Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 Van 2.3D en '92 Combi CLX) en ’90 P100 1.8 TD | XR-tank gespoten

Gepost door Wouter82 
grensrijder
Wouter82
Klopt, mag niet. Maar goed, het is het risico wel waard vind ik smiling smiley
De Corvette heeft inderdaad de benodigde vermelding op het kentekenbewijs.

Ik neem aan dat je niet zo stom bent om ermee te gaan rondrijden... Geheid dat je binnen enkele ritten gepakt wordt.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier snel een punt van gaan maken, in elk geval niet dat je alleen op basis daarvan aan de kant wordt gezet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2012 00:10 door Wouter82.
Zelf heb ik van elke auto (inmiddels 12 in 14 jaar) de kentekenplaten hangen. En ik kon ze bij Heuts automaterialen zo laten maken. Weliswaar met het nieuwe lettertype, maar wel de oud gele platen. Was wel zolang ze deze nog hadden liggen. Voor mij is dit inmiddels 2 jaar geleden gedaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2012 09:32 door PascalD.
D. Elzinga
Wouter, waar heb je die platen besteld?

Bij een winkel in Den Haag. Als je wil stuur ik de gegevens wel per PB winking smiley

@ Pascal: de winkel waar ik ben geweest had volgens mij de oude letters nog liggen bedoeld voor blauwe platen. Maar ze vonden het geen probleem ze op een blanco gele plaat te leggen smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2012 09:34 door Wouter82.
Wouter82
D. Elzinga
Wouter, waar heb je die platen besteld?

Bij een winkel in Den Haag. Als je wil stuur ik de gegevens wel per PB winking smiley

Graag!
Ah het is gelukt zie ik! smiling smiley
prachtig!

en tsja, hoe vaak zie je niet auto's van een dergelijk bouwjaar met blauwe platen rijden zonder dat daar wat aan gedaan wordt? Een ontbrekend eurovignet valt dan helemaal niet op... (wel de platen maar in de kofferbak leggen)
Volgens mij is de bekeuring vastgesteld op 75 euro.
De GAIK-platen liggen inderdaad achterin. Nu nog op zoek naar die ronde apk-stickertjes en een replica-deel 3 voor achter de voorruit grinning smiley

Overigens moet de auto 9 september weer apk-gekeurd zijn, dus niet vergeten dan de goede platen even terug te zetten big smile smiley
Wouter82
grensrijder
Wouter82
Klopt, mag niet. Maar goed, het is het risico wel waard vind ik smiling smiley
De Corvette heeft inderdaad de benodigde vermelding op het kentekenbewijs.

Ik neem aan dat je niet zo stom bent om ermee te gaan rondrijden... Geheid dat je binnen enkele ritten gepakt wordt.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier snel een punt van gaan maken, in elk geval niet dat je alleen op basis daarvan aan de kant wordt gezet.

Weer zo'n gevalletje van: ik hoop dat ik ongelijk krijg. cool smiley
Laatst bij de opnames voor de docu met met de Mitsubishi waren dit soor platen ook geregeld en gemonteerd. Wel op risico van de opdrachtgever.
Ik rij er niet vrijwillig mee, weer een gevalletje "ik doe wat ik wil, lekker puh". Maar goed misschien heb jij hele goede realaties bij onze handhavers van de openbare orde.
heb zat deeltjes 3 liggen hoor....

als je wilt kan ik gerust een foto maken van eentje met Ford erop....maar dan moet jezelf kenteken choppen..( hoe je t ook schrijft)...

laat maar weten via Pb welk jaar je wilt...
Radar

als je wilt kan ik gerust een foto maken van eentje met Ford erop....maar dan moet jezelf kenteken choppen..( hoe je t ook schrijft)...

Ik heb dat ook gedaan,een deel III inscannen,en dan met Photoshop even veranderen.Een geweldig detail.

gr Marcel.
Ik had Radar ge'pb'd dat met een deel III gaan klooien misschien toch iets te veel van het goede is, maar als ik dit zo zie, toch wel leuk eigenlijk! smiling smiley
simca1006
Laatst bij de opnames voor de docu met met de Mitsubishi waren dit soor platen ook geregeld en gemonteerd. Wel op risico van de opdrachtgever.
Ik rij er niet vrijwillig mee, weer een gevalletje "ik doe wat ik wil, lekker puh". Maar goed misschien heb jij hele goede realaties bij onze handhavers van de openbare orde.

maar dat waren natuurlijk platen met een ander kenteken, en in dit geval zijn is het opschrift gelijk aan het echte kenteken.
rottieroodmax
Radar

Ik heb dat ook gedaan,een deel III inscannen,en dan met Photoshop even veranderen.Een geweldig detail.

gr Marcel.

volgens mij heb je iets meer weggesneden? meestal is het deel 3 groter...hahaha...
maar mijn aanbod blijft staan hoor...ik hoor het wel...

@ grensrijder...volgens mij als ik me niet vergis de APK goedkeuring?
Ik ben benieuwd of je staande gehouden zult worden met deze platen. In ieder geval vind ik de uitstraling het risico op €75 euro wel waard. Er bestaan zat kunsthistorische werken die meer kosten.
Ik vind het verschil in uitstraling eerlijk gezegd te verwaarlozen. Die twee minuscule blauwe eurostickertjes storen mij totaal niet.
Het verschil is vrij subtiel ja, maar is toch duidelijk. En het scheelt ook dat ik nu geen reclame meer heb op de houder.

Voor zo'n onbeduidend verschil (een druppel op een gloeiende gele plaat) zou ik niet het risico van een bekeuring gaan lopen.
Dat vraag ik me wel af: zou je, wanneer je geflitst wordt, ook nog een extra bon voor de onjuiste platen kunnen krijgen?
Wouter82
Het verschil is vrij subtiel ja, maar is toch duidelijk. En het scheelt ook dat ik nu geen reclame meer heb op de houder.
Maar dus ook geen reclame meer kunt maken voor de vereniging waar jij nota bene bestuurslid van bent!eye rolling smiley
Phoenixrood74
Wouter82
Maar dus ook geen reclame meer kunt maken voor de vereniging waar jij nota bene bestuurslid van bent!eye rolling smiley

De auto spreekt voor zich grinning smiley
Elco
Dat vraag ik me wel af: zou je, wanneer je geflitst wordt, ook nog een extra bon voor de onjuiste platen kunnen krijgen?

Met een Sierra 1.3 niet. grinning smiley Daarmee kun je namelijk niet geflitst worden.
Update Custom:
- Heeft probleemloos een nieuwe apk gekregen thumbs up
- Maar wel 22 dagen te laat omdat ik er nieuwe koplampen in had gezet en het monteren een beetje tegen viel (commentaar garage: "diegene die dat heeft gedaan heeft zitten rotzooien" angry smily )

Update P100:
- Heeft nieuwe rubbers in de stabilisatorstang en rijdt weer strak thumbs up
- De oranje zwaailampen komen definitief niet terug, simpelweg omdat de auto dan niet meer in de garage past big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2012 19:08 door Wouter82.
grensrijder
Elco

Met een Sierra 1.3 niet. grinning smiley Daarmee kun je namelijk niet geflitst worden.

Ook al is het maar een 1.3, die auto weegt zo weinig, dat 'ie toch nog wel redelijk vooruit moet komen.

Op een of andere manier hebben die pre-gaik platen gewoon wat. 'T staat zo lekker authentiek!thumbs up
Mechanix
Ook al is het maar een 1.3, die auto weegt zo weinig, dat 'ie toch nog wel redelijk vooruit moet komen.

60 pk voor 997 kg ledig gewicht, dus met bestuurder en brandstof zo'n 1140 kg. Vlot is die echt niet, maar je komt redelijk mee met het verkeer smiling smiley
P100:
Geen foto, maar de P100 heeft een nieuwe voorbumper. Dus eindelijk het gescheurde ding kunnen vervangen en ziet er weer netjes uit. Ook heeft de auto nieuwe stabirubbers dus hij rijdt ook weer een stuk beter thumbs up

Custom:
Binnenkort wordt het motortje een beetje onder handen genomen om het olieverbruik en gewalm in te dammen.
Verder vandaag een geweldige Sierra-ontmoeting gehad met een '84er 2.3 Ghia Automatic.

Was gaaf om zo eens de vele verschillen te zien met mijn 1.3 Custom.

Scheelt één liter...

De Ghia heeft een verhoogde achterbumper die vrijwel aansluit op de achterlichten en zo ook mooi de kentekenverlichting verhult.

De voorbumpers verschillen veel meer van elkaar.

Door de zwaardere motor ligt de neus van de V6 duidelijk lager.

Prachtige Custom!

Snap dat je die oude platen gemonteerd hebt zéér goed. Hier in België zijn we 2 jaar geleden ook overgestapt op een nieuw soort kentekenplaten (veel groter dan de oude), maar op mijn oldtimers heb ik ook de wet wat omzeild en een kleine plaat met de juiste combinatie gehangen. Staat véél mooier en zolang ze me niet bekeuren is het ok hé.
Icebrain
Ik blijf dit Ghia neusje toch het mooist vinden

Mooier weet ik niet, maar die is wel het meest karakteristiek omdat die helemaal dicht is.

opelfreak
Prachtige Custom!

Dank smiling smiley
De P100 mocht afgelopen weekend schitteren op de stand van Elk Merk Waardig tijdens de Oldtimerbeurs in Eelde. Het was een zeer geslaagd weekend en voor de P100 bestond opvallend veel belangstelling. Ik heb verschillende mensen gesproken en sommigen bleken nog onderdelen te hebben dus als het een beetje meezit kan ik binnenkort wat dingen gaan ophalen thumbs up big smile smiley Onder meer een nieuwe achterklep want die van mij is aardig gedeukt omdat die vaak op de trekhaak is geklapt.

Foto: VW1200

Vrijdag ben ik op de heenweg langs Wolvega gereden waar de Ford-vestiging van Sutherland zit waar deze auto altijd heeft dienst gedaan. Ze vonden het erg leuk, ze hadden niet gedacht ooit nog deze auto terug te zien! Medio 2010 hebben ze de auto weggedaan. Ik heb nog een paar facturen meegekregen van het onderhoud uit de periode 2005-2010. Hele gekke dingen ben ik daar niet op tegengekomen.

En natuurlijk een lekker stuk gereden met de auto! Gaat prima 130-140 op de teller (= dikke 120 GPS) al verbruikt de auto wel koelvloeistof (verband? big smile smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2012 19:14 door Wouter82.
Ha, dat was wel even leuk, zo terug bij de baas! Wat vonden ze ervan dat hun stickers er nog op zaten?
De monteur die er veel mee gereden heeft vroeg zich wel af waarom ik de stickers niet verwijderd heb, maar ze vonden het gelukkig geen probleem thumbs up
Leuke aktie Wouter, heb je niet meteen naar een nieuw blok zwaailichten gevraagd??grinning smiley
Dat je wat contacten hebt opgedaan voor onderdelen is goud waard bij zo'n zeldzame auto!
Ik had eigenlijk even langs moeten gaan in Eelde, maar heb 't totaal gemist. Da's óók merkwaardig.

In ieder geval staat hij daar mooi te shinen op de foto. Gelukkig maakte Sutherland er geen probleem van, want zonder stickers is die auto niet half zo leuk. Hoe wil je dat gaan oplossen als je ooit een andere achterklep plaatst?
Elco
Hoe wil je dat gaan oplossen als je ooit een andere achterklep plaatst?

Die laat ik dan bestickeren. Het schijnt dat ze makkelijk een bestaand ontwerp kunnen reproduceren dus dan wordt het weer helemaal netjes smiling smiley

Eerlijk gezegd was het mij totaal ontschoten, o.a. door de vakantie, maar afgelopen december is de Custom 30 jaar oud geworden! big smile smiley De auto staat al een tijdje stil in de garage en staat daar ook prima zolang de winter nog niet is weggetrokken. De auto moet even goed nagelopen worden, dat zal dit voorjaar wel worden en dan wil ik hem laten taxeren.

De P100 wordt op dit moment onder handen genomen. Vandaag verloopt de apk dus ik heb hem een week geleden ingeleverd om hem te laten keuren en meteen wat andere puntjes op te lossen, waarvan overmatig koelvloeistofverbruik de meest ernstige is. Ook wordt er naar de elektra gekeken want de nog geen jaar oude accu bleek na 2 weken vakantie compleet leeggelopen. Dat gold ook voor een band die kennelijk al een keer gerepareerd was met een plug. En tot slot krijgt de auto een nieuwe gloeispiraal en een beurtje met nieuwe olie en -filter. Ik hoop vandaag te horen hoe het er voor staat!

En om het rijtje compleet te maken, de '92er Station staat nog altijd geschorst in een schuur en staat daar nog altijd prima. Eind april is het eerste jaar voorbij en dan ga ik eens langs om hem te bekijken. De auto zal er zeker nog wel een jaar blijven staan denk ik zo, er kan nog genoeg aan de rijdende vijf gebeuren! Pas als die allemaal in orde zijn kan ik eens gaan nadenken wat ik met de station wil.

Tot zover deze update smiling smiley
En de P100 heeft weer apk. Een opmerking en dat betrof dacht ik een veerstop achter en kan volgend jaar afkeur worden. An sich geen spannend onderdeel, maar voor vervanging moeten de bladveren losgemaakt worden en dat schijnt wel een beste operatie te zijn. Verder is er gepoogd nog wat kwaaltjes op te lossen maar dat is niet helemaal gelukt. Het ontladen van de accu kwam mogelijk omdat er nog componenten van de oranje lichtbak stiekem stroom verbruikten dus daar zijn nu nog wat verdere restanten van opgeruimd. Ook is er een massaschakelaar geplaatst zodat de accu makkelijk afgekoppeld kan worden als die langere tijd stilstaat. Het soms wat moeizame starten blijkt niet te komen door een slechte gloeispiraal, die waren nog goed. Mogelijk is het relais dat de voorgloeitijd bepaalt een beetje moe want die tijd was nogal kort. Oplossing is simpel, gewoon drie keer voorgloeien. En het grootste probleem, het hoge verbruik van koelvloeistof, bleek niet echt oplosbaar. Nergens bleek echt een lek of defect te zitten, wel een klein spoortje maar niet iets wat een grote operatie zou rechtvaardigen. Ook hier een simpele remedie, de auto minder zwaar belasten. Ik reed er gewoon 120-130 mee en dat leek de auto prima aan te kunnen, maar misschien is dat op z'n oude dag en na een carrière als bedrijfshok toch iets te veel. Eens kijken of 100-110 aanhouden een positief effect heeft, past ook beter bij de uitstraling van de auto big smile smiley
Zo ook hier weer even een update: de Custom heb ik eindelijk even kunnen laten nakijken. En was alles maar zo simpel: er bleken twee bougies los te zitten en ook een bougiekabel was gaar. Toen dat weer goed zat liep de motor meteen een heel stuk beter. Niet zo gek ook natuurlijk moody smiley Op de heenweg haalde de auto amper de 110, terug was een kleine 140 geen probleem big smile smiley Maar we zijn er nog niet, er is een redelijk booschappenlijstje gemaakt met dingetjes die ook vervangen gaan worden. Resultaat van wat achterstallig onderhoud. Nieuwe kleprubbers, stabirubbers en misschien ook nieuwe schokdempers, nieuwe temperatuurzender, nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter. Gaat helemaal goedkomen dus met dit unicum thumbs up
Netjes! Dat moet ik bij die Polo ook eens een keertje checken, volgens mij gaat daar ook iets mis in het ontstekingscircuit.
Wouter82
De monteur die er veel mee gereden heeft vroeg zich wel af waarom ik de stickers niet verwijderd heb, maar ze vonden het gelukkig geen probleem thumbs up

Gelukkig niet, want deze stickers maken een leuke auto nog veeeeel leuker. Daarnaast, dan hadden ze de stickers er toch zelf af moeten halen?
Idranor
Netjes! Dat moet ik bij die Polo ook eens een keertje checken, volgens mij gaat daar ook iets mis in het ontstekingscircuit.

Die losse bougies waren mij nooit opgevallen maar mijn kennis had opeens een eureka-moment toen hij de motor even liet draaien, hij zag de bougies bij wijze van spreke dansen big smile smiley

@ Mechanix, inderdaad maken die stickers de auto helemaal af!

Afgelopen zondag even langs FordFreaks geweest smiling smiley

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.