Renate en haar wagentjes.

Gepost door renate 
Allereerst wil ik je als lezer(es) een heel voorspoedig 2012 wensen.

Als tweede zal ik mij even voorstellen:
Ik ben Renate en los van mijn klassiekerhobby ben ik werkzaam als zelfstandige in van alles en nog wat, voor dit topic niet verder van belang.

Hoewel ik nu bijna 5 jaar actief ben op het AW forum is dit pas mijn tweede topic.

Na lang aarzelen leek het mij toch leuk om hier over mijn autootjes en de werkzaamheden eraan te posten in een eigen topic.
Omdat niet iedereen het Franserijderstopic volgt, waar ik meestal mijn klusjes post, denk ik dat ik een klein stukje geschiedenis van mij en mijn autootjes moet geven.

Heel veel jaren geleden ben ik met Amerikaanse auto’s uit de jaren 50 en 60 begonnen.
Omdat dat een tijd was waar geld een spaarzaam bezit van me was heb ik daar mee moeten stoppen en eerst maar eens kijken of ik het geld probleem kon oplossen.

Dat heeft iets langer geduurd dan gehoopt, maar zo’n 6 jaar geleden heb ik mijn liefhebberij weer kunnen oppakken.
Vanwege het feit dat ik ook nogal Francofiel ben moest het met Franse auto’s gaan gebeuren.

Mijn eerst 2 auto’s die ik aan geschaft heb is een Renault 4 uit 1966, genaamd “Jeanne ‘66”, en een Renault 6 uit 1969 genaamd “Soixante-neuf”.



Ze werden beide als dagelijksvervoer ingezet omdat wij de Peugeot 206 er voor ingeruild hadden.
De Renault 4 heb ik nog steeds en die zal aan het eind van dit verhaal en in de directe toekomst weer als onderwerp terug komen.

De Renault 6 moest er na 2 jaar uit omdat ze niet meer door de APK kwam met een doorgerotte bodem.
Daar ik nog geen plek had om te kunnen sleutelen en alles dus op straat moest doen kon ik haar niet houden. Het laswerk uitbesteden was geen optie, qua kosten. Ik had dus geen vervoer meer.

Eén van mijn wensen was, buiten het Franse spul, een Mercedes W114, en die kwam er.
Een “strich 8” 230 6 cilinder:





Een in mijn beleving de laatste mooie Merc. Wij hebben er erg veel plezier van gehad en er zelfs een vakantie naar Frankrijk mee gemaakt. Een geweldig fijne reiswagen. Met dat mooie grote stuur en prachtige klokkenwinkel om tegenaan te kijken.

Over vakantie gesproken, daar hebben wij ook een niet Frans ding voor aangeschaft, omdat er in die klasse gewoon niets fatsoenlijks Frans te krijgen was, Een Volkswagen T3 uit 1980, genaamd “Calimera” (een zusje van Calimero en ook met een wit doppie op d’r koppie)



Hoewel wij erg tevreden waren met de Mercedes, was ik er op een gegeven moment op uitgekeken en het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en op zoek naar iets Frans wat er qua klasse niet voor onder deed.
Dan moet je natuurlijk uitkomen op een Citroën DS of CX of een Peugeot 604.

Na enig speurwerk is het een CX geworden. Een CX20 uit 1983, genaamd “De Dame”



Wij hebben haar nu bijna 4 jaar en ik heb er ongeveer 30.000km op gezet.
In het begin was ze mijn dagelijkse, maar omdat ik alleen korte ritjes maak vond ik dit niet geweldig voor deze auto, ook boodschappen doen op parkeerplaatsen die eigenlijk te klein zijn om haar schadevrij te houden, kwam er wat anders.
De Dame wordt nu alleen ingezet voor de lange ritten en de najaarvakanties naar Frankrijk, subliem vervoer.

Goed opzoek naar wat anders dus, zo kwam ik deze Renault 5 uit 1975 tegen, genaamd “Franka”



Een vroeg exemplaar met nog de “paraplu schakeling”



Deze heb ik vrij snel weer verkocht, vraag me niet waarom want ik heb er nog spijt van.
Mijn Lief had in de tussentijd ook nog wat wensen, zo wilde zij zo graag een Renault Dauphine.

Die kwam er ook: Een Gordini uit 1967, genaamd “Phientje”



Zij ging deze als dagelijkse rijden en Jeanne ’66 kwam vrij voor mij.
De wensen waren intussen nog niet op hoor, zo wilde mijn lief ooit nog eens een auto hebben waar zij ooit mee begonnen is.

Ok, we hadden intussen een mooie plek gevonden om te stallen en te klussen dus dat moest kunnen.
Nummer 4 deed zijn intrede, ja zijn omdat het een veel te stoere auto is om er een zij van te maken:

Een Simca 1000 uit 1976, genaamd “De Stoere”:





Nu rijdt ze afgewisseld met De Stoere en Phientje zo’n 200km per week en dat gaat best goed.
Op een gegeven moment was ik van plan om ook zakelijk wat met klassiekers te doen.
Dit resulteerde in “Remarclassiques” vooralsnog gespecialiseerd in sleutels en sloten van Franseklassiekers, inmiddels doe ik allerlei kleine reparaties, onderhoud en restauraties.

Hiervoor moest een soort van bedrijfsauto komen, Jeanne wilde ik daar niet voor gebruiken.
In mijn zoektocht kwam ik bij een Belgische Visa terecht.



Die heb ik opgehaald en naar Nederland gebracht en op NL kenteken gezet.
De bedoeling was om de achterramen te blinderen en de achterbank eruit te halen om zo een echte bedrijfswagen te worden. Zonde zul je zeggen, ja dat vond ik ook, maar wat nu?

Ik heb haar op MP gezet om te ruilen voor een R4 bestel of een Acadiane leek me ook wel leuk.

Het is de laatste geworden. Een Acadiane uit 1983, genaamd “Sleuteltje 13”



Een leuk ding maar met meer werk dan ik in eerste instantie heb kunnen ontdekken.
Goed het was een leuke uitdaging. Ik heb er de tijd voor genomen, er moest onder andere een aantal draagbalken worden vervangen en motorisch was er behoorlijk wat onderhoudsachterstand.

In september van 2011 heb ik haar toch door de keuring gekregen en is ze nu technisch in perfecte staat, het plaatwerk is en zogenaamd rijdend project en zal in de loop der tijd aangepakt gaan worden.
Ik heb haar dan ook voor nu omgedoopt in: “pipo mobiel” dit vanwege de verschillende kleuren.

Zo staat ze er nu bij:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder nog een paar plaatjes van de diverse werkzaamheden die ik in het verleden aan de autootjes heb gedaan, het is een beetje random en niet in welke volgorde dan ook, veel kijkplezier.

Phiente: het gaat ook weleens mis.
Brand in de motorruimte omdat er een flens van de brandstofpomp was losgekomen:



Uithuilen en opknappen.

Staat er sneu bij:



Leeg maken dus maar:



Afbijt:



Kaal:



De beschermingsplaten zagen er ook niet meer uit.





Maar zo kan het weer worden:



Motordelen, voor:



Tijdens:



Na:



En weer opbouwen:



Kleurtje er weer op:



Bijna klaar:



Klaar………….



Hier zie je nog wat kleur verschil omdat er nog gepolijst moet worden.
Hier het echt eindresultaat:



Laswerk aan de ACA, de rotte delen weggeslepen:



En zo ziet het er na het lassen uit:





Ander werk aan Phientje, de hemel:





En zo ziet het eruit als het weer in zit, allemaal handwerk:



Ook een leuk klusje, waar ik het eindresultaat nog niet van kan tonen omdat ik er nog mee bezig ben, is van een plat stuk blik iets leuks te maken. In dit geval een moeilijke hoek van een spatbord van de Simca 1000, een impressie:

Zo was het :



Stuk eruit:



Het blik:





Meten:



Gelast en het eerste plamuur:



Hier nog mijn werkplek:





Hier nog een paar plaatjes van een remklauwrevisie, met voor en na beelden, die vind ik zelf altijd erg leuk:







Deurpaneeltje:







Spatbord vervangen,

De oude:



Dit komt er onder vandaan:



Andere gehaald:



Geschuurd:



Gegrond:



Gespoten:



En weer gemonteerd:





Tot zover het verleden.
Verleden week ben ik begonnen aan het ontmantelen van Jeanne ’66, die ik weer in showroomstaat ga brengen.

Een eerste photoshoot:













Zo op het oog ziet het er allemaal goed uit, en dat is ook zo. Ongelooflijk hoe het er na 46 jaar nog uitziet, bijna geen narigheid, dit wordt een heel leuke klus, ik houd jullie via dit topic op de hoogte.

Ik heb nog veel meer foto’s maar dat wordt voor een eerste post wat veel denk ik.

Als er nog vragen, tips, klachten of lofuitingen big smile smiley zijn hoor ik het graag.

Tot de volgende update.

Greetzz Renate

*edit typo's*



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 10:21 door renate.
Erg leuk om allemaal te lezen. Vooral die Dauphine en de Simca vind ik prachtig! Die Simca heeft een mooie kleurencombinatie, dat donkerrood met wit. Voor de Gordini vind ik dat blauw van het donorspatbord eigenlijk mooier passen. winking smiley
Leuk topic! (Hoort eigenlijk bij Mijn Auto.)

Vind het altijd weer bewonderingswaardig waar je de energie (en tijd) vandaan haalt.
Mooi verhaal over mooie auto's! Erg apart hoe zo'n 4 er onder de motorkap uit ziet, de gele 5 vind/vond ik ook erg mooi!
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
01-01-2012 20:49
Mooi, doe je goed. In zo'n vijfje heb ik ook nog gereden. In een 4 ook overigens. Succes.
Erg gaaf joh! Leuke foto's ook. Die Vijf vind ik echt onwijs gaaf, alhoewel ik daar de rest natuurlijk mee tekort doe winking smiley thumbs up
Ik ben erg blij met dit topic, Renate. Om eerlijk te zijn las ik altijd voornamelijk het Fransrijderstopic om jouw klussen te volgen, maar dat werd iets teveel werk... gaaf om het nu in dit topic te kunnen bijhouden!
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
01-01-2012 21:14
Mooi verhaal.
Enne hoezo liefhebbers wisselen nooit van auto.
De simca is m'n favoriet al mag dde R4 er ook zijn.
De MB die je had zag er ook keurig uit, mooi met stuurversnelling[thumbs up], jammer van de gele platen.
Leuk om te lezen, ga zo door!
Indrukwekkend en petje af hoor! Die R5 kan mij ook wel bekoren, wat een gaaf ding!
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
01-01-2012 21:50
Geweldig hoe jij met auto's bezig bent, Renate! Zou dit topic trouwens niet beter thuishoren in de rubriek MIJN AUTO?
Daar lees ik nooit, dus ik ben blij dat het hier staat...

Overigens vind ik die Renault 5 ook helemaal geweldig. Een broertje van de R5s die mijn ouders hadden van 1974 tot 1977, allebei ook 5 L's.
Super leuk om dit te lezen en te zien!
Dit draadje zal ik zeker gaan volgen!thumbs up
Ik vind ze eigenlijk allemaal helemaal geweldig! big smile smiley

Een groot deel van je geschiedenis kende ik nog niet, leuk om eens een overzicht te hebben. Dit wordt de moeite waard om bij te houden!
Het wagenpark staat er super bij. Petje af dames!
Geweldige auto's! Zo beetje elke Franse wagen die ik ooit nog wel eens zou willen bezitten danwel rijden is hier afgebeeld.

En het zal al wel vaker gezegd zijn, maar dat een dame dit wagenpark beheerd en voornamenlijk ook zelf op de weg houd.....diepe buiging!
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
02-01-2012 09:52
Mooi, echt mooi big smile smiley Ik ga je ook volgen winking smiley

Ik moet zeggen, wat is die vuilniszak in de deur eigenlijk een geniale oplossing! Ik repareer bij mijn auto keer op keer het originele plastic met ducttape, maar ik denk dat ik ook eens met vuilniszakken aan de gang ga. Mijn complimenten!
Jammer trouwens dat het topic is verplaats naar 'Mijn auto' want ik kom hier eigenlijk nooit. Ik moest er weer even naar zoeken, want ik was begonnen met lezen in 'autoliefde roest niet'. Ik las af en toe al de verhaaltjes in het fransrijders topic.

Heb je de vuilniszakken met dubbelzijdig plakband vastgezet? Ik moet ook nog plastic aanbrengen aan de binnenzijde van de portieren van mijn Kever en zocht nog naar een plakmiddel anders dan van die kleverige draadjeslijm.
Is en blijft mooi spul Renate. thumbs up
Ga zo door!
Quote
the Fox
Jammer trouwens dat het topic is verplaats naar 'Mijn auto' want ik kom hier eigenlijk nooit. (...)

nut smiley Een goede reden om dit forumdeel wat vaker te bezoeken dan.
Erg leuk topic. Ik vindt de mobiele brug wel wat.
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
02-01-2012 16:22
Zo'n 4-tje vind ik altijd erg mooi. Mooi concept ook qua techn lay-out. Motor in lengterichtig voorin àchter de vooras. Comfortabel en toch een (vrij) zeker rijgedrag.
Avond saam.

Ik zit de reacties met een big smile te lezen. big smile smiley Ik besefte niet dat er interesse bestond in wat ik doe en er over post.
Dank jullie. thumbs up

@Voiture en Grens: ik twijfelde of ik het in mijn auto zou plaatsten of bij oude liefde. Het was dus oude liefde geworden omdat het toch over oude liefdes gaat die ik niet wil laten roesten.
Maar ik zie dat het toch verplaatst is. (fijn dat ik daar ook even over op de hoogte ben gebracht)

@The Fox: ik heb er dubbelzijdig (dunne) tapijttape voor gebruikt, werkt uitstekend.

In mijn eerste periode met de Amerikanen had ik helemaal niets, geen geld en geen (goed)gereedschap.
Dat heeft als voordeel dat je dan erg creatief moet zijn om iets voor elkaar te krijgen, dat was een erg leerzame periode.

Ik vind het dan ook leuk als ik jonge mensen met oude(re) auto's bezig zijn hier op het forum en zo veel leren.
Op sommigen wordt gereageerd met: waar begin je aan, dat kun je beter niet doen, veel te onhandig, enz.

Zo ben ik, wat ik ook al eens gepost heb, begonnen met een 12 jaar oude Lada, ik werd voor gek verklaard maar ik heb van de lessen (en kapotte vingers) heel veel geleerd en daar teer ik nu nog op.

Zo dat moest ik even kwijt.

Ik wil mij op voorhand alvast verontschuldigen voor de regelmaat waarin ik zal posten, die is er namelijk niet. big smile smiley
Ik ben zoals sommige al weten bezig met emigreren naar Frankrijk en daar zal bij tijd en wijle ook wat energie in moeten.

Toch zal ik mijn best doen mijn werkzaamheden, ondersteund met beeldmateriaal, zo vaak mogelijk te posten.

Greetzz Renate.
Knap hoor dat werk thumbs up

Je moet het maar kunnen en ook nog de tijd voor nemen.

Leuk ook dat ik auto's tegenkom uit mijn jonge jaren. Zoals een R6 die ik zelf had en een R5 van een vriend. En een besteleend die ik ooit nog als leenauto had. Mijn auto ging naar een inbouwstation voor een autotelefoon (dat duurde toen nog een dag). Werd mij vooraf gevraagd of ik nog wensen had voor een leenauto. Mijn antwoord: Vind alles prima als het maar geen Eend is. Denk dat zij veel moeite hebben gedaan om een Eend te vinden. Was ook erg leuk om een dagje in te rijden. Alleen omhoog in de Velsertunnel ging wat moeilijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2012 19:36 door meeuw.
Complimenten voor het leuke verhaal en de mooie foto's! En respect voor je handjes thumbs up
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen er nog inbellen big smile smiley
@Meeuw: het is geen besteleenddrinking smiley
zag het net ook, andere motorkap eye rolling smiley
Leuk allemaal hoor. Ik krijg bijna gevoelens voor een Franse automobiel spinning smiley sticking its tongue out
Maar nu zelfs Ente is overgestapt op een Japanner moet ik solidair met hem blijven.
Quote
ZDRIE
Leuk allemaal hoor. Ik krijg bijna gevoelens voor een Franse automobiel spinning smiley sticking its tongue out
Maar nu zelfs Ente is overgestapt op een Japanner moet ik solidair met hem blijven.

Mevr. ENTE is overgestapt....(ja, OK ik heb haar wel wat zitten influisteren), ikzelf blijf natuurlijk Fransrijderyawning smiley
Maar wanneer kunnen we de Baja gaan aanschouwen?drinking smiley
@Zdriente: gaan we nu gelijk al mijn topic zitten vervuilen ?? winking smiley

Greetzz Renate.
Quote
ZDRIE
Leuk allemaal hoor. Ik krijg bijna gevoelens voor een Franse automobiel spinning smiley sticking its tongue out
Maar nu zelfs Ente is overgestapt op een Japanner moet ik solidair met hem blijven.

Vroeg of laat.....

yesterday, today, tomorrow...
Je bent goed bezig, Renate, maar dat wist je natuurlijk al!cool smiley
Wat een leuk topic!
Ik had natuurlijk als (trouwe) forumlezer wel wat mee gekregen dat je wat met oude auto's hebt, maar zoveel.....

Die dauphine vind ik persoonlijk de allermooiste. Maar ach, eigenlijk zijn het allemaal mooie herinneringen op wielen.

Groetjes,
Jan
Neem je je wagenpark mee naar Frankrijk? Jawel toch?
@MGM: ja, alles gaat mee.

Greetzz Renate.
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
04-01-2012 15:49
Leuk om te lezen! Bewonderingswaardig ook! Ga zo door!
Leuk dat je nu een eigen topic hebt aangemaakt, renate!

Je manier van werken blijf ik bewonderen, erg knap smiling smiley En tja, die gele R5 blijft heel leuk om te zien. Die had zeker niet misstaan in de collectie.
Leuk om al je auto's nu eens bij elkaar te zien. Ik volgde je avonturenthumbs up al min of meer in het Fransrijderstopic, maar ik zie nu eindelijk welke bijnaam bij welke auto hoort. Ik heb bewondering voor je inventiviteit!
Zo weer een kleine update van mij met weer een paar leuke plaatjes.

De Simca is weer op kleur en zal volgende week afgemaakt worden zodat Phientje naar binnen kan voor haar winterslaapje.

Ook ben ik weer een stukje verder met het uitelkaar halen van Jeanne '66.
Linkerbuitenscherm eraf, alle vloeistoffen afgetapt en een zoldertje gemaakt voor de losse plaatdelen.

Goed de plaatjes.

Zo begon het met het rechtervoorscherm:



Tussendoor:









Klaar. .



Ik moet zeggen dat dit niet de makkelijkste weg is geweest, wij hebben immers een goed scherm liggen, maar ik wilde deze uitdaging gewoon aan.
En ik ben super trots op het resultaat en ik heb er weer het nodige van geleerd. thumbs up



Onder de bumper.

Tussendoor:
Foto met het mobieltje, niet geweldig maar toch




Klaar. .



Eigenlijk hoort het hier 2 delen te zijn, maar er moest best veel worden weggehaald. Ik ga dit nog optisch oplossen door er een fake kit lijntje te leggen. Wordt nog vervolgd dus.

Het rechterachterspatbord.

Zo begon het, rotte gaatjes uitgeslepen tot blank staal en dan lasjes erop gelegd en vlakslijpen.
Geen matjes en emmers plamuur, maar echt staal. Op ambachtelijke wijze, zeg maar. big smile smiley



Tussendoor:





Klaar. .




Demontage Jeanne '66 tot nu toe:



Zoldertje gemaakt voor de plaatdelen:



Een detailfoto van het rechterspatbord bij de A stijl, als je goed kijkt zie je mooi schoon blank staal waar de bevestigingsbout is uitgedraaid.
Ongelooflijk na 46 jaar. Bij de meeste R4tjes is dit deel gewoon weg omdat het koud staal op staal is zonder bescherming of kit.



Ik had best nog verder kunnen zijn als Phientje niet met een probleempje had gezeten.

Dat was een hele zoekerij. Ze liep niet lekker en bij koude motor sloeg ze steeds af als je het gas losliet.
Goed het ritueel doorlopen: ontsteking controleren, automatischchoke werking, carburateur, brandstoftoevoer en electriciteitsvoorziening.
Alles was oke, twee verdachten.

1. de bobine.

Dat is een oliegevulde en er zat best veel olie bij de uitgang naar de verdeler maar de impedanties waren wel zoals het hoort.
Bovendien zat ie er pas een jaar in.

2. de condensator.

De puntjes zaten er pas 2000km in maar waren behoorlijk ingebrand, de condensator dus.

Oke dan, puntjes vervangen, de bobine en condensator ook. Uitslag ze liep weer perfect.
Probleem opgelost zou je denken, inderdaad maar ik wil wel graag weten waarom het zo snel met relatief nieuwe spullen toch is misgegaan.

Ik heb geen sluitend bewijs maar ik geef de vorige accu hiervan de schuld.
Die hebben we 2 jaar geleden vervangen door een nieuwe (6 volt). Al heel snel lag er vocht bovenop de accu (accuzuur)
Dat dat gebeurd weet ik aan een niet goed werkende spanningsregelaar en dat de accu teveel stroom voor z'n kiezen kreeg.

Ik had nog niets vervangen omdat de winter er aan kwam en Phientje toch voor enige tijd binnen kwam te staan.
Maar toen gebeurde er iets wat ik nog nooit had meegemaakt.
De accu stond afgekoppeld en warm binnen, en toch lag er steeds accuvloeistof op de accu, ra ra.

In eerste instantie bleek het teer dat de bovenkant van de accu afdicht een scheur te hebben, de leverancier van de accu heeft dit gerepareerd.
En het probleem was op gelost, maar ik had geen vertouwen meer in deze accu.

Met deze accu zijn waarschijnlijk toch de bobine en de condensator naar zijn grootje geholpen.
Nu alles weer goed is een een goede accu (komt uit Jeanne '66 en is zeker weten goed) moeten we het nu maar even aankijken.

De tijd zal het leren. U ziet klassiekerrijden is niet voor watjes, wees gewaarschuwd. big smile smiley


Tot zover de update, volgend weekend gaat de Stoere naar buiten, uiteraard komen daar weer plaatjes van.

Greetzz Renate.
Respect renate......, diep respect thumbs up cool smiley
Wat fantastisch moet het zijn om dat allemaal zelf te kunnen, zowel qua kennis als ook materiaal en ruimte eye popping smiley thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Renate en haar wagentjes (inbel alert)
09-01-2012 22:30
Goed bezig Renate, aan een kant jammer dat er straks van die lelijke nieuwe Franse platen op deze schoonheden komen.
Wat ontzettend leuk zeg om allemaal te lezen thumbs up
Ik vind het wederom bijzonder knap, Renate. Wel vraag ik mij af hoe je voorkomt dat het een lapjeskat wordt met al die afzonderlijk gespoten stukjes? Zo te zien ziet het er erg netjes uit, maar het lijkt me lastig om dat resultaat te behalen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2012 07:58 door Poekoek.
Ziet er goed uit! De gespoten stukjes zijn erg netjes gedaan! thumbs up
Ik mis helaas één rechterhand voor dit soort grappen, maar ben -geïnspireerd door diverse forumleden hier- toch begonnen aan simpele onderhoudsklusjes (luchtfilter, interieurfilter, dat soort dingen). En juist daarom geweldig dat je dit hier neer zet, Renate. Ik zal dit met een hoop genoegen lezen.smiling smiley
Dank aan allen weer. thumbs up

Om te voorkomen dat het een lapjeskat wordt is het belangrijk om exact dezelfde kleur lak te hebben, dat is logisch.

Verder kun je zien dat ik een kleiner deel gegrond heb dan uiteindelijk gespoten.
Het grotere deel is niet helemaal gespoten maar "uitgewaaierd".
Als de lak goed uitgehard is poets ik het hele spatbord met commandant om het glansverschil te verminderen.

Als je goed kijkt in de volle zon zul je echt nog wel verschil zien, zeker met metalliclak.
Ik het geval van de Stoere kon het alleen maar beter worden omdat op die plaatsen al een slechte reparatie was uitgevoerd met een lakkleur die niet eens in de buurt kwam van de originele.

@Boet: Stel je gerust met het feit dat ik dit ook niet allemaal in één dag geleerd heb.
Met tussenpauzes ben ik nu zo'n 30 jaar bezig en ik heb, vooral in het begin, mijn omgeving heel wat nieuwe woorden geleerd. big smile smiley

Mijn geluk is dat ik behebt ben met een natuurlijk technisch inzicht, de rest is gewoon een kwestie van lef doen geweest.

Greetzz Renate.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2012 10:16 door renate.
OK dat klinkt goed smiling smiley Inderdaad is uitwaaieren dan een mooie mogelijkheid en zo te horen wordt kleurverschil op deze manier amper te zien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.