Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 Van 2.3D en '92 Combi CLX) en ’90 P100 1.8 TD | XR-tank gespoten

Gepost door Wouter82 
Quote
ginkelvanmichiel
Ik blijf het een geweldige Sierra vinden! big smile smiley

Dank je thumbs up En ik ook natuurlijk grinning smiley

Ik zit trouwens nog steeds te denken aan die apk-stickers en het deeltje III...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2013 22:42 door Wouter82.
Vorige week Mazzeltsov helpen verhuizen met de P100. En daar kan best veel in, zeker als je het klepje half open laat big smile smiley

Toffe Sierra`s heb je!
Zoek/wil graag nog eens een Mk1 Sierra. Liefst een 3drs wel.
Zou de Scorpio Mk1 wel voor weggaan dan.

Tof dat je ook een P100 in ere houd!

Keep it up!
Quote
GranaDavey
Toffe Sierra`s heb je!
Zoek/wil graag nog eens een Mk1 Sierra. Liefst een 3drs wel.
Zou de Scorpio Mk1 wel voor weggaan dan.

Tof dat je ook een P100 in ere houd!

Keep it up!

Dank je big smile smiley

Vanmorgen met de Custom langs de schadehersteller voor een offerte voor uitdeuken zonder spuiten van een paar kleine deukjes. Maar helaas, zo'n oude carrosserie schijn je niet te kunnen restylen omdat het staal te dik/stug is. Dat moet dus echt hersteld worden met spuiten. Voordeel is dan wel dat het dan gecombineerd kan worden met het herspuiten van het achterscherm, dat vorig jaar in een te roze tint is overgespoten. Ik moet nog even kijken wat ik er precies mee ga doen. Afijn, zo kon ik wel met de Custom naar kantoor smiling smiley

Voor de P100 had ik voor vandaag een afspraak gemaakt voor uitlijnen, dat ding week echt flink af. Van de week reed ik er echter lek mee. Gelukkig had de bandenzaak waar ik de afspraak al mee had passende banden op voorraad, maar helaas slechts 3. Dus daar twee van gereserveerd. Vanmorgen zijn de banden vervangen en is de auto uitgelijnd. Wat een verschil! De auto stuurt ook een stuk lichter nu. De monteur had nog nooit zo'n Ford gezien big smile smiley

De Custom maakt lekker wat kilometers deze zomer door verschillende bezoeken aan oldtimerevenementen. Vaassen, Alphen, IJmuiden, Zandvoort en morgen Ruinerwold. Motortje loopt nog niet helemaal 100% maar wel goed genoeg om er lekker mee door te rijden, 136 gaat dan ook prima grinning smiley Verbruik ligt zo rond de 1:14. Auto gaat 5 september voor een beurtje en z'n apk, z'n laatste jaarlijkse als het goed is smiling smiley
Quote
Wouter82
Quote
GranaDavey
Toffe Sierra`s heb je!
Zoek/wil graag nog eens een Mk1 Sierra. Liefst een 3drs wel.
Zou de Scorpio Mk1 wel voor weggaan dan.

Tof dat je ook een P100 in ere houd!

Keep it up!

Dank je big smile smiley

Vanmorgen met de Custom langs de schadehersteller voor een offerte voor uitdeuken zonder spuiten van een paar kleine deukjes. Maar helaas, zo'n oude carrosserie schijn je niet te kunnen restylen omdat het staal te dik/stug is. Dat moet dus echt hersteld worden met spuiten. Voordeel is dan wel dat het dan gecombineerd kan worden met het herspuiten van het achterscherm, dat vorig jaar in een te roze tint is overgespoten. Ik moet nog even kijken wat ik er precies mee ga doen. Afijn, zo kon ik wel met de Custom naar kantoor smiling smiley

Zo wordt een saaie parkeergarage weer opgefleurd. Overigens vind ik het verhaaltje of te dik staal flauwekul. Onlangs is de Mitsubishi Galant ('81) bij de mannen van DSH repair in 's-Hertogenbosch geweest. Ze vertelde ook over dik staal maar het resultaat is prima. Nu weet ik niet wat de schade aan jouw Sierra is maar ik zou zeker even daar mijn licht opsteken voordat je je bind aan een dure reparatie.
Ook mijn Bluebird hebben ze kunnen uitdeuken, daar werd ook wat gevloekt op het dikke staal en ze kregen één deukje met geen mogelijkheid eruit. Grotendeels is alles gewoon gelukt smiling smiley Ik zou toch maar eens een ander proberen inderdaad winking smiley
Dan is het inderdaad wellicht zinvol om het elders te proberen, maar 1) een deukje is echt wat groter en 2) de auto is al op twee plekken bijgespoten met kleurverschil tot gevolg. Dat wil ik dus eigenlijk ook laten doen.

Overigens ga ik de auto binnenkort laten taxeren.
Vorig jaar december is de Custom 30 jaar oud geworden en nu is het officieel een oude auto: vandaag was zijn laatste jaarlijkse apk big smile smiley Daar kwam de auto glansrijk doorheen en de auto hoeft dus pas in 2015 weer gekeurd te worden. Vanavond ben ik naar Dennis Rietveld geweest voor taxatie. Hij vond het een erg leuke auto maar ook lastig te taxeren dus ik ben benieuwd smiling smiley
Gefeliciteerd.

Wellicht nog te jong voor de MRB vrijstelling in het aanstaande belastingplan?
Quote
Durashift
Wellicht nog te jong voor de MRB vrijstelling in het aanstaande belastingplan?

Uiteraard te jong, mrb-vrijstellingsgrens wordt (waarschijnlijk) opgerekt naar 40 jaar. Auto komt wel in aanmerking voor de overgangsregeling smiling smiley

Gisteren mocht de P100 serieus aan de bak bij het vervoeren van een partij nieuwe badkamertegels voor de verbouwing bij familie. 35 pakken tegels, samen goed voor zo'n 750 kilo big smile smiley Plus nog een goed zware glazen scheidingswand was dat een beste lading. De auto zakte goed door zijn banden, maar die moesten dan ook flink harder opgepompt worden volgens de sticker. Dit lukte niet bij de BP, maar gelukkig wilde Gert de Jong Automobielen (Citroën) even helpen om de banden naar 4,5 bar achter en 3,5 bar voor te brengen thumbs up De P100 had weinig moeite met de last, alleen bij remmen merkte je dat er flink wat gewicht achterin lag smiling smiley

Komt u maar cool smiley


De P100 rijdt overigens enorm veel beter sinds die een paar weken terug is uitgelijnd smiling smiley
Zo te zien was er nét genoeg ruimte tussen heftruck en klep van hardcover.. winking smiley

Ideaal, zo'n wagenpark.winking smiley
Quote
Durashift
Zo te zien was er nét genoeg ruimte tussen heftruck en klep van hardcover.. winking smiley

Zat ruimte. Je kan ook nog de lepels laten zakken, iets achteruit rijden, de pallet weer optillen en er verder erin duwen. Laatste stukje even met de lepels tegen de pallet aanduwen. Ja, ik heb ervaring op heftrucks. grinning smiley
Quote
Joël D.
Zat ruimte. Je kan ook nog de lepels laten zakken, iets achteruit rijden, de pallet weer optillen en er verder erin duwen. Laatste stukje even met de lepels tegen de pallet aanduwen. Ja, ik heb ervaring op heftrucks.

Zo ging het inderdaad smiling smiley

Was best wel gaaf om je auto door een vorkheftruck beladen te zien worden smiling bouncing smiley
Uitladen moest helaas doos per doos... 35 stuks à 21 kilo en dat met z'n tweeën naar de eerste verdieping moody smiley
Zo, tijd voor een actualisering smiling bouncing smiley

XR4i

Foto’s na de tekst big smile smiley

Ik heb het afgelopen jaar redelijk stellig verkondigd dat ik voorlopig niks meer zou bijkopen, maar ja… het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het vlees is zwak en meer van dat soort ongein – hoe dan ook, het feit: auto nummer 7, rijdend object nummer 6 is sinds vandaag binnen big smile smiley Overigens nog niet echt binnen dankzij de RDW, daarover later meer, maar de auto is wel gekocht. Een Ford Sierra XR4i, sportief topmodel van de eerste lichting Sierra’s. Van december 1983, van de eerste eigenaren en slechts 72.000 km gelopen en de afgelopen vijf jaar vrijwel stil gestaan in een garage. Ze konden er namelijk maar geen afscheid van nemen, maar uiteindelijk is de knoop toch doorgehakt. De auto werd verkocht door een voormalig Fiat-dealer in Landgraaf, nu gespecialiseerd in vooral Alfa Romeo’s.

Goed, de auto! De auto is compleet en origineel en over het algemeen erg netjes. Meest opvallend is het intacte dashboard, waar scheuren gebruikelijk zijn voor vroege Sierra’s. Verder heeft het interieur hier en daar wel een plekje waar de ouderdom en het ooit wat intensievere gebruik uit blijkt, zoals een kapotte plafonnière. Iets vervelender is dat de elektrische buitenspiegelverstelling niet werkt, maar dat kan een los contactje of zo zijn. Ook het grafische display toont niet altijd juiste meldingen, maar is an sich al een heel gaaf iets smiling smiley Van buiten hetzelfde verhaal eigenlijk, in grote lijnen netjes en hier en daar een wat minder plekje. Zoals raar verweerde velgen, een klein deukje en een kapot mistlampglas. Allemaal ogenschijnlijk overkomelijk, de bekende plekken die slecht kunnen zijn leken allemaal prima. De koets is strak, evenals bumpers en dergelijke. De emblemen op de achterklep zijn verweerd maar er liggen al nieuwe in het dashboardkastje thumbs up Technisch lijkt de auto ook prima, op de zwaccu na maar die wordt nagekeken en zo nodig vervangen. En het ríjdt! Echt een briljant contrast met mijn 1.3. Redelijk lui onderin, maar vanaf zo’n 3000 toeren gaat hij er goed van door big smile smiley En ja, het uiterlijk… die rare raamstijlen en weinig subtiele dubbele achterspoiler maken deze auto wat mij betreft tot een geweldig jarentachtigicoon. Die spoiler wordt in de officiële Engelstalige persmap mooi aangeduid als bi-plane en twin deck smiling smiley

Dan de RDW, die zijn overgestapt op een nieuw kentekenbewijs en een nieuwe manier van overschrijven. Allemaal prima, maar ze zijn vergeten het voor oudere versies van software die handelaren hebben mogelijk te maken het benodigde document te kunnen downloaden. Dat document bevat de code waarmee je bij het postkantoor kunt overschrijven. Lang verhaal kort, wij hebben zo’n drie uur besteed aan bellen met de RDW, heen en weer rijden tussen bedrijf en postkantoor en dingen proberen met als resultaat geen document. En dus geen overschrijving en dus heb ik de auto nog niet. Volgende week komt de nieuwe software en dan gaan we het nog een keer proberen… Dus ik moet nog even geduld hebben voor ik de auto daadwerkelijk heb. Ik heb nu dus de allersimpelste Sierra met het kleinste motortje en het (over-the-)topmodel met een anderhalve liter grotere motor grinning smiley

Goed, foto’s! Ik heb maar een eigen, de rest komt van de advertentie.


In de showroom naast een ander boegbeeld van de jaren tachtig smiling smiley


Op deze twee foto's is het deukje in het voorspatbord zichtbaar.




























Je bent knettergek en ik vind het fantastisch. Wat een gaaf ding weer! Eigenlijk klopt er helemaal niks van dat ontwerp, maar met die spoiler maakt het hem des te leuker. En een 2.8 met 150 pk, tsja.. tongue sticking out smiley
Bedankt

Overigens ga ik wel deze auto als ook de Custom en de Corvette in de overgangsregeling zetten met dus een winterstop. Dat wilde ik eerst niet doen, maar toen ik ging ik nog eens goed rekenen nut smiley Met name de Corvette hakt er in met dik 1500 kg. Drie auto's op kwarttarief is goedkoper dan twee auto's op voltarief dus ja...
Ach, voor deze auto's is een winterstop nog helemaal geen gek idee thumbs up. Moeten de auto's dan ook geschorst worden of blijven die kosten je wel bespaard?
Nee geen schorsingskosten gelukkig, althans zo heb ik het begrepen. Je mag er gewoon de weg niet mee op, al hoop ik wel dat ik naar de apk mag...
Quote
Dionysus
Wauw! Gewoon wauw!

Juist. Een Cosworth is leuk, maar hiermee ben je pas echt de king of cool.
Quote
Dionysus
Alleen die trekhaak.......

Die gaat waarschijnlijk ook wel weg. Hoewel het wel een goede trekauto is en ook de beste trekauto van de drie auto's met trekhaak die ik heb...

Quote
Snipe
Juist. Een Cosworth is leuk, maar hiermee ben je pas echt de king of cool.

Hmmm niet echt een titel die ik mijzelf toedicht grinning smiley
Nice. Weer een prachtige uitbreiding. Nu kun je in de zomermaanden elke dag van de week een andere wagen rijden als je ze allemaal rijdend hebt. smileys with beer
Wat een mooi ding zeg, helemaal top! thumbs up

En wat betreft software en RDW, hopeloos. Gisteren en vandaag één grote ellende gehad. Uren met de RDW gebeld maar uiteindelijk toch goed gekomen...
Quote
Barri
gaaf, Wouter!
Mis je nu nog bepaalde Sierra uitvoeringen? big smile smiley

Om het rijtje af te maken heeft Wouter eigenlijk ook nog een XR6i en XR8 nodig:







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2014 20:17 door D. Elzinga.
Quote
D. Elzinga
Quote
Barri
gaaf, Wouter!
Mis je nu nog bepaalde Sierra uitvoeringen? big smile smiley

Om het rijtje af te maken heeft Wouter eigenlijk ook nog een XR6i en XR8 nodig

En een Cosworth... tongue sticking out smiley
Geweldige aanwinst! Mooi origineel, lage km-stand en een knotsgek model/uitvoering. Is dit het exemplaar dat je enkele weken geleden voor de Occasionwedstrijd hebt ingezonden? big smile smiley
Tsjonge Wouter, wat een briljante actie weer van je! De XR4i was in de jaren tachtig toch wel een beetje een icoon van een auto. Ik vond 'm altijd spectaculair, met zijn dubbele zijruiten en achterspoilerduo. Veel plezier ermee! smileys with beer
Quote
D. Elzinga
Quote
Barri
gaaf, Wouter!
Mis je nu nog bepaalde Sierra uitvoeringen? big smile smiley

Om het rijtje af te maken heeft Wouter eigenlijk ook nog een XR6i en XR8 nodig:

Die XR6i is wel fascinerend ja, ook al lijkt dat "gewoon" een XR4x4-zonder-4x4. Die vijfgaats-wielen zijn trouwens wel heel interessant confused smiley Ultiem is de XR8, maar daar is nogal moeilijk aan te komen. 250 van gebouwd, iets van 50 nog bestaand waarvan ongeveer 4 in de UK. Laatst werd er wel een aangeboden op Ebay maar die was dusdanig aangepast dat ik er niet echt voor viel. Is uiteindelijk voor een kleine 8000 euro verkocht. Een Merkur XR4Ti staat ook zeer hoog op de lijst. De RS Cosworth trekt mij minder, ook omdat ze voor goed geld gaan, circa 20.000 euro. Een MkII Cosworth sedan echter... prachtig!

Quote
Escher
Is dit het exemplaar dat je enkele weken geleden voor de Occasionwedstrijd hebt ingezonden? big smile smiley

Ja smiling smiley
Voor '$6500 staat er een te koop aan de Oost Kust, dan nog naar NL, wat import, en dat is het dan.

[rtlxl.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2014 00:41 door A3-White.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.