crown. Als ik het maar leuk vind. En meneer Nijkamp heeft het goed gezien, het is een vrij bijzondere auto. Wie weet verkoopt hij hem nog ook met een flinke winst. Daar is hij handelaar voor. Ik was gewoon te laat...hij stond op 5 minuten fietsen. Helaas. Ik kijk rustig verder.

Straks even wat verse krassen proberen weg te poetsen van de flank van de Xsara.

(zo'n mooie strakke 626 bij ons in de straat...dat had mij bij flink wat stress opgeleverd)
Wat een prachtig apparaat...
[www.autowereld.nl]
Of haal ik mezelf dan wat op de hals? (ik laat het verbruik even buiten beschouwing...niet zo van belang....100 km wwv per week)
Ehm.. je bent dan één van de weinige 800 rijders. Motorisch zit er een Rover V6 in gezien het bouwjaar, van redelijke kwaliteit. kwaliteit van het interieur is matig en je kan weinig onderdelen in goede staat vinden. De carrosserie is prima, rijdt verder heerlijk maar heeft af en kan wat eigenaardige storingen hebben aan elektrische voorzieningen.

Ontwikkeld in de jaren 80 met Honda, ver-Rovert midden jaren 90. de onverwoestbare Honda V6 werd helaas daarbij ook vervangen.
Verder is het een zeldzaamheid en kent het model weinig liefhebbers.

Ik zeg: Een uitdaging big smile smiley

ps: Een goede 600 wordt ook al een zeldzaamheid, export naar Afrika of oostblok ligt op de loer vanwege zijn onverwoestbaarheid. Maar vind daar maar bijvoorbeeld eens een nieuwe achterruit voor...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2015 20:23 door Jazz..
Hmm ja, dat zijn goede punten ter overweging. Bedankt!
Okee, er mag binnenkort een nieuwe auto komen. Ik beleef te weinig plezier aan mijn Xsara...en hij is wat aan de kleine kant. Hij is wel zuinig en luxe trouwens.

Op dit ogenblik overweeg ik de volgende auto's: Laguna 1 HB of Break, 626 HB of Station, Marea Weekend of Xantia Break.

Op dit moment staan er drie voor mij begeerlijke auto's te koop: deze Xantia en een mooie Laguna break.
Dit vind ik ook erg leuk: een Marea. Maar die Marea is dus wel een sedan..en een stuk minder praktisch. Wel de 2 liter, dus dat staat garant voor veel luxe én fun. Dat zou dan weer een mooie dagelijkse hobby-auto kunnen zijn.
Compromis, een Marea Weekend 2 liter? Tja, het mooie van de sedan is dat die onder de 1250 kilo blijft.

Nou ja, eerst maar eens kijken en proefrijden....ze staan alle drie wel ver uit de buurt helaas.
Xantia ziet er netjes uit. Waarom eigenlijk geen 406? Ook erg fraai thumbs up
Zeker Wouter, maar die kom ik voornamelijk tegen met of hoge km-standen of een hoge vraagprijs. Maar die staat zeker op de schaduwlijst!
Of te hoge mrb? Dit lijkt mij wel een fraaie, 2.2 GT:

[www.autowereld.nl]
€ 2.750,-
173d km

Groene tweeliter,

[www.autowereld.nl]
€ 1.550,-
121d km

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2015 14:10 door Wouter82.
Nooit geweten dat er een Xantia Pallas was... Wel een mooi ding, hoewel de Laguna mij het meeste aanspreekt. Enerzijds omdat je 'm minder vaak ziet, anderzijds omdat 'ie ietwat curieus oogt, maar daardoor niet minder fraai. Ik zou persoonlijk wel voor een dikkere uitvoering gaan, maar dat is mijn persoonlijke wens.
Marea is ook aardig, hoewel een gebrek aan foto's mij al zou doen besluiten om niet die kant op te togen. Vind ik gewoon slordig.
Nee, dat wordt me te gortig. Hij is erg mooi, dat wel. Vooral de kleur!

Dit vind ik ook een mooie kar, maar iets te stevig geprijsd.

[www.nederlandmobiel.nl]
Die Galant is gaaf, alleen niet echt zuinig denk ik met die automaat.
Rob0032
Marea is ook aardig, hoewel een gebrek aan foto's mij al zou doen besluiten om niet die kant op te togen. Vind ik gewoon slordig.

Foto's zijn onderweg, auto krijgt nog een poetsbeurt.
Deze past volgens mij ook wel aardig in je plaatje...

Potverdrie, wat een leuk ding in een mooie kleur! Erg netjes ook, hoewel ik de prijs ook best wel stevig vind. Wie gaat dat nou voor een oude Fiat betalen, terwijl je voor minder ook een nieuwere Marea hebt?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close