Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 Van 2.3D en '92 Combi CLX) en ’90 P100 1.8 TD | XR-tank gespoten

Gepost door Wouter82 
Zoals al aangekondigd, ginkelvanmichiel had nog een fraaie radio liggen en die is vandaag bezorgd:

thumbs up big smile smiley
Voor zover ik weet niet, maar ik vind het prima zo. Het gaat mij ook vooral om de uitstraling en niet om het geluid smiling smiley Het is mij gisteravond gelukt om de radio te plaatsen. Zit nog niet aangesloten maar het dashboard is er enorm van opgeknapt thumbs up
Wouter, excuses dat ik altijd een beetje achterloop op dit forum, maar gefeliciteerd met deze Sierra! Mijn vader had destijds ook een vroege Sierra, de JH-62-YX, een 2.3 GL Automaat. Ik ben er in 1984 mee naar (toen nog) Joegoslavië geweest:

Vrsar001 by 72grande, on Flickr

Vrsar045 by 72grande, on Flickr
Oeh, een 2.3 GL is wel een lekkere uitvoering big smile smiley thumbs up Die zou ik wel willen hebben, en dan een viercilinder 2.0 Ghia smiling bouncing smiley

Ik heb vandaag ein-de-lijk de 1300 weer opgehaald bij de schadehersteller. Ik had ze gezegd dat ze rustig aan konden doen, wel dat hebben ze gedaan grinning smiley Ze hebben de afgelopen 2,5 maand (!) op hun gemakje alle parkeerdeukjes weggewerkt, de achterklep en dorpel opnieuw gespoten en een paar roestpitjes weggewerkt. Zelfs in het baggerweer van vandaag zag het resultaat er keurig uit! Weer een uitstekend resultaat van dit bedrijf dus thumbs up Wel moet ik nog even de emblemen op de kofferklep terugplakken...
Wouter82
Die zou ik wel willen hebben, en dan een viercilinder 2.0 Ghia smiling bouncing smiley

Ik wil je topic niet kapen (laatste foto dus, uit 1985), maar de opvolger van die 2.3 GL werd een 2.0 Ghia ...

Loire003
by 72grande, on Flickr
Heerlijke foto, wát een rust. Zal je tegenwoordig in NL niet meer treffen, een lege snelweg aan beide kanten in beeld.
Mooie ANWB paal..
Hm, deze had wat verder in de toekomst aangeboden moeten worden. Gelukkig met motorisch werk, dus dat tempert de verleiding moody smiley

2.0 V6 big smile smiley
GL big smile smiley
Groen big smile smiley
Origineel NL big smile smiley
1983 big smile smiley
[link.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 15:28 door Wouter82.
Anders vraag je taunusdriver... drinking smiley
Maarja, dat zou al je derde 5-deurs hatchback/liftback worden. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 15:37 door JW01 (vanaf een Appel).
JW01 (vanaf een Appel)
Maarja, dat zou al je derde 5-deurs hatchback/liftback worden. grinning smiley

Maar ik wil juist alle vijf modellen van de 82-83-generatie Sierra hebben nut smiley
Trouwens, ook wel aardig: op Speurders staat nog een 1.6 L te koop. Ook beige, ook van 83 maar dan van december. En dus modeljaar 84 en dan kan je mooi de verschillen zien: normale buitenspiegels, normale wieldoppen en een normale (niet witte) binnenspiegel smiling smiley
[www.speurders.nl]
En ze vragen er 2.950 voor, en hoewel netter dan mijn 1.6 L, zeker geen 2.550 euro netter vind ik winking smiley

Overigens weet ik zo goed als zeker dat mijn XR4i ook afwijkt van 82/83ers omdat het een 84er is van december 83. Die 82/83ers hebben een iets anders stuurwiel, rode opdruk op de pookknop en volgens mij geen XR4-aanduiding in het zijraam.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 15:58 door Wouter82.
Als het op ruimte aankomt, zou ik die V6 ophalen en de 1.6 opruimen (of houden).

6 pitter is gewoon leuker dan zo'n 1.6jedrinking smiley

€3000,- voor een 1.6je mét gescheurd dashcrying smiliecrying smilie Ook een klap van de molen gehadnut smiley

Als ik voor mijn 1.6je €800,- kan krijgen vind ik dat al mooi zatnut smileyeye rolling smiley

Zal wel aan mij liggensmileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 17:17 door Taunusdriver..
Die 2 liter V6 GL kun je toch niet laten staan, dat vind je nooit weer (en het loopt zo mooi; ik heb zelf een Taunus 2.3 gehad) Wat een heerlijk assortiment heb je dan:
1.3 custom
1.6 L
2.0 V6 GL
2.8 XR4i

nog een 2.3 V6 Ghia (is wel te vinden) en iets met een 2 liter 4-pitter en een 2.3D (was die er al in 82/83?), bij voorkeur een stationcar (is er een VAN-uitvoering geweest in die jaren?)
Hou op 244-55 grinning smiley Ik vrees ook dat de 2.0 V6 een erg zeldzame uitvoering is, zoniet de meest zeldzame (alhoewel, de 1.3). Jammer, zoals het er nu voor staat zou ik liever die groene GL willen dan de beige L die ik nu net heb nut smiley Morgen maar eens met Ermelo bellen, ik ben wel benieuwd naar wat de motorproblemen voorstellen. En wat de verwachtingen zijn voor een nieuwe apk na negen jaar...

Afgelopen zaterdag de drie oer-Sierra's naast elkaar gezet en uitgebreid gefotografeerd. Erg leuk setje zo big smile smiley Aan alle drie moet nog wel wat gebeuren, maar zoals gezegd is de 1300 qua koets nu helemaal puik: er is voor bijna 1300 euro aan bijgespoten en uitgedeukt moody smiley

Wonderlijk: beide auto's zijn van januari 83. Maar de L heeft een oranje controlelampje voor het mistlicht, de Custom niet confused smiley

Ja, dat is een Mercedes-accu nut smiley En ja, aan dit blokje moet nog echt wat gebeuren...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 22:11 door Wouter82.
Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje, maar afgezien daarvan een geweldige fotoshoot! thumbs up
Gijs571
Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje

Oh ja Wouter, had je dat al gezien? nut smiley

Mooi setje Wouter! Maar de GL...die moet erbij. Succes met bellen morgen, en met slapen vanavond.
Rob0032
Geweldige foto's, Wouter!

Ik mis alleen wel een 2.0 V6 daartussen... Alsof je gezin incompleet is. winking smiley

Ja, het gezin is zeker nog niet compleet. Alleen had zich niet zó snel de volgende must-have moeten aandienen angry smily

Gijs571
Op de foto van rechtsvoor heeft JH een lelijk deukje, maar afgezien daarvan een geweldige fotoshoot! thumbs up

Ik vind het een prachtig deukje. Oh nee, toch niet. Aan JH moet het meeste gebeuren, logisch ook want die heb ik het kortst en hij was veruit het goedkoopst. Maar JH mag/moet achteraan de rij aansluiten.

rzasa
Mooi setje Wouter! Maar de GL...die moet erbij. Succes met bellen morgen, en met slapen vanavond.

Dank je smiling smiley

marathon...
Mooie line-up, met die 'zoek-de-verschillen' foto's!
Dank smiling smiley Vooral tussen de Custom en de L zijn er aan het dashboard behoorlijk wat verschillen, meer dan je op het eerste gezicht wellicht zou zeggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2014 21:55 door Wouter82.
Goed, de GL blijkt al gereserveerd. Donderdag zou dat definitief moeten worden. Mocht die daarna nog op Marktplaats staan dan kan ik er nog eens over nadenken...
Wouter82
En ze vragen er 2.950 voor, en hoewel netter dan mijn 1.6 L, zeker geen 2.550 euro netter vind ik winking smiley

Was de 1.6 L maar 400 euro?

Hopelijk lukt het ook nog met de 2.0 V6 GL, dan kun je je vervolgens op de stationcars en volgende modeljaren gaan toeleggen. En de 2.0 viercilinder, 2.3 V6, een 2.3 diesel, een Cosworth...
Dat maakt 'm nog een stuk leuker smiling smiley Op die niet al te serieuze schade na ziet 'ie er juist nog zo netjes uit!
Erg mooi setje Wouter. Ik dacht dat alleen de dashboards van de Passat konden scheuren maar de Sierra's kunnen er ook wat van.
Die rooie is wel onwijs mooi zegeye popping smiley
Dank je Rush!

En ja, een scheurend dash is ook een typische kwaal van de Sierra MkI sad smiley
Dat die bij mijn XR4i nog heel is, is dan ook best bijzonder.
De groene GL is vanavond aan iemand anders verkocht. Enerzijds erg jammer, anderzijds geeft het ook wel weer rust. Daarentegen heb ik contact met iemand op Marktplaats voor wat Sierra-onderdelen en hij was toevallig ook bekend met de grijze Ghia in Schijndel. En volgens hem is die auto wel degelijk te koop... dus daarmee is er toch weer enige onrust nut smiley
Tjonge! Maar ja, een beige 1.6 L is natuurlijk ook de minst exotische versie smiling smiley Die van mij lijkt een stuk minder roest te hebben, dat weegt wel op tegen de deuk. Ben wel benieuwd naar interieurfoto's, deze lijkt in elk geval nog zijn hoedenplank te hebben (maar heeft daarentegen geen witte binnenspiegel meer). Die heb ik inmiddels ook weer, maar wel het verkeerde type.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2014 10:43 door Wouter82.
Ik heb al even contact met iemand die mij aan onderdelen kon helpen en hij heeft die Sierra gekocht. Wat de exacte plannen met die auto zijn weet ik niet, maar er gaan wat onderdelen uitgewisseld worden. Van hem had ik al een "luxe" tweedelige beige hoedenplank voor de L, maar daar hoort een enkeldelige in. En ik had een grijze enkeldelige gekocht voor de XR maar daar hoort een tweedelige in. Binnenkort kan ik waarschijnlijk omruilen voor enkeldelig beige en tweedelig donkerblauw smiling smiley

Verder vandaag alle drie de Sierra's nog even uitgelaten. Slecht weer gooide wat roet in het eten, maar alsnog even een blokje kunnen doen. Nu drie maanden overwinteren en dan van het voorjaar de draad weer oppakken. En dan eindelijk eens echt werk maken van de techniek dat hier een daar om aandacht vraagt.

Schitterende Sierra verzameling heb je daar! Ook de rest van het wagenpark kan me zeer zeker bekoren.

Deze link hoort hier ook wel thuis denk ik:

[www.kapaza.be]

Een belgische Custom!
Oeps Opelfreak, ik had je bericht helemaal gemist! Leuk om een tweede 1300 Custom te zien, al heeft die wel een radio. Wat een luxe grinning smiley

Vandaag eindelijk het mistlicht linksvoor van de XR4i vervangen. Was een hoop gepriegel maar het is min of meer gelukt. Domper was dat ik de richtingaanwijzer niet goed teruggeklikt kreeg en toen braken er twee plastic clipjes af angry smily Dat kreeg ik nu niet beter opgelost dus dat moet maar een keer in de klusloods gebeuren.

Verder staan alle auto's nog prima in de stalling. Zaterdag ga ik voor de XR en voor de L een goede hoedenplank halen. Daaraan voorafgaand ga ik ook nog bij een hele vroege Ghia kijken big smile smiley
De P100 heeft weer verse apk thumbs up Uiteraard met een beurtje en verder twee nieuwe achterbanden.
Eindelijk, het is bijna 1 maart!

Even de ramen gepoetst en dan kan die komende nacht op pad: de EMW Nachtclubrit die om 03 uur start big smile smiley
Het kan raar lopen... even een paar recente quotes:

Wouter82
Hm, deze had wat verder in de toekomst aangeboden moeten worden. Gelukkig met motorisch werk, dus dat tempert de verleiding moody smiley

2.0 V6 big smile smiley
GL big smile smiley
Groen big smile smiley
Origineel NL big smile smiley
1983 big smile smiley
[link.marktplaats.nl]

244-55
Die 2 liter V6 GL kun je toch niet laten staan, dat vind je nooit weer (en het loopt zo mooi; ik heb zelf een Taunus 2.3 gehad) Wat een heerlijk assortiment heb je dan:
1.3 custom
1.6 L
2.0 V6 GL
2.8 XR4i

nog een 2.3 V6 Ghia (is wel te vinden) en iets met een 2 liter 4-pitter en een 2.3D (was die er al in 82/83?), bij voorkeur een stationcar (is er een VAN-uitvoering geweest in die jaren?)

Wouter82
Hou op 244-55 grinning smiley Ik vrees ook dat de 2.0 V6 een erg zeldzame uitvoering is, zoniet de meest zeldzame (alhoewel, de 1.3). Jammer, zoals het er nu voor staat zou ik liever die groene GL willen dan de beige L die ik nu net heb nut smiley Morgen maar eens met Ermelo bellen, ik ben wel benieuwd naar wat de motorproblemen voorstellen. En wat de verwachtingen zijn voor een nieuwe apk na negen jaar...

Wouter82
Rob0032
Geweldige foto's, Wouter!

Ik mis alleen wel een 2.0 V6 daartussen... Alsof je gezin incompleet is. winking smiley

Ja, het gezin is zeker nog niet compleet. Alleen had zich niet zó snel de volgende must-have moeten aandienen angry smily

Wouter82
De groene GL is vanavond aan iemand anders verkocht. Enerzijds erg jammer, anderzijds geeft het ook wel weer rust. Daarentegen heb ik contact met iemand op Marktplaats voor wat Sierra-onderdelen en hij was toevallig ook bekend met de grijze Ghia in Schijndel. En volgens hem is die auto wel degelijk te koop... dus daarmee is er toch weer enige onrust nut smiley

En vandaag:

Nee, echt?! Ja, echt! big smile smiley

Dit is dezelfde 2.0 V6 GL als die half oktober in Ermelo te koop stond. En sinds vandaag is die alsnog van mij nut smiley Ik was vandaag op de Ford Onderdelendag in Barneveld en sprak daar een bekende uit het Sierra-wereldje. Terloops ging het over de groene V6 die ik was misgelopen en waar ik nog altijd wat spijt van had. Meldde hij droogjes dat er zo'n auto op Speurders staat... dus opzoeken en jawel, dat was exact dezelfde auto. Eerst een berichtje gestuurd dat ik druk was en op een andere dag wel zou bellen maar een half uurtje later dacht ik, toch maar bellen want ik kan net zo goed nu meteen naar Overijssel rijden vanuit Barneveld. Aan de telefoon bleek er al een andere geïnteresseerde onderweg te zijn maar die was nog niet op het afgesproken tijdstip verschenen. Dus ik spring de auto in en op naar Heino en ik was gelukkig de eerste. Auto was erg netjes maar helaas wel vernaggeld met wat prullaria dat er niet op hoort. Velgen en stuur waren nog tot daar aan toe, ook omdat de originelen nog aanwezig waren. Maar er was ook een achterspoiler op gepopnageld angry smily Doodzonde, ook omdat de koets vrijwel puntgaaf is. Verder is de auto verlaagd en dat wordt ook nog wel een klus om dat ongedaan te maken. Maar de auto zelf is ontzettend netjes, slechts twee minieme plekjes van beginnende roest, geen putje of krasje voor zover ik kon zien en ook het dashboard was nog intact. Dus gekocht smiling smiley Ik ga hem over een of twee weken ophalen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2015 22:18 door Wouter82.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.