Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 Van 2.3D en '92 Combi CLX) en ’90 P100 1.8 TD | Rijden, wassen, keuren

Gepost door Wouter82 
D. Elzinga
Voor eenieders vermaak acht ik het niet wenselijk dat die drang op enige wijze gehinderd wordt.drinking smiley

grinning smiley Ik zal maar niks zeggen grinning smiley
Hoo. Ik loop even achter. Wat een heerlijke move, van een appartement naar een eigen huis met zo'n ruime/nette loods. Proficiat, Wouter!
Gefeliciteerd met je nieuwe woning Wouter! Laat het klussen beginnen!
En het was leuk om je weer even te spreken in Leeuwarden! smiling smiley
Ja die stond in de autoweek van deze week, leuk ding sympathieke man, die er eigenlijk niet eens zo veel mee heeft....
Je hebt haast geen huis meer nodig. Keukenblok erin, badkamer en een bed. En misschien nog wel iets van aan afscheiding omdat je anders koppijn hebt van de brandstof en oliedampen. Of de benzine lucht als je er een keer eentje start.

Veel verbouwing nodig aan het huis of direct intrekken?
De kantoorruimte in de loods zou inderdaad voldoende zijn voor een woning... maar ik ben blij dat er nog een echt huis naast staat big smile smiley Ik zit er nu goed vier weken in en kan gaandeweg wat klusjes (laten) doen. Geen grote aanpassingen of verbouwingen nodig, alleen wat verbeteringen en/of verfraaiingen thumbs up
Je bent welkom om een keer langs te komen hoor! Ben alleen tot en met Kerst alle weekenden al bezet, maar tussen Kerst en oudjaar ben ik vrij big smile smiley Anders ergens in het nieuwe jaar smiling smiley
Stif
Ja die stond in de autoweek van deze week, leuk ding sympathieke man, die er eigenlijk niet eens zo veel mee heeft....

Lees het nu pas, maar ik ken de eigenaar persoonlijk, en is met die kombi ook al wel eens bij mij geweest voor onderdelen.
Is een liefhebber die zijn auto's op en top bijhoudt, en hij heeft naast deze nog 2 Sierra's, waaronder nog een "uniek" exemplaar.
Wouter82
Je bent welkom om een keer langs te komen hoor! Ben alleen tot en met Kerst alle weekenden al bezet, maar tussen Kerst en oudjaar ben ik vrij big smile smiley Anders ergens in het nieuwe jaar smiling smiley

Heeft geen haast, misschien een keer combineren met een mogelijk nog te komen hulpvraag. winking smiley

Greetzz Renate.
Taunusdriver.
Stif

Lees het nu pas, maar ik ken de eigenaar persoonlijk, en is met die kombi ook al wel eens bij mij geweest voor onderdelen.
Is een liefhebber die zijn auto's op en top bijhoudt, en hij heeft naast deze nog 2 Sierra's, waaronder nog een "uniek" exemplaar.

Je zou zeggen dat een liefhebber enthousiast over zijn auto vertelt...
Het is even stil geweest, maar er is gelukkig weer wat te melden over de Sierra's smiling smiley Ik heb met Rush afgesproken dat hij de Ghia onder handen neemt. Technisch was de auto al goed, maar er moet dringend aan gelast worden en optisch was er ook een aardig lijstje wensen ontstaan. De komende maanden gaat hij er mee aan de slag, het verslag daarvan is hier te volgen.

Vrijdag de Ghia maar eens naar buiten gehaald, heeft een jaar niet gereden. De accu was inmiddels dood, ook al was die nog geen 2 jaar oud. Nieuwe er in gezet en na enig aandringen liep de V6 weer als een zonnetje. Het verbaasde mij eigenlijk hoe mooi die ronddraait, Granadavey heeft hem echt heel goed afgesteld vorig jaar. Toen er een flink end mee gereden naar Rush toe, en dat was ook weer verrassend hoe makkelijk dat gaat. Die auto loopt echt moeiteloos 150-160, in alle rust en comfort.

Even buiten poseren smiling smiley

Bij de werkplaats van Rush.

Eerder ben ik al weer met de XR op pad geweest. Ook dat rijdt meer dan prima, maar toch anders dan de Ghia. Minder comfortabel en je moet harder werken. Vannacht met de auto meegedaan aan de Nacht van Weesp, was weer een hele beleving en de XR blijkt er een uitstekende auto voor. Alleen is manoeuvreren wel flink aanpoten zonder stuurbekrachtiging smiling smiley Binnenkort komt er een andere versnellingsbak onder, dat zal hem wel een stuk beter hanteerbaar maken want het schakelen vraagt nu veel aandacht en beleid. En als alles goed gaat met de Ghia, dan gaat aansluitend de XR naar Rush toe thumbs up

Voor aanvang van de Nacht.

En in de loop van de 1e etappe:

Weer terug naar huis, vanmorgen rond half zes op de A2 smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2018 18:01 door Wouter82.
He gaaf. Ik had dit jaar weer de Nacht van Weesp opgeschreven maar ook dit jaar kwam het slecht uit. Ik ben opgegroeid in Weesp dus moet toch echt eens meedoen.

Ik reed toevallig gisteravond wel in de omgeving van Weesp op weg naar huis en zowel bordjes als ook deelnemers gespot.

Gezien dat je vaker deelneemt wel een leuke rit. Qua moeilijkheidsgraad nog een beetje te doen? En qua apparatuur? Ik ben geen beginner maar belerkt tot een GPS Tripmaster en gezond verstand.
Die moeilijkheidsgraad is voor mij nu net het discussiepunt. De spelregels zijn erg gedetailleerd en het luistert zeer nauw of je een route-opdracht wel of niet moet uitvoeren. Het is soms bijzonder flauw en vergezocht of iets wel of niet geldig is, bijvoorbeeld ten aanzien van straatnaambordjes. Niet alleen moet de tekst exact hetzelfde zijn in de opdracht als op het bordje zelf, ook de locatie van het bordje is aan allerlei regels gebonden. En zo zijn er nog talloze regels waar bewust mee gespeeld wordt om valkuilen te creëren. Apparatuur heb je niet nodig, en gezond verstand ook maar in beperkte mate. Je moet je goed inleven in de denkwijze van de uitzetters, wat zij bedoelen met bepaalde opdrachten en wat mogelijke instinkers kunnen zijn. Als je dat eenmaal door hebt, is het best leuk allemaal. Alleen blijkt gaandeweg dat zij ook gewoon fouten maken en als je dat opmerkt wordt het weggewuifd, wat erg jammer is. Ook zat er dit jaar een bijzonder saaie etappe in, zonder valkuilen of leuke denk-opdrachten. Dat werd héel vervelend omdat je dan alleen maar suf aan het rijden bent en gaat twijfelen over van alles en nog wat. De lol zit hem in de valkuilen, wat ook leuk kan zijn maar wat deels verbruid wordt doordat de organisatie soms zelf ook niet geheel de eigen spelregels volgt en omdat er dus soms etappes in zitten zonder enige uitdaging. En er zijn mensen die één keer hebben meegedaan en dat nooit meer willen doen vanwege die regels en valkuilen smiling smiley
Bij de NvW heb je een hele goede navigator nodig, want als je constant verkeerd rijdt kan het nog weleens een hele lange nacht worden..big smile smiley

Als hoeveelste ben jij geëindigd?
Goede navigator is inderdaad heel belangrijk, gelukkig heb ik die big smile smiley Vorige jaar eerste geworden in de classic sport-klasse, dit jaar nog onbekend. Prijsuitreiking begint zo meteen smiling smiley
Toch leuk zo'n 'ralley' / tijdsrit. Heb er de tijd biet voor. Maar kan me de lol er absoluut van voorstellen.
Nou we zijn 4e geworden en 3e bij de teams... nog steeds geen slecht resultaat maar wel beduidend minder dan vorig jaar (1e en 1e). Maar goed, de kwaliteit van de rit was dit jaar ook beduidend minder naar ons idee...
Heel leuk, de NvW. En lastig! Toch geen slechte prestatie hoor! Waren jullie ook bij de instructieavond aanwezig? Ik vond die altijd veel te langdradig, maar wel goed om weer een beetje het gevoel te krijgen.

@Michel: kwestie van prioriteiten stellen hè. Het kost je alleen een zaterdagavond en de nacht tot aan zondagochtend smiling smiley
Nee, dat is voor mij geen doen vanwege de reistijd. En daarom ook niet naar de prijsuitreiking geweest. En veel te langdradig inderdaad, allebei. Overigens dit jaar wel een prijs behaald die we vorig jaar misliepen, namelijk 3e bij de merken! Vorig jaar waren er te weinig Fords namelijk...
Ik vermoed dat het een rotte mispel is. Ook is de sierplaat tussen de achterlichten van een 85er, kan natuurlijk aangebracht zijn voor de mooi, maar het vergroot wel mijn vraagtekens. Zeker omdat er geen interieurfoto's zijn.
[www.marktplaats.nl]

Een schitterende aanvulling, heeft alles dat jij nog niet hebt:
- 3-deurs
- 2.0 4-pitter
- Laser-uitvoering
- automaat

Drie originele wieldoppen erop, een embleem achterop en voilà!
Ja, doe die maar niet. Is van de lokale Panda-verzamelaar hier, die overigens graag van diverse "alternatieve" voornamen gebruik maakt. En net als zijn andere auto's heeft ook deze Sierra jarenlang ongebruikt buiten gestaan. Voor de foto's is hij wat opgefrist, meestal staat ie er zo bij:

Leuke Sierra inderdaad, ik had hem ook al gezien op MP. Maar als ik Elzinga zo hoor moet je er maar niet aan beginnen...
De XR4i heeft z'n laatste grote verbetering ondergaan: nieuwe versnellingsbak! De oude schakelde matig maar nu er een andere in hangt kunnen we wel stellen dat de oude bak echt goed versleten was. De auto is stiller en rijdt soepeler, er zit dus duidelijk minder wrijving op de aandrijving. De bak schakelt niet zo soepel als de vergelijkbare bak in de Ghia, maar het is echt een klap beter thumbs up

De bak was het sluitstuk van de grote technische "revisie" die over een paar jaar is uitgesmeerd. Groot onderhoud aan de motor, nieuwe schokdempers rondom, nieuwe koppeling, nieuwe brandstoftank en nu dus de andere bak. Klaar? Nee, maar daarvoor staat dus al een principe-afspraak met Rushtauraties smiling smiley Daar wordt nu de Ghia weer in showroomstaat gebracht, de eerste beelden zijn alvast veelbelovend big smile smiley
Mooi werk! Bij Rush niet alleen maar naar de foto's kijken he! Ook met je neus er bovenop staan. Zelfs met twee linkerhanden is er altijd wat te leren. big smile smiley

ALs ik de tel niet kwijt raak heb je dan straks een luxe topmodel (Ghia) helemaal perfect in orde en een van de sportieve topmodellen (naast de XR4i waren er natuurlijk 3 Cosworth modellen) nu technisch top en straks ook optisch top. Heeft de rest ook veel werk? De 1.3 heb ik nu in het echt gezien en die is ook mooi. Niet over de top gepoetst maar precies zoals je hem vroeger in de straat kon tegenkomen. En de service wagens moeten natuurlijk ook altijd wat battle scars hebben en iets groezelig zijn.
Rush woont bepaald niet om de hoek maar ik wil er zeker een keer langsgaan smiling smiley

Er worden nu inderdaad grote stappen gezet met de Sierra's. De Ghia gaat denk ik richting de 90 % in nieuwstaat en de XR straks ook. Wat betreft sportieve topmodellen heb je denk ik wel gelijk, maar het hangt wel van je definitie af. Is de RS500 bijvoorbeeld niet een vierde Cosworth? En tellen we de XR4x4 mee omdat hij de XR4i heeft opgevolgd? Sowieso mag je de XR8 niet vergeten. Leuke discussies smiling smiley Wat betreft Sierra's en Sierra-achtigen zijn mijn musthaves de eerste Cosworth Sedan, de Merkur XR4Ti en die XR8.

De 1300 is precies zoals je zegt en er hoeft eigenlijk niets aan te gebeuren. Máar... de plastic kofferbakzijpanelen zijn kapot daar waar de hoedenplank in scharniert. Dat is heel jammer en staat dus nog hoog op het wensenlijstje. Daar staat ook een nieuwe voorbumper op, want ik weet eigenlijk wel zeker dat er geen Custom-bumper op zit. Maar ik heb niet de ijdele hoop dat ik die ooit ga vinden. Ook heeft de auto zes jaar geleden een dinitrolbehandeling gehad en daar zou weer eens naar gekeken moeten worden. En de eigenlijk zou de motorkap gespoten mogen worden, daar zitten wat blaren op waar de blanke lak heeft losgelaten.

De 1.6 L is een groot restauratieproject waar heel veel aan vervangen of hersteld moet worden. In mijn hoofd spookt de lichtblauwe 1.6 L die in de regio Breda rondrijdt en die laatst stomtoevallig langs huis kwam rijden. Die zou ik heel graag willen hebben, niet in de laatste plaats vanwege de kleur. Voor mijn L heb ik veel vervangende interieurdelen en er ligt bij iemand een motor op mij te wachten. Maar ook de carrosserie zelf is matigjes dus investeren is niet heel slim. Deze auto staat dus laag op het prioriteitenlijstje.

De 2.0 V6 GL is op zich prima op orde. Carrosserie is erg goed, al moeten ook daar de beginnende roestplekjes in de gaten gehouden worden. Ook het interieur is in prima staat maar zou eens grondig gereinigd moeten worden en de kussens gevuld. Hét probleem is echter de versleten motor, dus ik moet nog eens iets opduikelen.

De Van is eerlijk gezegd ook een restauratieproject. Zo'n auto mag inderdaad gebruikssporen hebben, maar de koets heeft wel een paar echt vervelende plekjes en ook moet de roest goed in de gaten worden geworden. Groter probleem is de versleten motor en onlangs is ook de dieseltank gaan lekken. De P100 lijk qua carrosserie goed, maar schijn bedriegt. Los van wat lelijke deukjes rondom is de voorzijde van de laadbak volledig rot. De auto moet dus gedemonteerd worden en dan kan er nieuw blik ingebakken worden. Ook de bodem moet opgeknapt worden. Van de techniek moet de kop gereviseerd worden. De CLX Combi is uiteraard ook een restauratieproject. Het idee is dat ik hem binnenkort wel een keer ga schoonmaken en hem iets toonbaarder maken. Dan kan die daarna weer prima als station-air object blijven staan. Om het rijtje af te maken: de Fairlane is bekend, heel veel laswerk en complete remmerij vóor. De Festiva heeft wat achterstallig onderhoud maar weinig prioriteit. En de Corvette, die is technisch al een tijd prima maar het interieur moet nog altijd opgeknapt worden. Daar hik ik al jaren tegenaan.

Alleen maar geklaag? Nee hoor, vanaf morgen wordt het een heel stuk makkelijk om zelf eens klussen op te pakken grinning smiley
Planmatig aanpakken, en rustig doordoen. En zelf leren lassen. Bel Rustbuster voor een cursus.
Heb je brug geplaatst?
Barri
Ooh. Ik zou depressief worden van zo'n to do list!
Maarja, dan loopt Wouter zijn loods binnen en welke man wordt daar nou niet blij van drinking smiley.
Depressief word ik er zeker niet van. Ik kan toch niet met alles tegelijk rijden, sowieso ben ik niet zo van doelloos een rondje rijden. Natuurlijk zou ik willen dat alles 100% is, maar a) dat kan niet eens en b) het hoeft ook niet. Al verschilt het per auto, zoals gezegd baal ik er bij de Corvette wel echt van dat ik het zo lang laat liggen. Maar de voornaamste reden waarom ik het niet eerder heb opgepakt is nu uiteraard weggenomen, ik heb nu gewoon de ruimte waar ik mijn gang kan gaan en waar het niet allemaal weer opgeruimd moet zijn aan het eind van de dag. Ik denk dat ik het maar als voornemen stel voor komende winter smiling smiley

@ uwbuurman: die komt morgen dus thumbs up
Wouter82
De 1300 is precies zoals je zegt en er hoeft eigenlijk niets aan te gebeuren. Máar... de plastic kofferbakzijpanelen zijn kapot daar waar de hoedenplank in scharniert. Dat is heel jammer en staat dus nog hoog op het wensenlijstje. Daar staat ook een nieuwe voorbumper op, want ik weet eigenlijk wel zeker dat er geen Custom-bumper op zit. Maar ik heb niet de ijdele hoop dat ik die ooit ga vinden. Ook heeft de auto zes jaar geleden een dinitrolbehandeling gehad en daar zou weer eens naar gekeken moeten worden. En de eigenlijk zou de motorkap gespoten mogen worden, daar zitten wat blaren op waar de blanke lak heeft losgelaten.

Dat van die voorbumper klopt, het is geen Custom bumper.
Toen die 1.3 nog bij Windt te Apeldoorn achter het hek stond, zat de originele bumper er nog op en, zover ik mij herinneren kan, was er geen beschadiging aan de bumper, enkel heel vaal geworden.
Toen deze 1.3 'opgeknapt' op Speurders aangeboden werd, was de voorbumper vervangen door een andere.

De dragers voor de hoedenplank, Wouter, kun je die niet van een L, Laser of '87 CL pakken?
Deze uitvoeringen hebben de ontgrendeling op de rugleuning van de bank zelf en zijn niet voorzien van de speaker sleuven.
Ik weet er nog wel van een '85 XR4x4 te liggen maar deze hebben de ontgrendeling in de steun zelf.

Mooi werk, blijft leuk om te lezen smiling smiley
Weer eens tijd voor een update smiling smiley

De XR rijdt erg fijn nu met de nieuwe bak. Ik vind het wel de meest "lastige" auto om netjes mee te rijden omdat je hem gewoon lekker in de toeren door wil trekken en je wat vlotter de bochten wil nemen. Op de snelweg is 130+ ook het meest fijn, daaronder wil de auto te graag en moet ik mijn best doen om een beetje constante snelheid aan te houden big smile smiley

De GL kan misschien over niet al te lange tijd ook weer de weg op (al heb ik hem niet geschorst volgens mij), want Granadavey is een ruilmotor op het spoor. Als die inderdaad in betere staat verkeert dan wat er nu in ligt dan gaan we die ophalen en plaatsen. Van Taunusdriver heb ik al eerder een nieuwe radiateur overgenomen. Eens zien of het allemaal gaat lukken smiling smiley Overigens zou er voor de 1.6 L ook al een ruilblok klaarliggen, maar daar moet zoveel aan gebeuren dat een nieuw blok nog niet veel zin heeft. Wat ook knaagt is er dat er hier in de regio een andere vroege 1.6 L rondrijdt. Die is lichtblauw en mede daarom zou ik die graag willen hebben moody smiley Over de 1300 geen nieuws, die staat er prima bij. Op termijn misschien puntjes op i'tjes zetten. De Van laat ik ook maar even voor wat het is, moet nog eens kijken wat te doen met de lekke dieseltank. Ook de P100 blijft voorlopig lekker staan.

Wat is de update dan? Wel, de Ghia staat inmiddels een ruime drie maanden bij Rush voor een rushtauratie smiling smiley Inmiddels is de auto nagenoeg volledig uit elkaar geweest en is er van alles aangepakt. Meeste zoals vooraf besproken maar je komt gaandeweg ook van alles tegen. Variërend van "oh ja, dat was waar ook" tot "oeps, dat wist ik niet". De auto is nu hard op weg naar showroomstaat na lassen, spuiten, knutselen, improviseren, elektronische uitdagingen en veel andere noeste arbeid van Rush. Ik heb de auto zelf niet gezien maar word regelmatig op de hoogte gehouden met foto's. Hierbij een beeldverslag van de stand van zaken smiling smiley

Verweerde chroomstrips in de bumpers.

Verweerde logo's er af, nieuwe liggen klaar.

Best schrikken als je dit opeens opent in Whatsapp nut smiley

Elektrisch bedienbare ramen achter

Dit was een (naar het schijnt) zeldzame optie als aanvulling op de elektrische bediening voor die standaard was op de Ghia. Helaas was het bij mij een achteraf toegevoegde accessoire. Heel leuk, maar degene die het heeft gemonteerd had voor de makkelijke weg gekozen en de knopjes achteraan de middentunnel geplaatst. Het was even zoeken, maar uiteindelijk bood het instructieboekje duidelijkheid over de originele plek voor de knoppen, "gewoon" op de portierarmsteunen. Na wat overpeinzingen gekozen om ze hier te laten plaatsen. Ik had namelijk al een vervangende middentunnel omdat er ook ergens ogenschijnlijk random schroeven in waren gedraaid, dus de gaten van de knoppen zouden toch niet storend zijn. Rush heeft het voor elkaar gekregen om de knoppen netjes te plaatsen zoals ze dat in Genk ook hadden gedaan.

Geen hele duidelijke foto's maar goed. De middentunnel zoals die uit de auto komt, met links de gaten van de achteraf ingeknutselde knoppen voor de achterramen en links de gaatjes van de schroeven.

Het portierpaneel (mét dus de houtstrip die alleen de 82 en 83 Ghia hebben) dat helemaal is gereinigd en met herstelde asbakjes. En dus met de knopjes op de goede plek, je kan ze net zien zitten. De ronde gaten van de raamslingers waren een van de redenen dat ik eerst wat twijfels had over deze oplossing...

...maar Rush fabriceert gewoon eigen afdekdopjes smiling smiley Niet zo strak als een ongeschonden paneel maar erg fraai!

De asbakjes voor behandeling.

Ontgrendeling achterklep

De Ghia heeft, net als de XR4i trouwens, een schakelaar in het opbergvak onder de armsteun tussen de voorstoelen om de achterklep te ontgrendelen. En die werkte niet, net als bij de XR4i trouwens big smile smiley Het was een heel gepuzzel om het werkend te krijgen, wat mogelijk ook kwam door de toegevoegde afstandsbediening op de centrale vergrendeling. Die overigens meteen maar verwijderd is.

Chroomstrips

Een van de meest storende dingen aan de Ghia waren de verweerde chroomstrips. Op de bumper kon je nog wel zien wat ooit de bedoeling was geweest, maar langs de voor- en achterruit restte niks anders dan een bruine rand die helaas/gelukkig amper te zien was in het zwarte raamrubber. Het topic van MarcVitesse bood hoop en de daar getoonde methode bleek ook bij de Ghia te werken. En dus zitten er verse stripjes over de oude heen, want die waren niet uit de rubbers te krijgen.

Voor voor

Voor na

Overigens is hier ook goed het kleurverschil te zien van de A-stijl angry smily

Achter voor

Achter na

Richtingaanwijzers vóor

Een barstje, afgebroken klemmetjes en sowieso niet heel fris glas meer. Op naar Ebay! Daar werden meerdere aangeboden, vooral in Engeland. Maar die zijn lekker brutaal: ze bieden ze aan als knipperlichten voor de RS en vragen gerust dik 200 euro voor een setje thumbs down Verder zoeken dan maar, en via de Duitse Ebay kom je dan een aanbieder tegen in Letland die ze aanbiedt voor nog geen 20 euro smiling bouncing smiley Uiteraard ook meteen een setje besteld voor de XR. Een andere forummer had nog nieuwe klemmetjes liggen zodat alles weer oogt zoals 35 jaar geleden gepresenteerd.

Achterbak en reservewielkuip

De auto heeft rondom nog wat littekens van die paar kilometer die die op gas heeft gereden. Zo was er een gat gemaakt in de bodem van de kofferbak. Ook was de reservewielkuip flink roestig, iets wat ik al eerder had gezien. Rush weet van wanten en heeft de complete kofferbak aangepakt.

De wielbak, je kon er bijna doorheen kijken.

Ik heb anderhalf jaar geleden de wielkuip leeggehaald, daar lag een hoop troep smeuïg te marineren in een laagje roestdrab...

...en daarbij brak ik de bout af waarmee het reservewiel vast zit. En dat kon Rush nu gaan oplossen smiling smiley

Achter de kentekenplaat zat de vulnippel, dat moest nog altijd eens fatsoenlijk hersteld worden...

Een van de lpg-littekens...

Het reservewiel heeft anderhalf jaar geleden een nieuwe band gekregen... maar de velg was niet heel jofel meer...

Maar Rush restaureert ook gewoon het reservewiel nut smiley

Zijschermen van de kofferbak waren gescheurd, nu gelijmd, geschuurd en weer netjes.

Kofferbakvloer in de primer...

...en in de lak thumbs up

Dashboard

De auto is gebruikt, of was in elk geval bedoeld, om er kilometers mee te gaan maken. Dus was er niet alleen gas ingebouwd, maar ook een navigatiehoudertje en een tweede 12V-plug. Beide mochten weg, maar dat was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...

Zelffabrikaat afdekplaatje.

Schuren, schuren, schuren... en het is weer mooi.

Het tapijt en alle bekleding worden ook gereinigd.

Eerder had ik al een mooie radio op de kop getikt en die is nu aangesloten en werkt over alle vier de speakers thumbs up

Dashboard weer netjes: goed geïnstalleerde radio, navihoudertje weg, 12V-plug weg.

Klaar is het nog zeker niet, dus er zullen nog wel meer updates volgen! smiling smiley
De details maken het af he. Heel erg gaaf. Vooral het werk aan het kunststof is opvallend en erg goed. Daar wil ik ook nog wel eens wat meer over leren.
En zo komt er weer een prachtige Sierra terug op de weg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.